بازدید 69413
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

اظهارات جدید هاشمی در مورد انتخابات 92 /2050 افق تشکیل اروپای اسلامی/ احمدی نژاد به خندوانه می رود؟/حمایت بهزاد فراهانی از بهنوش بختیاری/روحانی با لباس نظامی به دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رفت/حدادعادل هم دولت روحانی را به احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «عارف به دنبال لیست واحد انتخاباتی با دولت»، «روحانی صداوسیما را مجبور به پذیرش کرد»، «گران ترین انتخابات تاریخ در راه است»، «جایزه صلح برای رهبر کره شمالی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 04 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


انتقاد علی مطهری از توقیف 9 دی

علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره برخورد نامناسب هیأت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد با منتقدان توافق هسته‌ای، اظهار داشت: هیأت نظارت بر مطبوعات «نماینده دولت» نیست. وی افزود: اگر چه رئیس این هیأت وزیر ارشاد است و دولت و وزارت ارشاد هم نقش تأثیرگذاری در این هیأت دارند، اما به هر حال اعضای این هیأت هفت نفر هستند که از نهادهای مختلف مانند قوه قضائیه، شورایعالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه قم، قوه مقننه، وزارت علوم و نماینده مدیران مسئول نشریات هستند که با هم تصمیم می‌گیرند و صرفاً تصمیم دولت نیست اما دولت نقش مؤثری در این هیأت دارد.علی مطهری بر همین اساس یادآور شد: قبول دارم که هفته‌نامه 9دی لحن تندی دارد، به طوری که گاهی توهین‌آمیز می‌شود، اما من شخصاً معتقدم نباید در این موارد سخت‌گیری کنیم و اساساً نیازی به اینگونه سخت‌گیری‌ها وجود ندارد، ممکن است با اینگونه برخوردها خود دولت متهم به نقض آزادی بیان و کم‌تحملی در مقابل انتقادات شود و ممکن است اساساً شک و تردیدهایی ایجاد شود که اطمینان کافی از توافق وجود ندارد. به همین دلیل این گونه با رسانه‌ها و سایت‌های منتقد با توافق هسته‌ای برخورد می‌شود.

عارف به دنبال لیست واحد انتخاباتی با دولت

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار با اعضای «دفتر سیاسی حزب مردم سالاری» اظهار داشت: حزب مردم‌سالاری از بدو تأسیس خود تلاش کرد مشی اعتدالی خود را حفظ کند و در دوران‌ پرتلاطم که محدودیت‌هایی برای فعالیت احزاب ایجاد شده بود این حزب توانست آهسته و پیوسته فعالیت‌های خود را تداوم دهد. عارف در پاسخ به اظهار نظر یکی از حاضرین در جلسه درباره نقش اصلاح‌طلبان در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گفت: نقش تفکر اصلاح‌طلبی در خلق حماسه 24 خرداد 92 و به تبع آن تشکیل دولت تدبیر و امید غیر قابل انکار است و اگر کسانی بخواهند این نقش را نادیده بگیرند، مرتکب خطای فاحشی شده‌اند اما اصلاح‌طلبان به هیج وجه به دنبال به رخ کشیدن نقش خود در پیدایش فضای ایجاد شده در دو سال اخیر نبوده و نخواهند بود و تاکنون هیچگونه سهمی از دولت نخواستند و در آینده هم نخواهند خواست و مسئولان دولتی در این خصوص می‌توانند شهادت دهند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم حمایت از دولت تدبیر و امید تأکید و تصریح کرد: در انتخابات مجلس آینده باید تلاش شود جریان هواداران دولت و اصلاح طلبان به یک لیست واحد برسند و اگر هر یک از این دو جریان بخواهند ساز جدایی بزنند مطمئناً با مشکلاتی جدی روبرو خواهند شد.در ابتدای این دیدار، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری گزارشی از فعالیت‌های حزب متبوع خود ارائه و از تلاش‌های عارف در جهت همگرایی بین اصلاح‌طلبان قدردانی کرد.

اظهارات جدید هاشمی در مورد انتخابات 92

اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه معلمان و آموزش و پرورش در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون 12 میلیون از فرزندان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند و عظمت این کار نیز برای معلمان است و هیچ کس مثل خود آنها از نقششان باخبر نیست. وی افزود: در دوره قبل که دولت و شورای نگهبان و نیروهای امنیتی می‌خواستند از انتخاب درست جلوگیری کنند، ناگهان مردم متحول شدند و این انتخاب آنها را ترساند. هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه مردم باید از تحول خود حمایت کنند و پایداری داشته باشند، تصریح کرد: تابوی مذاکره با آمریکا شکست و البته مخالفین آن هنوز هم دست و پا می‌زنند؛ اگر تحول در حوزه سیاست خارجی نبود تحول در جاهای دیگر سخت بود و توافق باعث شد که یک جنگ سرد طولانی و تنش پایان یابد.وی با بیان اینکه دنیا مشتاق کار کردن با ایران است، گفت: اگر منطق ما اسلامی است نباید از هیچ مراوده ای بترسیم و ایران می‌تواند در کنار ابرقدرت ها، نقش بزرگی ایفا کند.

اروپای اسلامی تا سال 2050 شکل خواهد گرفت

رئیس ستاد ترویج نامه رهبر انقلاب اسلامی گفت: گرایش به اسلام در انگلیس تا 20 سال آینده باعث می‌شود این کشور بیشترین آمار مسلمان را در بین کشورهای غربی داشته باشد و تا سال 2050 اروپای اسلامی شکل خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، حمیدرضا مقدم در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان این‌که «روش نامه‌نگاری از سوی رهبران دینی کشورها دارای سبک پیامبرگونه است» افزود: در این راستا نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا دعوت به حقیقت اسلام بود. وی با اشاره به این‌که «متأسفانه در این شش ماهی که از انتشار نامه رهبری می‌گذرد این موضوع به شکل مطلوبی در جامعه فهم نشده و تنها در یک بازه زمانی یک فضای تبلیغاتی برای آن صورت گرفت»، تأکید کرد: اقدام دیگری در خصوص تبیین و نشر این نامه صورت نگرفت، از جمله مواردی که در ارتباط با نامه مقام معظم رهبری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد می توان به زمینه‌ها و علل صدور نامه، مخاطبان و علت مورد انتخاب قرار گرفتن آنان، پیام‌های که داخل نامه مطرح شده و در نهایت ابتکار عمل در نوع نشر نامه اشاره کرد. وی با تأکید بر این‌که «امروز داعش به عنوان یک اسلام ساختگی با خشونت و تنفر نیاز غرب را به دشمن جدید پاسخ می‌دهد»، تصریح کرد: اسلام‌هراسی که بعد از انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرد از جمله علل صدور این نامه بود.رییس ستاد ترویج نامه رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: موج اسلام‌گرایی در کشورهای غربی رو به افزایش است، پژوهش‌های مراکز تحقیقاتی معتبر حاکی از آن است که آینده جهان، متعلق به اسلام است طوری‌که تا سال 2015 از هر پنج فرانسوی، یک نفر مسلمان خواهد بود و اگر همین‌طور ادامه پیدا کند، فرانسه تا 40 سال دیگر به یک کشور مسلمان تبدیل می‌شود. وی تصریح کرد: گرایش به اسلام در انگلیس تا 20 سال آینده باعث می شود که این کشور بیشترین آمار مسلمان را در بین کشورهای غربی داشته باشد و تا سال 2050 اروپای اسلامی شکل خواهد گرفت.

روحانی صداوسیما را مجبور به پذیرش کرد

روزنامه جمهوری اسلامی ضمن تمجید از رویکرد رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی اخیرش در صداوسیما، از رویکرد این رسانه در قبال توافق هسته‌ای انتقاد کرد و این پرسش را مطرح کرد که «رسانه ملی که باید زبان اکثریت مردم باشد چرا در موضوع توافق هسته‌ای نگاه مردم را در تحلیل‌ها و گزارش‌ها نادیده می‌انگارد؟» این روزنامه نوشت: گفت‌وگوی یکشنبه شب رئیس‌جمهور با رسانه ملی ثابت کرد که این رسانه سراسری و فراگیر چاره‌ای غیر از پذیرش واقعیت‌ها ندارد. با اینکه مصاحبه‌کنندگان تلاش می‌کردند در چارچوب سیاست‌های تلویزیون و رادیو، که در عمل با مخالفان توافق هسته‌ای هماهنگی دارد، سؤال بپرسند و مصاحبه‌شونده را به مسیر مورد نظر خود هدایت کنند، رئیس‌جمهور روحانی توانست با پاسخ‌های شفاف و گاه همراه با کنایه‌اش این گفت‌وگو را در مسیر واقعی به پیش ببرد. استفاده از تعبیر «کاسبان تحریم» برای آنان که از توافق هسته‌ای ناخشنودند، به رخ کشیدن خروج ایران از فصل هفتم منشور ملل متحد با مذاکره آن هم بدون عقب‌نشینی و به رخ کشیدن تأثیرات گسترده شبکه‌های اجتماعی در حمایت از توافق هسته‌ای، تاکتیک‌های کارآمدی بودند که رئیس‌جمهور برای نشان دادن دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای بکار برد. واقعیت این است که رسانه ملی حق دارد و باید انتقادی برخورد کند، حتی با عملکرد دولت‌ها، ولی آنچه مورد سؤال است، اینست که اولاً چرا روش انتقادی را نسبت به دولت‌های نهم و دهم بکار نمی‌برد و ثانیاً رسانه ملی که باید زبان اکثریت مردم باشد چرا در موضوع توافق هسته‌ای نگاه مردم را در تحلیل‌ها و گزارش‌ها نادیده می‌انگارد؟

فرمانداران غیرهمسو با سیاست‌های دولت برکنار می‌شوند

حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم درخصوص آخرین وضعیت فرمانداران باقی مانده در سمت خود از دولت قبل با بیان این مطلب که دولت با شروع آغاز به کار خود، کار انتخابات فرمانداران و استاندارن را متناسب با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در مرحله اجرا گذاشت، گفت:‌ تأکید ما در انتصاب‌ها این بوده و هست که مدیران گفتمان دولت را قبول داشته باشند؛ ما حدود 430 فرماندار داریم که بخشی از این فرمانداران در زمان مهندس میرولد منصوب شدند و حدود 127 نفر نیز در زمان بنده که کار سرپرستی معاونت سیاسی وزارت کشور را با حفظ سمت داشتم، منصوب شدند.امیری ادامه داد: هم‌اکنون از 430 فرماندار، حدود ٣٢ فرماندار از دولت قبل باقی مانده‌اند که آقای مقیمی، معاون سیاسی وزیر دستور دادند هرچه سریعتر عملکرد آنها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد تا کسانی که سیاست‌های دولت را قبول ندارند و یا برنامه‌هایشان در این راستا نیست از این سمت کنار بروند. وی با بیان اینکه انتصابات وزارت کشور بر مبنای این بوده است که گفتمان دولت و رئیس‌جمهور مورد قبول آنان قرار گیرد،‌ گفت: البته وزارت کشور اصل را بر عدم تغییر فرمانداران و ثبات مدیریتی گذاشته است اما چنانچه فرمانداری نتوانسته باشد انتظارات دولت را در حوزه مربوطه تامین کند ممکن است تغییر کند. قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور با بیان این مطلب که کار ارزیابی همه فرمانداران در وزارت کشور در دست بررسی است و این بررسی‌ها از دو ماه پیش حالت جدی به خود گرفته است، گفت: توانمندی‌های مدیریتی، اجرای سیاست‌های دولت و همسویی و اعتقاد به برنامه‌های دولت و شخص رئیس‌جمهور محترم، تعاملات و مناسبات ضابطه‌مند و قانونی آنها، قدرت همگرایی و هم افزایی نیروهای مدیران حوزه مربوطه، استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه‌ای، نگاه توسعه‌ای و متوازن از شاخص‌های این ارزیابی است.


خبر جدید درباره کی روش فدراسیون فوتبال را به هم ریخت

در حالی که سایت های معتبر پرتغالی مدعی هستند، فدراسیون فوتبال مکزیک قصد دارد از میان کارلوس کی روش و پائولو بنیتو یک سرمربی پرتغالی را به عنوان سرمربی تیم ملی مکزیک انتخاب کند، سخنگوی فدراسیون فوتبال مکزیک بدون ذکر نام این دو مربی گفت سرمربی بعدی مکزیک پرتغالی است و این سرمربی قبل از مذاکره رسمی سفری به مکزیکو سیتی خواهد داشت تا از امکانات تیم ملی مکزیک بازدید کند.همزمان با این ادعای سخنگوی فدراسیون فوتبال مکزیک، شایعه شد مکزیکی ها برای کی روش بلیت سفر به مکزیکوسیتی را تهیه کرده اند و یکی از دلایلی که باعث شد کی روش برای سومین بار تاریخ بازگشت خود به ایران را عقب بیاندازد همین است که قصد دارد به دعوت مکزیکی ها به مکزیکو سیتی برود.این شایعه که از جانب نزدیکان ایرانی سرمربی تیم ملی تکذیب شده، حسابی فدراسیون فوتبال ما را به هم ریخت و دیروز مسئولان فدراسیون به تکاپو افتادند، هر طور شده مانع سفر کی روش به مکزیکو سیتی شوند.یکی از مسئولان فدراسیون گفت: «امیدواریم همان طور که همکاران ایرانی کی روش می گویند این خبر دروغ باشد، وگرنه اگر کی روش به مکزیک برود و امکانات مکزیکی ها را ببیند، طبیعی است به همکاری با ما پایان بدهد»؛ گویا در صورتی که یک قسط دیگر از قرارداد کی روش پرداخت نشود، او می تواند قراردادش را یک طرفه با فدراسیون فوتبال ایران فسخ کند.


توضیحات دختر کری در مورد پسر ظریف

ونسا کری در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: زمانی که ما ازدواج کردیم، هیچ مهمانی برگزار نشد و پسر ظریف هم حضور نداشت. روز یکشنبه نیز یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه ادعای یک سایت آمریکایی در مورد حضور فرزند وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مراسم ازدواج فرزند وزیر امور خارجه آمریکا را خبرسازی محض دانست. وی ضمن تکذیب مطلب و بی پایه توصیف آن گفت: برخی محافل خبری غیر معتبر با سوء استفاده از روندهای خبری با اغراض خاص و از آن جمله برای جلب مخاطب به تولید اخبار از این دست روی آورده اند و مناسب است رسانه های داخلی در بازنشر خبرها اعتبار منابع خود را مورد توجه قراردهند.گفتنی است؛ همسر ونسا کری، بهروز (برایان) والا ناهید یک ایرانی- آمریکایی است که از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده و در سال ۲۰۰۹ با دختر جان کری ازدواج کرده است.

سه شنبه


نظارت استصوابی مانع از حضور افراد ناکارآمد به عرصه قدرت نشده است

فاطمه راکعی در گفت‌­وگو با ایلنا با اشاره به طرح «مذاکره ملی» میان جریانات سیاسی داخلی،‌ گفت: طی سال‌­های گذشته بارها این مسأله از سوی بسیاری از دلسوزان کشور مطرح شده است. وی افزود: هنگامی که می‌­توانیم بر سر موضوعات خطیری همچون مسائل هسته‌­ای با کسانی که هیچ‌­گونه تشابهی در زبان، فرهنگ، دین و اصولمان نداریم درخصوص پیچیده­‌ترین مسائل سیاسی گفت­‌وگو کنیم، چرا این شیوه را در داخل کشور و میان برادران هم­زبان و هموطن­مان پی نگیریم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دو مبحث «تحزب» و «عدم لزوم نظارت استصوابی» به عنوان دو موضوع مهمی که در «مذاکرات ملی» قابل طرح و پی­گیری است،‌ تشریح کرد: تحزب و توجه به چندصدایی در تأمین منافع ملی نقش بسزایی دارد و ضمن جلوگیری از ارتداد سیاسی، در ایجاد آرامش و وحدت ملی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: تجربه اعمال نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان ثابت کرده که در ادواری که این نظارت به صورت سختگیرانه وجود نداشته افرادی متعهد و دلسوز به مجلس یا ریاست­‌جمهوری راه‌ ­یافته­‌اند و بلعکس در مواردی همچون انتخابات برخی مجالس و ریاست­‌جمهوری نهم و دهم این نظارت نتوانسته مانع از حضور افراد با مدیریت ناکارآمد و در مواقعی سودجو در قدرت شود. راکعی در پایان خاطرنشان کرد: آنچنان که اسلام نیز موکداً سفارش نموده، می­‌بایست اصل را بر برائت گذارد و با اعتماد، همدلی، پذیرش و تحمل چندصدایی در فضای سیاسی، زمینه را برای تحقق وحدت ملی فراهم آورد.

واکنش ولایتی به سفر مشعل به عربستان

علی اکبر ولایتی مشاور رهبری در امور بین الملل در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اظهار داشت: سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ریاض تأثیری بر روابط این جنبش با تهران ندارد. وی با بیان این مطلب افزود: روابط ایران با جنبش حماس رابطه ای مبتنی بر مهر و دوستی است و در نتیجه ایران در امور داخلی جنبش حماس مداخله نمی کند. ولایتی ضمن توصیف جنبش حماس به یکی از قدرتمندترین جنبش های مقاومت فلسطین بر دوستی شخصی خود با خالد مشعل تأکید کرد. علی اکبر ولایتی در ادامه شایعات موجود درباره تیرگی روابط میان تهران و حماس را تکذیب کرد. مشاور رهبری در امور بین الملل همچنین روابط ایران و جنبش جهاد اسلامی فلسطین را حسنه توصیف و اعلام کرد که وی شخصا نسبت به دیدار با رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هر زمان که فرصت ایجاد شود اهتمام می ورزد.


مجوز BBC یک هفته‌ای است

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون خبر رفع تعلیق فعالیت بی بی سی در ایران، گفت: این مجوز به مدت یک هفته برای فعالیت این دفتر ارائه شده است. وی در ادامه در پاسخ به اینکه در زمینه فعالیت این شبکه آیا نیروی انتظامی هم همکاری خواهد داشت و بر روند تهیه گزارشات ناظر است، توضیح داد: این مجوز در پی درخواست این شبکه خبری تلویزیونی صادر شده است. ضمن اینکه هر مجوزی که برای فعالیت خبری و تهیه گزارش برای یک تیم خبری خارجی صادر می‌شود، یک رونوشت از آن برای نیروی انتظامی و وزارت کشور ارسال می‌شود، البته در ادامه برای چند نهاد دیگر هم این رونوشت‌هایی ارسال می‌شود، از جمله آنها می‌توان به نیروی انتظامی اشاره کرد چرا که این نهاد مسئول امنیت اجتماعی است و باید ناظر باشد. نوش آبادی در ادامه با بیان اینکه هر خبرنگار برای تهیه گزارش باید مجوز داشته باشد که همزمان با ارائه مجوز به او نیروی انتظامی هم در جریان قرار می‌گیرد گفت: این موضوع انجام می‌شود تا اگر در محلی خبرنگاری رؤیت شد پیش از او نیروی انتظامی هم مطلع است ما نیروی انتظامی را برای هماهنگی در جریان قرار می‌دهیم.


بوئینگ و ایرباس نخستین ذینفعان رفع تحریم

سایت آماری «وال استریت 247» آمریکا در گزارشی نوشت: شرکت بوئینگ و ایرباس گفته اند که نخستین ذینفعان از توافق هسته ای ایران و لغو تحریم ها هستند. برای چنین شرکت هایی، این توافق می تواند به معنای انعقاد قراردادهایی به ارزش 20 میلیارد دلار باشد. یک مقام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری ایران گفته است که به روز شدن ناوگان هوایی این شرکت در دستور کار قرار دارد. ایران اعلام کرده است که به منظور بازسازی ناوگان هوایی تجاری خود، در یک سال در مجموع 80 تا 90 فروند هواپیما از بوئینگ و ایرباس خریداری خواهد کرد. ایران در دهه آینده به 400-500 فروند هواپیمای غیر نظامی به ارزش 20 میلیارد دلار نیاز دارد. احتمال می رود این هواپیماها از نوع منطقه ای امبرائر و بمباردیر و دیگر مدل ها باشند. یکی از پنج مدل 747هنوز در ناوگان ایران ایر پرواز می کند و میانگین سن آن 36 سال است. از میان 84 خطوط هوایی که مدل 747 را در اختیار دارند، ایران ایر در زمینه سن هواپیما در رتبه هفتاد و نهم قرار دارد.


گران ترین انتخابات تاریخ رقم می خورد

شبکه «سی بی اس» آمریکا گزارش داد: چرخه انتخابات سال 2016 در حال حاضر به شکلی است که می تواند گران ترین انتخابات در تاریخ را رقم بزند، زیرا در چند سال گذشته هزینه های عظیمی در مبارزات انتخاباتی صرف شده است و همچنین به دلیل اینکه کمیته های فعالیت سیاسی (پک ها PACs) نسبت به گذشته نقش بیشتری را ایفا می کنند. «ماتئا گولد» خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» یکشنبه در خصوص نقش پول در سیاست گفت: ما در واقع در حال حاضر دو سیستم مالی سیاسی در کشورمان داریم. سیستم های کنترل شده که در آن نامزدها و احزاب می توانند مقدار محدودی پول است به دست آوردند و هچنین کمک های مالی اغلب مخفی میلیاردرها که بسیار نامحدود هستند. آنچه ما اکنون می بینیم، مورد دوم است که روندی بسیار متفاوت از چرخه گذشته است و مبنای آن تنها کسب پول های انتخاباتی بیشتر است. در سال 2016، رشد «ابر پک ها» انفجاری بود و تقریبا هر نامزد ریاست جمهوری یکی از آنها را در اختیار داشت. گولد گفت: چهار دلار از هر پنج دلاری که برای حمایت از نامزدهای جمهوری خواه جمع آوری می شد، به جای آنکه به خود نامزد برسد، به یک گروه خارجی می رسید.


با وجود شواری نگهبان هم مجلس اصلاح طلب است

علی تاجرنیا گفت: فضای هر مجلسی متاثر از انتخابات ریاست جمهوری قبل از آن بوده است. دلیل این اتفاق هم بر‌می‌گردد به اینکه متأسفانه در کشور ما هر مجلسی ـ خصوصا در دوره اصلاحات ـ همراهی و هماهنگی خوبی با دولت نداشته و معمولا هم دولت در اجرای برنامه‌های خود دچار مشکل بوده است و مردم هم چون این مسأله را فهم می‌کنند. به همین دلیل سعی دارند در دوره بعد به سمت مجلسی بروند که در عین حفظ استقلال خود، هماهنگی های لازم را در مسائل کلان با مجموعه دولت داشته باشد. بنابراین تصورم این است که این اتفاق برای مجلس دهم هم خواهد افتاد، خصوصا اینکه آنچه باعث شده در دوره‌های گذشته یک مقدار بافت مجلس طی سه دوره به نفع اصولگرایی تغییر کند، عملکرد دولت‌های پیشین و عملکرد اصلاح طلبان بوده است. اما علت عمده این موضوع به نحوه تایید صلاحیت کاندیداها مربوط می‌شود که ما امیدواریم در دوره آینده فضای مناسب‌تری در این زمینه شکل بگیرد. البته ما نمی‌خواهیم مجددا رویکردی داشته باشیم که تقابل را بین نهادهای مختلف و جریان‌های سیاسی تشدید کند، اما در عین حال فکر می کنم با توجه به وجود مولفه مهمی مانند شورای نگهبان، باز هم مجلس آینده با اکثریت قابل توجهی از اصلاح‌طلبان تشکیل خواهد شد. این را هم باید بگویم با توجه به تجارب گذشته و مجموعه مباحثی که وجود دارد فکر می‌کنم مجلس آینده یک مجلس نزدیک به دولت و دارای یک مشی نگاه اعتدالی خواهد بود.


رهبر کره شمالی جایزه صلح می‌گیرد!

بنیاد سوکارنو در اندونزی می‌خواهد از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به خاطر مبارزه‌اش با "استعمارگرایی نئوامپریالیسم" تقدیر و جایزه صلحی به او اهدا کند. این بنیاد پس از افزایش اعتراضات اکنون در صدد دفاع از اقدام خود برآمده است. جوایز صلح بنیاد سوکارنو در گذشته به افرادی چون مهاتما گاندی، رهبر صلح‌طلب هند، یا آنگ سان سوچی، مدافع حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح اهدا شده است. کیم جونگ اون اما رهبری است که به برخورد شدید نسبت به زیردستانی که وفاداری‌شان را به او ثابت نکردند، مشهور است. خانم راخماواتی سوکارنوپوتری، رئیس بنیاد سوکارنو اعلام کرده است که قرار است جایزه صلح، عدالت و انسانیتِ این بنیاد در ماه سپتامبر به رهبر کره شمالی اهدا شود. راخماواتی سوکارنوپوتری دختر نخستین رئیس جمهوری اندونزی است. رئیس بنیاد سوکارنو در ارتباط با اتهاماتی چون نقض حقوق بشر که به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی زده می‌شود به گزارشگر خبرگزاری فرانسه گفته است که اینها همه تبلیغات غربی هستند و صحت ندارند.


گردهمایی احمدی‌نژادی‌ها در تهران؟

احمدی نژاد که به نظر می رسد یاران سابقش یعنی همان حزب یکتا او را رها کردند، در تلاش است دانه دانه آخرین امیدهای خود را نیز دور هم جمع آوری کند تا در عالم سیاست دست کم در حد خبر زنده باشد. او قرار است 600 یا 700 نفر را در گردهمایی پنجشنبه کنار هم در قالب همایشی با نام «اعضای شوراهای مرکزی گفتمان تبیین انقلاب اسلامی استان ها» جمع کند. قانون نوشت: این نشست با چهار کارگروه برگزار می شود. کارگروه های تبیین دستاوردهای دولت احمدی نژاد به سرپرستی علی نیکزاد و محمدرضا فرزین ، تبیین اندیشه های امام(س) و رهبری به سرپرستی غلامحسین الهام و هاشمی ثمره، بررسی عملکرد دولت یازدهم به سرپرستی سید شمس الدین حسینی و تبیین تحولات بین المللی به سرپرستی ابوالفضل زهره وند و ابومحمدعسگرخانی از چهار کارگروه اصلی این گردهمایی هستند. مبانی این کارگروه ها که در گذشته نیز به آنها اشاره شده بود البته غیر از بررسی عملکرد دولت روحانی، ادعاهایی است که احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری خود نیز بیان می کرد ولی هیچ گاه عملی نشد. در این گردهمایی قرار است خسرو معتضد در رابطه با تاریخ معاصر و روابط ایران و آمریکا در این بازه زمانی سخن بگوید. مهدی کلهر، محمدرضافرزین و سید شمس الدین حسینی نیز از دیگر سخنران های این مراسم هستند.


اصلاح طلبان توافق را برای مجلس می خواهند

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است اصلاح طلبان تلاش گسترده‌ای برای رسیدن به مجلس از قبل توافق دارند. به عبدالوحید‌فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد با اشاره به تأثیر توافق هسته‌ای بر چینش نیروهای مجلس آتی گفت: سرانجام توافق هسته‌ای به عملیاتی کردن و آثار آن وابسته است چرا که خبر توافق یک نوع تأثیر داشته و آثار توافق تأثیرات دیگری خواهد داشت.وی با بیان اینکه قاطبه مردم از شنیدن خبر مذاکرات خوشحال شدند افزود: باید دید پس از انتشار خبر توافق، فرایند عملیاتی شدن این توافق به چه نحوی قرار است اتفاق بیفتد چرا که قطعا موارد تعیین کننده‌ای خواهد بود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه متذکر شد: اگر چنانچه همه مولفه‌ها پیش روی توافق مثبت ارزیابی شود، ضمن اینکه این موضوع پیروزی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد، طبیعتا برای کسانی که به نوعی با توافق نسبتی دارند و یا اینکه حزب و گفتمانشان به این جریان نزدیک بوده، برتری ایجاد خواهد کرد. فیاضی با بیان اینکه برخی با خبر توافق پیام‌هایی را به جناحشان مخابره کرده‌اند تأکید کرد: برخی اشخاص پیش از انتشار خبر توافق وین گفته بودند که اصلاح طلبان باید میوه بهارستان را در وین بچینند که این موضوع نشان می‌دهد اصلاح طلبان تلاش گسترده‌ای برای رسیدن به مجلس از قبل توافق دارند.


احمدی نژاد به خندوانه می رود؟

رامبد جوان گفته که قرار است از همه در برنامه خندوانه دعوت کند. او حتی قصد دعوت احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق کشورمان را نیز در این برنامه دارد. وی در گفت وگویی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است از رئیس جمهور هم روزی دعوت کنید، گفت: بله، من گفته‌ام از همه دعوت می‌کنم ولی الان زود است. حتی برنامه‌ای هم دارم که از آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان دعوت کنم.


نظر غرویان در مورد رد صلاحیت هاشمی در انتخابات خبرگان

حجت الاسلام محسن غرویان عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اعلام کانديداتوري آيت الله هاشمي در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز تأکيد کرد: از مسائل مهم در انتخابات پيش رو کانديداتوري آيت الله هاشمي است چراکه ايشان شخصيت فراجناحي دارد بنابراين نمي توان گفت که آقاي هاشمي اصلاح طلب است يا اصولگرا لذا اختلاف نظرهايي که درخصوص ايشان وجود دارد امري طبيعي است. البته آقاي هاشمي بارها تاکيد کرده اند که کاري به مسائل جناحي کشور ندارد و با در نظر گرفتن مصالح کشور ،انقلاب و نظام و براساس احساس وظيفه در انتخابات حضور پيدا مي کنند .غرويان درباره سرليستي آيت الله هاشمي در جامعتين نيز گفت:قطعا شخص آقاي هاشمي ليست وسيعي را حمايت مي کنند لذا ايشان کاري به جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين نخواهد داشت و فوق اينها عمل خواهد کرد البته ايشان سعي مي کند موافقت جامعتين را نيز داشته باشد و باآنها هماهنگ عمل کند. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم همچنين رد صلاحيت آيت الله هاشمي را بي معنا دانست و تاکيد کرد:بنده بعيد مي دانم شوراي نگهبان آقاي هاشمي را در انتخابات مجلس خبرگان رد صلاحيت کند. غرويان درپايان گفت:من معتقدم در انتخابات مجلس خبرگان آينده معتدلين پيروزي بيشتري خواهند داشت.


سالروز مشروطیت و تحرکات اصلاح طلبان

یکی از وب سایت های نزدیک به اصولگرایان نوشت: اصلاح طلبان که تا کنون در مناسبت‌های مختلف سعی داشتند گرد هم جمع شوند همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت سعی دارند همایش‌هایی را برگزار کنند. در همین راستا از صادق زیباکلام هم برای سخنرانی در برخی از شهرستان‌های کشور دعوت شده است که به خاطر حاشیه‌های قبلی سخنرانی‌های زیباکلام، حضور وی قطعی نیست ... شنیده‌ها حاکی از آن است که برگزاری این همایش‌ و سخنرانی‌ها بر عهده اعضای حزب مشارکت در استان‌ها گذاشته شده است و در برخی از این مراسم ها، این افراد به عنوان سخنران نیز حاضر می‌شوند.


حمله تند بذرپاش به دولت اصلاحات در مسأله هسته ای

عضو هیأت رئیس مجلس تأکید کرد: اتهام غربی‌ها به ما، درباره استفاده غیرصلح‌آمیز از هسته‌ای و موضوع PMD به قبل از سال ۲۰۰۳ و در زمان دولت اصلاحات برمی‌گردد. مهرداد بذرپاش در جمع دانشجویان دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی «طرح ولایت»، با اشاره به سابقه پرونده هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: دوستان دولت اصلاحات باید پاسخگوی رفتار خود در مورد این فشاری که به کشور رفته است، باشند. وی در توضیح این مسأله گفت: همه اتهامات مربوط به استفاده غیرصلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای به عدم دقت در خرید ماشین‌های سانتریفیوژ دست دوم که در کشور مبدأ با آن با درصد بالا غنی‌سازی انجام شده بود و رئیس جمهور هم در تلویزیون به آن اشاره کرد، برمی‌گردد و موضوع PMD هم به قبل از سال ۲۰۰۳ مرتبط می‌شود. عضو هیأت رئیس مجلس ادامه داد: کشور ۱۲ سال است که درگیر رفع این چالش است؛ حال این افراد مدعی شده اند که ما یک بحران سخت را حل کردیم! بله، به دنبال رفع بحرانی هستید که به دست خودتان و دوستان خودتان اتفاق افتاده بود و تیم مذاکره کننده قبلی هم مشغول رفع آن بود. بذرپاش تصریح کرد: خودشان بحران را ایجاد کرده‌اند و بعد از سال ۸۸ هم با فشار بر کشور و ایجاد فتنه و ترغیب غرب به تحریم ایران، باعث صدور قطعنامه ۱۹۲۹ علیه ملت ایران شدند؛ قطعنامه ای که منشأ تحریم های اخیر است که تیم مذاکره‌کننده و مسئولین درصدد رفع آن هستند. وی با بیان اینکه با اطلاعات غلط و بعضاً ناقص درصدد قلب تاریخ هستند، خاطرنشان کرد: دوستانشان بحران ایجاد کردند و باعث رفتن پرونده به شورای امنیت شده‌اند و حالا، طلبکار زمین و زمان شده‌اند.


شروع اقدامات برای تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران از «آغاز اقدامات» در آمریکا برای تشکیل اتاق بازرگانی با ایران خبر داد و گفت، در صورت این اتفاق، «طبق قانون» دو ماه پس از آن، اتاق بازرگانی آمریکا و ایران در تهران تشکیل خواهد شد. محسن جلال‌پور، شامگاه دوشنبه ۱۲ مرداد، در عین حال گفت که تشکیل اتاق بازرگانی با ایران در آمریکا هنوز «شکل نهایی به خود نگرفته»، به همین دلیل در ایران نیز اقدامی در این باره شروع نشده‌ است. وی تأکید کرد اگر اتاق مشترک بازرگانی با ایران در آمریکا تشکیل شود، تشکیل این اتاق در ایران «نیازی به مجوز دولت ندارد.» به گفته آقای جلال‌پور، «طبق قانون»، دو ماه پس از تشکیل اتاق بازرگانی با ایران در هر کشوری، اتاق بازرگانی و صنایع ایران وظیفه دارد، اتاق بازرگانی با آن کشور را تشکیل دهد.


حمایت بهزاد فراهانی از بهنوش بختیاری

بهزاد فراهانی گفت: اینکه روزنامه آفتاب یزد به شخص بهنوش بختیاری، واژه دلقک را نسبت دهد، بسیار تاسف بار است.بهزاد فراهانی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص توهین روزنامه آفتاب یزد به بهنوش بختیاری به بهانه نقد توافق هسته‌ای گفت: هر چند من بارها و بارها گفته ام همان گونه که دولتی ها حق دخالت بی مورد در امور هنری را ندارند؛ هنرمندان هم نباید به خود اجازه دهند در خصوص مسائل دولتی ابراز نظرهای این چنینی داشته باشند اما فارغ از این موضوع حالا بهنوش بختیاری نظر خود را گفته است؛ آن طور هم که من شنیده ام در مورد رشته دانشگاهی مورد علاقه خود صحبت کرده و بعد مثال زده که می خواهم این رشته را بخوانم تا در مورد مسائل سیاسی ذوق زده نشوم.وی افزود: تا این جای کار به کسی توهین نکرده است اما این که نشریه فوق مستقیم به شخص وی، واژه دلقک را نسبت دهد؛ بسیار تاسف بار است.فراهانی گفت: مطبوعاتی ها باید نظرات شخصی دیگران را تاب بیاورند و این چنین پا از گلیم خود فراتر نگذاشته و مسبب بی احترامی به افراد نشوند. به هر شکل اتفاقی است که روی داده، این طرز تفکر و رویه نشریه فوق که نظر مخالفش را برنتابیده و توهین کرده؛ یک طرز فکر جهان سومی بیش نیست.


شیوه عجیب پلیس افغانستان برای برخورد با معتادان

نیروهای پلیس کابل در یک اقدام بی‌سابقه محل تجمع معتادان در «پل سوخته» کابل را به آتش کشیدند. به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نیروهای پلیس کابل در یک اقدام بی‌سابقه مأمن معتادان در زیر «پل سوخته» کابل را به آتش کشیدند که در نتیجه آن معتادین حاضر در محل متواری شدند. این اقدام از سوی «حوزه ششم امنیتی پلیس» کابل صبح امروز انجام شده که در نتیجه آن بیش از 500 معتاد از زیر پل‌سوخته متواری شدند.این معتادان اخیراً خیمه‌های را نیز برای خود برپا کرده بودند که امروز از سوی نیروهای پلیس به آتش کشیده شد.این در حالی است که ساکنان منطقه پل‌سوخته از وجود هزاران معتاد شاکی شده و تأکید کرده بودند که این معتادان در کنار سایر ضررها، اموال آنان را نیز به سرقت می‌برند. منطقه پل‌سوخته کابل از حدود 10 سال قبل میزبان هزاران معتاد شهر کابل است.


مأموریت مؤتلفه برای جلب نظر جامعتین

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از مأموریت سه تشکل اصول‌گرا به محمدنبی حبیبی برای دیدار با بزرگان اصول‌گرا درباره جلب نظر جامعتین برای محوریت خبر داد و اظهار داشت: در جلسه پایداری، مؤتلفه و ایثارگران، این سه تشکل به آقای محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی برای دیدار با بزرگان اصول‌گرا و صحبت درباره محور شدن جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران مأموریت داده است.وی افزود: تاکنون آقای حبیبی دیدارها و مذاکراتی درباره جلب نظر جامعتین برای محوریت داشته و امیدواریم در آینده گزارش این دیدارها را ارائه کند.عضو حزب مؤتلفه اسلامی افزود: این سه تشکل تلاش می‌کنند نقش تأثیرگذاری جامعتین در انسجام نیروهای اصول‌گرا را افزایش دهند.


حقوق ماهیانه مرتضوی در تأمین اجتماعی چقدر بود؟

وکیل سازمان تأمین اجتماعی درباره حقوق "سعید مرتضوی" توضیح داد. تسنیم نوشت: مجتبی نظری در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود امکان دارد جلسه دیگری در ارتباط با پرونده تامین اجتماعی برگزار شود اظهار کرد: گرچه آقای مرتضوی اصرار دارد دوباره لایحه بدهد و حتی جلسه دیگری برگزار شود اما قاضی دادگاه، آخرین جلسه را اعلام کرده است. خود قاضی پرونده نیز قبول دارد که این پرونده باید در یک یا دو جلسه تمام می‌شد. وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی در پرونده شکایت از مرتضوی مبنی بر اینکه آیا تأمین اجتماعی در پاسخ به استعلام دادگاه میزان حقوق دریافتی مرتضوی را که مدعی است جلویش حقوقش توسط وزیر تعاون گرفته شده است، مشخص شده یا خیر افزود: آقای مرتضوی تا آخرین روزی که در تأمین اجتماعی بوده، ماهیانه 7 میلیون و 590 هزار تومان حقوق دریافت کرده است. خودش می‌گوید این مبلغ مساعده است. اگر این مبلغ مساعده است، پس 90 هزار تومان چیست؟ در مساعده‌ها ارقام و اعدام رُند هستند. نظری با بیان اینکه گرفته شدن جلوی حقوق مرتضوی با نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحت ندارد گفت: مرتضوی تا روز آخر حقوق گرفته و آقای ربیعی و نوربخش با روی کار آمدن دولت روحانی در وزارت تعاون و تأمین اجتماعی مستقر شدند؛ بنابراین نمی‌توانستند جلوی حقوق وی را بگیرند.


توضیحات فاطمه معتمد‌آریا در مورد ممنوع التصویری‌

فاطمه معتمد‌آریا در نشست رسانه‌ای فیلم «یحیی سکوت نکرد» در مورد ممنوع التصویری‌اش در صدا وسیما توضیحاتی ارائه کرد.به گزارش خبرآنلاین،‌ نشست رسانه‌‍ای فیلم «یحیی سکوت نکرد» سه شنبه 13 مرداد ماه در نشر ثالث برگزار شد و در لحظاتی از این نشست فاطمه معتمد‌آریا در مورد ممنوع ‌التصویری‌اش در صدا و سیما توضیحاتی را ارائه کرد. این بازیگر گفت: «ماجراهای تلویزیون و من بیشتر به شوخی شبیه شده است. خیلی از رسانه‌ها اینترنتی و مکتوب بسیاری خبر و عکس از ما هنرمندان می‌زنند و این نوع تحریم کردن خنده دار است و به اعتماد به رسانه‌ها تصویری لطمه می زند.» او تأکید کرد: «من همیشه به تلویزیون وفادار بوده ام و این تلویزیون بوده که نسبت به من بی وفا بوده!»


برای لغو توافق بد به کنگره توییت کنید!

به گزارش پارسینه مخالفان توافق هسته ای در آمریکا که از گستردگی منابع مالی برخوردار هستند، تمام تلاش خود را برای منفی نشان دادن و تحریک افکار عمومی آمریکا علیه توافق هسته ای به کار بستند. پس از آنکه عده ای در واشنگتن اقدام به راهپیمایی و حمل پلاکاردهایی با عناوینی منفی توقف برای تعامل با ایران و درخواست از کنگره برای رد آن را داشتند، دستگاه تبلیغاتی لابی صهیونیستی نیز با اختصاص بودجه ای تلاش می کند تا کنگره را با تحریک افکار عمومی تحت فشار قرار دهد. این گروه جنگ طلب و مخالف سیاست های دولت آمریکا در تازه ترین اقدام خود تبلیغ در شبکه اجتماعی توییتر را دستور کار خود قرار داد. در یکی از تبلیغاتی که در این رابطه ارائه شده آمده است: پس از گذشت 10 سال از توافق ایران در کمتر از یک هفته غنی سازی را توسعه می دهد. برای لغو توافق بد به کنگره توییت کنید.

اظهارات جدید هاشمی در مورد انتخابات 92 /2050 افق تشکیل اروپای اسلامی/ احمدی نژاد به خندوانه میرود؟/حمایت بهزاد فراهانی از بهنوش بختیاری/روحانی با لباس نظامی به دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رفت/حدادعادل هم دولت روحانی را به احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهد

چرا وزارت ارشاد به حامد زمانی مجوز نداد؟

در حالی‌ که حامد زمانی با انتشار نامه‌ی محرمانه وزارت ارشاد از این مجموعه انتقاد کرد که به او مجوز نمی‌دهد و تهدیدش می‌کند؛ مدیرکل دفتر موسیقی از ناقص بودن پرونده‌ی او خبر داد و با بیان اینکه همه در مقابل قانون یکسان هستند، به شرح ماجرا پرداخت. پیروز ارجمند که امروز کرسی مدیریت دفتر موسیقی را به دیگری تحویل داده به این پرسش خبرنگار ایلنا که چرا وزارت ارشاد از دادن مجوز به حامد زمانی امتناع کرده، چنین پاسخ داد: بر اساس روال قانونی ارشاد؛ گروه‌هایی که می‌خواهند اجرای کنسرت داشته باشند یا برنامه‌ی اجرا در نهادها و سازمان‌ها و حتی شهرداری را دارند؛ باید مجوز دفتر موسیقی را دریافت کنند و گروهشان در این دفتر ثبت قانونی شود. بر همین اساس ما بارها از آقای زمانی درخواست کردیم به دفتر موسیقی بیایند و مدارک‌شان را ارائه کنند اما متأسفانه بی‌توجه بودند. بعد از چندین بار تذکر؛ ایشان برای مجوز خود اقدام کردند اما مدارکشان کامل نبود و به‌رغم تذکر ما در دفتر موسیقی؛ آقای زمانی دیگر هیچ گاه برای تکمیل پرونده خود اقدام نکردند. این نامه هم پس از بارها تذکر به ایشان داده شد که البته محرمانه بود. ارجمند با بیان اینکه قانون برای هیچ کس استثنا قائل نمی‌شود؛ اظهار داشت: تمام هنرمندان کشور در هر سبکی و با هر رویکردی از دفتر موسیقی مجوز می‌گیرند. این قانون درباره آقای کویتی‌پور که آثارشان محتوای ارزشی دارد هم صدق می‌کند. یکی از نکاتی که مهم است به آن اشاره کنیم؛ اجراهایی‌ است که در آنها به‌ طور مثال شهرداری تصمیم به برگزاری یک کنسرت عام می‌گیرد. در این شرایط همه هنرمندان می‌گویند ما باید با مجوز ارشاد به برنامه شما بیاییم درواقع خود هنرمندان به برگزارکنندگان تذکر می‌دهند اما آقای زمانی تنها هنرمندی بود که نه تنها به آن‌ها تذکر نمی‌داد بلکه برای ثبت قانونی گروه و دریافت مجوز هم هیچ اقدامی نمی‌کرد.


روحانی با لباس نظامی به دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رفت

حسن روحانی در کتاب خاطراتش، به اولین دیدار خود با رهبر انقلاب اشاره کرده و می‌نویسد: بعد از نماز مغرب و عشا عازم منزل آقای خامنه‌ای شدم. من باشخصیت و ویژگی‌های ایشان آشنا بودم و ضمناً دوستان مشترک زیادی داشتیم، ولی متأسفانه آشنایی نزدیکی با ایشان نداشتم. آیت‌الله خامنه‌ای هر وقت که به تهران می‌آمد در مساجدی مانند: مسجد جاوید، مسجد قبا، مسجد جلیلی و مسجد هدایت که کانون تجمع انقلابیون بود، سخنرانی می‌کرد. بسیار علاقه‌مند بودم از نزدیک با ایشان آشنا شوم. بدین‌جهت آدرس منزل ایشان را از دوستان گرفتم و به منزل ایشان رفتم. زنگ درب را به صدا درآوردم. کسی که در را باز کرد تا من را با لباس نظامی دید، وحشت زده شد و گفت: آمده‌اید آقا را ببرید؟ گفتم: نگران نباش، من از دوستان ایشان هستم. وقتی وارد منزل شدم و آیت‌الله خامنه‌ای من را دید و خودم را معرفی کردم، تعجب کرد و گفت: با این لباس؟ گفتم: دوران خدمت وظیفه عمومی را طی می‌کنم. آیت‌الله خامنه‌ای به من گفت: چرا با لباس نظامی آمدی؟ ممکن است برای شما دردسر ایجاد کنند که حق با ایشان بود و لذا دفعات بعدی که خدمت ایشان می‌رسیدم، با لباس شخصی می‌رفتم.


وزیر دفاع عربستان در راه ایران

فعال توئیتری عربستان که طی سال‌های اخیر با افشای وقایع پشت پرده خاندان سعودی شهرت زیادی کسب کرده، در نوشته‌ای عجیب در صفحه شخصی خود در توئیتر مدعی شد که وزیر دفاع عربستان و جانشین ولی‌عهد قصد دارد به زودی (چه بسا پیش از موسم حج) راهی ایران شود، زیرا «موفقیت وی در رسیدن به قدرت، مستلزم ورود به تفاهم های جدید، به ویژه پس از تفاهم هسته ای ایران است». به گزارش العالم، مجتهد در ادامه نوشت: بن سلمان قصد دارد از شر محمد بن نایف ولی‌عهد کنونی خلاص شود و جای وی را بگیرد، اما این کار را به بعد از موسم حج موکول کرده تا حج با آرامش برگزار شود. وی همچنین از خرید یک جزیره توریستی در کشور مالدیو توسط بن سلمان به مبلغ 1.3 میلیارد ریال سعودی (حدود 480 میلیون دلار) خبر داد.


رستوران مش‌دونالد در تهران

در مش‌دونالد تهران، همه‌چیز شباهت به نسخه‌ی آمریکایی‌اش دارد؛ همه‌چیز جز غذا. به گزارش نیویورک تایمز، قوس طلایی و دلقک خندان، مک‌دونالد را پیشنهاد می‌دهند اما اینجا مش‌دونالد است.

اظهارات جدید هاشمی در مورد انتخابات 92 /2050 افق تشکیل اروپای اسلامی/ احمدی نژاد به خندوانه میرود؟/حمایت بهزاد فراهانی از بهنوش بختیاری/روحانی با لباس نظامی به دیدار آیت‌الله خامنه‌ای رفت/حدادعادل هم دولت روحانی را به احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهد


پیش‌بینی سردار نقدی از آینده آمریکا در منطقه

سردار نقدی در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه جوانان ضد امپریالیزم گفت: همین طور که ملت ایران با دست خالی بر آمریکا پیروز شدند و امروز شما می بینید که در لانه جاسوسی فتح شده آمریکا نشسته اید و به جای مستشاران زورگوی آمریکایی، دانشجویان بسیجی در اینجا استقرار دارند، هر کدام از ملت های مسلمان که از فرمول بیداری و وحدت مردم ایران استفاده کند به همین پیروزی می رسد. امیدواریم به زودی شاهد این باشیم که لانه جاسوسی آمریکا در کشورهای منطقه به پایگاه اتحادیه جوانان ضد امپریالیزم تبدیل شود و این خواهد شد. اراده خدا بر پیروزی مستضعفین است.


حدادعادل هم دولت روحانی را به احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهد

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخشی از  گفت‌وگویی به مناسبت دومین سالگرد تشکیل دولت یازدهم را انجام داد گفت: اینکه می‌فرمایید مسئولان دولتی توضیح دهند و استدلال ارائه کنند، مطالبه‌ای منطقی است، اما الآن در قیاس با دولت قبل؛ نشست‌های دولت و مجلس بیشتر شده، وزرا هم که هر هفته حداقل 7-8 نفرشان به کمیسیون‌های تخصصی یا صحن علنی می‌آیند و توضیح می‌دهند. دیدارهای جداگانه رئیس‌جمهوری با مجمع نمایندگان استان هم هست. دولت برای تعامل با نمایندگان، چه کاری می‌توانسته انجام دهد که مغفول مانده است؟ جاهایی که وزرا خوب پاسخگو هستند؛ نمایندگان قانع می‌شوند و هر جا هم توضیحات کافی نیست «کارت زرد» می‌گیرند. می‌خواهم بگویم این روال را دولت باید تحمل کند. بالاخره شرایطی است که ایجاب می‌کند دولت هم تحمل خودش را بیشتر و هم منطقش را قوی‌تر کند. دولت؛ جز اینکه تحمل کند، کار دیگری نمی‌تواند بکند، زیرا جنس این دولت مثل دولت قبل نیست که مثلاً بگوید من فلان قانون را قبول ندارم یا بگوید «مجلس دیگر در رأس امور نیست». بعضی وقت‌ها هم از ریشه همین «تحمل» کار دیگری می‌کند، «تحمیل» می‌کند (با خنده) امیدواریم آستانه تحمل دولت بالا برود. هر چه گوش شنوا و سعه‌صدر برای شنیدن انتقاد بیشتر شود، اقتدار نظام هم در داخل و خارج افزایش می‌یابد.


ایرلاین‌ها آماده پرواز ایران- آمریکا

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از آمادگی کامل ایرلاین‌ها برای برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا خبر داد. مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی توانمندی برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور را دارند، افزود: خوشبختانه ظرفیت راه‌اندازی این خط هوایی در کشور وجود دارد و هواپیماهای مورد نیاز نیز برای انجام این امر فراهم است. وی تصریح کرد: برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا منوط به برقراری روابط سیاسی و دیپلماسی و همچنین موافقت‌نامه‌های دوجانبه برای این امر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان