بازدید 47971
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

روایت احمدی نژاد از یک دانش عجیب و غریب/ لجن مال كردن اصولگرایان در دستور كار اصلاح طلبان/ قبل از توافق ورود ابر به ایران تحریم بود/ ضربه‌ توافق هسته‌ای به داعش/ جهانگیری چه کسی را متهم کرد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«روزی‌ که روحانی به‌ خاطر‌ جدول‌ ضرب‌ تنبیه‌ شد»،«ادعای عجیب و غریب یک اصلاح طلب درباره صالحی»،«نظر صفار درباره توافق هسته ای»،«ناطق نوری: در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 03 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


ادعای عجیب و غریب یک اصلاح طلب درباره صالحی

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با فارس به ارزیابی خود از توافق ایران و 1+5 در وین پرداخت و اظهار داشت: این توافق یکی از اتفاقات تاریخ سیاسی معاصر ایران است. به اعتقاد حق‌شناس دولت یازدهم در مسئله مذاکرات سیاست برد-باخت را به سیاست برد-برد تغییر داد و اولین حرکت برای تحقق این خواسته انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه بود. یعنی نگاه امنیتی از پرونده زدوده شد.وی تصریح کرد: آقای روحانی در چینش مذاکره‌کنندگان با هوشمندی تمام علی‌اکبر صالحی را که بالاترین مقام سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد بود را به عنوان مسئول فنی در پرونده هسته‌ای نگه می‌دارند تا به نظرات طیف مقابل نیز توجه شود.عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهارنظر مقامات عالی‌رتبه نظام همچون رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ناطق نوری را نشان‌دهنده یکپارچگی نظام جمهوری اسلامی ایرانی در حل و فصل پرونده هسته‌ای دانست.


استدلال عجیب یک نماینده در ارتباط با ابهام جدی برجام!

سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، برجام را حاوی ضد و نقیض‌گویی‌های بسیار خواند و گفت: جان کری در چند روز اخیر گفته است اگر سایت‌های نظامی ایران در دسترس ما قرار نگیرد، اصلاً توافقی صورت نخواهد گرفت، در حالی که یکی از خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری در جلسه با کارگزاران نظام مطرح کردند بازدید از پایگاه‌ها و سایت‌های نظامی است. موسوی لارگانی گفت: توضیحات کری برای کنگره نشان از آن دارد که متن برجام دارای ابهاماتی است و یا اینکه در آن طوری از واژگان استفاده شده است که برداشت‌های متفاوت از آن صورت می‌گیرد به همین دلیل وزیر امور خارجه آمریکا باید به اعضای کنگره توضیح می‌دهد.وی خاطرنشان کرد: فرصت غیر قطعی هشت، 10 یا 15 ساله برای ما جهت انجام تحقیقات هسته‌ای، بازگشت بعضی توانایی‌های هسته‌ای ما را مشکل می‌کند.


نظر صفار درباره توافق هسته ای

محمدحسین صفارهرندی عصر یکشنبه در هفتمین دوره طرح ولایت استانی که با عنوان گردش در مدار خورشید، در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تحلیل‌های درست امروز، خبرهای قطعی آینده هستند، همان‌گونه که بسیاری از خبرهایی که این روزها می‌شنویم تحلیل‌های چند سال پیش است. وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز همیشه می‌فرمودند آمریکایی‌ها می‌گویند حتی یک سانتریفیوژ هم نمی‌توانیم داشته باشیم، تصریح کرد: آنچه در جمع‌بندی هسته‌ای به‌دست آمد نه چیز خوبی بود و نه چیز بدی و صرفا خواسته‌های حداقلی ما در آن لحاظ شده است، اما در مقایسه با آنچه آنان در گذشته از ما انتظار داشتند، چیز خوبی بود.وی اعلام کرد: این پیروزی، مطلق نیست و به گفته خود آقای ظریف چیزی نیست که بخواهیم برای آن سوت و کف بزنیم، اما نسبت به آنچه آنان از ما انتظار داشتند، خوب بود.صفارهرندی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری واقعیتی که به ایران قدرت مذاکره داد و آنان را پای میز مذاکره کشاند و خودشان هم گفته بودند، نفوذ جمهوری اسلامی و قدرت فزاینده آن در منطقه است.


درآمد سالیانه «داعش» از فروش گندم

در دمشق، گندم مهمترین غذا و اصطلاحا قوت غالب ساکنان مناطقی است که گروه تروریستی تکفیری «داعش» آنها را تصرف می‌کند.این موضوعی است که داعش نیز به آن واقف است، به همین منظور به محض آنکه منطقه‌ای به تصرف این گروه تکفیری درآمد، برای تثبیت نفوذ خود، اقدام به دست گذاشتن روی این محصول می‌کند.همچنین در برخی مناطق تحت سیطره‌اش در سوریه و عراق پس از تثبیت مواضع و تحکیم موقعیت خود اقدام کشت گندم در بخشی از زمین‌های زراعی آن مناطق می‌کند.اما اغلب گندمی که در اختیار این گروه تکفیری قرار دارد، گندم‌های سرقت شده از کشاورزان و یا سیلوهایی است که در مناطق تصرف شده بدست این گروه قرار دارد، به گونه‌ای که عناصر داعش در ژوئن سال 2014 در حمله به 2 استان نینوا و صلاح الدین انبارهای گندم این 2 استان را نیز تصرف کردند.2 استان نینوا و صلاح الدین بیش از یک سوم گندم و 40 درصد جو کشور عراق را تولید می‌کنند و به این طریق داعش بر یک سوم گندم و 40 درصد جو عراق سیطره پیدا کرد.


یک کلاس توجیهی متفاوت در اسرائیل!

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا روز دوشنبه قرار است طی سفری یک هفته‌ای به سرزمین‌های اشغالی که با هزینه «ایپک» - کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل - صورت می‌گیرد، برای مخالفت با توافق هسته‌ای توجیه شوند.به گزارش روزنامه شهروند، گاردین در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشته است: این ضیافت سالانه که از سوی «آیپک» (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل) تدارک دیده شده قرار است میزبان 60 نماینده کنگره باشد که در هتل‌های 5 ستاره اقامت خواهند داشت. آیپک همواره درصدد بوده تا دست‌کم 80 درصد از اعضای کنگره را در هر دوره، حداقل یک بار به سرزمین‌های اشغالی دعوت کند. بورگر نوشت: این اقدامی است که با هدف تاثیرگذاری بر نظام سیاسی آمریکا صورت می‌گیرد.پیشتر این تور مسافرتی به مسأله بحران اسراییل و فلسطین از دیدگاه رژیم اسراییل (صهیونیستی) اختصاص داده می‌شد؛ اما طی سال‌های اخیر تمرکز آن بر سر موضوع هسته‌ای ایران و حالا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. بورگر عنوان کرد: در حالی‌ که در حرفه خبرنگاری از آیپک به‌عنوان لابی یهودی - آمریکایی یاد می‌شود، اما حالا این مضمون، بالاخص بر سر توافق هسته‌ای ایران، مصداق کمتری دارد.نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که یهودیان مقیم آمریکا از دیپلماسی باراک اوباما و دولت وی حمایت می‌کنند. یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی ژورنال یهودی «ال ای» فاش ساخت که 48 ‌درصد از شرکت‌کنندگان حامی توافق با ایران هستند؛ با این حال «ایپک» به‌شدت علیه این توافق فعالیت می‌کند.


موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای در سایه توجه حضرت رضا

آیت الله «عباس واعظ طبسی» نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، با تایید اینکه وزیر امور خارجه خادم حرم است، موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای را در سایه توجه ویژه اعضای این گروه به عنایات حضرت رضا(ع) دانست.آیت الله واعظ طبسی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن های دهه کرامت، به تشرف وزیر امور خارجه به حرم مطهر رضوی در ابتدای مذاکرات و درخواست اخذ حکم خادمی اشاره کرد و گفت: با موافق خادمی حرم به آقای ظریف به وی گفتم که عنایت و توجه حضرت رضا(ع) را در این مأموریت خطیر خواهید دید.وی با تاکید بر اینکه چون در صحنه نبوده ایم درک شرایط گفت وگوهای هسته ای، برایمان آسان نیست، افزود: کشورهای مدعی هر چه در توان داشتند برای مرعوب کردن ایران بکار گرفتند و اعضای تیم مذاکره کننده به تنهایی از حقوق ملت در چهارچوب های دینی و نقطه نظرهای رهبری دفاع کردند.وی یادآورشد: خطوط قرمز کشور از قبل روشن بود و اعضای تیم مذاکرده کننده هسته ای با رعایت اصول و به یاری خداوند موفق می شوند.



روایت احمدی نژاد از یک دانش عجیب و غریب

رئیس دولت دهم سه سال پیش در جمع کرمانی ها از فردی سخن گفت که با نگاه به علف ها و سطح زمین، تمام معادن موجود در زیر آن را شناسایی می کند.به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد ۱۴ شهریور سال ۹۱ در مراسم افتتاح دو پروژه صنعتی و خدماتی در استان کرمان گفت: بگذارید یکی دیگه هم اضافه کنم، برای اینکه دانش ایرانی رو شما بدونید وقتی میگیم دانش ایرانی تا کجاهاست. ما همین الان در ایران فردی داریم که میاد سطح زمین رو نگاه می کنه، علف ها رو نگاه می کنه، تمام معادن اعماق زمین رو به شما معرفی می کنه؛ تضمینی، همین الان!آنگونه که مشرق به روایت سخنان وی پرداخته، رئیس جمهور وقت ادامه داده است: یک دانش است دیگر، نه گمانه می خواهد بزند، بله، بعداً شما می روید گمانه می زنید حد و حدودش را به دست می آورید اما این به شما می گوید اینجا آهن است، اینجا منگنز است، اینجا طلاست، اینجا سربه، اینجا رویه، همه را معرفی می کند. تضمینی ها! الان ما در بعضی فلزات حساس از ایشان داریم استفاده می کنیم. دانش است و البته با هدایت اولیای الهی بوده، ولی موجود است!


ناطق نوری: در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد

 رییس بازرسي‌ دفتر مقام‌ معظم‌ رهبري‌گفت:دیگر در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد.حجت السلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در گفتگو با خبرنگار "سایت روز نو " با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:عمر کار سیاسی من تمام شده است و دیگر در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد.ناطق نوری در پاسخ به این سوال روزنو که اکنون که می گویید عمر کار سیاسی شما تمام شده است و قصد دارید در اتاق فکر باشید آیا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت خواهید کرد ، گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم نامزد نخواهم شد و علاقه ای به حضور در هیچ انتخاباتی ندارم.ناطق نوری تاکید کرد: ما باید کنار بکشیم تا جوان تر ها در انتخابات ها شرکت کنند و وارد مجالس سیاسی کشور شوند.


طرح اینستاگرام سایت رهبری در مورد کودک‌سوزی صهیونیست‌ها

صفحه اینستاگرام khamenei.ir یک طرح گرافیکی با موضوع جنایت جدید صهیونیست‌ها منتشر کرد.صفحه اینستاگرام پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری یک طرح گرافیکی و نیز بخشی از سخنان معظم له در مورد جنایات رژیم خونخوار صهیونیستی را منتشر کرد.
رهبر انقلاب: این رژیم وحشى و گرگ‌‌صفت که سیاستش این است که با مشت آهنین، با بى‌‌رحمى و سنگ‌‌دلى با مردم رفتار بکند و آدم‌‌کشى و کودک‌‌کشى و حمله‌‌ى به مناطق و ویرانگرى اصلاً برایش مهم نیست و انکار هم نمیکند، علاجش جز از بین رفتن و نابود شدن نیست.
١٣٩٣/٠٥/٠١

دوشنبه

واردات ۲۷ تن رژ لب به کشور در سه ماه اول سال

آمارهای گمرکی از واردات در سه ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت نزدیک به 20 میلیون دلار لوازم آرایشی به کشور وارد شده‌ است.شبکه اطلاع رسانی راه دانا نوشت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از 2000 تن لوازم آرایشی و بهداشتی با ارزش بیش از 20 میلیون دلار به کشور وارد شده‌ است، در این بین آمارها نشان می‌دهد که ترکیه و امارات بیشترین سهم را در صادرات لوازم آرایشی به ایران داشته‌اند.آمارهای گمرکی نشان می‌دهد که در سه ماهه اول امسال تنها 27 تن «لوازم آرایش لب» از کشورهای هلند، فرانسه، ترکیه،‌ ایتالیا، امارات، آلمان و چین به کشور وارد شده که ارزش آن مجموعا به بیش از 327 هزار دلار یعنی کمتر از یک میلیارد تومان می‌رسد.فهرست اقلام وارداتی گمرک در سه ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت بیش‌ترین میزان رژلب یعنی ‌حدود یک تن از این محصول از ترکیه به کشور وارد شده‌ است.بر اساس این آمار ارزان‌ترین این محصولات از چین با قیمت هر کیلو 5 دلار و گران‌ترین آن از ایتالیا و با قیمت هر کیلو 58 دلار وارد شده‌ است، همچین متوسط قیمت گمرکی فراورده‌های واردتی برای آرایش لب حدود 12 دلار برای هرکیلوگرم است.


فهرست اعضای کابینه احمدی نژاد برای انتخابات مجلس

اکثر اعضای کابینه احمدی نژاد بنا دارند در انتخابات مجلس دهم شرکت نمایند.به گزارش «پارس»،این افراد اکنون در قالب گروهها و جبهه هایی چون جبهه «یکتا»(یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی)، گروه جبهه پایداری(گروه محصولی-آقا تهرانی)، حلقه نزدیکان احمدی نژاد و مشایی(ساختمان ولنجک) و..سازماندهی شده اند بیشتر تمایل دارند نامزد نمایندگی از حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات باشند لیکن در صورتی که نتوانند اقبال لازم را در نظرسنجی ها به دست آوردند از حوزه انتخابیه اولیه خود نامزد خواهند شد.

بر این اساس احتمالا:محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی از حوزه انتخابیه «ساوجبلاغ»/محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون و سازمان ثبت احوال در دولت نهم و دهم از حوزه انتخابیه «اردکان یا قم»/محمد مهدی زاهدی وزیر سابق علوم، تحقیقات و فن آوری از حوزه انتخابیه «کرمان»/فریدون عباسی دوانی رییس سابق سازمان انرژی اتمی از حوزه انتخابیه «کازرون» یا «مراغه»/حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم از حوزه انتخابیه «همدان»/کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات دولت دهم از حوزه انتخابیه «دامغان»/سیدمحمد حسینی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم از حوزه انتخابیه «رفسنجان»/مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهد دولت دهم از حوزه انتخابیه «تهران»/محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دولت دهم از حوزه انتخابیه «گرگان و آق قلا»/علیرضا علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم از حوزه انتخابیه «تهران» یا «شهرضا»/ابراهیم عزیزی معاون توسعه و برنامه ریزی دولت نهم از حوزه انتخابیه «کرمانشاه»/اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم از حوزه انتخابیه «رودسر و املش»/محمد علی‌آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی از حوزه انتخابیه «اراک»/علی سعیدلو معاون اجرایی سابق  رئیس جمهور از حوزه انتخابیه «تبریز»/مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از حوزه انتخابیه «الیگودرز»/مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از حوزه انتخابیه «تهران»/علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی از حوزه انتخابیه «اردبیل»/عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حوزه انتخابیه «نوشهر»/مجید نامجو وزیر سابق نیرو از حوزه انتخابیه «کرمان»/علی اکبر محرابیان وزیر سابق صنایع از حوزه انتخابیه «اصفهان» یا «سمنان»/محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور از حوزه انتخابیه «تبریز»/نسرین سلطان‌خواه معاون سابق  علمی و فناوری رئیس جمهور از حوزه انتخابیه «تهران»/محمدجواد محمدی‌زاده رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست ایران از حوزه انتخابیه «مشهد» یا «دزفول»/صادق خلیلیان وزیر سابق جهاد کشاورزی از حوزه انتخابیه «اهواز»/سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت و بازرگانی احمدی نژاد همچنان به نامزدی از حوزه انتخابیه «تهران» فکر می کند.

عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی که اکنون نماینده مردم کرمانشاه است و محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش از وزرایی هستند که به طیف سنتی جریان اصولگرا گرایش دارند. فرشیدی تلاش دارد از حوزه انتخابیه تهران به رقابت های انتخاباتی ورود کند.


لجن مال كردن اصولگرایان در دستور كار اصلاح طلبان

محمد كاظم انبارلویی گفت:یكی از محورهای كار اصلاح طلبان ترویج اسلام رحمانی و سكولار در برابر اسلام واقعی است و با این شعار می‌خواهند جریان آیت الله مصباح یزدی را سیبل كرده و به عنوان جریانی افراطی معرفی كنند.به گزارش نما محمد کاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به موضوع براندازی نرم آمریکایی‌ها گفت: فاز شوم براندازی نرم از سوی آمریکایی‌ها در حال عملیاتی شدن است.انبارلویی افزود:فاز اول آنها در 18 تیر 78 و فاز دوم در فتنه 88 و فاز سوم در سال 98 اتفاق خواهد افتاد. در مذاکرات می‌بینیم که آنها مهلت‌های 8 ساله و 10 ساله داده اند و فکر می‌کنند در این فاصله در تهران اتفاقاتی می‌افتد.وی افزود: آمریکایی‌ها پس از سال 92 مدلی را طراحی کرده اند که با سال 88 متفاوت است. در سال 88 تجویز آنها خشونت بود اما امروز می‌خواهند با مدل اعتدال مجلس دهم را از دست اصولگرایان خارج کنند. انبارلویی تصریح کرد: سیاه نمایی فعالیت‌های دولت گذشته در دستور کار است و می‌بینیم هر از گاهی از سوی اصلاح طلبان با ادعا‌های شگفت انگیز مدعی فساد سیاسی و مالی در اصولگرایان می‌شوند. پروژه لجن مال کردن اصولگرایان در دستور کاراصلاح طلبان است.وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای کار اصلاح طلبان ترویج اسلام رحمانی و سکولار در برابر اسلام واقعی است و با این شعار می‌خواهند جریان آیت الله مصباح یزدی را سیبل کرده و به عنوان جریانی افراطی معرفی کنند.


قبل از توافق ورود ابر به ایران تحریم بود!

عابد فتاحی گفت: بالاخره باید این مسئله را بپذیریم که در یک توافق سیاسی، یکسری امتیازات به طرف مقابل داده و یکسری امتیازات گرفته میشود و این توافق یک توافق خوب برای ملت ایران است.نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از نمایندگان بعد از سخنرانی وزیر امور خارجه قانع شده اند و به نظرم آن عده ای که از توضیحات ظریف قانع نشدند اولویت های سیاسی دارند.فتاحی به تاثیر مثبت مذاکرات بر آب و هوای کشور هم اشاره کرد و گفت: بعد از مذاکرات شرایط لازم برای احیاء دریاچه ارومیه ایجاد شده است، همان طور که مشاهده میکنید شرایط جوی کشور بعد از مذاکرات تغییر کرده و بارش ها افزایش پیدا کرده است.عضو فراکسیون اهل سنت مجلس اذعان کرد:گرمای هوا در شهرهای بزرگ کشور کاهش یافته و به نظر می رسد، علت خشکسالی های اخیر جنگ و جدال هسته ای بوده است.وی افزود: احساس می شود که در ۱۲ سال گذشته، اروپا از ورود ابرهای بارشی به آسمان ایران جلوگیری کرده و از زمان توافق آب و هوای کشور به کلی متحول شده است.نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد:به نظر می رسد که ما بعد از مذاکرات به صفحه جهانی بازگشته ایم و الان میتوان از قدرت های جهانی برای حل مشکل دریاچه ارومیه استفاده کنیم.



به خارج بردن دعواهای داخل کشور حرام است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا با تاکید بر اینکه دانشجوی امروز چه در داخل و چه در خارج باید نسبت به مسائل جاری کشور تحلیل صحیح داشته باشد، گفت: چنانچه نتوانید در رابطه با اتفاقاتی که در کشورتان رخ می‌دهد، تبیینی داشته باشید، فردی فلاکت زده خواهید بود.حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی هستیم و نقشه جغرافیایی جهان در حال شکل گیری است، خاطرنشان کرد: ما به تنهایی هشت سال جنگیدیم و جنگ را بُردیم؛ بنابراین به سرزمین تان افتخار کنید. حرام است دعوای داخل را به خارج بردن و خدا لعنت کند کسانی را که دعواهای لفظی مربوط به انتخابات را به بیرون از مرزهای کشور می‌کشانند.


جشن طلاق ننگ است
سید مرتضی حسینی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از تبلیغات دشمن این بود که چه مانعی دارد که زن و شوهر با هم توافق کرده و جدا زندگی کنند.وی با بیان اینکه در غرب معمولا زن و شوهرها تنها زندگی کرده و فرزند ندارند و با گربه و سگ زندگی می کنند افزود: خانواده در آنجا متلاشی است و به حیوانات رو آورده اند و قصد دارند این کار را در اینجا هم پیاده کنند.دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: یکی از برنامه های آنها این است که طلاق را امری ساده جلوه دهند و حتی جشن طلاق هم این روز ها باب شده که یکی از ننگین ترین مسائل اجتماعی است.حسینی خاطرنشان کرد: زمانی طلاق ننگ بود و خانواده ها سعی می کردند اگر طلاقی اتفاق می افتاد کسی خبردار نشود ولی متاسفانه امروز جشن می گیرند و این منکر را به صورت معروف جلوه می دهند.


جهانگیری چه کسی را متهم کرد؟

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید با فساد سیاه سازمان یافته که مثل موریانه به جان اداره کشور افتاده، مبارزه کنیم و لحظه‌ای در این راه تردید ندارم. البته راه دشواری است و باید هزینه آن را پرداخت. اسحاق جهانگيري درچهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید برای مبارزه با فساد با برنامه حرکت کنیم، اظهار کرد: متاسفانه امروز عده‌ای از بانیان فساد هنوز مدعی و طلبکار هستند. کسی که امضاء کرده تا دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول در اختیار کسی قرار گیرد، امروز به جای آن که شرمنده باشد و از مردم عذرخواهی کند، طلبکار است.


انتقاد آملی لاریجانی از هجمه به قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در دو حادثه پزشکی در کشور جنجال قضایی ایجاد شد، گفت: متأسفیم که این ها موجب هجمه به قوه قضائیه می‌شود. آیت‌الله آملی لاریحانی پیش از ظهر امروز در جلسه مسئولان عالی دستگاه قضایی کشور، گفت: در برخی از حوادث اخیر اصلاً قوه قضائیه دخل و تصرفی نداشته است و در برخی دیگر قضیه آن جوری که مطرح شده نبوده و جور دیگری بوده است. آیت‌الله آملی لاریحانی پیش از ظهر امروز در جلسه مسئولان عالی دستگاه قضایی کشور، گفت: در برخی از حوادث اخیر اصلاً قوه قضائیه دخل و تصرفی نداشته است و در برخی دیگر قضیه آن جوری که مطرح شده نبوده و جور دیگری بوده است.


رکورد تعداد اشتباه در یک گفت و گوی رادیویی

محسنی اژه‌ای د برنامه نشست خبری امروز خود گفت: در ممسنی نیز اتفاقی افتاد و پزشک محترمی که مسئولیتی هم در نظام پزشکی داشت مصاحبه ای با رادیو ایران کرد و در آنجا مطالبی گفتند که وقتی ابتدا شنیدم، گفتم حتما اشتباه شده و بعید است پزشک مسئولی بیاید این را بگوید. گفتند این را مستقیما گوش دادیم. نوار تهیه شد و وقتی آوردند مطلبش به این ترتیب قابل تامل است. لابد اطلاعات اشتباهی به این پزشک محترم رسیده و چه بسا برای گوینده نیز مشکل حقوقی و قانونی پیدا شود. اژه‌ای گفت: خبرنگار از این پزشک در رادیو می پرسد به پیک نیمروزی خوش آمدید. سپس می پرسد نظر شما چیست؟ جواب می دهد اصل ماجرا اینکه در آنجا (ممسنی) اتفاقی افتاده. خانم دکتری مشغول ویزیت مریضش بوده. آقایی که بعدا معلوم می شود قاضی است به ایشان امر می کند بیا مریض من را ببین. او هم می گوید مشغول هستم. مریضی اینجاست که اورژانسی است. متاسفانه مورد غضب قاضی قرار می گیرد با ماموری که همراهش بود به این خانم حمله می کند. شلاقشان می زند و بعد هم بازداشتش می کنند. او ادامه داد: این ۶ مورد خلاف واقع دارد. تقریبا باز مطمئن هستم ایشان بر اساس اطلاعات اشتباهی که به او رسیده و بدون تحقیق مطلبی را بازگو کرده.


اختلاف با پایداری مانع وحدت اصولگرایان

بهروز نعمتی ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد امکان وحدت همه جریان های اصولگرا با یکدیگر گفت: اگر وحدت اصولکرایان حاصل شود اتفاق خوبی است اما با توجه به مسائل و اختلافاتی که وجود دارد و فاصله‌ای که بین جریان های اصولگرا وجود دارد امکان رسیدن به این وحدت دشوار است . وی اظهار داشت :همیشه اینکونه نیست که کاری که درآن اجماع باشد بهترین کار است زیرا وحدت در کثرت نیز هست و همواره نیز اینگونه بوده است که زایش های گروهی و حزبی نیز وجود داشته است ،زمانی مجموعه ای از اصولگرایان جدا شدند و برنامه جدیدی را ارائه کردند و این موضوع نیز خللی به جریان اصولگرایی نزد. نعمتی بیان کرد: اینکه انتظار داشته باشیم همه در این جرگه یعنی جرگه وحدت باشند کار سختی است زیرا اقداماتی که عده اقلیتی در همین مجموعه اصولگرایی بوجود آوردند خیلی زشت بود حتک حرمتی که پایداری ها نسبت به ریس مجلس در قم داشتند بسیار زشت بود و نمی شود به سادگی از کنار آن گذشت اما اقای لاریجانی بزرگورانه از کنار آن گذشتند اما همین اتفاقات باعث شده است که دیگر برخی طیف های اصولگرایی نتوانند کنار هم بشینند. این نماینده مجلس ادامه داد: قضیه ای که درروز یکشنبه سیاه برخی آقایان برای اقای لاریجانی رقم زدند مسایلی است که نمی توان به سادگی به فراموشی سپرد و عده ای اقلیت اقتدار گرا باعث این مسایل شدند.


ضربه‌ای که توافق هسته‌ای به داعش زد

مهدی مطهرنیا، کارشناس مسائل بین الملل، درباره تغییر سیاست های آنکارا در قبال داعش در منطقه ، گفت: پس از توافق هسته ای ایران، در چارچوب تاثیر و تاثرمتقابل سیاست های هسته ای در منطقه، ترکیه دریافته است که اکنون باید اعمال سیاست های خود در زمین داعش را در موقعیت کنونی آشکار سازد، قبل از این ترکیه تلاش داشت تا از برگ برنده مماشات با داعش و حمایت های پنهان از داعش به ادعای برخی از تحلیلگران، سمت و سویی تحرک خود را تغییر و با پیوستن مجدد به سیاست های آمریکا در منطقه و شرکت در ائتلاف ضد داعش، جهت گیری واگرایانه خود با آمریکا را در این مساله ترمیم نماید چرا که با امضای توافقنامه هسته ای و موفقیت دولت یازدهم در تعامل سازنده عملا ایران اکنون خود معرف اسلام متعادل و به الگوی اثرگذاری برای اسلام متعادل تبدیل شده است.


فوتبالیستی‌که‌به‌تیم‌داعش‌پیوست

طبق اعلام رسانه های مغربی "باسم حلاوه” بازیکن تیم ملی فوتسال مغرب به تروریست های داعشی پیوست. این فوتبالیست در تماسی تلفنی با خانواده اش آنها را از تصمیم خود مطلع کرد وی قبل از پیوستن به تیم ملی فوتبال سالنی مغرب، در چند تیم فوتبال در قطر و کویت بازی کرده بود و سابقه بازی در جام جهانی فوتسال سال 2013 داشته است که ظاهرا از این فصل در زمین ترور و کشتار بی گناهان بازی خواهد کرد.

دوشنبه


زیباکلام خود را نخود هر آشی می‌کند

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: آمدن فابیوس به تهران بسیار زود هنگام بود و فرانسوی ها باید می رفتند و آخر صف می ایستادند . هیات های مختلفی از آلمان و ایتالیا آمده اند و از اسپانیا و اتریش می خواهند بیایند و ما باید از این پس میدان اقتصادی خودمان را خودمان انتخاب کنیم. ایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین در پاسخ به اظهارات آقای زیبا کلام بیان داشت: متاسفانه آقای زیبا کلام نخود هر آشی است. یک قاشق نشسته ای است که هی خود اش را جلو می اندازد و از شان استاد دانشگاهی به دور است که خود را نخود هر آشی کند.وی افزود: یک زمانی میخواهد بگوید اقتصاد دان و سیاستمدار است و روزی دیگر عنوان میکند حقوقدان است. برخی مواقع هم می خواهد خود را نظامی نشان دهد. ما نمی دانیم آقای زیبا کلام چه کاره است و صحبت های ایشان را نباید جدی گرفت زیبا از این دلقک های سیاسی زیاد داریم


روزی‌ که روحانی به‌ خاطر‌ جدول‌ ضرب‌ تنبیه‌ شد

حسن روحانی در کتاب خاطرات خود، درباره دوران دبستان و ضعف درسی در این دوران، به تنبیه معلم بابت اشتباه در پاسخ‌گویی به جدول ضرب اشاره کرده و می‌نویسد: اولین و آخرین باری که از معلم کتک خوردم، در همین کلاس و برای جدول‌ضرب بود. معلم کلاس از من پرسید 9.9 تا؟ در جواب به‌جای 81، گفتم: 18 و همین باعث شد معلم با خط‌کشی که در دست داشت، به دست من بزند! ثلث اول کلاس دوم با مشکلات فراوان گذشت و در ثلث دوم، به‌خصوص در ثلث سوم وضع درسی من کمی بهتر شد. گرچه تا پایان سال همچنان وضع درسی من متوسط و حتی ضعیف بود، ولی بالاخره قبول شدم و از اینکه کلاس دوم را با موفقیت طی کردم و تجدیدی نیاوردم، خوشحال بودم.البته روحانی در صفحه 40 کتاب می‌گوید که در کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم همیشه شاگرد اول بودم و بی انصافی است اگر این را نقل نکنیم.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر