بازدید 2737

گرانی مسکن رابطه مستقیم با عرضه و تقاضا دارد

کد خبر: ۵۲۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 28 August 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گرانی مسکن رابطه مستقیم با عرضه و تقاضا دارد ،گفت:اگر ساخت و ساز مسکن کشور افزایش یابد بطورحتم نرخ مسکن در کشور ارزان می شود؛امابا محدود شدن ساخت و ساز مسکن،بدیهی است که این مقوله اقتصادی گران می‌شود.

ناصرعاشوری قلعه‌رودخانی درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره  نرخ نامنظم مسکن در کلان شهرها،خاطرنشان کرد: اگرمیزان ساخت وساز درکشور سیرنزولی داشته باشد،بدیهی است که رقابت برای  افزایش نرخ مسکن درکشور افزایش می یابد و این درحالی است که  درزمینه اجاره بهای واحدهای مسکونی  این موضوع تاثیربسزایی دارد.

نماینده مردم  فومن  درمجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن تجارت باید برچگونگی نرخ بازار مسکن نظارت جامع بکند،خاطرنشان کرد:وزارت صنعت و معدن  و تجارت و اتحادیه درکنار اتاق اصناف برطبق قانون اساسی باید برنرخ  بازارمسکن  درکشور نظارت  جامع  داشته باشند.

وی ادامه داد: کم فروشی یا گران فروشی در بازار مسکن نباید رواج پیدا کند و ازهمین رو اتحادیه باید با  رویکردی  قاطع با این گونه اقدامات در بازارمسکن مبارزه کند.

عاشوری قلعه‌رودخانی با بیان اینکه اگر تخلفی در بازار مسکن  مشاهده شود باید  اتحادیه  و اتاق اصناف پاسخگو باشد ، خاطرنشان کرد:  اگر حد و مرزی برای نرخ مسکن تعیین نشده است مسئولیت آن به عهده اتحادیه و اصناف است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،یادآورشد:اتحادیه و اصناف کشور باید فارغ ازهر مقوله که درآن مسئولیت  دارند،سقف و ارزش قیمت بازار را تعیین کنند،بنابراین متخلفان  متوجه می شوند که اگر بخواهند ازسقف تعیین شده قیمت گذاری عبور کنند با مراتب قانونی با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛مقصر دانستن  دولت در بازار مسکن شاید خیلی هم  بودن  برهان نباشد زیرا نمی‌توان سهم مسئولیت دولت  و وزارت صنعت و معدن  و تجارت  را دراین میان نادیده گرفت به آنها توجهی نکرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل