بازدید 13760

اعترافات جدید شیخ فتنه لبنان

شیخ فتتنه لبنان در جدیدترین اعترافاتش از برنامه ریزی برای ترور برخی شخصیت‌های «حزب الله» و جنبش «أمل» پرده برداشت.
کد خبر: ۵۲۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 28 August 2015
شیخ فتتنه لبنان در جدیدترین اعترافاتش از برنامه ریزی برای ترور برخی شخصیت‌های «حزب الله» و جنبش «أمل» پرده برداشت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد الاسیر» شیخ فتنه لبنان که چندی پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد، در جریان بازجویی‌ها به برنامه ریزی برای ترور شماری از افسران ارتش و برخی شخصیت‌های «حزب الله» و جنبش «أمل» اعتراف کرد.

به گزارش روزنامه «الاخبار»، الاسیر در جریان بازجویی‌ها از نقش بسیاری از افراد که وی را در عملیات تروریستی‌اش یاری داده بودند پرده برداشت و چگونگی اقدام علیه نیروهای ارتش و فرار به منطقه باب التبانه شهر طرابلس و از آنجا به اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» را روایت کرد.

شیخ فتنه لبنان گرچه ارتباط با گروهک‌های تروریستی جبهه النصره، داعش و عبدالله عزام را نفی کرد ولی اعتراف کرد که «عدنان محمد» و «معین ابو شهر» که انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت را مرتکب شدند را می‌شناخت.

وی همچنین اعتراف کرد که به دنبال انتقام از برخی شخصیت‌های حزب الله و جنبش امل،‌ گردان‌های مقاومت و افسران ارتش و برخی دیگر از شخصیت‌های نزدیک به آنها بود.

از طرف دیگر وبگاه خبری تلویزیون الجدید به نقل از یک منبع آگاه، تحولات امنیتی اخیر اردوگاه عین الحلوه را ساختگی و با هدف خروج «فضل شاکر» خواننده سلفی سابق و هم دست احمد الاسیر از این اردوگاه اعلام کرد و افزود: فضل شاکر به همراه شماری از یارانش و همدستان احمد الاسیر از اردوگاه عین الحلوه خارج شده است.

نیروهای امنیتی لبنان اخیرا الاسیر را که با یک گذرنامه جعلی به نام «رامی عبدالرحمن طالب» قصد سفر به مصر داشت، در سالن مسافران فرودگاه رفیق حریری بیروت دستگیر کردند. به همراه الاسیر یک شهروند لبنانی به نام اختصاری «خ.ص» دستگیر شد

احمد الاسیر پس از دستگیر مستقیماً به یکی از ساختمان‌های نیروهای امنیتی در خارج از فرودگاه انتقال داده شده و بازجویی از وی آغاز شد.

مشخص شد که الاسیر علاوه بر عمل جراحی که به هنگام فرار از دست نیروهای ارتش لبنان انجام داده بود، اخیرا نیز تحت چند عمل زیبایی قرار گرفته و مقایسه تصاویر قبل و پس از دستگیری الاسیر نشان می‌دهند که وی حداقل هفت بار عمل جراحی زیبایی انجام داده است.

دستگاه قضایی لبنان سال 2014 الاسیر و 53 تن دیگر از همدستانش را به اتهام اقدام علیه نیروهای ارتش و کشتن شماری از افسران این، به اعدام محکوم کرده بود.

«احمد الاسیر» امام جماعت سابق سلفی و تندروی یکی از مساجد اهل تسنن شهر «صیدا» از دو سال گذشته تحت تعقیب دستگاه قضایی لبنان بود.

این شیخ سلفی با حمایت برخی کشورهای منطقه‌ای از جمله عربستان اقداماتی مسلحانه در داخل لبنان و علیه نیروهای ارتش این کشور انجام داده بود.

وی قبل از آشوب در لبنان، در جهان اسلام و حتی در بین طایفه اهل سنت نیر چهره ناشناخته‌‌ای بود تا اینکه به ناگاه در سخنرانی‌های مختلف و تحریک آمیز، دیدگاه‌ها و مواضع ضد حزب الله خود و دیگر شخصیت‌های شیعه لبنان را علنی کرد.

این شیخ سلفی اقدامات تحریک آمیز و انتقادات تند خود را دفاع از اهل سنت لبنان برشمرد به طوری که به زعم وی اهل سنت در این کشور مورد سرکوب واقع می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار