بازدید 15329

نهار مهمان ما تبریزی ها باشید

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 26 August 2015
تبریز قارتال: کشور ما ایران غذاهای حلال خوش طعم زیادی دارد و در هر منطقه با توجه به اقلیم آن، غذاهای متنوع محلی فراوانی تهیه و پخته میشود.

یکی از نقاط کشور که آشپزیها و غذاهای متنوع و لذیذی دارد خطه آذربایجان است که از قدیم الایام دستپخت عالی و معروفی دارند. دعوت میکنم از دسپتخت یکی از شهرهای منطقه آذربایجان یعنی غذاهای کدبانوهای تبریزی هم حتما پچشید. در شهر تاریخی تبریز به غذاهای سنتی از دیرباز اهمیت زیادی داده میشود و به برکت نان و آب و برنج بسیار معتقد هستند. برای مثال نان بربری و سنکگ تبریزی جایگاه ویژه ای در سفره ها دارد و خوشبخت است کسی که از دستپخت مادران قدیمی تبریز میل بفرمایند.

از معروفترین غذاهای معمول مصرفی در سفرهای مردم تبریز میتوان پیتی یا آبگوشت، کباب ها و جوجه کبابهای محلی با گوشت مرغوب کوهستانی، انواع آش و کوکوی بومی، یئپراخ دولماسی یا دلمه برگ مو، خورشت هویج و کنگر و قورمه سبزی، شکم پاره یا قارنی یاریخ، خاگینه یا قیقاناق، کوفته تبریزی، بادمجان دولماسی یا دلمه بادمجان، فست فود مفید یئرالما یومورتا یا سیب زمینی تخم مرغ و...

بیشتر از این شما عزیزان ایرانی هموطن را با این تصاویر منتظر نمیگذاریم، بفرمایید نهار مهمان ما تبریزی ها و آذربایجانی های مهمان نواز باشید...

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر