بازدید 44678
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

ادعای احضار رحیم مشایی به دادسرا/ رد صلاحیت به روش موسوی‌خوئینی‌ها/ توصیه کریمی قدوسی به هاشمی/ شکایت خواننده زن لبنانی از خواننده ایرانی/ ادعاهایی که به درد «عمه قزی» می‌خورد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«ردّ پای سلطان شکر در پرونده تفحص از بنیاد شهید»،«توصیه سردار نقدی به سرمایه دارن غربی»،«فائزه هاشمی و شرط پیروزی اصلاحات در انتخابات»،«اعتراف به اشتباه اصلاحات در سال 84 »و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 09 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


ردّ پای سلطان شکر در پرونده تفحص از بنیاد شهید

امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در توضیح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین شکایات متعددی که از این بنیاد از سراسر کشور به دست ما رسید، تذکراتی را به مسئولان بنیاد شهید دادیم. وی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه آیا رد پای متهمان بزرگ اقتصادی هم در این پرونده وجود دارد؟ گفت: رد پای سلطان شکر در پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید وجود داشته و درباره افراد دیگر هم بعداً صحبت خواهم کرد.رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با بیان اینکه هر لحظه امکان فساد وجود دارد اما دستگا‌ه‌های نظارتی باید به صورت قوی ورود کنند، گفت: اگر دستگاه‌ها آلوده شوند فاتحه کار خوانده شده، ما در بنیاد شهید سیستم‌های حراستی و نظارتی‌مان اصلاً کار نکردند، ما گله‌مند هستیم و در گزارش هم آورده‌ایم، یا بی‌حال بودند یا اتفاق دیگری افتاده است، آنان باید کاملاً مراقبت می‌کردند، این مراقبت و نظارت متأسفانه نبوده است.خجسته در پایان خاطرنشان کرد: ما اطلاعاتی از این دستگاه‌ها خواستیم اما متأسفانه نداشتند که این نشان دهنده ضعف نظارت آنها است، در همین‌جا باز هم می‌گویم اگر عده‌ای بخواهند از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران ممانعت کنند، به نظر می‌رسد دیگر هیچ‌وقت نباید کلاً تحقیق و تفحصی در مجلس مطرح شود.


جزئیات گفت‌وگوی وزیر با ابوترابی‌فرد

صفر نعیمی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سؤال نماینده تهران راجع به اقتصاد در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: پس از اینکه پاسخ وزیر در صحن به رأی گذاشته و نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند وزیر اقتصاد خطاب به نائب رئیس مجلس ناراحتی خود نسبت به سؤال را مطرح کرد.وزیر اقتصاد در اظهارات خود خطاب به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: سؤالاتی که آقای مهرداد بذرپاش نماینده تهران امروز مطرح کرد آن چیزی نبود که ما در کمیسیون روی آن بحث کردیم و سؤالات با موضوع مورد بحث در جریان بررسی سؤال در کمیسیون متفاوت بود.


توصیه سردار نقدی به سرمایه دارن غربی

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مسئولین بسیج سازندگی استانها در سالن شهید دیالمه طی سخنانی تأکید کرد: براساس اقتصاد مقاومتی نمی توانید به سرمایه های دشمن اتکا کنید زیرا هر لحظه ممکن است از بین برود. ما توافقنامه ای را امضا کرده ایم که تحریم ها با سیستم خودکار و لحظه ای قابل برگشت است و هریک از طرف های متخاصم اراده و طرح شکایت کنند به طور خودکار بعد از 60 روز همه تحریم ها بر می‌گردد. کدام سرمایه دار غربی عاقلی حاضر است در جایی که هر لحظه ممکن است تحریم ها برگردد سرمایه گذاری کند.


موافقت با تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از موافقت دبیر کل این تشکل با تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان خبر داد.سید کمال الدین سجادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به ضرورت وجود انسجام و وحدت میان اصولگرایان اعلام آمادگی کردیم تا با سایر اصولگرایان تعامل داشته باشیم و این نوع تعامل با محوریت " شورای هماهنگی اصولگرایان " پیگیری شود و حال این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.وی افزود:‌این موضوع با رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری مطرح شد و آقای باهنر آن را پذیرفت و قرار شد این شورا با محوریت جامعتین خاصه جامعه روحانیت مبارز مورد توجه قرار بگیرد.سجادی در ادامه از برگزاری جلسه دبیران جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان ها در تاریخ 29 ماه جاری خبر داد و اظهار کرد: این جلسه با موضوع انتخابات، بررسی مسائل روز سیاسی و هماهنگی بین اصولگرایان و تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان برگزار خواهد شد.


واکنش وزیر ارشاد به قمه‌زنی در اعتراض به اکران «رستاخیز»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ارتقای سطح اخلاق در جامعه به عنوان تأثیرات فیلم‌های فاخر گفت و عنوان کرد: ساخت فیلم‌های ارزشی، حتی اگر دینی نباشد،‌ تأثیرات مثبتی بر سطح اخلاقیات جامعه می‌گذارد و آن را ارتقا می‌دهد.جنتی افزود: با وجود اینکه نویسندگان را تشویق به نوشتن فیلم‌نامه‌ فیلم‌های فاخر می کنیم، اما همچنان با کمبود فیلمنامه در این حوزه مواجهیم. فیلم «محمد رسول الله» که به عنوان یک فیلم ارزشمند ساخته شده است، از کودکی تا قبل از مبعوث شدن پیامبر (ص) است. باید بخش دوم فیلم از رسالت حضرت محمد (ص) تا رحلت هم ساخته شود که علاوه بر حمایت وزارت ارشاد کمک بنیاد مستضعفان که سرمایه‌گذاری بخش اول را بر عهده داشت، نیز لازم است.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص واکنش‌های پس از اکران فیلم «رستاخیز» تصریح کرد: این اقدامات را افراد مذهبی انجام نداده‌اند. تظاهرات و جمع شدن مقابل وزارت ارشاد و سینماها کار رقیبان سینمایی این فیلم است. چون در هر صنفی رقابت وجود دارد. این افراد خیلی هم انگیزه مذهبی نداشتند. عده‌ای از همین افراد در ماه مبارک رمضان و در ملأ عام به خوردن ساندویچ اقدام کرده‌اند. در شبکه‌‌های اجتماعی هم فیلم‌هایی دست به دست می‌چرخند که قمه‌‌زدن یک خانم را نشان می‌داد که اصلاً معلوم نبود در کجا و برای چه زمان و موقعیتی بوده است. شاید برای ایام محرم بوده که به این موضوع نسبت داده‌اند.


کنایه مهدی هاشمی به میزبان بودن زندان اوین برای پدر و پسر!

مهدی هاشمی که پیش از این به 10 سال زندان محکوم شده بود، امروز در شرایطی که برای اجرای حکم راهی زندان اوین می‌شود، دقایقی پیش آخرین پست فیسبوکی خود را منتشر کرد.مهدی هاشمی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «آخرین پست فیس‌بوک را در شرایطی می‌نویسم که تا ساعاتی دیگر با وجود عدم دریافت اجراییه، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی می‌کنم. این درگاه ارتباطی با شما باز خواهد ماند و پرینت همه پیام‌ها و نظرات توسط یکی از اعضای خانواده در ملاقات‌های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد. یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته‌ام که به زودی منتشر خواهد شد. گاهی هم عکس یا موضوعی خاص که به ذهنم می‌رسد یا خاطره‌ای از زندان را می‌دهم در فیس‌بوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از میان ما نمی‌رود...».


رونمایی از برند «حلال مدیا»

نشست خبری اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی امروز یکشنبه ۱۸ مردادماه با حضور حجت الاسلام علی کریمیان مدیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، ناصر افضل قائم مقام دبیرکل اتحادیه، محمدعلی انوشه مدیر بازار فیلم، مرتضی شعبانی دبیر جشنواره اتحادیه و چند تن دیگر از مسئولان هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی برگزار شد. کریمیان همچنین به رونمایی از برند حلال برای محصولات سینمایی و تلویزیونی اشاره کرد و گفت: برند «حلال مدیا» برای عرضه محصولات تلویزیونی و سینمایی به محصولات پاک در این حوزه که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارند اعطا می شود و شعار آن «تولید پاک»، «رسانه پاک» و «نسل پاک» است.


دیدار نمایندگان مجلس با «بابک زنجانی» در هاله‌ای از ابهام!

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در واکنش به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در جریان درخواست نمایندگان برای ملاقات با بابک زنجانی در اوین به خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران گفت: سخنگوی قوه قضائیه در ابتدا با دیدار نمایندگان مجلس با زنجانی موافقت کرده بود اما در نشست اخیر گفته که نمایندگان مجلس به عنوان ناظر حق ورود به پرونده‌های قضایی را ندارند. وی افزود: به منظور دیدار نمایندگان مجلس با بابک زنجانی ابتدا نامه‌ای را قوه قضائیه ارسال کردیم و در آن اذعان داشتیم که بر اساس دو الی سه اصل قانون اساسی نمایندگان می‌توانند در هر شرایطی به مسائل مملکت نظارت داشته باشند.عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه متذکر شد: با در نظر گرفتن این شرایط و در راستای شفافیت در رابطه با درخواست مجلس از قوه قضائیه مبنی بر دیدار نمایندگان با بابک زنجانی، دیگر اشکالی بر این امر نمی‌بینیم که نامه پذیرش درخواستمان از قوه قضائیه را طی روزهای اخیر رسانه‌ای نکنیم. عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با بیان اینکه واکنش‌های اخیر قوه قضائیه در مورد دیدار نمایندگان با بابک زنجانی نوعی فرار به جلوست، تصریح کرد :دلیلی ندارد که نمایندگان ملت که دغدغه مردم را دارند و مردم از آنها همواره سؤال می‌کنند، نتوانند در مورد شخصی که بخشی از اموال بیت المال را خورده و دو سه سال است که مسئولین را بر سر کار گذاشته، دخالت نداشته باشند. عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در شرایط فعلی آیا نمایندگان درباره دیدار با بابک زنجانی تاریخی اعلام خواهند کرد و یا خیر؟ گفت: در حال حاضر تاریخ دیدار نمایندگان با بابک زنجانی با وجود واکنش های جدید قوه قضائیه مشخّص نیست و بنده معتقدم جلسه این دیدار در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


درخواست جالب استانداران از ادارات

بهتراست کولرهای آبی روی دور کند و کولرهای گازی روی درجه ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم شود.وزارت نیرو با انتشار گزارشی اعلام کرد: استانداران برخی از استان‌های کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای، تمامی نهادها، ‌سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي را ملزم به صرفه‌جويي و مصرف بهينه برق براي گذر از پيك تابستان سال جاري كردند.به گزارش خبرآنلاین؛در اطلاعیه وزارت نیرو به نقل از استانداران آمده است:" با توجه به پیش‌بینی وزارت نیرو مبني بر رشد و افزايش مصرف برق از تیر تا شهریور ماه سال جاری به دلیل افزایش دما، تمامی دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌ها ضمن پرهيز از هر گونه اسراف و زياده روي در مصرف برق، ضمن مديريت بهينه مصرف در ايام تابستان و اوج بار، به گونه‌اي برنامه‌ريزي نمايند كه تأمين نیاز مشترکان و مصرف کنندگان با مشكل و محدوديت مواجه نشود.در اين بخشنامه‌ها تصریح شده: «نظر به اينكه بخش مهمی از مصارف برق در دوره زمانی مذکور، مربوط به ساختمان‌های اداری و به ویژه ساعات ظهر و بعداز ظهر (۱۱ تا ۱۶) صرف سيستم‌هاي سرمایشی می‌شود همکاری و مساعدت همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف برق تاثیر بسزایی خواهد داشت. لذا با توجه به اهمیت موضوع انتظار می‌رود، مدیران ضمن درک حساسیت شرایط و توجه ویژه در جهت بهینه‌سازی مصرف برق و کاهش مصارف غیر ضروری با تنظیم سیستم‌های سرمایشی و نظارت جدی برنحوه مصرف در جهت مدیریت این مهم که از ارکان اقتصاد مقاومتی است، اقدام نموده و نهایت همکاری را با وزارت نیرو برای عبور از فصل گرما به عمل آورند.در این اطلاعیه تاکید شده:"با توجه به اين كه در فصل گرما، بيشترين ميزان مصرف برق مربوط به وسايل سرمايشي و سپس روشنايي است، به ويژه در ساعت هاي پيك كه بهتراست كولرهاي آبي روي دور كند و كولرهاي گازي روي درجه ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظيم شود."


فائزه هاشمی و شرط پیروزی اصلاحات در انتخابات

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم در آستانه دو انتخابات خبرگان و مجلس دهم، پیروزی اصلاح طلبان را در گرو برقراری شرایطی عادلانه دانست. فائزه هاشمی رفسنجانی درخصوص همزمانی دو انتخابات خبرگان و مجلس به آرایش سیاسی در این دو انتخابات اشاره و درباره شرایط اصلاح طلبان اظهار نظر کرد. وی اظهار نظر درباره انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی را کمی زود دانست و در عین حال تصریح کرد: به این نکته اطمینان دارم که اصلاح طلبان فعال هستند و رای خوبی هم کسب می کنند. عضو حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: به نظر می رسد اگر شرایط عادلانه ای برقرار باشد و قانون رعایت شود، اصلاح طلبان پیروز می شوند.


هدف تحریم ها جدا کردن مرم از حاکمیت بود

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه باید به تحریم به دید توازنی نگاه کرد، یادآور شد: آنچه این توافق را نسبت به بقیه متمایز می کند، این است که با یک زمانبندی 10 ساله پرونده ایران در شورای امنیت سازمان ملل مختومه شده و به کلی حذف می شود. وی افزود: وقتی به متون تحریم ها نگاه می کنیم، می بینیم هدف تحریم ها ایجاد فشار اقتصادی نبوده است، بلکه هدف تغییر در سیاست ها مد نظر بوده است. هدف از تحریم ها فشار به مردم با هدف جدا کردن آنها از حاکمیت بوده است تا به تغییر حاکمیت در کشور بیانجامد. وزیر امورخارجه با اشاره به حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: مردم ایران با حضور در انتخابات حماسه ساز شدند. این کار مردم باعث شد طرف مقابل در اینکه بتواند با تحریم به خواسته های خود برسد، نا امید شد. این مذاکره در ظرفی 12ساله انجام شده است که هدفش پروژه امنیتی سازی ایران بود که این موضوعات در مواد 40 و 41 فصل هفت دیده و شروع می شود.


اعتراف به اشتباه اصلاحات در سال 84

حجت الاسلام محسن رهامی در همایش وحدت و همدلی اصلاح طلبان در کرمانشاه با انتقاد از فساد و اختلاس های بسیار صورت گرفته در دولت گذشته، گفت: این پول‌ها می توانست صرف ایجاد اشتغال برای جوانان شود، علاوه بر آن بخش زیادی از منابع کشور به دلیل عملکرد غلط دولت گذشته بلوکه شد که جای این سوال وجود دارد نمایندگانی که باید نظارت می کردند و امروز مدام به دولت تدبیر و امید تذکر می دهند، آن زمان کجا بوند و چرا به وظیفه نظارتی خود عمل نکردند. وی با مهم دانستن جایگاه مجلس گفت: زیان بی توجهی به جایگاه مجلس به همه کشور می رسد. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه سال 1384 ما اصلاح طلبان اشتباه بزرگی کردیم، گفت: به جای اینکه به فکر منافع کلان باشیم به منافع گروهی و حزبی اندیشیدیم، در صورتیکه اگر ائتلاف می کردیم حتما برنده انتخابات بودیم و این اشتباه تاریخی لطمات زیادی به کشور زد که جبران آن دهها سال زمان می خواهد. رهامی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 تا حدودی این اشتباه را جبران کردیم، گفت: کاندیدای ما در این انتخابات رئیس دولت اصلاحات بود اما چون شرایط حضور ایشان مهیا نشد، با بررسی شرایط در جلسات مختلف، به این نتیجه رسیدیم از دکتر روحانی حمایت کنیم و همین حمایت موجب پیروزی در انتخابات شد.


مطهری خواستار آزادی روزنامه نگاران زندانی شد

علی مطهری در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه آزادی عمل خبرنگاران از بروز فساد جلوگیری می کند، گفت: زمانی که در کشور مطبوعات آزاد بودند بحث‌هایی همچون قتل‌های زنجیره‌ای، مسائل پیش آمده در بند ۳۵۰ اوین و همچنین قتل ستار بهشتی بیان و افشا شد. وی ادامه داد: در کشورهایی همچون ژاپن نه دیوان محسابات وجود دارد و نه دستگاه نظارتی بلکه خود مردم، رسانه‌ها و خبرنگاران بهترین عامل و ناظر مبارزه با فساد هستند. وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در دوره مشروطه نقش مطبوعات مهم تلقی شد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که برخوردهای دوگانه با مطبوعات وجود نداشته باشد و همانگونه که با یک روزنامه اصلاح طلب برخورد می‌شود با کیهان و فارس هم همانطور برخورد شود و حاکمیت دوگانه در مطبوعات باید از بین برود. وی افزود: باید نظام جامع رسانه‌ای و لایحه جامع نظام رسانه‌ای، صدا و سیما را نیز در بر بگیرد و این لایحه هر چه زودتر باید از طرف دولت ارائه شود همچنین باید در دادن یارانه‌ها به نشریات کیفی یارانه داده شود. مطهری با اشاره به اینکه روزنامه‌نگاران زندانی باید آزاد شوند، گفت: نباید خبرنگاری به خاطر پیگیری مساله‌‌ای همچون حادثه زندان اوین ماه‌ها در انفرادی بماند از طرف دیگر باید انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مشکلش حل شود و از آنجا که وزارت اطلاعات شکایت خود را پس گرفته قوه قضاییه نباید سخت‌گیری کند و این انجمن باید زودتر باز شود.


بازنشستگانی که حقوق 10 میلیونی میگیرند

احمد میدری معاون وزیر کار از قطعی شدن حذف یارانه ۲ میلیون نفر تا پایان مردادماه سال جاری خبر داد و درباره دلایل قطع یارانه نقدی برخی گروه های کم درآمد مانند بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما بازنشستگانی داریم که هم اکنون ماهیانه ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. معاون وزیر کار درباره حذف بازنشستگانی که حقوق و مزایای عادی دریافت می کنند، اظهارداشت: ممکن است برخی افراد بازنشسته باشند که دارایی های دیگران به نام آنها باشد. به عنوان نمونه، ممکن است بازنشسته ای باشد که خودروی فرد دیگری به نام وی باشد و این جزو دارایی بازنشسته محسوب می شود. میدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادی که اینگونه حذف شده اند و اعتراض دارند، زیاد داریم. می گویند دارایی به نام ما است ولی مالک آن فرد دیگری است؛ بنابراین این فرد باید برود و دارایی را قانونا به نام صاحب اصلی آن کند تا یارانه وی برگردد. این مقام مسئول در وزارت کار با رد حذف یارانه نقدی برخی افراد بازنشسته با حقوق و مزایای ماهیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان با فرض اینکه فرد مالک منزل مسکونی نیز باشد، بیان کرد: براساس شاخص هایی که وزارت کار در حذف یارانه بگیران دارد، مطمئنا فرد با شرایط موصوف چیزی داشته که یارانه وی قطع شده است.


مجلس دهم اصولگرا خواهد بود مگر آنکه...

یک عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در شرایط فعلی، مجلس دهم نیز اصولگرا خواهد بود مگر آنکه در زمان باقیمانده تا انتخابات، اتفاق خاصی پیش آید. حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر پیش‌بینی‌ناپذیر بودن آرای مردم در جریان انتخابات، گفت: در طول تاریخ انقلاب کمتر پیش آمده است که نتایج نظرسنجی‌ها با رای نهایی مردم تطابق کامل داشته باشد، اما در سطح جامعه متغیرهایی نیز وجود دارند که می توانند در تعیین و جهت‌دهی به آرای مردم تأثیرگذار باشند. در حال حاضر اگر شرایط به روال موجود پیش برود، مجلس بعدی نیز اصولگرا خواهد بود. ولی اگر متغیرهایی مثل اجرایی شدن توافق جمهوری اسلامی با 1+5 تاثیر خود را بگذارند و تکلیف نهایی آن، هم در کنگره آمریکا و هم در مجلس شورای اسلامی مشخص شود، ممکن است نتایج انتخابات مجلس نیز به نحو دیگری رقم بخورد.


رد صلاحیت به روش موسوی‌خوئینی‌ها

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: انتقادها به نظارت قانونی شورای نگهبان در حالی توسط اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد که باید نحوه احراز صلاحیت‌ها را از دیدگاه تئوریسین‌ها و شخصیت‌های اصلی آنها بررسی کرد. برای این منظور می‌توان به اولین انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد که سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها (دبیر فعلی مجمع روحانیون مبارز)، رئیس کمیته نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری می‌شود. موسوی‌خوئینی‌ها برای احراز صلاحیت‌ها مشی و روشی به مراتب تندتر و سخت‌تر از رویه امروز که مورد انتقاد جریان متبوعش است را در پیش می‌گیرد و حتی تکثر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی عنوان می‌کند. وی همچنین در مورد سبک و روش خود در رد صلاحیت‌ها تاکید می‌کند که باید کاندیداهایی تایید شوند که صددرصد مورد تأکید باشند. خوئینی‌ها در تریبون نماز جمعه تهران می‌گوید: «من افرادی را که صددرصد واجد صلاحیت نیستند حذف می‌کنم. افراد باقی مانده هم اجازه تبلیغات خواهند داشت... کاری که من خواهم کرد حذف افراد فاقد صلاحیت است.» بر همین اساس بود که در انتخابات ریاست جمهوری اول بسیاری از نامزدها رد صلاحیت شدند و تنها عده انگشت شماری برای رقابت باقی ماندند. جالب اینجاست که نتیجه آن انتخابات نشستن بنی‌صدر بر کرسی ریاست جمهوری بود؛ کسی که اسنادی از ارتباط وی با سازمان سیا وجود داشت و به گفته معصومه ابتکار برخی از اسناد کشف شده در سفارت آمریکا این موضوع را تأئید می‌کرد.


نظر دبیر کل موتلفه در مورد یکتا و ائتلاف با اصلاحات

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه حزب متبوعش در انتخابات مجلس نامزد مستقل نخواهد داشت گفت: اصولگرایان به عنوان تشکل برای خبرگان نامزد معرفی نمی‌کنند. محمدنبی حبیبی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: جبهه یکتا تاکنون فعل سیاسی نداشته که ما بخواهیم درباره آن نظر بدهیم. البته این جبهه ملاقاتی را نیز با آیات موحدی و یزدی داشته است اما اظهار نظر خود درباره این جبهه را به اتخاذ مواضع سیاسی و انتخاباتی آنها موکول کرده‌ایم و فعلا نظری نداریم. وی در خصوص محوریت مؤتلفه برای ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان گفت:‌ ما هیچ ضرورتی برای ائتلاف با اصلاح‌طلبان نمی‌بییم هر چند که حضور اصلاح‌طلبان لازم و مفید است. حبیبی در خصوص پرونده مهدی هاشمی تصریح کرد: ما تا زمانی که حکمی صادر نشده بود در این باره اظهار نظر نکردیم اما پس از صدور حکم از قوه قضائیه تقدیر به عمل آوردیم؛ قوه قضائیه نمی‌تواند با ملاحظه جناحی با کسانی که مرتکب جرمی شده‌اند برخورد کند و تأخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی نیز هیچ توجیهی ندارد.


مخالفت رئیس و سخنگو با تصویب برجام در مجلس

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که انطباق برجام با معاهدات بین المللی به توصیف آن بستگی دارد، گفت: برنامه جامع اقدام مشترک شرایط یک معاهده بین المللی را ندارد و در صورتی که آن را در مجلس تصویب کنیم عملا خود را موظف به اجرای آن دانسته ایم. دکتر نجات الله ابراهیمیان در گفت و گو با ایرنا، افزود: عنوانی هم که برای این برنامه در نظر گرفته شده است، بار حقوقی معاهدات بین المللی را ندارد. وی ادامه داد: برای آن که ببینیم وضعیت حقوقی این برنامه چگونه است، باید به نگاه طرف مقابل هم توجه داشته باشیم چرا که آن ها هم این برنامه را یک معاهده بین المللی نمی دانند. این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصرار دارند تا برجام در قالب لایحه به مجلس ارایه شود، تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم این توافق را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم، موضوعی را که طرف مقابل هم آن را قرارداد نمی داند، تصویب کرده و حتی اگر طرف مقابل از اجرای آن خودداری کند، خود را عملا موظف به اجرای آن خواهیم کرد. ابراهیمیان که عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان است، تاکید کرد: این نظریه تنها یک اظهار نظر علمی و شخصی است و ارتباطی با شورای نگهبان ندارد.

همچنین حسن فیروزآبادی، رييس ستاد کل نيروهای مسلح ايران، ضمن دفاع از «محاسن» توافق هسته‌ای، خواستار آن شد که برای پرهیز از ایجاد تعهد برای ایران، تصویب این توافق در مجلس صورت نگیرد. آقای فيروزآبادی در یادداشتی که دفتر ويژه رئيس ستاد کل نيروهای مسلح منتشر کرده با این حال گفته است که نیروهای مسلح نگران تفسیرهای مقام‌های آمریکایی درباره تحریم فراهسته‌ای است.


آرایش انتخاباتی مجلس از نگاه موسوی لاری

حجت‌الاسلام موسوی لاری در گفتگویی در مورد آرایش سیاسی انتخابات مجلس و استراتژی اصلاح طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲نشان دادند که با واقع بینی به مسائل کشور نگاه می‌کنند و به صورت «مطلق» به مطالبات خود نگاه نمی‌کنند. بنابراین معتقدم اردوگاه اصلاح‌طلبی برای انتخابات مجلس یک اردوگاه واحد و منسجم خواهد بود. با این وجود جریان مقابل اصلاح‌طلبی یعنی اصولگرایان با تشتت و چند دستگی مواجه هستند. جریان خردورز اصولگرایی با رویکردی که دولت آقای احمدی نژاد در کشور پیاده می‌کرد موافق نیست. به همین دلیل قصد ندارند با رقابت با اصلاح‌طلبان فرصت را دوباره به همان گروهی بدهند که رویکرد دولت آقای احمدی نژاد را در کشور پیاده کنند. در نتیجه اصولگرایان خردورز به دنبال نوعی رقابت شناسنامه‌دار و تعریف شده با اصلاح‌طلبان درانتخابات مجلس هستند و از هرگونه افراط و تفریط اجتناب خواهند کرد. طیف دیگر حاضر در انتخابات کسانی هستند که در طول هست سال گذشته به منافع و رانت‌هایی دست پیدا کرده اند که حاضر نیستند این منافع را به راحتی از دست بدهند. به همین دلیل این طیف هم با اصولگرایان وارد دعوای سیاسی خواهند شد و هم با اصلاح‌طلبان رقابت شدیدی خواهند داشت. نکته قابل تأمل این است که این طیف نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند. یک گروه افرادی هستند که براساس باورها و اعتقادات خود با اصلاح‌طلبان واصولگرایان رقابت می‌کنند. این عده دارای دیدگاه هایی در زمینه مدیریت کشور وهمچنین سیاست خارجی هستند که با دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خردورز ناهمخوانی و ناهماهنگی دارد. گروه دوم اما از فرصت طلبانی تشکیل شده که به صورت کاسبکارانه و منفعت طلبانه و با شتاب بیشتری در جهت تخریب رقیب حرکت می‌کنند.


اشتباه «ملالغتی» هاشمی

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی نماینده مجلس هفتم در پاسخ به سوالی در خصوص هجمه های اخیر به آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهانه یکی از سخنان اخیر وی، اظهار کرد: از آنچه که امروز در رسانه ها تحت عنوان "توهین هاشمی به روستاییان" مطرح است کدام عاقل دین باور، انقلاب شناس و دلسوز نظام می پذیرد که منظور آیت الله هاشمی توهین به روستاییان است و چه کسی قبول می کند که این هجمه ها شروع شود؟ من محال می دانم این عبارت منظور توهین آمیز و حتی تحقیرآمیزی داشته است، بلکه آقای هاشمی اشاره به برخی افراد داشته است و نه هویت روستایی. وی افزود: اگر بر فرض محال هم چنین به نظر برسد که آقای هاشمی چنین قصدی داشته اند، آیا باید این جو را ساخت؟ تحریک روستاییان علیه یک مقام رسمی جمهوری اسلامی و یک فرد زجر کشیده در انقلاب و القای این معنا که وی به آنها توهین کرده در راستای اهداف کیست؟ آیا به مصلحت نظام است؟ آیا منافع ملی را در نظر می گیرند؟ هرچند عقلا جلوی این حرکت را خواهند گرفت و همه می دانند به قول علما یک اشتباه «ملّالغتی» و بچه گانه است. البته مردم باید بدانند کسانی که این کارها را انجام می دهند یک ریشه فساد در ذهن دارند. وی تأکرد کرد: اینها حوادثی است که افراد منظوری از آن دارند، زیرا قطعا منظور آقای هاشمی قصد توهین و تحقیر روستاییان را نداشته است، به ویژه آنکه ایشان خودش اهل دهات است و به آن افتخار می کند.


توصیه کریمی قدوسی به هاشمی

نماینده مردم مشهد در نطق میان دستور روز یکشنبه خود انتقاداتی را نسبت به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد.به گزارش ایسنا محمدجواد کریمی‌قدوسی در بخشی از این نطق، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به «مقابله با ارزش‌های انقلاب اسلامی» متهم کرده و ابراز عقیده کرده است: مطمئن باشید که اگر دوباره بخواهید از خطوط قرمز انقلاب، امام، شهدا و جوانان غیور این زمان عبور کنید و مسیر فتنه را ادامه دهید در این صورت و در حالی که ملت حجت را بر شما تمام کرده با هزاران لشکر عشق آماده مقابل شما و فامیل‌های ثروت و خانواده‌های قدرت هم فرهنگ با فتنه که در پی تبدیل نظام امامت به سلطنت هستند، خواهد ایستاد و کار را برای همیشه تمام خواهند کرد.وی ادامه داد: فقط یک کلمه می‌گویم، آقای هاشمی مردم از شما می‌خواهند که خود را خانه‌نشین کنید و بیش از این انقلاب و نظام را زحمت ندهید.


ادعای احضار رحیم مشایی به دادسرا

برخی منابع خبری از احضار اسفندیار رحیم مشایی به دادسرا خبر داده اند.به گزارش سایت روز نو ، گفته می شود که در هفته گذشته اسفندیار رحیم مشایی به دادسرا احضار شده است و چندین ساعت از وی بازجویی به عمل آمده است.بنا براین گزارش همچنین  محمدرضا رحیمی ،معاون اول احمدی نژاد و (ر-الف) یکی دیگر از معاونان سابق رییس دولت دهم  هم به دادسرا احضار شده اند.
شنیده شده است که دلیل احضار این افراد به دادسرا مرتبط با پرونده حمید بقایی می باشد.


 لغو تحريم‌ شرکت‌هاي وابسته به سپاه

رويترز در گزارشي نوشت: ده‌ها شرکت وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از ليست تحريم‌ها خارج خواهند شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، قرار است با لغو تحريم‌ها عليه ايران، درهاي بازار تجارت جهاني به روي ده‌ها شرکت وابسته به سپاه پاسداران گشوده شود. بنابر گزارش رويترز، اين اتفاق براي اقتصاد ايران بسيار مفيد است؛ اگرچه زمان‌بر و پيچيده خواهد بود. در اين گزارش ادعا شده است لغو تحريم‌هاي تعدادي از شرکت‌هاي وابسته به سپاه مانند قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا به دليل نگراني‌ها درباره فعاليت‌هاي ايران در خاورميانه 8 سال طول خواهد کشيد. پس از اين مدت نيز تحريم‌هاي اتحاديه اروپا لغو خواهد شد؛ اما تحريم‌هاي آمريکا به قوت خود باقي خواهد ماند.در اين گزارش همچنين آمده است در مجموع 90 شرکت، مقام کنوني و سابق سپاه و خود سپاه پاسداران از ليست تحريم‌هاي اتحاديه اروپا، آمريکا و سازمان ملل خارج خواهند شد. به ادعاي رويترز، تنها تعداد انگشت‌ شماري از اين شرکت‌ها به محض عملي شدن توافق از ليست تحريم‌ها خارج مي‌شوند و سايرين مانند بانک صادرات ايران بايد 8 سال انتظار بکشند. پس از اين زمان نيز تحريم‌هاي اتحاديه اروپا لغو مي‌شود؛ اما تحريم‌هاي آمريکا پابرجا خواهد ماند.


موسسات خیریه‌ در مجاورت پول‌شویی قرار دارند

در خصوص شفافیت مالی و نحوه حسابرسی موسسات خیریه و وظایف جامعه حسابداران رسمی، سعید جمشیدی‌فر، نایب رئیس جامعه حسابداران رسمی در گفتگو با ایلنا، گفت: خیریه‌ها یکی از محیط‌های حساس مالی است. طبق قانون مبارزه با پول‌شویی، بعضی از کسب و کارها و فعالیت‌ها در مجاورت پول‌شویی قرار دارند. اتهام پول‌شویی ندارند اما در مجاورت آن هستند، یعنی کسانی که می‌خواهند پول‌شویی کنند از این حوزه‌ها استفاده می‌کنند. مثلا کسانی که می‌خواهند پول‌شویی کنند ناچار باید به سراغ سیستم بانکی بیایند. موسسات خیریه نیز یکی از جاهایی است که در مجاورت پول‌شویی قرار دارد. زیرا وقتی نام خیریه به میان می‌آید یعنی این موسسات با اهداف خیر تشکیل شده‌اند و بنا است که کمک‌های عام المنفعه بکنند. ورودی منابع موسسات خیریه کمک‌هایی است که مردم می‌کنند. شاید در ثبت این کمک‌ها حساب و کتاب دقیقی وجود نداشته باشد. در قانون 132 قانون مالیات‌ها هم اشاره شده که تحت شرایطی کمک به برخی موسسات خیریه جزء هزینه‌های قابل قبول محسوب می‌شود و به کاهش مالیات شرکت‌ها منجر می‌شود.
جمشیدی‌فر افزود: اگر موسسات خیریه، حسابرسی بشوند و طبق استاندارهای حسابداری گزارش‌های مالی مناسبی داشته باشند، این قطعا به شفافیت در این حوزه بسیار کمک می‌کند و برخی از ابهام‌ها را رفع می‌کند. اما الزام به حسابرسی موسسات خیریه را باید سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد کند. در واقع مراجعی که ناظر بر فعالیت موسسات خیریه هستند باید حسابرسی خیریه‌ها را الزامی کنند.


لاريجاني ائتلاف نمي كند

اصلاح طلبان و اصولگرايان در بسياري از مسائل وجوه مشتركي دارند.غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي ،عضو فراكسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرگزاري آريا درباره ائتلاف اصلاح طلبان با علي لاريجاني، گفت:بنده ازآقاي لاريجاني به عنوان رييس قوه عاقليه نام مي برم ايشان مرجعي است براي رجوع كساني كه قانون اساسي و نظام ولايي را قبول دارند كه اين رجوع اشكالي ندارد .وي افزود:آقاي لاريجاني به عنوان رييس قوه مقننه حرف ها و نظرات ديگران را مي شنود اما بنده بعيد مي دانم ايشان با جرياني ائتلاف كنند چراكه آقاي لاريجاني نيازي به اين كار ندارد.نماينده مردم رشت همچنين ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرايان را غيرممكن دانست و اظهار داشت:البته اصلاح طلبان و اصولگرايان در بسياري از مسائل وجوه مشتركي دارند لذا اينگونه نيست كه باهم صد درصد اختلاف داشته باشند درواقع اگر اينگونه بود آنها زير پرچم نظام جمع نمي شدند به همين دليل است كه در برخي مواقع اين دو جريان مي توانند همكاري داشته باشند و هم نظر شوند.


ادعاهایی که به درد «عمه قزی» می‌خورد!

محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت محمود احمدی نژاد و نماینده تهران در مجلس در نطق امروز خود از ادبیات خاصی استفاده کرد.به گزارش خبرآنلاين، محمد سليماني، در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود با اشاره به بررسي برجام گفت: قانون اساسی برالزام ورود مجلس به متن توافق حکم می کند اما عده ای در صدد لق کردن آن هستند. باید به آنها گفت شما چه کاره اید که برای مجلس تعیین تکلیف می کنید؟!اين عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: باید وزارت دفاع نظر کارشناسی بدهد که توافق و قطعنامه چه بر سر ایران می آورد؟ ضریب امنیتی ایران چقدر تضعیف و سایه تهدید چقدر بر سر ایران گسترده و چه روزنه امنیتی برای ورود دشمن ایجاد می شود؟ میزان برداشت اطلاعات دشمن و عمق عملیات اطلاعاتی او در زمان و در مکان به بهانه محدودیتهای تجاری تا کجا است؟به گفته وی، آنهايی که بچه‌های‌شان مقیم غرب هستند، ادعای پذیرش مسئولیت قانونی و شرعی‌شان به درد "عمه قزی" می‌خورد! زیرا متن حاضر می گوید تعهدات ایران بسیار سنگین، طولانی مدت، عمیق و فراهسته ای است و بدیهی است که پیروی از رهبری و اطاعت امر او عامل وحدت و برقراری عزت و رسیدن به مقصد است و منافاتی با کار کارشناسی مجلس ندارد.


تشکیل کانون فساد مافیایی در خودروسازی

علی علیلو رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان با بیان اینکه در بحث‌های نظارتی نقص‌های بسیار داریم، گفت: متاسفانه کانون‌های فساد مافیایی در صنعت خودروسازی شکل گرفته بود اما ما در این رابطه تلاش کردیم و تاکنون ۱۳ پرونده در حوزه خودروسازان در دستگاه قضایی تشکیل دادیم اما متاسفانه دستگاه قضایی، با وجود گذشت یک سال پیگیری نمی‌کند در حالی که باید سه ماهه پاسخ می‌دادند.



تجزيه‌طلبان هم به جمع مخالفان توافق پيوستند

همزمان با بررسى توافق هسته‌اى ۵+۱ با ایران در کنگره امریکا، ۸ نفر از عناصر فراري تجزيه‌طلبان كه خود را نماينده اقوام ايراني! معرفي مي‌كنند به همراه چند سازمان نزديك به محافل تندرو و جنگ طلب آمریکایی، دیدارهايي را با شش نماینده کنگره از جمله چاک شومر، سناتور ارشد از حزب دموکرات، آغاز نموده و مخالفت خود با توافق هسته‌اي را رسما اعلام كردند!سايت فارسي شبكه العربيه نوشته است: این هیئت دیدارهاى خود را از روز جمعه ۳۱ ژوئیه، با نمایندگانى از مجلس سنا آغاز کرده و در اين باره با آنها بحث و گفتگو کردند. يكي از اين عناصر تجزيه‌طلب به نام کریم عبدیان بنى سعید، كه العربيه او را مدیر اجرایی سازمان حقوق بشر اهواز! و رئیس میزگرد ایران در واشنگتن، ناميده، ریاست این هیئت را به عهده داشته، هدف از این دیدار‌ها را موضعگیرى سازمان‌ها سیاسى و حقوق بشرى ملیت‌هاى!! ایرانى علیه این توافقنامه اعلام کرد.


مجلس فقط برجام را رصد می کند، شورای امنیت ملی تصمیم می گیرد!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسئولیت پرونده هسته‌ای برعهده شورای عالی امنیت ملی است گفت: مجلس باید متن جمع بندی شده پیرامون توافق هسته‌ای را مورد رصد قرار دهد.به گزارش دولت بهار، رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: وظایف مجلس ایجاب می‌کند تا بر متن حاصله از توافق، نظارت داشته باشد تا پس از جمع بندی، نظراتش در مورد «برجام» را به شورای عالی امنیت ملی ارسال و این شورا درباره آن تصمیم‌گیری کند.
علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه «مجلس باید در رابطه با برجام تصمیمی سیاسی بگیرد» گفت: این یک واقعیت است که مسئولیت پرونده هسته‌ای در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار دارد.وی افزود: در کنار این واقعیت، نمایندگان ملت هم باید با توجه به وظیفه مهم نظارتی که طبق توافق صورت گرفته دارند، برجام را به دقت رصد کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسئولیت پرونده هسته‌ای برعهده شورای عالی امنیت ملی است گفت: مجلس باید متن جمع بندی شده پیرامون توافق هسته‌ای را مورد رصد قرار دهد.بروجردی در پایان تاکید کرد: وظایف مجلس ایجاب می‌کند بر توافق هسته‌ای نظارت داشته باشد تا پس از جمع بندی، نظراتش در مورد «برجام» را به شورای عالی امنیت ملی ارسال و این شورا درباره آن تصمیم‌گیری گند.


شهرداری خرم‌آباد چاپخانه‌ای را با کارگرانش پلمب کرد!

شهرداری منطقه یک خرمآباد در اقدامی عجیب چاپخانهای را پلمب کرد که کارگران در داخل آن مشغول کار بودند. مدیر این چاپخانه به خبرنگار ایسنا منطقه لرستان گفت: صبح امروز(شنبه) وقتی کارگران داخل چاپخانه مشغول به کار بودند، مأموران شهرداری مغازه را پلمب کردند. اصغر دریکوند ادامه داد: محل چاپخانه در یک ساختمان تجاری است و طبق قانون باید صاحب ملک عوارض را پرداخت کند که صاحب ملک نیز میگوید این کار را انجام داده است. وی با اشاره به اینکه عوارض این ساختمان 500 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: در این چاپخانه هشت نفر مشغول به فعالیت هستند و با اینکه استاندار لرستان اعلام کرد باید مسئولان با واحدهای تولید همکاری کنند اما چنین چیزی را از سوی شهرداری نمیبینیم. دریکوند بیان کرد: این کار به هیچ وجه درست نیست، اگر عوارض پرداخت نشود قرار نیست با کارگران بدرفتاری شود، مگر آنها انسان نیستند. ما که نگفتهایم عوارض نمیدهیم اما باید مهلت بدهند.به گزارش ایسنا، تا زمان ارسال خبر، پلمب باز نشده و خبرنگار ایسنا در محل حضور دارد. همچنین پیگیری برای توضیحات شهرداری با اینکه چند ساعت از این کار میگذرد بینتیجه ماند و با وجود قولی که دوستان شهرداری دادند اما در ادامه پاسخگو نبودند.


شکایت خواننده زن لبنانی از خواننده ایرانی

روز چهارشنبه چهاردهم مرداد برابر با پنجم آگوست خبری از طریق رسانه‌های عرب زبان منتشر شد مبنی بر اینکه یک خواننده مطرح لبنانی از یک خواننده ایرانی شکایت کرده است. وب سایت «المستقبل» در خبری اعلام کرد که «الیسا»، خواننده پرطرفدار دنیای عرب، از «پویا بیاتی» شکایت کرده است. چند رسانه پرمخاطب دیگر هم این خبر را به اشکال گوناگون منتشر کردند و حتی از درخواست غرامت یکصد هزار دلاری این خواننده لبنانی هم صحبت به میان آمد. دلیل شکایت الیسا از پویا بیاتی، قطعه «نگران توام» این خواننده بود که چندی پیش از طریق رسانه‌های داخلی در اختیار مخاطبان قرار گرفت. بیاتی قطعه نگران توام را از قطعه «حب کل حیاتی» کاور کرده بود و در زمان انتشارش فقط از طریق متن روی پوستر اثر اعلام کرد که ملودی این قطعه عربی است و جزئیاتی از خواننده و صاحب اصلی کار بیان نشد.


 شکایت‌های احمدی نژادی‌ها برای رفع بیکاری است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد در مورد احمدی نژاد دادخواست و شکایتی داشته باشد مطالب بسیار است؛ احمدی نژاد یک فرد قانون‌شکن بود. اکرمی با بیان اینکه احمدی نژاد یک حرمت شکن است، تصریح کرد: وی حتی به شورای نگهبان اعتراض و توهین می‌کرد، او یک فرد کاملا حرمت شکن بود که حتی در روزهای آخر با نزدیکترین دوستان خود نیز برخوردی بد و منفی داشت. سیدرضا اکرمی ادامه داد: ایشان به جای مهرورزی دائما مسئله مافیا یا بگم بگم را مطرح و در میان مردم موجی از نگرانی و ناراحتی را ایجاد می‌کرد؛ بلاخره دوره او هم تمام شد! عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان با اشاره به شکایت احمدی نژاد از جهانگیری و اشرفی و طرح شکایت احتمالی از پورمحمدی گفت: شکایت‌های اخیر آنها برای رفع بیکاری خودشان است و می‌گویند حال که بیکاریم پس یک همچین مسائلی را مطرح کنیم! اما باید دانست که در کشور دموکراسی برقرار است و همه افراد باید تحمل نقد و انقاد و شکایت را داشته باشند و از راه های قانونی آنها را پی گیری کنند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار