بازدید 2990

جزئیات پرونده زمین‌خواری گردنه حیران

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در گردنه حیران ۵۰ مورد تخلف داخل طرح هادی و ۵۰ مورد خارج از طرح هادی انجام شده که علاوه بر این موارد وضعیت ۲۰۰ تخلف دیگر نیز درمنطقه درحال بررسی است.
کد خبر: ۵۲۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 29 August 2015

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در گردنه حیران ۵۰ مورد تخلف داخل طرح هادی و ۵۰ مورد خارج از طرح هادی انجام شده که علاوه بر این موارد وضعیت ۲۰۰ تخلف دیگر نیز درمنطقه درحال بررسی است.

قباد افشار در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر در خصوص پرونده زمین خواری گردنه حیران افزود: در منطقه گردنه حیران مانند خیلی از مناطق استان‌های شمالی کشور تغییر کاربری اراضی کشاورزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این روستا بیش از 5 برابرمورد نیاز، محدوده طرح هادی را  تعیین کرده‌اند، ابراز کرد: نیاز این روستا برای اجرای طرح هادی و ساخت مسکن و خدمات عمومی 30 هکتار اعلام شده اما 130 هکتار نیز بیشتر از این میزان، ساخت و ساز انجام شده و در مجموع 160 هکتار از اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داده‌اند. 

50 ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، داخل طرح هادی

این مقام مسئول یادآورشد: این تعداد تغییر کاربری اراضی در طرح هادی که در مساحت 130 هکتار انجام شده 50 مورد بوده که مسئول برخورد با آنها دهیاری و بخشداری هستند .

وی با بیان اینکه در این روستا مساحتی اضافی از طرح مصوب، مجوز ساخت و ساز درمحدوده طرح هادی داده شده خاطرنشان کرد : دهیار بر خلاف طرح مصوب در اراضی کشاورزی که در طرح هادی وجود داشته، شروع به دادن مجوز ساخت و ساز بیشتر از اندازه مجاز کرده است. 

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد:  درست است که این زمین‌ها در محدوده طرح هادی بوده‌اند اما کاربری آنها کشاورزی دیده شده بود و نباید تغییر کاربری می‌یافت.

دهیار گردنه حیران متخلف است
وی اظهار داشت: دهیارموظف بوده که در زمان صدور پروانه نظر بنیاد مسکن را می‌گرفت و بعد اقدام به صدور پروانه می کرد اما توجه نکرده و متخلف است.

افشارتاکید کرد: این دهیار همچنین با کسانی که در داخل زمین‌های کشاورزی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند برخورد نکرده و به جای اینکه پرونده آنها را به کمیسیون ماده 99 ارسال کند برای آنها پروانه صادر کرده است.

50 ساخت و سازغیر مجاز در زمین‌های کشاورزی خارج از طرح هادی
این مقام مسئول بیان داشت:  در این روستا همچنین 50 مورد ساخت وساز غیرمجاز خارج از طرح هادی صورت گرفته که ما برای آنها برگ تخلف تهیه و به مرجع قضایی ارسال کرده‌ایم.

افشاراظهار داشت: این بخشدار حتی برای 20 مورد از 50 مورد ساخت و سازغیرمجازی که در خارج از طرح هادی صورت گرفته  پروانه صادر کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بطور هم زمان برای متخلف و بخشدار به عنوان مسئول اجرایی پرونده تشکیل داده و به دادگاه ارسال کرده‌ایم تا وضعیت آنها تعیین و تکلیف شود.

 برخورد با دستگاه‌های دولتی که خدمات زیر بنایی صادر کرده‌اند

افشاراظهار داشت:  برای دستگاه‌های دولتی که دراین مناطق آب و برق و خدمات زیر بنایی داده‌اند درخواست قطع خدمات، صادر شده و پیگیر برخورد با آنها هستیم.

وی گفت: برخی از 50 موردی که خارج از طرح هادی ساخت و ساز انجام شده  به دادگاه معرفی شده‌اند.

تفاهم با بنیاد مسکن برای خروج اراضی کشاورزی از طرح هادی
وی گفت: با بنیاد مسکن تفاهم شده است که با ما همکاری کند و آن بخشی از اراضی که به صورت غیر مجاز ساخته شده را تجدید نظر کند تا از طرح هادی خارج ‌شود.

افشار اضافه کرد: از 30 هکتار مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در طرح هادی؛ تنها 8 هکتار به فضای مسکونی اختصاص یافته است و 22 هکتار خدمات عمومی و موارد دیگر دیده شده بود که دهیار و بخشداری بدون توجه به همه این موارد 160 هکتار اضافه پروانه صادر کرده اند.

کشف 200 ساخت و ساز غیر مجاز درگردنه حیران
رئیس سازمان امور اراضی کشور درپایان بیان داشت: در منطقه حیران  200 ساخت وسازغیر مجاز دیگر نیز انجام شده است که ما گروهی را در منطقه مستقر کرده‌ایم تا آنها را انطباق دهند.

وی افزود: درصورتی که ساخت و ساز این اراضی، خارج از طرح هادی باشد، برای آنها پرونده  تشکیل داده، به دادگاه معرفی می‌شوند. اما اگر داخل طرح هادی باشد آنها را به بنیاد مسکن، فرمانداری یا استانداری معرفی می کنیم تا به کمیسیون ماده 99 معرفی شده، اقدامات لازم در خصوص آنها انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر