بازدید 2611

رشد اقتصادی کشور در سال ۹۳، به ۳ درصد رسید

رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرایط رشد منفی اقتصادی کشور به ۳ درصد رشد مثبت رسیده است.
کد خبر: ۵۲۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 28 August 2015
رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرایط رشد منفی اقتصادی کشور به ۳ درصد رشد مثبت رسیده است.

به گزارش مهر، ولی‌الله سیف عصر پنجشنبه در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت تلاش‌های بسیار زیادی را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته است و طرح‌های مهمی نیز در این زمینه اجرا شده است.

وی افزود: رکود و تورم یکی از مشکلاتی بود که دولت یازدهم با آن روبرو بود و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای خروج از رکود و همچنین کاهش تورم صورت گرفت و با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف دستاوردهای بسیار خوبی به دست آمد که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عملکرد مثبت دولت در بخش اقتصادی باعث شده تا تورم از ۴۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یابد، اضافه کرد: در دو سال پیاپی شاهد رشد منفی فعالیت‌های اقتصادی بودیم ولی در سال ۹۳ شاهد مثبت شدن این روند بودیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با ادامه این روند شاهد دستیابی به تورم تک‌رقمی باشیم، ادامه داد: بهبود وضعیت اقتصادی دستاورد بسیار خوبی برای دولت یازدهم بوده است و تلاش می‌شود که این روند ادامه داشته باشد.

سیف در ارتباط با مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تامین اعتبارات آن، بیان کرد: تامین سرمایه‌درگردش واحدها و بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر یکی از تصمیمات این سفر بود که مقرر شد لیستی از واحدها تهیه و به بانک مرکزی ارسال شود.

وی افزود: بانک مرکزی نیز این واحدها را بر حسب کارکرد آنها بین بانک‌های مختلف توزیع خواهد کرد و بررسی‌های لازم توسط بانک مربوطه انجام شده و در صورتی که سرمایه‌درگردش مشکل این واحدها باشد، نسبت به تامین آن اقدام می‌شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بررسی‌ها و رسیدگی‌های لازم در مورد مشکلات واحدهای اقتصادی استان بوشهر صورت می‌گیرد، گفت: اگر مشکل یک واحد صنعتی در استان بوشهر سرمایه در گردش باشد از سوی مسئولان رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین منابع مالی واحدهای تولیدی که مشکلات سرمایه در گردش دارند از اولویت‌های بانک مرکزی است، افزود: با پرداخت تامین سرمایه در گردش، مشکلات واحدهای تولیدی دربعد مالی برطرف می‌شود.

لازم به ذکر است که رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دولت به‌عنوان نماینده رئیس جمهور به استان بوشهر سفر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی