بازدید 1709

جهاددانشگاهی تحت تأثیر دولت‌ها قرار نگرفته است

کد خبر: ۵۲۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 03 August 2015
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقاط قوت جهاددانشگاهی این است که هیچ‌گاه تحت تأثیر تحولات سیاسی و دولت‌ها قرار نگرفته چون وابسته به نظام است.

به گزارش ایسنا: محمدعلی پورمختار اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که زاییده انقلاب است و نهادی کاملا انقلابی به شمار می‌رود و در طول سال‌های بعد از تاسیس در راستای اهداف ارزشمند انقلاب برنامه‌های خوبی را طراحی و اجرا کرده است.

وی افزود: گرچه در ابتدا فعالیت‌های جهاددانشگاهی معطوف به مسائل فرهنگی و داخل دانشگاه‌ها بود اما به مرور با درک ضروریات و نیازهای علمی، فنی، پژوهشی و اقتصادی کشور وارد این عرصه‌ها شد و با روحیه انقلابی و استفاده از جوانان انقلابی پرشور، علاقه‌مند و فعال، حضوری اثرگذار به ویژه در عرصه علمی داشت.

وی ادامه داد: امور تحقیقاتی و پژوهشی بسیار خوب و مفیدی توسط جهادداتشگاهی انجام شده همچنین در حوزه فعالیت‌هایی نظیر تدوین و اصلاح کتب درسی به ویژه در حوزه علوم انسانی اقدامات مفید و اثرگذاری انجام داده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تصریح کرد: جهاددانشگاهی تاکنون در ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها با استفاده از توانمندی‌های دانشمندان جوان کارهای بسیار اثرگذار و مفیدی از خود برجای گذاشته است و امروز هم با همان نگرش مشغول انجام امور است. یکی از حسن‌های جهاددانشگاهی این بوده که هیچ‌گاه تحولات سیاسی و تغییر دولت‌ها بر آن اثر نگذاشته، این یکی از نقاط قوت جهاد است چون وابسته به نظام است. به عبارت دیگر این مهم از توفیقات این نهاد انقلابی بوده که توانسته تحت تاثیر این جریانت قرار نگیرد و تضعیف نشود و بتواند وظایفش را انجام دهد و با رویه‌ای که از قبل بوده امور را دنبال کند.

وی توصیه کرد: جهاددانشگاهی باید به عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان و توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از جمله در خصوص اقتصاد مقاومتی، حوزه جمعیت و موضوع افزایش جمعیت و ضرورت‌های آن، حوزه سلامت و سبک زندگی ورود داشته و کارساز باشد به طوری‌که می‌توانند با تحقق بخشیدن به این اهداف اثرگذاری بیشتری در بخش‌های علمی، دانشگاهی و حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشند.

وی با توجه به این‌که «جهاددانشگاهی دارای جایگاه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی است و به مباحث علمی توجه کرده، بیشتر در دانشگاه‌ها و در بین اساتید و دانشجویان شناخته شده و در این حوزه هم مورد اعتماد است که باید از تمام ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها استفاده کند» به فعالیت‌های امیدبخش جهاددانشگاهی واحد همدان اشاره کرد و گفت: لازم است جهاددانشگاهی مسائل، مشکلات و موانع پیش‌روی و کمک‌هایی که نیاز است از سوی مسئولان استانی و نمایندگان صورت گیرد و در پیشرفت فعالیت‌هایش موثر است را اطلاع‌رسانی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار