بازدید 3061
معاون دبيرکل سازمان ملل:

تاکنون 250 هزار نفر در سوريه کشته شده اند

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه درباره اقدامات این مجموعه نیز گفت: طبق قطعنامه 2165 آژانس های سازمان ملل و نهادهای غیردولتی، در شش ماه نخست سال 2015 میلادی، ماهانه برای پنج میلیون و نهصد هزار نفر کمک های غذایی، برای نه میلیون نفر کالا، برای بیش از پنج میلیون نفر آب و تجهیزات بهداشتی و برای بیش از چهار میلیون نفر دیگر اقلام اساسی فراهم کرده اند.
کد خبر: ۵۲۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 28 August 2015
معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: از آغاز درگیری ها در سوریه تاکنون بیش از 250 هزار نفر کشته، بیش از یک میلیون نفر مجروح و بیش از هفت میلیون و ششصد هزار نفر آواره شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری در نشست صبح پنجشنبه شورای امنیت با موضوع سوریه گفت: با وجود چالش های فراوان در تلاشیم از هر طریق ممکن امدادهای ضروری را برای مردم سوریه فراهم کنیم.

استفان او برایان افزود: در سال جاری میلادی بیش از یک میلیون سوری به اجبار خانه های خود را ترک کرده اند و بیش از چهار میلیون نفر دیگر نیز برای حفظ جان خود از مرزها خارج شده اند که این به کشورهای میزبان فشار آورده به طوریکه به نقطه شکستن رسیده اند.

وی تخریب زیربناها و همچنین نبود نیازهای اساسی از جمله آب برای صدها هزار شهروند سوری را از چالش های مهم مردم این کشور خواند و گفت: گروه های مسلح غیردولتی و برخی گروه های تروریستی شناخته شده به عمد زیربناهای ضروری از جمله آب و برق را تحت کنترل گرفته اند که چنین اقداماتی نقض قانون بشردوستانه است و باید فورا متوقف شوند.

معاون دبیرکل سازمان ملل با ارائه آمار تلفات درگیری های اخیر افزود: گلوله باران دمشق همچنان ادامه دارد و اقدامات تلافی جویانه، وضع وخیمی را برای مردم عادی سوریه بوجود آورده که باید متوقف شود.

او برایان در تشریح مشکلات مردم سوریه برای تامین آب آشامیدنی گفت: از دوم تا هجدهم ژوئن (یازدهم تا بیست و هفتم تیر) که گرمترین ماه سال است، آب در حلب قطع شد و حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: در روستاهای اطراف حلب نیز درگیری ها، قطع آب و برق را منجر شده و بیش از ده ها هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

این مقام سازمان ملل درباره تکرار چنین وضعی در دمشق نیز گفت: گروه های مسلح غیردولتی رفتار مشابهی را نیز در دمشق انجام داده اند و طبیعی است که زندگی در چنین وضعی برای هر فردی غیرممکن است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه درباره اقدامات این مجموعه نیز گفت: طبق قطعنامه 2165 آژانس های سازمان ملل و نهادهای غیردولتی، در شش ماه نخست سال 2015 میلادی، ماهانه برای پنج میلیون و نهصد هزار نفر کمک های غذایی، برای نه میلیون نفر کالا، برای بیش از پنج میلیون نفر آب و تجهیزات بهداشتی و برای بیش از چهار میلیون نفر دیگر اقلام اساسی فراهم کرده اند.

او برایان گفت: نگران دستیابی بسیار محدود به چهار میلیون و ششصد هزار نفری هستیم که در مناطق محاصره شده و یا مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است، به سر می برند.

وی افزود: در شش ماه نخست سال 2015 میلادی، سازمان ملل فقط توانست به دوازده درصد از افراد در نواحی دور از دسترس کمک رسانی کند چون دو طرف درگیری، همچنان به محدودیت کمک رسانی به نواحی محاصره شده ادامه می دهند.

معاون بان کی مون در امور بشر دوستانه درباره وضع پناهندگان فلسطینی در اردوگاه های سوریه نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: در دیدار با مقامات ارشد سوری، امکان دسترسی و کمک رسانی به همه نیازمندان در هر مکان این کشور را خواستار شدیم.

وی درباره آغاز مجدد صدور روادید سوریه برای کارکنان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل که به گفته او، ماه ها به تعلیق در آمده بود، استقبال کرد.

استفان او برایان درباره اوضاع شهر حمص نیز گفت: از دیدن تخریب هایی که در چهار سال صورت گرفته است، بهت زده شده ام و دیدم که تقریبا همه خانه ها کاملا خراب شده اند.

معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل در پایان گفت: در نظر دارد در ماه سپتامبر به منظور ارزیابی نیازهای آوارگان و جوامع میزبان آنان به ترکیه و اردن سفر کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان