بازدید 44341
بسته ویژه خبری تابناک

ماجرای تعیین جریمه نقدی بدحجابی/ اعلام نظر سیدحسن خمینی درباره پذیرفتن مسئولیت/ واکنش مطهری به ممانعت علم‌الهدی از برگزاری کنسرت در مشهد/ هشدار تند موتلفه به روحانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «نظر محمود دولت‌ابادی درباره ظریف و سلیمانی»، «راه حل صدیقی برای رفع مشکل ازدواج»، «سود میلیاردی و تابوشکنی در نود» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 28 August 2015

پس‌لرزه‌های سخنان رئیس‌جمهور درباره نقش و جایگاه شورای نگهبان همچنان ادامه دارد و حزب موتلفه با صدور بیانیه‌ای به روحانی هشدارهای تندی داده است. سیدحسن خمینی دیگر چهره خبرساز انتخابات اسفند امسال که بحث‌هایی درباره حضور وی در انتخابات خبرگان مطرح شده بود این بار از توصیه‌های پدرش درباره شرایط پذیرفتن مسئولیت سخن گفته است. همزمان با قطعی شدن نسبی تائید برجام در کنگره آمریکا حضور ایران در بازار خرید هواپیماهای نظامی و غیرنظامی، برنامه‌های طرف مقابل برای دوره پس از توافق و نگرانی‌های داخلی از این برنامه‎‌ها انعکاس خبری زیادی داشته است. سهم فرودگاه مهرآباد از هفته دولت 94، بیست طرحی بوده که با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده‌اند.


سود میلیاردی و تابوشکنی با حضور فیگو و کارلوس در نود

پارس نیوز نوشته: روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی که مهرماه سال گذشته منتشر کرد، طی محاسباتی به این نتیجه رسید که نرخ هر ثانیه آگهی در حاشیه برنامه نود، حدود 9 میلیون تومان هزینه داشته است. این روزنامه البته 50 درصد تخفیف را هم برای بعضی مشتریان در نظر گرفته و به رقم 4.5 میلیون تومان در ثانیه رسیده است. اگر نرخ آگهی‌های صدا و سیما در حاشیه برنامه نود را با همان رقم سال گذشته محاسبه کرده و به ازای هر ثانیه 4.5 میلیون تومان را در نظر بگیریم، برای برنامه دیشب نود که حدود 20 دقیقه آگهی بازرگانی داشت، به رقم 5 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌رسیم. از طرفی کل هزینه ساخت هر قسمت از برنامه نود بین 50 تا 70 میلیون تومان می‌شود که تمام این هزینه را اسپانسر پیامکی برنامه پرداخت می‌کند. به عبارتی صدا و سیما بدون اینکه هزینه ای برای برگزاری مسابقه ستارگان انجام داده باشد و حتی هزینه ای بابت تولید برنامه نود بکند، به سود 5.4 میلیارد تومانی از آگهی‌های این برنامه رسیده است. این البته جدا از آگهی‌هایی است که امروز، قبل از بازی، بین دو نیمه و پس از پایان مسابقه پخش خواهد شد.

این البته تنها برد صدا و سیما برای برگزاری این مسابقه نبود. این سازمان علاوه بر کسب سود میلیاردی، توانست یکی از خط قرمزها را بشکند. حضور کارلوس با تتو و فیگو با شلوارک، اتفاقی بود که برای اولین بار در برنامه نود رخ می‌داد و تلویزیون به خاطر برگزاری این مسابقه، توانست از این خط قرمز هم عبور کند. به همین دلیل است که باید سازمان صدا و سیما را برنده بازی ستارگان ایران - ستارگان جهان بدانیم.


پیشنهادهایی علیه اقتصاد ایران در دوره بعد از برجام

دو تن از مقامات سابق دولت آمریکا در امور مالی و تروریسم خواستار آن شدند تا کنگره در صورت تصویب توافق هسته‌ای، راهبردی برای استفاده شدید از قدرت مالی و اقتصادی آمریکا علیه فعالیت های منطقه‌ای ایران تهیه کند. خوان زاراته و چیپ پونسی از مشاوران سابق دولت آمریکا در وزارت خزانه داری نوشتند در صورتی که توافق در کنگره تصویب شود، خطرات از سوی یک ایران ثروتمند شده و جسورتر افزایش می یابد. این خطرات نباید به عنوان هزینه اجتناب ناپذیر توافق پذیرفته شود.

این دو مقام سابق آمریکا رفع تحریم ها و ادغام اقتصاد ایران را موجب منتفع شدن گروه های مورد حمایت ایران در منطقه دانستنه و نوشته اند کنگره باید راهبرد جدیدی را با استفاده از قدرت مالی برای حفظ قابلیت ما برای مقابله با فعالیت های خودسرانه ایران برقرار کند.


اعلام نظر سیدحسن خمینی درباره پذیرفتن مسئولیت

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان استان مازندران در حرم مطهر امام خمینی با اشاره به وصیت امام راحل به یادگار گرامی شان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی، یادآور شد: امام به ابوی ما وصیت کردند که «نمی گویم در جمهوری اسلامی کاری را قبول نکن، اگر لازم شد همه کار بکن و هر مسئولیتی را قبول کن؛ اما اگر دیگران هستند بگذار آنها انجام دهند». بنابراین، اگر روزی لازم شد که من کاری را انجام دهم در اینجا شانه خالی کردن کار غلطی است، زیرا مصلحت سنجی شخصى و عافیت طلبی با اندیشه امام و آرمانهای ما سازگار نیست.

سید حسن خمینی تصریح کرد: وقتی عده ای جان و مال خود را در راه انقلاب فدا کردند، در صورت لزوم انسان باید در این مسیر آبرو و همه سرمایه خود را در طبق اخلاص بگذارد، ولی اگر کسانی هستند که مسئولیت را بهتر انجام دهند، بگذاریم آنها انجام دهند.


نظر مطهری درباره مخالفت علم‌الهدی با برگزاری کنسرت در مشهد

علی مطهری درباره ممنوعیت اجرای کنسرت در شهر مشهد و محدودیت‌های تعریف نشده در حوزه هنر، گفت: نباید از دین و شریعت جلوتر یا عقب‌تر حرکت کنیم و تمایلات فردی را دخالت دهیم؛ اگر دین کاری را مجاز شمرده، نباید مقدسی کرده و آن را ممنوع اعلام کنیم. این حرف که می‌گویند «محدوده حرم امام رضا(ع) بین دو کوه است و بنابراین تمام شهر مشهد حرم امام رضا(ع) است و برگزاری کنسرت در حرم درست نیست» مبنای فقهی ندارد و حدیثی هم که آقای علم‌الهدی به آن استناد کرده موثق نیست و هیچ محدث و فقیه معتبری به آن استناد نکرده است.


هشدار موتلفه به روحانی درباره بازسازی «فتنه 88»

حزب موتلفه با انتشار بیانیه ای به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره انتخابات و جایگاه شورای نگهبان واکنش نشان داده است. در بخشی از متن بیانیه حزب موتلفه آمده: جناب آقای رئیس جمهور مشفقانه می‌گوییم اگر هوشمندانه نقشه راه دشمن در انتخابات آینده را کور نکنید ممکن است فتنه سال 88 به گونه‌ای دیگر در تداوم نبرد نرم آمریکا علیه ملت ایران بازسازی شود. طی سه دهه گذشته بازسازی این نبرد از حمله به شورای نگهبان شروع و زمینه مداخله خارجی در امور ایران باز تعریف می‌شده است.

امسال سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است مسیر این همدلی از تخطئه وظایف نهادهای قانونی کشور از جمله شورای نگهبان نمی‌گذرد.

جناب آقای رئیس جمهور شما در گردهمایی استانداران فرموده‌اید «نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می‌توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم» آیا مفهوم سخنان شما این است که توافق مهری بر زبان‌ها و آزادی بیان در کشور است؟ چنین بندی در «برجام» وجود ندارد. جناب آقای رئیس جمهور شما سوگند یاد کرده‌اید؛ «از آزادی و حرمت اشخاص حقیقی و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنید».

امید داریم مسیری را نروید که به نقض عهد و سوگند ریاست جمهوری منتهی شود

پرداخت 4هزار میلیارد تومان خیانت به خودروسازان!

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بعضی لابی‌ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت صنعت برای اختصاص تسهیلات بانکی ۴ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع است.

علی علیلو گفته: در شرایطی که بسیاری از صنایع نیازمند تسهیلات بانکی هستند و بانکها از نبود منابع برای اختصاص به این بخش سخن می‌گویند، پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع و کشور خواهد بود.


جریمه ۱۰ میلیون تومانی برای کارمندان بدحجاب؟

افتخاری با تکذیب مبلغ 10 میلیون تومانی جریمه و کسر از حقوق کارمندان بدحجاب گفت: این قانون در مرحله مقدماتی و در حال بررسی است و هنوز درباره اینکه چنین مصادیقی در آن وارد شود یا خیر تصمیمی گرفته نشده است.لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تصویب طرح صیانت از عفاف و حجاب در قوه مقننه اظهار داشت: این قانون هنوز کامل نشده و فقط یک کار مقدماتی است بطوریکه قبل از تکمیل نهایی باید بررسی شود که آیا مصادیقی از جمله کسر حقوق کارمندان در آن مد نظر قرار گیرد یا خیر. وی اعلام مبلغ 10 میلیون تومان جریمه کسر از حقوق کارمندان بد حجاب را ناشی از اشتباهات برخی خبرگزاری‌ها دانست و بیان کرد: برخی اوقات در خبرگزاری‌ها یک یا دو صفر در اعلام ارقام کم و زیاد می‌شود که متاسفانه این اشتباهات رو به فزونی است. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: کمیسیون مشترک فرهنگی و قضائی در مجلس برای تصویب طرح صیانت از عفاف و حجاب تشکیل شده که تاکنون دو جلسه از آن برگزار شده است تا در قانون‌گذاری نسبت به این مسئله با نگاه کلان برخورد شود.


یک نامه سرگشاده دیگر از مطهری درباره حصر و ممنوع‌التصویری

در نامه سرگشاده علی مطهری خطاب به رئیس مجلس خبرگان رهبری آمده:

آیت‌الله محمد یزدی دامت برکاته

رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری

با اهداء سلام و تحیت، نظر به این که در موضوع ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس جمهور اسبق و نیز در مسئله حصر خانگی نخست‌وزیر دوره جنگ و همسرش و رئیس اسبق مجلس، مراجع مسئول مستند قانونی ارائه نمی‌کنند و پاسخگو نیستند، مستدعی است این دو موضوع در دستور کار اجلاس پیش روی مجلس خبرگان قرار داده شود تا با تدبیر و هدایت رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی این دو معضل حل و فصل گردد. از جناب‌عالی که محضر درس استاد شهید آیت‌الله مطهری را درک کرده و با سیره آن شهید آشنا هستید این انتظار نزد اقشار مختلف ملت وجود دارد. قبلا از حسن توجه آن مقام محترم سپاسگزارم.


مخالفان توافق هسته‌ای پذیرفته‌اند که کاری نمی‌توانند بکنند

بلومبرگ در گزارشی نوشت که مخالفان توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا پذیرفته‌اند که دیگر نمی‌توانند توافق را متوقف کنند و اکنون همه تمرکز آنها روی این موضوع است که فقط بتوانند آن را به رای بگذارند. نشریه بلومبرگ در گزارشی نوشت که مخالفان توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در کنگره آمریکا پذیرفته اند که دیگر نمی‌توانند توافق را متوقف کنند و اکنون همه تمرکز آنها روی این موضوع است که از «فیلی باستر» جلوگیری کنند و فقط بتوانند آن را به رأی بگذارند. فیلی‌باستر یک روند قانونی خاص کنگره آمریکا است که بر مبنای آن، اگر سناتور یا نماینده‌ای مخالف رأی‌گیری در خصوص یک مطلب باشد، به جایگاه می‌رود و تا پایان وقت مقرر جلسه صحبت می‌کند و چون کسی اجازه قانونی قطع کلام وی را ندارد، عملاً رأی‌گیری ناکام می‌ماند. حالا بلومبرگ نوشته که جمهوری‌خواهان مخالف توافق در پی به دست آوردن بیش از 60 رأی هستند تا طرح دموکرات های موافق توافق را در فیلی‌باستر کردن رأی‌گیری طرح ایران ناکام بگذارند.


آمادگی سوخو برای فروش 100فروند هواپیما به ایران

همزمان با اعلام رسیدن ارزش قراردادهای خرید و لیزینگ هواپیمای مسافری مدرن سوپرجت -100 ساخت مشترک روسیه و غرب در نمایشگاه بین المللی ماکس-2015 مسکو به بیش از دو میلیارد دلار، مدیر سوخو از برنامه این شرکت برای فروش 100 فروند از این هواپیما به ایران خبر داد. با توجه به اینکه در عرض چهار روز قراردادهای زیادی برای فروش 60 فروند از این هواپیما امضا شده است، انتظار می رود تا روز یکشنبه و پایان کار نمایشگاه، شرکت های دیگر نیز برای در اختیار گرفتن این هواپیمای 100 نفره با شرکت سوخو قرار داد امضا کنند. شرکت هواپیماسازی سوخو سازنده هواپیمای سوپرجت - 100 با شرکت هواپیمایی روسی رد وینگس قراردادی برای فروش 15 فروند از این هواپیما امضا کرد. شرکت هواپیمایی اسکات قزاقستان هم روز چهارشنبه موافقتنامه خرید 15 فروند از این نواع هواپیما را امضا کرد. شرکت دولتی حمل و نقل لیزینگ روسیه (گی.تی.ال.کا) هم با شرکت سوخو قرارداد دریافت 30 فروند سوپرجت-100 را امضا کرد که این هواپیماها به صورت لیزینگ به شرکت های هوایی روسی واگذار خواهد شد.


محمود دولت‌آبادی: «هم ظریف می‌خواهیم هم قاسم سلیمانی»

شماره جدید ماهنامه مهرنامه با تیتر «هم ظریف می‌خواهیم هم قاسم سلیمانی» منتشر شده است. مهرنامه با محمود دولت آبادی پیرامون ادبیات و سیاست گفت و گویی داشته است.

بسته جمعه ششم شهریور 94


ورود BMW i8 به ایران ممنوع شد

به گزارش صبحانه، مدتی پیش تصویری از ورود اولین BMW i8 به گمرکات جنوب کشور منتشر شد و با انعکاس گسترده در داخل کشور همراه بود اما طی روزهای بعد و با انتشار اخبار و تصاویر جدید، مشخص شد که تعداد i8 های ایران به بیش از 10 عدد رسیده و اکنون در تعدادی از نمایشگاههای مهم شهر تهران و برخی دیگر از کلانشهر، آماده فروش است.با این آمار واردات جالب واردات این خودروی خاص به ایران، کشورمان در ردیف مناطقی قرار می گیرد که بیشترین تعداد بی ام دبلیو i8 را در خیابان های خود می بیند! ظاهری شیک و اسپرت در شرایطی که تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و برقی به 4 درصد رسیده است، زمینه را برای ورود بیشتر این اتومبیل فراهم کرد. بر اساس ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که ورود BMW I8 به دلیل عدم امکان سرویس خدمات پس از فروش و عدم امکان صدور گواهی استاندارد و شماره گذاری و نیز نبود تایید و اعلام نوع خودرو از سوی کمیته واردات خودرو، فاقد شرایط لازم برای ثبت سفارش است.در ادامه این بخشنامه اعلام شده است که متقاضیان واجد شرایط، برای انجام درخواست واردات خودرو به سایت ثبت سفارش مراجعه و نسبت به انتخاب انواع خودروهای مجاز اقدام کنند.

درآمدهای دولت نصف سال گذشته است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجب ناگزیر شدن دولت از وارد آوردن فشار در بودجه جاری شده است، گفت: کاهش درآمدهای نفتی طبیعتا بر سایر درآمدها هم تاثیر می‌گذارد به‌طوری که این درآمدها امسال در مقایسه با سال گذشته به نصف کاهش داشته است.


نگرانی علم الهدی برای بازگشایی سفارت انگلیس

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بازگشایی سفارت خانه انگلیس نیز گفت: وزیر خارجه انگلیس وارد کشور ما شده و فرش قرمز نیز پیش پای او پهن شده اما در درون همین مملکت طی مصاحبه ای با BBC می گوید احساس می شود سیاست ایران در برابر اسرائیل تغییر کرده است.آیت الله علم الهدی اضافه کرد: این اظهار نظر وزیر امور خارجه انگلیس دقیقا سه روز بعد از این بود که رهبری فرمودند هر کشوری در مقابل اسرائیل بایستد او را کمک خواهیم کرد.خطیب جمعه مشهد سفارت انگلستان را پایگاه علمیاتی دشمنی خواند و افزود: این سفارتخانه سابقه صد سال جنایت در ایران را دارد و وقایعی همچون قرارداد ترکمنچای، ماجرای وثوق الدوله، انحراف مشروطه، نهادیه کردن حکومت پهلوی، کودتای ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ به دست همین کشور اتفاق افتاد.وی گفت: طی روزهای اخیر رسما مجوز دادند که یک بنگاه خبرپراکنی و یک رسانه دروغ گو به نام بی. بی. سی دوباره به صورت رسمی فعالیت خود را در ایران آغاز کند، این موارد همان نکاتی است که هم مردم و هم رهبری را نگران کرده است و دولت باید کاری کند که این نگرانی ها از صفحه دل ها محو شود.


۱۰۰ هکتار زمین‌خواری مسئولان رده بالا در گردنه حیران

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با بیان اینکه برای بسیاری از زمین‌خواری‌ها هنوز تشکیل پرونده نشده است، گفت: در زمین‌خواری گردنه حیران، ۱۰۰ هکتار به مساحت روستای حیران اضافه شده است.عزت الله یوسفیان ملا نماینده مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیقی از پرونده های زمین خواری مطرح در این ستاد وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: آمار دقیقی از پرونده ها موجود نیست، چون موارد زیادی هست که هنوز تشکیل پرونده برای آنها نشده است.وی با اشاره به رسانه ای شدن زمین خواری در گردنه حیران طی هفته های اخیر افزود: در نتیجه این زمین خواری، ۱۰۰ هکتار به بافت روستای حیران اضافه شده است و این، بسیار عجیب است.عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: این کار با یک مصوبه «طرح هادی» در استانداری محل انجام شده است.یوسفیان ملا تصریح کرد: اگر خیلی بتوان به مساحت یک روستا اضافه کرد، حداکثر یک هکتار خواهد بود، اما ۱۰۰ هکتار ساخت و ساز جدید در حوالی یک روستا بسیار عجیب است؛ مخصوصا وقتی که مسئولان شیک کشوری و رده بالا این کار را انجام دهند.وی تاکید کرد: وقتی به مساحت یک روستا افزوده می شود، به طور منطقی باید به خود روستایی ها اختصاص یابد، نه اینکه مسئولان و افراد رده بالا بیایند و چشم انداز منطقه را بگیرند و در آن ویلا بسازند.


تغییر گروه سازندگان یک برنامه تلویزیونی به‌دلیل حضور پزشکیان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حدود ۶ یا ۷ ماه پیش درپی برخی فشار‌ها، گروه سازندگان برنامه تلویزیونی بخاطر دعوت از من، تغییر کردند.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از عملکرد صداوسیما یادآور شد: متاسفانه از حدود ۶ یا ۷ ماه پیش درپی برخی فشار‌ها، گروه سازندگان برنامه تلویزیونی «نبض» به این دلیل که گاه‌گداری از بنده و برخی دیگر دعوت به‌عمل می‌آورند، تغییر کردند و گروه دیگری جایگزین شدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اضافه کرد: این درحالی است که مسئولان اطلاعات کامل و آمار دقیقی از وضعیت کشور در اختیار دارند و طبیعتاً اگر کسی در یک برنامه تلویزیونی دروغ بگوید، به‌راحتی می‌توانند این مسائل را برملا کنند. مسئله اینجاست که مسائلی که از سوی بنده و برخی دیگر از همکارانم مطرح می‌شد، حقیقت داشت و مردم هم با آگاهی تفاوت حقیقت و دروغ را می‌فهمند.


اگر دانشگاه مختلط نبود جوانان به دنبال تشکیل خانواده می‌رفتند

حجت الاسلام صدیقی گفت: مسئولان کشور فکر نکنند امروز که توافق شده سیاست‌ها و رفتار آمریکا و کشورهای غربی عوض شده است. آنها آدمخوار، جگرخوار، دین‌ناپذیر و به دنبال نابودی نظام ما هستند و همه هدفشان این است که معنویت را از جامعه بشر حذف کنند.امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز باید مدیریت کلان کشور یعنی قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه به دنبال ریشه‌کن کردن مواد مخدر به خصوص مواد صنعتی باشند. امروز بی‌بند و باری‌ها، ازدواج سپید و بالا رفتن سن ازدواج همه به دلیل مشکلات فرهنگی در کشور است. امروز اگر دانشگاه مختلط و بی‌حجابی در کشور نبود جوانان به دنبال تشکیل خانواده می‌رفتند.






تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل