بازدید 35846
بسته ویژه خبری تابناک

اگر توافق در دوره احمدی نژاد بود گوش فلک را پاره می‌کردند/مخالفان مذاکرات حتی یکبار هم برجام را نخواندند/حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر!/استرالیا برای حمله به داعش با ایران مشورت می‌کند/انتقاد رسایی از پورشه سواران امریکا دوست در تهران

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «استدلال یک اصلاح طلب برای ورود ناطق به انتخابات»، «حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران کار دست ایهود باراک داد»، «ملاقات خصوصی حداد عادل با آیت‌الله مصباح»، «پیوستن ۱۵۰ اسپانیایی به داعش » و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 27 August 2015
وقع زلزله در فیروزکوه و احساس شدن آن در تهران موجب شد تا بار دیگر موجی از اظهار نظرها و موضع‌گیری‌ها در خصوص رخ دادن فاجعه زلزله در پایتخت ایران بالا بگیرد. اگرچه برخی منابع رسمی زلزله فیروزکوه و گسل‌های تهران را بی‌ارتباط به هم دانسته بودند اما یک کارشناس لرزه نگاری از فعال شدن سیگنال‌های زلزله در تهران خبر داده است. علاوه بر اخبار مربوط به زلزله اینم روزها جبهه‌گیری‌های سیاسی مختلفی معطوف به انتخابات مجلس در جریان است. از جمله اینکه امروز بیان شد غلامعلی حدادعادل با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار خصوصی داشته که این دیدار در حاشیه جلسه مشترک موتلفه، پایداری و ایثارگران صورت گرفته است. در سوی مقابل هم در میان اصلاح‌طلبان امروز موضع‌گیری‌های مختلفی به چشم می‌آید. از استقبال از حضور ناطق نوری در انتخابات تا استقبال داریوش قنبری از پیشنهاد احمد توکلی. موضوع توافق هسته‌ای هم همچنان موافقان و مخالفان خود را دارد و در میان اخبار ردی از ان به خوئبی دیده می‌شود. شما می‌تواند روایت تابناک را از اخبار رسمی و غیر رسمی بیست و چهار ساعت اخیر را در «بسته ویژه خبری تابناک» بخوانید:

سیگنالهای زلزله تهران فعال شده است

بهرام عکاشه درباره زلزله شب گذشته فیروزکوه و اینکه تهران در خطر است، اظهار کرد: زلزله شب ‌گذشته خوشه‌ای بوده، به طوری که می‌توان گفت حداکثر آن 4.6 ریشتر بوده است که به دنبال آن شاهد زلزله‌های کوچکتری هستیم و همچنین با توجه به زلزله‌ هفته گذشته در جوادآباد داشتیم نشان دهنده آن است که مثل همیشه منطقه فیروزکوه و جنوب تهران آبستن حوادث و استرس زیاد است. وی در ادامه با بیان این مطلب که طبق مستندات علمی و نگاه به تاریخ زلزله خیز منطقه، خواهیم دید دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی یعنی جایی که کلان‌شهر تهران در آن واقع شده است زلزله خیز بوده، افزود: در واقع باید گفت تهران قلب کشور محسوب می‌شود و اگر زلزله‌ای با بزگی 7 رخ دهد کشور از کار می‌افتد. پدر علم زلزله شناسی ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به زلزله شب گذشته، پایتخت باید احساس خطر کند یا خیر؟ گفت: همیشه باید احساس خطر کرد و در زلزله شب گذشته شاهد فعال شدن سیگنال‌ها در این مورد هستیم، اما نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط باید آمادگی کافی برای مقابله با بحران و پیامدهای زلزله پایتخت را داشته باشد.

استقبال یک اصلاح طلب از پیشنهاد انتخاباتی توکلی

داریوش قنبری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره اظهار نظر اخیر رئیس‌جمهوری درباره جایگاه شورای نگهبان در فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس و واکنش‌ها به آن، گفت: یکی از مسائلی که در بحث بررسی صلاحیت‌ نامزدها انتخابات وجود دارد، برخورد سلیقه‌ای با مسئله احراز صلاحیت‌هاست که البته من نمی‌خواهم همه گناه‌ها را به گردن شورای نگهبان بیندازم چون در دولت احمدی‌نژاد هیئت‌های اجرایی هم به نوعی اعمال سلیقه افراد را رد صلاحیت کردند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: البته در این دولت نگرانی چندانی از عملکرد هیئت‌های اجرایی وجود ندارد ولی به هرحال باید ملاک را بر قانون بگذارند و اعمال سلیقه نشود. عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری درباره پیشنهاد احمد توکلی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهوری رد صلاحیت‌ها را از طریق چهار «حقوقدان منصف» پیگیری کند و نظر خود را به شورای نگهبان ارائه دهد، اظهار کرد: به نظر من این پیشنهاد خوبی است چون رئیس‌جمهوری باید در امر انتخابات مانع حق‌کشی شود و از حق و حقوق افراد در زمینه‌های مختلف حمایت کند.

خاطره ای از دلسوزترین نسخه شناس ایران

محمد علی ابطحی با انتشار تصویری از خوو به همراه محمدرضا عارف در مجلس ختم عبدالحسین حائری نوشت: ديروز مجلس فاتحه مرحوم عبدالحسين حايري بود. پيرترين و دلسوزترين كتابشناس و نسخه شناس ايران. در خاطراتش اورده اند كه شب ٢٢ بهمن با اين و اون تماس ميگرفت كه چندتا نسخه خطي فلان جا هست، مبادا تو شلوغي انقلاب از بين برود. اين ادمها فرهنگ وتاريخ ايرانند. در مدخل مراسم با اقاي عارف سلام و عليك كرديم.

حرکت ائتلافی اصولگرایان در سطح استانی

اجلاس مشترک مسئولان استانی حزب مؤتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تحت عنوان وحدت صبح امروز پنج‌شنبه در سالن شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد. این اجلاس با پیام تصویری آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز آغاز شد و سخنران اصلی آن آیت‌الله مصباح یزدی بود. همچنین حجت الاسلام و المسلمین تقوی به نمایندگی از آیت الله یزدی به ایراد سخن پرداخت. در این اجلاس همچنین با حضور دبیران کل سه تشکل، پرسش و پاسخ مسئولان استانی احزاب از آنها در خصوص چگونگی وحدت اصولگرایان و گام های انتخاباتی برگزار شد. شایان ذکر است آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بنا به کسالت جسمی و آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به دلیل سفر به مشهد مقدس، در این همایش حضور نیافتند.

واکنش عضو تیم مذاکرات هسته ای به تصویب برجام در مجلس

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه که برای دیدار با برخی از مراجع تقلید به قم سفر کرده بود، در نشستی گفت: ما فکر می‌کنیم نیازی به تصویب متن برجام در مجلس نیست؛ چراکه برجام ماهیت پروتکلی ندارد و نمی‌تواند همانند یک قانون تصویب شود. وی در ادامه افزود: هیج چیزی در متن نهایی برجام نمی‌تواند کم یا اضافه شود بلکه فقط نمایندگان می‌توانند متن را قبول یا رد کنند. مجالس دیگر کشورهای طرف مقابل هم این متن را تصویب نمی‌کنند. تخت روانچی به تشکیل کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی متن برجام اشاره و بر آمادگی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور برای پاسخگویی، همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس تاکید کرد. وی همچنین از حمایت مراجع در بحث هسته‌ای قدردانی کرد و گفت: ما قدردان حمایت مراجع عظام تقلید و دیگر شخصیت‌های حوزوی در بحث هسته‌ای هستیم.

احتمال افت قیمت نفت به ۲۰ دلار

نایب رییس سابق کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران به بیان دلایل افت مجدد قیمت نفت در روزهای اخیر پرداخت و پیش‌بینی کرد که در شرایط فعلی بازار، قیمت نفت تا ۲۰ دلار هم کاهش یابد. محمد پارسا درباره روند سقوط قیمت نفت و همچنین تحولات بازار نفت داخلی پس از حضور هیات‌های خارجی و مذاکره با مسئولان وزارت نفت اظهار کرد: به لحاظ اینکه شرکت‌های نفتی خارجی به قصد سرمایه‌گذاری به ایران می‌آیند، مطمئنا امیدی برای بهبود وضعیت صنعت نفت ایران در آینده به وجود می‌آید. وی افزود: نباید این موضوع را فراموش کنیم که در وضعیت فعلی با مسئله اشباع بازار نفت روبرو هستیم. در حال حاضر روزانه سه میلیون بشکه نفت مازاد تولید وجود دارد و با افزایش تولید نفت ایران، یک میلیون بشکه دیگر به این مازاد تولید اضافه خواهد شد که باعث می‌شود قیمت نفت از ۴۳ دلار به ۲۰ دلار کاهش یابد.

وزیر کشور از هماهنگی با شروای نگهبان خبر داد

عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه شهرکرد افزود: هر کس که در شورای نگهبان و در مسیر نظارت تایید شد و رای مردم را گرفت نماینده مردم است. وی در ادامه تصریح کرد: این که چه کسی و از چه گرایشی است برای هیچ کس فرقی نمی کند. وزیر کشور اظهارداشت: تلاش ما این است که هم در حوزه اجرا و نظارت هماهنگی کاملی با شورای نگهبان داشته باشیم. رحمانی فضلی تاکید کرد: باید تلاش شود انتخابات به صورت قانونی، سالم و توام با وحدت برگزار شود.

اگر توافق در دوره احمدی نژاد بود گوش فلک را پاره میکردند

زیبا کلام در گفتگو با ایلنا اشاره کرد: بیشترین دغدغه جناح تندرو سیاسی است تا منافع ملی. در ایران خیلی افراد که مخالف توافق هسته‌ای هستند٬ این سوال را با خودشان مطرح می‌کنند که چرا آقای روحانی؟ چرا آقای ظریف؟ چرا اصلاح طلبان؟ آنها با خود می‌گویند چرا نفع توافق هسته‌ای به جیب ما نرود. می‌خواهم بگویم برای مخالفان توافق تفاوتی ندارد که اوباما دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه٬ اما برای خیلی از مخالفان هسته‌ای این مسئله کاملا متفاوت است. یعنی اگر این توافق در دوره آقای احمدی‌نژاد یا جلیلی انجام می‌شد٬ الان گوش فلک را کر کرده بودند که یک‌بار دیگر در دهان استکبار کوبیدیم؛ یک بار دیگر آمریکا را شکست دادیم و… اما چون رقیب سیاسی آنها این گل را زده بود٬ نمی‌توانند این موضوع را بپذیرند که حرکتی به سود منافع ملی انجام شده است. این فعال سیاسی تصریح کرد: چیزی که لحاظ نمی‌شود این است که چه چیزی به سود منافع ملی است؛ بلکه همه می‌گویند چه چیزی به سود جناح و حزب ماست. اگر به فرض مثال آقای جلیلی یا قالیباف در انتخابات پیروز شده بود٬ موضع‌گیری تندرو‌ها خیلی تفاوت می‌کرد. از این مسئله شما می‌توانید جلو‌تر بیایید و به نگرانی‌های جناح تندرو برسید. زیباکلام در پاسخ به اینکه این مخالفت‌ها چقدر سیاسی است٬ خاطرنشان کرد: خیلی واضح می‌گویم اگر مذاکرات سال ۹۵ یا سال گذشته انجام شده بود که با انتخابات فاصله داشت٬ مسلما وضع بسیار متفاوت بود و این‌طور حمله به توافق صورت نمی‌گرفت.

آغاز محدودیت 10 ساله هسته‌ای ایران از اول مهر‌

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان‌ صبح امروز پس از حضور در گلستان شهدای اصفهان و ادای احترام به مقام شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شرکت در جلسه شورای اداری استان، در سومین برنامه از سفر دو روزه خود به اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه حاضر شد. وزیر امور خارجه در رابطه با ادامه‌دار بودن محدودیت‌های ایران گفت: محدودیت‌های پذیرفته شده ایران در برجام 10 ساله بوده و قطعنامه شورای امنیت در این زمینه کاملا صریح است. محدودیت بعد از 10 سال تمام می‌شود مگر اینکه توافق به هم بخورد که آن موقع همه چیز به هم می‌خورد.وی افزود: در متن تاریخی را عنوان کردیم که از آن به بعد پرونده‌ای از ایران در شورای امنیت نباشد. از روز اول مهر بعد از مدت 10 سال پرونده ایران به طور رسمی بسته خواهد شد، بدون اینکه حتی یک قطع نامه را اجرا کرده باشد. وی افزود: در متن تاریخی را عنوان کردیم که از آن به بعد پرونده‌ای از ایران در شورای امنیت نباشد. از روز اول مهر بعد از مدت 10 سال پرونده ایران به طور رسمی بسته خواهد شد، بدون اینکه حتی یک قطع نامه را اجرا کرده باشد.

علت اولی دانستن قرائت خود بر قرائت ولی‌فقیه از دیدگاه ایت الله مصباح

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در اجلاس وحدت اصولگرایان که صبح امروز (پنج‌شنبه) در سالن شهدای موتلفه و با حضور اعضای شورای مرکزی تهران و استانهای سه تشکل موتلفه، پایداری و ایثارگران برگزار شد، طی سخنانی به بیان تفاوت‌های انسان و حیوان و نقش عقل و غرایز در انسان پرداخت. وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان آیت‌الله مصباح خاطر نشان کرد: آیت‌الله مصباح تاکید کردند که اگر انسان نفس خود را تربیت کند و خواهش‌های نفسانی را کنار بگذارد همه اختلافات کنار گذاشته می‌شود و اختلاف و تلقی‌های مختلف بین انسان‌ها به وجود نمی‌آید.به گفته آیت‌الله مصباح یزدی «وقتی فرمایشات صریح مقام معظم رهبری و راه و رسم حضرت امام (ره) وجود دارد چرا افراد به طرق مختلف عمل کرده و می‌گویند ما قرائت‌های مختلفی از دین داریم؛ بنابراین اساس این مساله نفس انسان است که باعث می‌شود عده‌ای فکر کنند قرائت خودشان اولی بر قرائت ولی فقیه است.»

رمزگشایی توکلی درباره اظهارات هاموند

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه چهارمین کنگره کانون تربیت اسلامی در مجتمع سرچشمه تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس به اظهارات فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان که چندی پیش برای بازگشایی سفارتخانه این کشور به ایران سفر کرده بود واکنش نشان داد.فیلیپ هاموند طی مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که مواضع ایران در قبال رژیم صهیونیستی اندکی تغییر کرده است.توکلی ضمن اظهار تأسف در خصوص چنین اظهاراتی از سوی وزیرامور خارجه انگلستان گفت: این اظهارات قطعاً دروغ است و تنها کارکرد فوری آن این است که بین ما و مسئولان اختلاف بیندازد و آنها به این اختلاف‌افکنی‌ها عادت دارند و تاریخی است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد بازگشایی سفارت انگلستان نیز خاطرنشان کرد: من این تعجیل برای بازگشایی سفارت انگلستان را نپسندیدم.

آمار وزیر کشور از تعداد ‌معتادان در ایران

عبدالرضا رحمانی‌فضلی لحظاتی پیش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب از گرایش جوانان به سمت اعتیاد جلوگیری کنیم.وزیر کشور با بیان اینکه 1.5 تا درصد از مردم ایران مبتلا به اعتیاد هستند، افزود: 98 درصدی که سالم هستند باید احساس مسئولیت کنند و به مسئولان مربوطه کمک کنند تا اعتیاد را از جامعه ریشه‌کن کنیم.وی افزود: در سطح جهانی از میان افرادی که مصرف مواد مخدر را کنار می‌گذارند تنها 20 درصد آنان موفق می‌شوند و 80 درصد دیگر دوباره به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

مخالفان مذاکرات حتی یکبار هم برجام را نخواندند

رضا صالحیامیری ظهر امروز در نشست صمیمی استاندار گلستان با نخبگان، اصحاب رسانه و فعالان غیردولتی استان گلستان اظهار کرد: بزرگترین دستاورد دولت این بود که مناقشه را از تهران به تلاویو آورد و اتحاد بینالمللی را برای مقابله با ایران شکست، امروز بیشترین عصبانیت از توافق از سوی رژیم صهیونیستی است.وی با اشاره به اینکه مذاکره زنجیر تحریم را پاره کرده است، تصریح کرد: اصل تداوم غنیسازی، کاهش زمان محدودیت، تحقق و توسعه فعالیت آرندی، آب سنگین اراک در این توافق تامین شد اما عدهای به دنبال انتقام از دولت هستند، دوران رقابت به سر آمده، امروز دولت ملی در کشور حاکم شده و همگان باید به کمک دولت آیند، بعد از رقابت، تداوم رقابت نوعی خیانت است. رئیس سازمان ‌اسناد و کتابخانه ملی گفت: بسیاری از کسانی که با توافق هستهای مخالفت میکنند حتی یکبار هم برجام را نخواندند و کمترین آگاهی را از پشت صحنه مذاکره ندارند.

حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر!

عملکرد ضعیف شبکه صدای آمریکا که بودجه خود را مستقیما از وزارت امور خارجه این کشور دریافت می کند، باعث اعتراضات مضاعفی به وزارت امور خارجه آمریکا گشته است.عملکرد ضعیف این شبکه کار را به جایی رساند که 9 نماینده کنگره آمریکا در نامه ای به مسئولان وزارت خارجه این کشور، نسبت به مدیریت این شبکه اعتراض کرده و خواستار بازنگری در راس مدیریت این شبکه شدند.اعتراضاتی مختلفی که روانه این شبکه و مدیریت آن گردید باعث شد تا آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا یک نظرسنجی درباره مقایسه عملکرد صدای آمریکا و شبکه بی بی سی فارسی در صفحه شخصی فیس‌بوک خود قرار دهد.ایر به خاطر سوابق امنیتی در دفاتر منطقه ای سیا در سفارتخانه های آمریکا در ترکیه و امارات در جذب شماری از عناصر سرخورده داخلی و هدایت آن ها به صدای آمریکا نقش موثری داشته است. بر همین اساس شاید تصور می کرد با طرح یک نظرسنجی قدری از فشار انتقادات علیه صدای آمریکا بکاهد. اما آنچه اتفاق افتاد کاملا برعکس بود. مرور کامنت های منتشره ذیل این پست آلن ایر نشان داد که میزان نارضایتی مخاطبان خارج از کشور این شبکه نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و عملکرد مدیریت این شبکه، علی رغم هزینه های سنگینی که سالیانه از جیب مالیات دهندگان آمریکایی روانه صدای آمریکا می شود، بسیار ضعیف است. اما این نظرسنجی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چنان موجب وحشت مسئولان صدای آمریکا شد که تلاش کردند با در اختیار قرار دادن مداوم تریبون خود به آلن ایر رضایت او را جلب کرده و وی را برای حذف این نظرسنجی متقاعد کنند!بر همین اساس آلن ایر که پیش از این نیز به ندرت اجازه حضور در صدای آمریکا را پیدا می کرد، به پای ثابت برنامه های صدای آمریکا تبدیل و حتی ستاره درخشش مدیر این شبکه را به صرافت انداخت که برای جلب رضایت سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو با وی در استودیوی VOA حاضر شود.به دنبال اعطای تریبون ویژه توسط ستاره درخشش به آلن ایر بود که نظرسنجی وی از صفحه شخصی اش حذف گردید و او ترجیح داد که علی رغم ژست پاسخگویی به سوالات ایرانیان، همه سوالات آنها درباره عملکرد خیانت بار صدای آمریکا را از صفحه خود حذف کند.

استدلال یک اصلاح طلب برای ورود ناطق به انتخابات

رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی امروز پنج‌شنبه 94/6/5 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: از مدتها پیش گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور و شرکت حجت‌الاسلام علی اکبرناطق نوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان -به‌رغم تکذیب‌های خودشان- از سوی تحلیلگران داخلی کشور رقم خورده است و همچنان کارشناسان سیاسی، اصلاح‌طلبان و معتدلان به ورود وی به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان امیدوار هستند.آقای ناطق‌نوری شخصیتی معتدل، وزین و ارزشمند است، تجربه مدیریتی بسیار بالای ناطق نشانگر انصاف و عملکرد فراجناحی وی است و خصوصیات بارز دیگری در شخصیت وی وجود دارد که همه اصلاح‌طلب‌ها و اصولگرایان نیز به آن اذعان دارند.اگرچه سال‌های اخیر وی مورد بی‌مهری جمعی بی‌ریشه و بی‌سابقه قرار گرفت ولی چیزی از ارزش، شخصیت و اعتبار وی کاسته نشده است بلکه محبوبیت و موقعیت وی در میان مردم بیشتر از گذشته هم شد. اما نکته مهم و مطرح در انتخابات، رقابت میان جناح‌های مختلف است و لازم است این مساله وجود داشته باشد؛ زیرا اگر انتخابات بدون رقابت برگزار شود، دیگر انتخابات نیست. باید رقابت باشد و رقابت نیز فرع بر این است که جناح‌ها و احزاب مختلف وجود داشته باشند و در برابریکدیگر رقابت کنند و مردم نیز در میان جناح‌های رقیب کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کنند.حجت‌الاسلام ناطق نوری به خصوصیات مثبتی در جناح اصولگرایان و در بلوک اصولگرایی تعریف می‌شود لذا برای اصلاح‌طلب‌ها باید محقق شود که کاندیدای اصولگرا باید از جنس خود آنها باشد و مواضع اصلاح‌طلبی را قبول داشته و نسبت به آن معتقد باشد.چنانچه آقای ناطق‌نوری و هر فرد داوطلب دیگر از جناح و تفکر مقابل بخواهد از سوی اصلاح‌طلبان مورد حمایت قرار گیرد، طبیعی است که از نظر جامعه مفهوم صحیحی در پی نخواهد داشت که جناح اصلاح‌طلب از فرد و کاندیدایی حمایت کند که اعتقادی به آن جریان نداشته باشد بلکه در جریان رقیب تعریف شود، علاوه بر این اصلاح‌طلب‌ها امروز روی حضور آقای عارف تاکید دارند. دکتر عارف به لحاظ اینکه در جناح اصلاحات تعریف می‌شود با کمال صراحت و شهامت از جریان اصلاحات دفاع کرده و می‌کند.عارف با کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری در سال92 نقشه و سرنوشت انتخابات را تغییر داد و حق وی است که اگر در انتخابات حضور پیدا کرد همه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان از وی حمایت کنند.اما رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز شخصیتی اصلاح‌طلب و دارای وزانت سیاسی است.بنابراین ورود وی به عرصه انتخابات می‌تواند همه‌چیز را تغییر داده و شرایط جدیدی برای اصلاح‌طلبان به وجود خواهد آورد. بر این اساس وی با توجه به محبوبیتی که نزد مردم و مسئولان ارشد کشور دارد، خواهد توانست با رای بسیار بالایی بر کرسی مجلس تکیه بزند.

چرا نتانیاهو دیگر به فارسی توییت نمی‌کند؟

رسانه های غربی که بسیار ذوق زده خبر افتتاح حساب توییتری فارسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را اطلاع رسانی کرده بودند، در اقدامی هماهنگ توقف یادداشت گذاری فارسی نتانیاهو در همان روزهای نخست را سانسور کرده اند.بیش از یک ماه و نیم پیش، در 22 تیرماه 94 (13 ژوئیه 2015 ) همزمان با دور آخر مذاکرات هسته‌ای، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، صفحه فارسی‌زبان خود در توئیتر را راه اندازی کرد. برخلاف اکانت های انگلیسی، عبری و عربی نتانیاهو که تقریبا بصورت روزانه و گاه چندین بار در یک روز، بروز رسانی می شوند، اکانت فارسی تنها با 4 توئیت و از آن زمان تاکنون تعطیل شده است.چهار توئیتی که با متهم کردن ایران به اتهاماتی کهنه و مضحک همچون حمایت از "تروریسم" و "دستیابی به بمب اتمی" با هدف ایران هراسی و ایجاد شکاف بین دولت و ملت ارسال شده بود.اما هجوم کاربران ایرانی علیه وی، تعطیلی زودهنگام تریبون تبلیغاتی نتانیاهو را درپی داشت .کاربران ایرانی با نظرات تهاجمی خود، در دفاع از جمهوری اسلامی، ملت فلسطین و ابراز تنفر از اسرائیل، به استقبال ! از اکانت فارسی نتانیاهو رفتند و همه امید نتانیاهو را ناامید کردند. ایرانیانی با گرایش های فکری و سیاسی مختلف که هر یک به شیوه خود به او تاختند و سرانجام باعث شدند، کرکره فریبکارانه او بسیار زود به پایین کشیده شود.نتانیاهو و تیم مشاوران رسانه ای وی هرگز حدس هم نمی زدند که کاربران ایرانی بخواهند در زیر توییت های او مردم جهان را به جنبش جهانی تحریم و بایکوت کالاهای اسرائیلی موسوم به BDS دعوت نمایند یا اینچنین به افشاگری خطرناک علیه او و رژیم صهیونیستی اقدام کنند.


قرائتی: مسئولان ما در خواب هستند

حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، خطاب به دانشجویان معترض به وزارت ارشاد، اظهار کرد: بنده 30 سال معاون وزیر ارشاد بودم و در طول دوران ریاست نهضت سواد آموزی 50 اشکال از این نهضت پیدا کردم؛ اما هیچ گاه برای حل مشکلات به دنبال ارگان خاصی نبودم؛ شما نیز اگر می‌خواهید موفق شوید باید به خود متکی بوده و توان حل مشکلات را داشته باشید. وی با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دروس بی‌محتوا تدریس می‌کنند، بیان کرد: متاسفانه مسئولان ما در خواب هستند و نمی‌دانند باید آنچه نیاز دانشجو است را تدریس کنند.رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر ازدواج به موقع، گفت: تأخیر در ازدواج سبب بدپسندی جوانان و بسیاری عواقب دیگر می‌شود.قرائتی بر لزوم حذف آداب و رسوم اشتباه در ازدواج تأکید کرد و بیان داشت: ازدواج امری است که نباید آن را به تأخیر انداخت و همه برای حل مشکل ازدواج جوانان باید یک نهضت و بسیج راه انداخته و در این زمینه تلاش کنند.وی ادامه داد: متأسفانه ما با دست خود آداب و رسوم اشتباه را در ازدواج رواج داده‌ایم که اکنون این آداب و رسوم‌ها همانند طنابی ما را در بر گرفته است که نمی‌توانیم از آن رهایی یابیم.رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ما نماز را نشناخته‌ایم، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید روش دعوت دیگران به نماز و همچنین راه جذب جوانان به سمت دین را بیاموزند.قرائتی با تأکید بر لزوم آشنایی بیشتر با قرآن، اظهار کرد: سیاسیون ما اگر قرآنی بودند می‌توانستند در فعالیت‌های خود بهتر عمل کنند.وی با انتقاد از اینکه دانشمندان ما در ساده‌ترین کلمات می‌مانند، خاطر نشان کرد: شما دانشجویان اگر می‌خواهید برای کشور مفید باشید با مطالعه و آگاهی سطح دانش خود را بالا ببرید.

در ایران دو نفر هم صد سال تنهایی را نفهمیده‌اند

در نشست نقد و بررسی رمان «تقاص برادری»، یوسف علیخانی مدیر نشر آموت نیز در مقام دفاع از این اثر بیان کرد: در میان نویسندگان سیستانی و کرمانی محمد شریفی و منصور علی مرادی توجه به خواننده دارند و محمدعلی علومی و ناصر نخزری مقدم پیچیده‌تر می‌نویسند. «تقاص برادری» اگرچه اولین رمانی است که از سوی نخزری مقدم منتشر می‌شود اما در واقع دومین اثر او پس از «مرد آزما» محسوب می‌شود. او اضافه کرد: در مناطق محروم مجله‌ای به دست نویسندگان می‌رسد که در آن‌ها مهدی یزدانی خرم مدام پست مدرن-پست مدرن می‌کند.حتی دو نفر در ایران وجود ندارند که بگویند« صد سال تنهایی» را فهمیده ایم. کسی نیست که« پدرو پارامو» را فهمیده باشد.اگر هست به من نشانش بدهید.

جناب‌خان در میان مخالفان تواق هسته‌ای

جمعی از مخالفان توافق هسته ای  ایران و گروه 1+5، روز سه شنبه مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

سیگنالهای زلزله تهران فعال شده است/اگر توافق در دوره احمدی نژاد بود گوش فلک را پاره می‌کردند/مخالفان مذاکرات حتی یکبار هم برجام را نخواندند/حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر!/قرائتی: مسئولان ما در خواب هستند/استرالیا برای حمله به داعش با ایران مشورت می‌کند/زمزمه مذاکره، زمزمه ذلت است/انتقاد رسایی از پورشه سواران امریکا دوست در تهران

استرالیا برای حمله به داعش با ایران مشورت می‌کند

وزیر امور خارجه استرالیا تأکید کرد: اگر دولت استرالیا با درخواست آمریکا مبنی بر گسترش حملات هوایی خود علیه گروه تروریستی داعش به سوریه موافقت کند، استرالیا تمایل دارد با ایران در این‌باره مشورت کند. جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا با اعلام این خبر هم‌چنین تأکید کرد که ایران یک کشور قدرتمند در مقابله با گروه‌های سنی تندرو در منطقه است. او ادامه داد: من پیش‌تر نیز با رهبری ایران در مورد نقش نظامی استرالیا در عراق مثل آموزش نظامی نیروهای ارتش عراق مشورت کرده‌ام. بیشاپ تصریح کرد: استرالیا معمولاً گفت‌وگو و مشورت‌هایی را با ایران در مورد زمینه‌های همکاری‌های مشترک دوجانبه و نیز موضوعات منطقه‌یی و بین‌المللی انجام می‌دهد که بر هر دو کشور تأثیر گذارند که یکی از این زمینه‌های همکاری مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه است. اظهارات وزیر امور خارجه استرالیا در مورد مشورت ایران در صورت قبول درخواست آمریکا برای گسترش حملات هوایی استرالیا علیه داعش به سوریه در حالی مطرح شده است که تونی آبوت، نخست‌وزیر استرالیا اخیراً تأکید کرده است که باراک اوباما در یک تماس تلفنی از او خواسته تا حملات هوایی استرالیا علیه داعش به سوریه نیز گسترش یابد.

شوخی فیزیکی نمایندگان مجلس

سیگنالهای زلزله تهران فعال شده است/اگر توافق در دوره احمدی نژاد بود گوش فلک را پاره می‌کردند/مخالفان مذاکرات حتی یکبار هم برجام را نخواندند/حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر!/قرائتی: مسئولان ما در خواب هستند/استرالیا برای حمله به داعش با ایران مشورت می‌کند/زمزمه مذاکره، زمزمه ذلت است/انتقاد رسایی از پورشه سواران امریکا دوست در تهران

سیگنالهای زلزله تهران فعال شده است/اگر توافق در دوره احمدی نژاد بود گوش فلک را پاره می‌کردند/مخالفان مذاکرات حتی یکبار هم برجام را نخواندند/حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر!/قرائتی: مسئولان ما در خواب هستند/استرالیا برای حمله به داعش با ایران مشورت می‌کند/زمزمه مذاکره، زمزمه ذلت است/انتقاد رسایی از پورشه سواران امریکا دوست در تهران

زمزمه مذاکره، زمزمه ذلت است

آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه سه شنبه درجمع نماز گزاران حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) بیان کرد: زمزمه مذاکره سردادن درشرایط کنونی، زمزمه ذلت است وصادر شدن پیام عدم توان تحمل تحریم ها ازکشور برای دشمنان پیام عزت نیست. با وجود تحمیل تحریم های سخت اما دست ملت ایران به صورت مشت و با شعار مرگ برآمریکا بالا رفت واین روزها نیز دشمنان در پی برداشتن شعار مرگ برآمریکا ازبین مردم ایران هستند اما مردم ما برجاری بودن این شعار اصرار دارند. هم اینک در یک پیچ تاریخی قرار داریم که اولویت نخست ما مقابله با نفوذ آمریکا درمنطقه وایران اسلامی و در مرحله بعد مساله توافق هسته ای است که آمریکا این توهم و آرزو را در خواب و خیال خود می پروراند. خاتمی بیان کرد: اگر از انقلاب پاسداری نشود فرصت طلب ها از فرصت استفاده کرده ومی آیند ورحم نمی کنند و بنیان گذارها و دلسوزان را به چوبه دار می برند. او اظهارداشت : اینکه مقام معظم رهبری بیان می کنند عبرت های عاشورا را ببینید برای این است که چشم ها باز شود.

حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران کار دست ایهود باراک داد
منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند وزیر جنگ پیشین این رژیم ممکن است به دلیل افشای برنامه سری این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران به سه سال حبس محکوم شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین از قدس اشغالی یهودا فاینشتاین مشاور قضایی کابینه اسراییل، ران نزری معاون امور جنایی فاینشتاین، شای نیتسان دادستان کل و مینی اسحاقی رئیس بخش تحقیقات و اطلاعات پلیس اسرائیل رایزنی هایی را درباره آنچه که به عنوان خاطرات ایهود بارک در کتاب (باراک، جنگ های دوران حیات من) اثر ایلان کفیر و دانی دور منتشر شده است، انجام داده اند. در این رایزنی ها امکان تهیه لایحه اتهامی علیه ایهود باراک به دلیل افشای اسراری چون برنامه ریزی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران مطرح شده است. در این خبر به سخنان ایهود باراک که شبکه دوم تلویزیون اسرائیل منتشر کرد اشاره ای نشده است اما محور صحبت درباره اطلاعاتی بود که باراک در اختیار ایلان کفیر و دانی دور قرار داد. شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اخیرا یک نوار صوتی را از ایهود باراک منتشر کرد که واکنش های متعددی را در پی داشت.

انتقاد رسایی از پورشه سواران امریکا دوست در تهران

نماینده مردم در تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری به ضرب و شتم دانشجویان مقابل سفارت انگلیس انتقاد کرد. حجت‌الاسلام حمید رسایی طی تذکری کتبی خطاب به وزیر کشور نسبت به ضرب و شتم دانشجویان مقابل سفارت انگلیس اعتراض کرد. وی در شرح تذکر خود آورده است: متأسفانه در روز بازگشایی مجدد لانه روباه در آغاز هفته دولت تعدادی از دانشجویان که در اعتراض به جنایت‌های انگلیس خبیث مقابل لانه روباه حضور داشتند (دختر و پسر) با دستور وزارت کشور توسط نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در حالی که مدتی قبل بعد از توافق هسته‌ای عده‌ای پورشه‌سوار در حالی که روی لباسشان I LOVE USA بود رقصیدند و امنیت آنها تأمین شد. آقای رحمانی فضلی! اگر روزی مثل فتنه سال88 عده‌ای قصد اشغال وزارت کشور را داشته باشند، همین دانشجویان کتک خورده از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند نه پورشه‌سواران رقاص آمریکایی.

کی‌روش هم مثل وزیر پیاده بیایید

مازیار ناظمی درباره اینکه کروش به دلیل جشنواره «ورزش برای همه» نتوانسته در ورزشگاه را برای تماشای بازی نفت و الاهلی حضور پیدا کند،گفت: برای این جشنواره یک ماه برنامه‌ریزی شده بود و معاون ورزش همگانی با تاکید وزیر ورزش این جشنواره را برگزار کرده که مراسم افتتاحیه امشب برگزار شد. رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان افزود: در مراسم چهارشنبه شب 3 هزار نفر حضور داشتند که به دلیل ازدحام ماشین‌هایشان را در مسافتی دور پارک کرده‌ بودند. وزیر ورزش هم همین کار را کرده است و با لباس ورزشی با طی کردن مسافتی طولانی در مراسم شرکت کرده است. ناظمی با اشاره به اینکه کی‌روش هم می‌توانست پیاده در ورزشگاه حاضر شود، اظهار داشت: او هم می‌توانست مانند ما ماشین را در جای دیگری پارک کند و پیاده مسافتی را طی کند. برای برقراری نظم اجازه داده نشد تا افراد با ماشین‌ها وارد ورزشگاه شوند.

پیوستن ۱۵۰ اسپانیایی به داعش

گزارشهای سرویسهای اطلاعاتی و دفترسازمان امنیت اطلاعات اسپانیا از پیوستن حدود 150 تروریست به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق حکایت دارد. به گزارش العالم، این گزارشها همچنین از افزایش پدیده حضور زنان و کودکان در میان افرادی خبر داد که در اسپانیا جذب این گروه شده اند. خبرگزاری " سانا " به نقل از روزنامه اسپانیایی " ا ب ث " اعلام کرد، این افراد به گفته منابع اطلاعاتی جهت تبدیل شدن به انتحاری یا برده و کنیز به داعش ملحق می شوند. روزنامه مذکو رافزود: علیرغم انتشار گروهها و باندهای تروریستی داعش که از آشوب و فقدان دولت و حکومت سوء استفاده می کند تاکنون دلایلی جهت اثبات حضور تروریستهای اسپانیایی در گروههای تروریستی مالی و لیبی وجود ندارد.

ملاقات خصوصی حداد عادل با آیت‌الله مصباح

در حاشیه اجلاس وحدت اصولگرایان آیت‌الله مصباح یزدی و غلامعلی حداد عادل با یکدیگر ملاقات خصوصی داشتند. به گزارش فارس، در حاشیه همایش مشترک حزب مؤتلفه، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که صبح امروز (پنج‌شنبه) در سالن شهدای مؤتلفه برگزار شد، آیت‌الله مصباح یزدی و غلامعلی حداد عادل پس از خروج از جلسه ملاقات خصوصی داشتند در این همایش که شوراهای مرکزی استانی این تشکل‌ها نیز حضور دارند، آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت. همچنین حجت‌الاسلام محمدکاظم صدیقی نیز در اجلاس وحدت اصولگرایان حضور داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر