بازدید 41575
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

حمایت هاشمی از خاطرات احمدی مقدم/شکایت خرازی از یک روزنامه/چک بلا محلی که ضرغامی را شرمنده کرد/حمله شدید حسینیان به روحانی/عذر خواهی سعید معروف از مردم لهستان

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«منتظر فتنه بزرگ‌تر از طریق سفارت انگلیس باشیم»، «حمله شدید حسینیان به روحانی»، «اختلاف نظر هسته‌ای علی آقای فیلسوف با جواد آقای دیپلمات»، «پیشنهاد یک نماینده برای استفاده از تجربیات رژیم صهیونیستی»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 25 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

طی بیست و چهار ساعت گذشته، همچنان اخبار مربوط به سخنان انتخاباتی رئیس جمهور ادامه دارد و اینبار روحانی در همدان پاسخی به این واکنش ها بیان کرده است. همچنین ماجرای خاطره گویی احمدی مقدم و واکنش ها به آن در صدر اخبار داغ امروز قرار دارد. از سویی دیگر آرایش های سیاسی و تجزیه و تحلیل ها و اخبار پیرامون فعالیت های انتخاباتی دو جناح سیاسی کشور مورد توجه قرار گرفته است و چند رویداد بین المللی نیز از جمله تیتر های قابل توجه امروز در نشریات و رسانه های داخلی است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


واکنش روحانی به انتقادات در مورد اظهاراتش پیرامون وظایف شورای نگهبان

حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم همدان با بیان اینکه همدان شهر شور و نشاط و دلاوری است، اظهار کرد: امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم و هیچ‌کس از عمل به قانون نباید دلخور شود.رئیس جمهور در ادامه افزود: هیچ نهادی در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد، افتخار همه ما این است که به قانون متعهد باشیم و طبق آن خود را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.روحانی گفت: همه نهادهای کشور از دولت گرفته تا شورای نگهبان، مجلس و قوه قضاییه و نیروهای مسلح همه باهم شاهد انتخابات شکوهمند در ایران خواهیم بود.


برای حل مشکلات 88 هر دو طرف باید به مسائلی تن بدهند

محمدرضا خاتمی، فعال سیاسی و از چهره‌های اصلاح‌طلب در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایسنا اظهار کرده است:همه کسانی که به آقای روحانی رای داده‌اند و از ایشان حمایت کرده‌اند انتظار می‌کشند که رییس جمهور وعده‌های خود را در خصوص رفع مشکلات باقی‌مانده از حوادث پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری عملی سازند، البته همه می‌دانند که قدرت دولت در این عرصه به چه اندازه است اما معتقدیم با رایزنی و گفت‌وگو و با توجه به دلسوزی‌ِ‌ای که در نظام وجود دارد و با رعایت خیلی از مسائلی که هر دو طرف باید به پذیرش آن تن دهند، این امر امکان‌پذیر است.محقق شدن روند توسعه سیاسی در کشور برای ما بسیار مهمتر از فعالیت مجدد جبهه مشارکت ایران اسلامی است و ما برای رسیدن به این مهم اگر لازم باشد از حقوق خود نیز می‌گذریم.


«شورای فقها» محور ائتلاف اصولگرایان

تلاش اصولگرایان پس از برگزاری 40 جلسه مشترک از سوی سه تشکل که سه ضلع اصولگرایی را نمایندگی می‌کردند، به نتیجه رسیده است و برگزاری همایش مشترک حزب موتلفه،‌جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران با دعوت از آیات یزدی، مصباح یزدی و موحدی‌کرمانی تنها از نتایج اولیه یک همگرایی عقلایی است.یکی دیگر از دستاوردهای این تلاش چندین ماهه برای ایجاد وحدت حداکثری، اعلام رضایت و موافقت سه فقیه برای هدایت‌گری جریان اصولگرا بود، جمع سه نفره‌ای که با عنوان «شورای فقها» کار نظارت بر سلامت و روند تحقق این وحدت را در جریان اصولگرایی بر عهده گرفتند.


شکایت صادق خرازی از روزنامه اصلاح طلب

روزنامه روزان نزدیک به اصلاح طلبان چندی پیش در صفحه اول خود سید صادق خرازی برجسته ترین عضو موسس حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان را به شدت مورد حمله قرار داد و وی را "غضنفر" خطاب کرد.در همین رابطه خبرنگار دانا طی تماسی با صادق خرازی نظرش را در رابطه با این موضوع جویا شد که طی این تماس خرازی اعلام کرد که از این روزنامه شکایت کرده است.این روزنامه اصلاح طلب در بخش پایانی گزارش خود ادعا کرده است که "سالها پیش خرازی پرونده ای در رابطه با این قضایا و پس ندادن برخی نسخ خطی به موزه های کشور در دستگاه قضا داشت که از سرنوشت این پرونده خبری در دسترس نیست. پیش از این نیز بارها شنیده شده بود که سیدصادق خرازی یکی از مشهورترین کلکسیونداران نسخ قدیمی خطی است. او اوقات فراغتش را صرف جمع آوری و نگهداری و خرید و فروش نسخه های خطی می کند."


منتظر فتنه بزرگ‌تر از طریق سفارت انگلیس باشیم

احمد سالک نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور! دفاع از شورای نگهبان دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نباید کمر به تضعیف آن بست بلکه دولت باید همت خود را برای برون‌رفت کشور ار رکود اقتصادی جزم کند که بسیاری از صنایع کشور و کارخانه‌ها رو به تعطیل شدن هستند. وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی همیشه با تمام قدرت و اقتدار استکبارستیز بوده است و منتظر فتنه بزرگ‌تر از طریق سفارت انگلیس باشیم.


ضرغامی هنوز شرمنده چک بلامحل است

سید عزت‌الله ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یادداشتی را تحت عنوان خرج انتخابات! نوشته است:« حجت‌الاسلام والمسلمین آقای ناطق نوری می‌گفت، یکی از بدترین جلساتی که باید اداره کنم، جلساتی است که تعدادی از بازاریان و پولدارها را جمع می‌کنند تا آنان را برای تأمین هزینه‌های انتخاباتی جریان سیاسی‌مان توجیه کنم. او درست می‌گفت؛ جلسه سخت و زیان آوری است! به‌ خصوص برای شخصیت‌های طراز اول!ولی ظاهراً چاره‌ای نیست، کار انتخاباتی پول می‌خواهد. حزب و گروه‌اش هم فرق نمی‌کند. البته اصلاح‌طلبان در این خصوص باکلاس‌تر! وارد می‌شوند. پول بیشتری خرج می‌کنند حداقل همدیگر را هم افشا نمی‌کنند. امیداورم منابع هم، مشروع باشد!برنامه‌های متنوع رسانه ملی برای انتخابات ریاست جمهوری؛ تاحد بسیار زیادی وابستگی انتخابات به اصحاب ثروت و قدرت را از بین برده است.در انتخابات دوم خرداد ٧٦؛ حسب درخواست ستاد جناب آقای ناطق، جهت ضبط برنامه‌های تبلیغاتی شان چند گروه تصویربردار را معرفی کردم. برای دستمزد آنان یک چک ٦ میلیون تومانی به گروه دادند که به تاریخ آن توجه نکردم!بعد از دوم خرداد و شکست انتخاباتی آقای ناطق؛ دوستان تصویربردار برای نقد کردن چک به بانک رفتند و متوجه شدند که کل حساب از طرف صاحب آن مسدود شده است! هنور شرمنده آن عزیزان هستم.واقعاً فلسفه اینکه آن سرمایه‌دار، چک را به تاریخ بعد از انتخابات می‌دهد چیست؟یعنی صاحب حساب بلافاصله پس از اطلاع از اینکه نتیجه انتخابات به نفع فرد دیگری رقم خورده است، بدون توجه به حداقل اصول اخلاقی، از زیر بار تعهد شرعی‌اش شانه خالی می‌کند.


کلاهبرداری، با یک بازی آنلاین پرطرفدار

دو نوجوان با وعده فروش ارزان اکانت بازی آنلاین اینترنتی «کلش‌ آف کلنز»، اطلاعات حساب بانکی 30 نفر را در شهرهای مختلف کشور به دست آوردند.روزنامه شرق در ادامه آورده است: در روزهای پایانی تیرماه، شکایتی از شهروندی اراکی درخصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش به پلیس فتای استان مرکزی ارجاع شد.شاکی که فردی 18 ساله بود با حضور در پلیس فتا به کارآگاهان گفت: مدتی قبل آگهی فروش اکانت بازی کلش‌اف‌کلنز را در یک سایت مشاهده کردم و با توجه به علاقه‌ای که به بازی‌های اینترنتی دارم و قیمت پایینی که در این سایت اعلام شده بود، اقدام به خرید این اکانت کردم. پس از واریز اینترنتی مبلغ اعلامی از حساب کارت مادرم، ضمن اینکه اکانتی در اختیارم گذاشته نشد، بعد از گذشت چند ساعت مبلغ 24 میلیون ریال از حساب بانکی مادرم به صورت غیرمجاز برداشت شد.پرونده با توجه به اظهارات شاکی، در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی عاملان این برداشت‌های غیرمجاز آغاز شد. کارآگاهان در کمتر از چهار ساعت، موفق شدند با اقدامات تخصصی، متهم اصلی پرونده را که نوجوانی 17 ساله است، شناسایی کنند.سرگرد «مصطفی نوروزی»، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این‌باره گفت: با اقدامات انجام‌شده، محل سکونت متهم اصلی در یکی از استان‌های همجوار مرکزی شناسایی شد و با هماهنگی دستگاه قضائی، متهم که نوجوانی 17 ساله بود، دستگیر شد.وی اضافه کرد: ‌در بازجویی‌های اولیه متهم اعتراف کرد با همکاری یکی از بستگانش که نوجوانی 14 ساله است، اقدام به طراحی این سایت و جعل درگاه بانکی کرده و افراد علاقه‌مند به این بازی را ترغیب به خرید اکانت بازی اینترنتی با قیمت پایین می‌کرد که با وارد شدن آنها به این سایت، اطلاعات حساب بانکی‌شان را ثبت می‌کردند.نوروزی ادامه داد: با اعترافات متهم، همدست دیگر وی نیز دستگیر شد که در بررسی تخصصی تجهیزات یارانه‌ای آنان، 30 فقره اطلاعات حساب بانکی از افراد مختلف به دست آمد.رئیس پلیس فتای استان مرکزی افزود: این دو نوجوان تاکنون از این طریق در حدود 100 ‌میلیون ریال برداشت‌های غیرمجاز کرده بودند که تعدادی از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.


در مذاکرات ۷۰ تا ۸۰ درصد موفقیت داشتیم

حجت الاسلام سید محمود علوی در برنامه "نگاه یک" در هفته کرامت و دولت؛ در بیان ویژگیهای دولت گفت: هر دولت ویژگیهای خاص خودش را دارد و ویژگی بارز دولت یازدهم این است که ترکیب خاص و وابسته به جناح خاصی ندارد. وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و انجام عملیاتهای مختلف خاطر نشان ساخت: اگر در یک عملیات 70 تا 80 درصد اهداف آزاد می شد آیا این عملیات شکست خورده تلقی می شد یا موفقیت آمیز؟ در این شرایط رادیو و تلویزیون مارش عزا می نواخت یا مارش پیروزی؟وزیر اطلاعات افزود: در این مذاکرات 70 تا 80 درصد موفقیت داشتیم و اینکه بیاییم شبهه افکنی کنیم با انصاف جور درنمی آید.وی گفت: آنچه که مورد دلخوشی دولت و تیم مذاکره کننده است حمایتهای مقام معظم رهبری است که بارها و بارها مطرح کرده اند.


شرط ظریف برای ورود به گفت و گو با امریکایی ها

"محمدجواد ظریف" در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت، رفتار آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم و بعد تصمیم می‌گیریم که آیا در موضوعات دیگر گفت‌وگو به مصلحت کشور است یا خیر.


حمایت هاشمی از خاطرات احمدی مقدم

هاشمی رفسنجانی، در ادامه سفر به مشهد مقدس، عصر روز دوشنبه در تالار آیینه آستان قدس رضوی، با جمعی از علما، فضلا، روحانیون و طلاب حوزه­‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات استان خراسان رضوی و شهر مشهد دیدار کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری نقش روحانیت در همه این مقاطع، به دسیسه­‌های دهه اخیر برای کم کردن نقش روحانیت در ایران اشاره کرد و گفت: آنچه این روز‌ها فرمانده سابق نیروی انتظامی افشا کرد، بخشی از‌‌ همان توطئه بود که قبلاً هم گوشه­‌هایی افشا شده بود.وی افزود: یک بار که نارضایتی علما از حضور زنان در ورزشگاه‌ها در برخی رسانه­‌ها پخش شده بود، از نزدیکان این طیف می‌­‌گفتند باید امام زمان (عج) بیاید تا گردن خیلی از این علما را بزند.


حمله شدید حسینیان به روحانی

حجت الاسلام روح الله حسینیان ،عضو جبهه پایداری در مورد سخنان ریس جمهور در مورد شورای نگهبان به خبرنگار نامه نیوز گفت: این صحبت ها در دوم خرداد و زمان حاکمیت اصلاح طلبان نیز با بحثی تحت عنوان نظارت استصوابی شورای نگهبان مطرح شد و پاسخ های قانونی و عقلایی نیز به آن داده شد و بحث جدیدی نیست. وی اظهار داشت: اینکه چرا ریس جمهور در این مرحله این موضوع را مطرح کردند به این دلیل است که آقای روحانی برای خودشان پایگاه مردمی نمی بینند ناچارند برای تحریک و گرایش اصلاح طلبان به ریس جمهور حرف‌هایی را بزنند که آنها خوششان بیاید.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:در موقعیتی که در کشور نیاز به آرامش و همدلی است و تاکید رهبری بر همدلی است نباید ریس جمهور به بحث های اختلافی دامن بزند.وی تصریح کرد: از نظر من این حرف‌های بی منطق اینقدر اعتبار ندارد که بخواهد جایگاه شورای نگهبان را زیر سوال ببرد ،شورای نگهبان مشروعیتش را از قانون اساسی گرفته است و حمایت های که امام خمینی به عنوان ملاک ایمان و غیر ایمان آن‌ را تلقی کرده اند حاکی از اهمیت و جایگاه شورای نگهبان دارد .حسینیان با اشاره به این سخن امام خمینی که فرمودند کسی حق ندارد با شورای نگهبان برخورد خصمانه داشته باشد گفت: با این سخنان از اعتبار شورای نگهبان کاسته نمی شود بلکه موجب می شود که اختلافاتی بوجود آید و شاید هدف نیز این باشد که با توجه به اینکه برجام در مجلس و بین حقوقدان‌ها مطرح است و بسیاری از مواد آن موجب شده است عزت ایران زیر سوال برود را می خواهند با طرح مسائل جدید تحت شعاع قراردهند تا نگاه اصلی جامعه را به سمت دیگری سوق دهند.این نماینده جبهه پایداری در مجلس گفت:ریس جمهور آنقدر اعتباری ندارد که بخواهد اعتبار شورای نگهبان را از بین ببرد.


اختلاف نظر هسته‌ای علی آقای فیلسوف با جواد آقای دیپلمات

این روزها دو لاریجانی در مورد توافق هسته‌ای و متن برجام دو ساز متفاوت می‌زنند و هرکدام نظری دارند. هر دو آنها بر این باور هستند که باید از دولت در این زمینه حمایت کرد و قوه مجریه را تنها نگذارند اما علی آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس تمام قد حامی دولت است و جواد آقای لاریجانی به عنوان نماینده سابق مجلس و معاون سابق وزارت خارجه به عنوان یکی از منتقدان بخشی از توافق هسته‌ای شناخته می‌شود.به نظر می‌رسد که دو برادر در زمینه توافق هسته‌ای دچار اختلافات اساسی هستند و این باعث شده است که رئیس قوه مقننه دل آرام باشد و دبیر ستاد حقوق بشار قوه قضائیه دلواپس این توافق.


پیشنهاد یک نماینده درباره استفاده از تجربیات رژیم صهیونیستی!

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به دولت‌مردان خواستار استفاده آنان از تجربه صهیونیست‌ها و آل سعود در تبدیل آب شور به آب شرب و رفع کم آبی‌ها شد.حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد بزرگواری در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به کم‌آبی کشور، گفت: با بحران آب روبرو هستیم. فریاد باغداران، عشایر و کشاورزان به عرش بلند است اما این بحران به درستی مدیریت نمی‌شود و بودجه به استان‌ها تخصیص نمی‌یابد.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به جای شعار ایجاد 800 هزار شغل در هر سال، 80 هزار شغل واقعی درست کنید.وی بیان کرد: بی‌انصافی مرضی است که برخی نمایندگان و دولت‌مردان را فراگرفته است.نماینده مردم کهگیلویه در مجلس افزود: هیچ از خود سوال کرده‌اید دولت‌های نهم و دهم که این قدر به مردم خدمت کردند، به این دولت‌ها ایراد می‌گیرید، مردم چه فکر و قضاوتی درباره شما می‌کنند؟ چرا دزدهای دست پرورده دولت‌های گذشته را به دولت‌های نهم و دهم منتصب می‌کنید؟ در دو سال آخر دولت دهم یکی از سخت‌ترین منتقدان این دولت‌ها به دلیل حاشیه‌سازی‌های حلقه انحرافی بودم. برخی منتقدان دولت‌های نهم و دهم را بی‌شرمانه گرفتار مرض هاری می‌دانند.بزرگواری خطاب به رییس‌جمهور، مدعی شد: به جای پارازیت پراکنی علیه منتقدان دولت و شورای نگهبان به مشکلات کشور در بخش‌های مختلف رسیدگی کنید.نماینده مردم کهگیلویه در مجلس در ادامه ادعاهایش، افزود: برجام مثل مار در دست و پای ما رها شده است تا با آن ما را مشغول خودمان کنند.


گمانه‌زنی المانیتور درباره علت استعفای صادق خرازی

سایت تحلیلی "المانیتور" با انتشار گزارشی به خبر استعفای ناگهانی "محمد صادق خرازی" از دیپلمات‌های پیشین ایرانی از حزب ندای ایرانیان اشاره کرده است. این سایت تحلیلی از این استعفا به عنوان ریوداید "غیرمترقبه" یاد کرده و به گمانه‌زنی درباره علل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی خرازی اشاره کرده است.به گزارش خرداد، المانیتور اشاره می کند که خبر استعفای خرازی ندای ایرانیان کمی پس از انتشار مصاحبه ای جنجالی از او در رسانه ها علیه اصلاح طلبان صورت گرفت. این سایت اشاره می کند که خرازی در این مصاحبه مدعی شده بود که برخی از مقام های دولت اصلاحات در ارتباط با مقام های امریکایی بودند.این سایت تحلیلی در ادامه اشاره می کند که خرازی در استعفانامه خود اشاره کرده که در طول روزهای اخیر با اتهامات و تهمت ها و افتراهایی مواجه شده و به همین خاطر از کمیته مرکزی حزب ندا استعفا می دهد و عضوی کوچک از به زعم او خانواده ای بزرگ باقی خواهد ماند.المانیتور با گمانه زنی درباره علت استعفای خرازی از مقام خود می نویسد:"استعفای خرازی به تیتر اصلی سایت های خبری تبدیل شد. این استعفا چه شگردی تاکتیکی از سوی او برای جلب همدردی باشد و یا دست کم اقدامی برای توقف حملات علیه وی باشد نشان می دهد که تشکیل حزب ندای ایرانیان از ابتدا همراه با جنجال بوده است و استعفا نشان از "خدشه دار" شدن وجهه آن حزب دارد."


تمامی دوربین‌های کشور به مرکز مدیریت بحران وصل می‌شوند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک وزارت کشور از اتصال کلیه دوربین‌های مستقر در کشور طی یک سال آینده به مرکز ملی رخدادها و بحران کشور خبر داد.امیر شجاعان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک وزارت کشور در حاشیه مراسم افتتاح مرکز ملی مدیریت رخدادها و بحران کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به این مرکز، اظهار داشت: این مرکز قابلیت دارد تا به صورت متمرکز بحران‌های طبیعی و مراسمات ویژه مثل ارتحال امام و راهپیمایی‌های مختلف را مورد رصد قرار دهد، به عنوان مثال در هنگام بروز بحران‌های طبیعی این مرکز با استفاده از دوربین‌های مستقر در محل حادثه امکان ارسال دستورات لازم را به تیم‌های مستقر در محل دارد.وی افزود: این اولین مرکزی است که به صورت ملی با این قابلیت در کشور افتتاح می شود و کلیه دوربین‌های کشور طی یک سال آینده به این مرکز وصل می‌شوند.رئیس مرکز فناوری دولت الکترونیک وزارت کشور گفت: در حال حاضر 630 دوربین مستقر در جاده‌ها تحت مدیریت این مرکز است و مدیران ارشد می‌توانند در هنگام حادثه در اسرع وقت آن را مدیریت و فرماندهی کنند.


سمت جدید آیت الله جنتی

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به روند بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که از سال 82 در آمد و شد میان دولت و مجلس بوده است، اظهار کرد: پس از ابلاغ آقای لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، اکنون مقدمات اجرایی شدن آن فراهم است البته وزیر کشور نیز اعلام کرده که این مساله ابلاغ شده است. نماینده مردم تهران درمجلس همچنین افزود: مقرر بود رییس ستاد یکی از امام جمعه‌های موقت تهران باشد که از سوی شورای نماز جمعه آیت الله جنتی برای عهده‌داری این مسئولیت معرفی شده اند.


استفاده از اینترنت همراه 75 برابر شده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش 75 برابری استفاده از اینترنت همراه در 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت، ظرفیت ها در تمامی زیرساخت های ارتباطی افزایش پیدا کرده است. محمود واعظی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدت زمان 2 ساله ای که از عمر این دولت سپری می شود، اظهار کرد: تصور می کنم آنچه طی این 2 سال در این دولت در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده، این است که ما هم توانستیم عقب افتادگی های سال های گذشته را جبران و هم در دیگر حوزه ها رشدی کیفی را تجربه کنیم. به عنوان نمونه در رابطه با پهنای باند داخل که در گذشته 600 یا 620 گیگابایت بر ثانیه بود توانستیم آن را به 2400 گیگابایت بر ثانیه برسانیم.


بیانیه مجمع روحانیون در واکنش به اظهارات احمدی مقدم

روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز با صدور اطلاعیه‌ای به اظهارات اخیر اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی واکنش نشان داد. در بخشی از متن واکنشی مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر تکذیب اظهارات احمدی‌مقدم آمده است: «اعلام می‌دارد خوشبختانه مجمع روحانیون مبارز به عنوان تشکلی روحانی و مستقل که با تأیید و تأکید حضرت امام خمینی (ره) در سال 67 تأسیس گردیده و افتخار دفاع همه جانبه از خط اصیل امام و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی را دارد، از انسجام و انضباط تشکیلاتی مطلوب برخوردار بوده و طی 27 سال گذشته جلسات آن بطور منظم تشکیل و به ایفای نقش سازنده در عرصه های سیاسی،فرهنگی اجتماعی کشور پرداخته است و کلیه تصمیمات و اقدامات این مجمع از جمله صدور بیانیه‌ها در مناسبت‌های مختلف مطابق اساسنامه و با طی کردن فرایندهای تشکیلاتی و قانونی انجام گردیده و می‌گیرد. مایه تأسف است شخصی که سال‌ها مسئولیت نیروی انتظامی و استقرار امنیت کشور را عهده دار بوده است، بدون تحقیق و بی‌مهابا به تکرار سخنان بی‌اساس و غرض‌آلود مخالفین و معاندین می‌پردازند و اعتبار دیگر خاطرات و سخنان خود را نیز مخدوش می‌سازند. انتظار مجمع روحانیون از امثال ایشان رعایت اخلاق و امانت در رفتار و گفتار برای حفظ و تقویت اعتماد عمومی به نیروهای مسلح کشور است.»


آگهی برای خرید نذری فیلم محد رسول الله

در چند روز اخیر در فضای مجازی یک آگهی دست به دست می‌چرخد که در آن اعلام شده برای خرید تعداد بالای بلیت فیلم «محمد رسول الله» به عنوان نذری با یک شماره تلفن همراه تماس گرفته شود. در این آگهی چنین عنوان شده بود با توجه به اکران قریب‌الوقوع فیلم «محمد رسول الله (ص)» لازم است بانیان خیر جهت خرید نذری بلیت فیلم اقدام کنند و تاکید کرده بود که برای خرید ۱۰۰۰ بلیت با شماره تلفنی که داده بود تماس گرفته شود. اما اکنون مشخص شده این شماره متعلق به یکی از تهیه‌کنندگان سینمای ایران است که بدون اطلاع وی شماره‌اش مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. همچنین محمدرضا صابری مدیر شرکت «نور تابان» پخش‌کننده اثر نیز از این موضوع ابراز ناراحتی کرد و انتساب این موضوع به فیلم را رد کرد. وی همچنین تاکید کرد هر نوع اطلاعات و تبلیغات تنها از طریق شرکت پخش‌کننده مورد وثوق و استناد است. و اما جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینمای ایران که شماره‌اش در این آگهی آمده است به خبرنگار مهر،گفت: در دو روز اخیر با تماس‌های مکرری مواجه شدم که درباره بلیت فیلم «محمد رسول الله (ص)» مطالبی را مطرح می‌کردند و من اصلا نمی‌دانستم موضوع از چه قرار است.


عذر خواهی سعید معروف از مردم لهستان

سعید معروف پس از سومین دیدار و سومین شکست تیم ایران در جام واگنر گفت: صحبت خاصی در مورد بازی ندارم. همه دیدید که ژاپن بهتر از ایران بازی کرد. وی تصریح کرد: جا دارد از فدراسیون والیبال لهستان نیز برای دعوت از ایران برای حضور در جام واگنر تشکر کنم. سرگروه تیم ملی والیبال ایران درباره عملکرد ایران در این رقابت ها گفت: عملکرد کلی ما در این بازی‌ها خیلی بد بود و باید از مردم لهستان عذرخواهی کنیم که نتوانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم و لذت بازی خوب را از آنان گرفتیم.


اصل ماجرای مرده شور اتوماتیک چینی

در حالی که اخیرا موضوع دستگاه شستشوی اموات چینی در مشهد سر و صدای زیادی بر پا کرده است، امروز گزارشی منتشر شده که در آن آمده: دستگاه‌های شست‌وشوی اتوماتیک اموات ساخت کشور چین نیست بلکه به صورت پروژه‌ای در قالب یک طرح پژوهشی داخلی پیش از این در مشهد رونمایی شده است. محمد پذیرا معاون اجرایی سازمان فردوس های شهرداری مشهد پیش از این اعلام کرده بود که: « این شهر پس از تهران از بیشترین آمار مرگ و میر برخوردار است، به همین دلیل ساخت دستگاهی مناسب برای شستشوی اموات از مدتها قبل در دستور کار قرار گرفته بود؛ بر این اساس پس از کسب نظر مراجع این پروژه در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه فردوسی مشهد، مورد پیگیری قرار گرفت».


استعفای نمایشی محمود عباس

یک مقام فلسطینی اعلام کرد که استعفای رئیس تشکیلات خودگردان به همراه ۹ تن دیگر از کمیته اجرایی ساف حقیقت ندارد و وی دوباره برای ریاست "ساف" کاندید می‌شود. به نقل از پایگاه خبری الرساله، این مسئول فلسطینی که نخواست نماش فاش شود، تا این لحظه هیچ شخصیت جایگزینی برای عباس پیدا نشده و استعفای عباس به همراه 9 تن دیگر از ساف سوری بوده است. عباس شنبه شب هفته جاری از ریاست کمیته اجرایی ساف استعفا داد و دلیل این امر دعوت به برگزارش نشست اضطراری شورای ملی فلسطین اعلام شد.


تحلیلی از رویکرد دولت به ماجرای پاشایی

احمد نقیب زاده استاد جامعه شناسی در گفتگویی با شرق گفت: در برخی از این موضع‌گیری‌های جمعی و هیجانی، برخی کدها و پیام‌ها ارسال می‌شود. مثلا وقتی مرتضی پاشایی فوت کرد مردم در قالب‌ میلیونی به خیابان‌ها آمدند، درحالی‌که در همان زمان یکی از بزرگان فرهنگ و هنر فوت شده بود و به‌زحمت هیأتی برای مراسم خاکسپاری رفته بودند. برخی از جامعه‌شناسان آن را به‌درستی تعبیر نکردند، در همان تجمع‌های ‌میلیونی هم یک پیامی بود، اعتراض به برخی از وجوه سلسله‌مراتب موجود، اعتراض جمعی به برخی از محدودیت‌های موجود، ایده‌هایی در مورد سبک زندگی جوانان و اعتراضاتی در مورد جلوگیری از اجرای موسیقی پاپ ازجمله پیام‌هایی بود که می‌شد از آن کنش جمعی ثبت کرد. تا آنجایی که ما در جریان بودیم، دولت غافلگیر شد. وقتی مردم در ابعاد وسیع به خیابان‌ها ریختند دولت دید اگر موضع بگیرد بازنده است، بنابراین دولت با مردم همسو شد و این‌طور نبود دولت پدیده‌هایی شبیه این را شکل دهد. اینجا باید آفرین گفت به دولت برای اینکه بسیار زیبا جریانی را که می‌توانست علیه‌اش کارکرد داشته باشد، با خود همسو کرد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان