بازدید 37488
بسته ویژه خبری تابناک،

پس‌گردنی به روبرتو کارلوس شرط‌بندی بود/ درخواست ظریف از دولت/ واکنش زائری به حضور طلبه‌ها در شهربازی/ نقش قم در مذاکرات هسته ای/ چک پول ۵۰ هزارتومانی هم بنفش شد/ حکم ارشاد برای محمدرضا شجریان

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « پذیرش برجام با اذن رهبری بود»،«گاف بازیکنان ستارگان فوتبال جهان »،«زمین‌خواری در دشت مشهد»،«دلیل دعوای جهانگیری و احمدی نژاد از نگاه مرعشی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 29 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»،خبرهای آغاز هفته به مثابه هفته گذشته حول و حوش موضوع انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است. این در حالی است که همه طرف های سیاسی به شدت به دنبال ائتلاف هستند و از سوی دیگر درصدد نشان دادن این موضوع هستند که رقیب به اتحاد نخواهد رسید. موضوع دیگری که امروز در کانون توجه رسانه ها بوده است، حاشیه های برگزاری مسابقه میان منتخب جهان و منتخب ایران در روز جمعه بوده است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پس‌گردنی به روبرتو کارلوس شرط‌بندی بود

شبی که کارلوس و سالگادو به تهران آمدند، در فرودگاه امام (ره) اتفاق تلخی افتاد و یک نفر در میان ازدحام جمعیت به روبرتو کارلوس پس‌گردنی زد.خبرورزشی نوشت:اگرچه كارلوس اصلاً متوجه اين حركت نشد و ضربه‌اي كه به پس سرش خورد را به حساب شلوغي گذاشت اما مأموران حراست شخصي كه به ستاره برزيلي پس‌گردني زد را بازداشت كردند. به گفته عكاس خبرورزشي، اين شخص در جواب سؤال مأموران فرودگاه كه پرسيدند چرا اين كار زشت را انجام دادي، گفت: مي‌خواستم كاري كنم سر كارلوس مو دربياورد!شايعه شده طرف در همان محوطه فرودگاه باچند نفر شرط بسته بود به روبرتو كارلوس پس‌گردني بزند.


ادعای یک اصلاح طلب در مورد نقش حزب اتحاد ملت

عبدالله رمضان زاده فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار یادداشتی کوتاه و اعلام اینکه حزب اتحاد ملت نه مشارکت است و نه ادامه مشارکت، یادآور شد که این حزب مجوز خود را از کمیسیون ماده 10 احزاب دریافت کرده است.متن این یادداشت کوتاه که در صفحه فیس بوک رمضان‌زاده منتشر شده به این شرح است:در این یک هفته با سیل سوالات دوستان در خصوص حزب اتحاد ملت و رابطه خودم با آن مواجه بوده‌ام، لذا چند نکته را عرض می کنم:

1. من عضو حزب اتحاد ملت نیستم و تا کنون نیز برای عضویت اقدامی نکرده‌ام.

2. حزب اتحاد ملت نه مشارکت است و نه ادامه مشارکت! بلکه جمعی از دوستان همفکر که برخی از آنان از دوستان خوب و خوش فکر مشارکتی ما بوده اند، با توجه به شرایط روز و به منظور ادامه حرکت اصلاح طلبانه در چارچوب قانون و نظام جمهوری اسلامی با توجه به ضوابط قانونی اقدام به تشکیل یک حزب جدید کرده اند.

3. این حزب مجوز فعالیت خود را از کمیسیون ماده 10 قانون احزاب گرفته است که ترکیب آن عبارتست از دو نماینده قوه قضاییه، دو نماینده مجلس، و یک نماینده دولت ، بنابراین در اعطای مجوز همه ارکان نظام دخیل بوده اند.

4. ما همچنان در پی رفع محدودیت ها جهت ادامه فعالیت قانونی جبهه مشارکت هستیم.

5. از کلیه دوستان معتقد به مشی اصلاح طلبانه دعوت می کنم به حزب اتحاد ملت بپیوندند.


درخواست ظریف از دولت

شبکه مستند سیما به مناسبت هفته دولت برنامه‌ای را با عنوان یک روز، یک وزیر بر روی آنتن خود برد که در این برنامه یک روز کاری دستگاه دیپلماسی کشور به نمایش گذاشته شد. این روز کار ی مصادف بود با روز یک شنبه که وزیر امور خارجه در ابتدا در مراسم ختم برادر قائم‌مقام خود (سرمدی) شرکت کرد و سپس در دانشگاه علامه برای شرکت و سخنرانی در نشست توافق هسته‌ای و علوم سیاسی که به همت سه دانشگاه اصلی تهران برگزار شده بود حضور پیدا کرد و در بعدازظهر پس از شرکت در جلسات کاری وزارتخانه به قول خودش برای زدن کارت حضور و غیبت نکردن به جلسه هیأت دولت رفت و در نهایت با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس که برای شرکت در مراسم بازگشایی مجدد سفارتخانه این کشور در تهران، به ایران سفر کرده بود دیدار و در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.او در مصاحبه با مجری این برنامه با اشاره به وضعیت خانواده‌اش گفت: پدرم اصفهانی بود و دو سال قبل از تولد من به تهران آمد. مادرم تهرانی بود. ظریف در پاسخ به این سوال که آیا ایده و یا مطلبی دارید که بخواهید از طریق این برنامه بیان کنید و آقای رئیس جمهور آن را انجام دهد، خاطرنشان کرد: ایشان همیشه به من لطف داشتند و معمولاً حرف بنده در حوزه سیاست خارجی را خیلی بر زمین نگذاشتند. اما من یک مشکل دارم و آن هم مربوط به همکاران در وزارت امور خارجه است. کارمندان این وزارتخانه افرادی سختکوش و زحمتکش هستند ولی متأسفانه برخلاف تصور عمومی که فکر می‌کنند کارمندان این وزارتخانه وضعشان خیلی خوب است آنها از شرایط مناسبی برخوردار نیستند.رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: شاید بتوان گفت یکی از کمترین امکانات در کشور را کارمندان دستگاه دیپلماسی دارند. لذا تقاضای من از همه دوستان این است که با یک عینک دیگری به وزارت خارجه و کارمندان این دستگاه نگاه کنند. ما همکاران خیلی سختکوشی در این وزارتخانه داریم اما علیرغم این تلاش‌ها در مقابل از امکانات بسیار کمی برخوردار هستند. البته ما این را درک می‌کنیم که دولت با مسئولیت‌های زیادی روبروست اما این تقاضا را داریم که نسبت به دوستانی که در وزارت امور خارجه کار می‌کنند با نگاه جدیدی مبتنی بر واقعیت‌های دستگاه خارجی مواجه شوند.


مزایده اموال امیرمنصور آریا مورد استقبال قرار نگرفت

امین دلیری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه کل فروش سازمان در سال 93 بالغ بر 3 هزار و 296 میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: در 5 ماهه نخست سال 1207 میلیارد ریال درآمد کسب شده است.رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه 13 هزار پرونده راکد مربوط به اموال غیرمنقول وجود دارد گفت: در حال برنامه‌ریزی برای فعال شدن این پرونده‌ها و اولویت‌بندی آنها هستیم. این مقام مسئول درمورد اموال دارایی‌های امیرمنصور آریا نیز گفت: 40 مورد از اموال غیر منقول این شرکت با ارزش بالغ بر2 هزار و 239 میلیارد تومان به نام دولت زده شده و 27.11 درصد کارخانه فولاد خوزستان به ارزش 5 هزار میلیارد ریال در اختیار سازمان است که د رسال 93 حدود 144 میلیارد ریال و در مرداد ماه سال جاری 756 میلیارد ریال آن فروخته شده و بقیه اموال نیز به مزایده گذاشته شده، اما استقبال از آن وجود ندارد.


باید از حق شخصی خود در جهت وحدت اصولگرایی بگذریم

حجت الاسلام تقوی قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در اجلاس سراسری دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی از سوی آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخن می گفت در سخنانی با اشاره به شرایط کشور با طرح این سوال که رسالت ما چیست اظهار داشت: شناخت وظیفه اصلی ترین وظیفه ما است و در صورت شناخت وظیفه اولین گام برداشته شده است. وی افزود: اگر می‌خواهیم حزب اللهی و اصولگرا بوده و مثل کوه پشت سر رهبری باشیم باید از حق شخصی خود بگذریم و به مصالح کلی و عمومی بیاندیشیم؛ امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند نیروهای متدین با هم وحدت کنند.


جنتی:طول عمر در خانواده ما موروثی است

سایت «قلمکده» در گفت و گو با حسن جنتی برادر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزند آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در کارگاه نجاری‌اش در یکی از محله‌های قدیمی اصفهان در پاسخ به سوالی پیرامون جک هایی درباره پیامک های طولانی بودن عمر آیت الله جنتی گفت، ما موروثی این طوری هستیم. پدر بزرگ ما ملاهاشم جنتی هم ماشاءالله خیلی سرزنده و سر حال بود. توی محل می‌گفتند پدر و پسر برعکسند.


تا پایان مجلس نهم "استیضاحی" نداریم

"محمدحسین فرهنگی" عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به افزایش درخواست نمایندگان برای استیضاح‌ و سوال از وزرا نسبت به وزرای دولت قبلی اظهار کرد: افزایش سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و تذکرات کتبی ناشی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی است، این دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل نکرده و یا به انتظارات بخش‌ها و اقشار مختلف مردم بی‌توجهی می‌کنند.نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو بیان داشت: بنده با این که خیلی به دنبال مباحث سوال و استیضاح‌ از وزرا نیستم اما با نگاهی به حوزه انتخابیه‌‌ام شاهد افزایش برخی مشکلات بوده‌ام و برای به حداقل رسیدن مشکلات، این دستگاه‌ها باید رویکرد متفاوتی را پیش بگیرند.وی ادامه داد: مسلما برخی نمایندگان مجلس نمی‌توانند با روش‌های دیگری مانند مذاکره و تشکیل جلسه مسائل خود را با وزرا حل کنند، لذا مجبور به طرح سوال و یا استیضاح می‌شوند. فرهنگی با بیان اینکه تقریباً مطمئنم که به این زودی‌ها استیضاح جدیدی در صحن مجلس مطرح نخواهد شد، تاکید کرد: پیش‌بینی بنده این است که در مدت زمان باقی مانده از دوره نهم مجلس استیضاحی رخ نخواهد داد و در صورت برگزاری بعید می‌دانم استیضاحی رأی بیاورد، مگر آن که اتفاق خاصی به وقوع بپیوندد.


نظر بانک در مورد میراث دولت گذشته

مرتضی بانک روز شنبه در همایش بررسی دستاوردهای دو سالانه دولت تدبیر و امید در شهرستان پاکدشت افزود: تورم 42 درصدی و بدهی 140 هزار میلیارد تومانی ناشی از تعهدات سفرهای استانی، میراث دولت قبل برای دولت یازدهم بود.وی همچنین با بیان اینکه دولت قبل بابت اجرای طرح مسکن مهر نیز 200 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهی داشت، اظهار کرد: میزان فروش نفت به دلیل تحریم ها به حدود یک میلیون بشکه در روز آن هم به شش کشور کاهش یافته بود و برهمین اساس دولت ناگزیر به دریافت کالا از این کشورها شده بود.بانک خاطر نشان کرد: متاسفانه در دولت قبل شرایطی به وجود آمده بود که طرح های کلان اقتصادی کشور به صورت واسطه ای و عملیات صرافی نیز غیر اداری انجام می شد.وی افزود: مبادلات پولی و بانکی در زمان آغاز بکار دولت یازدهم 25 درصد هزینه اضافی به کشور تحمیل می کرد و هزینه بیمه و کشتیرانی در تامین کالاهای اساسی نیز که کیفیت مناسبی نداشتند هزینه های مضاعفی را بر دولت تحمیل می کرد.وی گفت: میزان واردات کشور نیز در زمانی که دولت یازدهم زمام امور را بدست گرفت بیش از حد استاندارد بود و واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده بودند. معاون کل نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: اگر روند رشد تورم سال 92 ادامه پیدا می کرد امروز شاهد تورم بالای 65 درصد در کشور بودیم اما تمهیدات دولت موجب کاهش چشمگیر نرخ تورم(کاهش 25 واحدی نرخ تورم) شد.


خاطره آیت‌الله جوادی از حساسیت مقام معظم رهبری در مصرف بیت المال

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در خاطره‌ای به حساسیت مقام معظم رهبری در مصرف بیت المال اشاره می‌کند.این مرجع تقلید می‌گوید:« یك روز مهمان مقام معظم رهبری بودم. فرزند ایشان آقا مصطفی نیز نشسته بود كه سفره گسترده شد،آیت الله خامنه ای به وی نگاهی كرد و فرمود: شما به منزل بروید. من خدمت ایشان عرض كردم: اجازه بفرمایید آقازاده هم باشند، من از وی درخواست كرده ام كه باهم باشیم. آقا فرمودند: این غذا از بیت المال است، شما هم مهمان بیت المال هستید. برای بچه ها جایز نیست كه بر سر این سفره بنشینند. ایشان به منزل بروند و از غذای خانه میل كنند. من در آن لحظه فهمیدم كه خداوند چرا این همه عزت به حضرت آقا عطا فرموده است.»


واکنش زائری به حضور طلبه‌ها در شهربازی

حجت الاسلام زائری در صفحه شخصی خود در یکی ازشبکه‌های اجتماعی نوشت: زندگی طبیعی طلاب و روحانی‌ها باید با جلوه‌های متنوع از شادی‌ها و مشکلات و خانواده و تحصیل و اشتغال و حضور در صحنه‌های مختلف اجتماعی و جهاد و مقاومت به درستی نمایش داده شود. یک وقتی مؤسسه نشنال جئوگرافیک کتابی منتشر کرده بود با عنوان "درون واتیکان " و سالها دلم می‌خواست همین کار برای قم اتفاق می‌افتاد. شاید خیلی سوء تفاهم‌های عموم مردم به این شکل حل می‌شد. خوشبختانه در سالهای اخیر هم جشنواره‌های عکاسی دفتر تبلیغات و هم صفحه هایی مثل طلبه گرام به این موضوع کمک کرده اند. پیش از این طلبه گرام با انتشار این عکس نوشته بود: یک نکته و یک سوال از شما.شاید بسیاری از کسانی که این تصویر را می‌بینند، سخت باور کنند یا برایشان عجیب به نظر برسد!تصور بسیاری از افراد جامعه این است که روحانیون اصلا اهل تفریح و گردش همراه خانواده نیستند.سوال اینجاست : آیا این تصور صحیح است ؟ اگر صحیح است، چه عامل یا عواملی باعث عدم تمایل طلاب و روحانیون به حضور اینچنینی در فضای جامعه شده است؟اگر تصور غلطی است، چرا نگاه جامعه به روحانیون اینگونه است؟


ماجرای بیلبورد افتتاح سفارت ایران در «تل آویو»

راز بیلبورد استقرار سفارت ایران در تل آویو که طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده بود، برملا شد.چند روز پیش بیلبوردی روی یک ساختمان پنج‌طبقه در مرکز تل‌‌آویو نصب شد که روی آن نوشته بود: "به زودی در این محل افتتاح می‌شود: سفارت ایران در اسرائیل"!کنجکاوی و ناباوری رهگذران از دیدن این بیلبورد که با پرچم ایران و رژیم صهیونیستی مصور شده بود، به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها راه باز کرد و همه منتظر بودند ببینند ماجرای این بیلبورد عجیب چیست.به گزارش بی بی سی، شماره تلفنی هم روی این بیلبورد بود که در صورت تماس، پیام‌گیر آن از شما می‌خواست برای سفارت ایران در تل آویو پیغام بگذارید.روز گذشته راز این بیلبورد و اهداف تبلیغاتی آن بر ملا شد.بیلبورد استقرار سفارت ایران در تل آویو، در واقع بخشی از تبلیغات فیلم جدید ضدایرانی است که به زودی در تل آویو اکران می‌شود.سازندگان فیلم در بیانیه‌ای اعلام کردند که این بیلبورد به فیلمی کمدی مربوط می‌شود که درور شائول، کارگردان صهیونیست آن را ساخته است.این فیلم «فلافل اتمی» نام دارد و در ژانر کمدی تهیه شده است و در واقع هجویه ای است درباره ایرانیان، که آنان را مردمانی افراطی و جنگ طلب معرفی کرده است.


دلیل دعوای جهانگیری و احمدی نژاد از نگاه مرعشی

سید حسین مرعشی در گفت و گو با جماران در مورد شانس احمدی نژاد و نیروهای منسوب به او در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظر من آنها در انتخابات برد نمی کنند. آنها فعلا باید جوابگوی فسادهای قبلی شان باشند. بعید است آنها فرصتی پیدا کرده و بخواهند در انتخابات شرکت کنند. آنها تا چند سال آینده درگیر جوابگویی به مفاسد اقتصادی خودشان هستند تا از آن پرونده ها خلاص شوند.وی در مورد مسائل به وجود آمده بین معاون اول رئیس جمهور در دولت یازدهم و رئیس دولت های نهم و دهم ضمن بیان اینکه این مسأله خیلی مهمی نیست، اظهار کرد: دوستان احمدی نژاد یکی پس از دیگری به جرم مفاسد سنگین اقتصادی بازداشت می شوند. احمدی نژاد تلاش می کند که بگوید این نوع برخورد با یاران او سیاسی است.سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در مورد فرصت احمدی نژاد و یارانش برای کار سیاسی نیز گفت: احمدی نژاد و یارانش به دلیل اینکه تا زمان های طولانی دیگر باید جوابگوی مفاسد اقتصادی که مرتکب شدند باشند، فرصت کار سیاسی نخواهند داشت و اول باید جواب این مفاسد را بدهند تا بعد از آن بتوانند برای هر کار دیگر فرصت پیدا کنند.وی با تأکید بر اینکه دست مسئولان دولت های نهم و دهم برای مردم و مسئولان قضایی کشور رو شده است تصریح کرد: اینکه به صورت پی در پی شاهد بازداشت آنها هستیم، نشان دهنده این است که دستشان رو شده است. اما آنها سرمایه ای به نام سماجت دارند و به این راحتی صحنه را خالی نمی کنند. به نظر من بهترین راه کنار گذاشتن آنها از صحنه های سیاسی آگاهی مردم است.


قم نقش ویژه ای در حاشیه مذاکرات هسته ای داشته است

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با اشاره به اوج گیری مذاکرات هسته ای کشورمان در دو سال اخیر گفت: این استان نقش ویژه ای درحاشیه این مذاکرات به ویژه در تبیین فتوای تحریم سلاح های کشتار جمعی در اسلام داشت.به گزارش ایرنا حمید مکارم به مناسبت هفته دولت دردیدار با خبرنگاران افزود: درسالهای اخیر چندین هیات اروپایی و آمریکایی ضمن سفر به قم درصدد بررسی ادله فتوای رهبر معظم انقلاب در تحریم سلاح هسته ای بودند. وی ادامه داد: آنها در گفت و گو با فقهای حوزه دلائل عقلی و نقلی این فتوا را بررسی کرده و به روشنی دریافتند که این فتوا نه سیاسی است و انحصاری، بلکه سایر مراجع عظام نیز بر این دیدگاه اتفاق نظر دارند.


لاریجانی چرا با پرواز غیرمستقیم به نیویورک رفت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی برای صرفه‌جویی در اموال عمومی و جلوگیری از پرداخت هزینه‌های هنگفت پارکینگ هواپیما در واشنگتن با پرواز غیراختصاصی به آمریکا رفت.به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز(شنبه) به منظور شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک، تهران را با پرواز غیرمستقیم و غیراختصاصی به مقصد فرانکفورت ترک کرد.آقای علی لاریجانی برای صرفه‌جویی در اموال عمومی و جلوگیری از هزینه‌های هنگفت ترجیح داد با پرواز عادی، فرانکفورت- نیویورک عازم آمریکا شود، چرا که در غیر این‌صورت، می‌بایست علاوه بر هزینه‌های پرواز اختصاصی، هزینه پارکینک هواپیما که طبق شنیده‌ها برای پارک تا زمان حضور هیئت ایرانی در نیویورک باید از فرودگاه نیویورک به فرودگاه واشنگتن پرواز می‌کرد، پرداخت می‌شد.


بناب جزیره کیش و زیباکنار نیست

امام جمعه بناب در خطبه های نمازجمعه گفت: جوانان این کشور در ۸ سال دوران دفاع مقدس نشان دادند که با نشاط‌ترین مردم دنیا هستند از این رو این حرف‌ها توطئه‌های دشمن است و آنها با طرح این مسائل می‌خواهند مقدمه بیماری و بی‌غیرتی و بی‌بند و باری را برای جوانان ما فراهم آورند و آنها را برده خود کنند.باقری‌بنابی با اشاره به اینکه دشمن با انواع و اقسام راه‌ها از جمله فضای مجازی به جنگ علنی با جوانان ما برخاسته است، به برخی مسئولان شهرستان که برای ترویج برنامه‌های غیراسلامی قدم برمی دارند هشدار داد و گفت: با این مسئولان اتمام حجت می‌کنم که اگر چنین برنامه‌هایی را در این شهر ادامه دهند، یا آنها باید از این شهر بروند و یا اینکه مجبور می‌شوم خودم را کنار بکشم!وی تصریح کرد: اینجا بناب شهر حجاب، شهر غیرت، شهر شهدا و شهر عالمان ربانی و شهر ولایت است، اشتباه نکنید! بناب جزیره کیش و زیباکنار نیست.


زمین‌خواری در دشت مشهد

نماینده مردم مشهد در مجلس از زمین‌خواری در دشت مشهد خبر داد و از عدم ورود دستگاه‌های مربوط به این معضل انتقاد کرد.سیدامیر قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با فارس، با اشاره به زمین‌خواری‌ها، موقوفه‌خواری‌ها و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اطراف شهر مشهد گفت: حاشیه 1 میلیون و 200 هزار نفری در حاشیه شهر مشهد ایجاد شده است.وی از ویلا سازی‌های گسترده در زمین‌های زراعی و تغییر کاربری باغ‌ها در اطراف مشهد خبر داده و خاطر نشان کرد: اکنون آب آشامیدنی روستاها به باغ ویلاها رفته و مردم بدون آب شرب مانده‌اند.قاضی زاده همچنین گفت: متعدد و مکرر به دستگاه‌های مربوط اعتراض کرده‌ایم اما تاکنون متاسفانه هیچ دستگاهی ورود پیدا نکرده است.نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: این زمین‌خواری‌ها و تصرفات غیرقانونی مختص یک نقطه نیست که روی آن دست گذاشته شود و درباره آن افشاگری شود بلکه به قدری عمومیت یافته که تمامی دشت مشهد را در بر می‌گیرد.


چک پول ۵۰ هزارتومانی هم "بنفش"شد


گاف بازیکنان ستارگان فوتبال جهان

تیم ملی فوتبال ستارگان فوتبال جهان امروز در دیداری نمادین و خیرخواهانه به مصاف ستارگان ایران رفت. پیش از بازی هماهنگ شده بود که در پایان مسابقه، بازیکنان ستارگان جهان پیراهن های خود را امضا کرده و به خیریه تقدیم کنند. این اتفاق اما با مشکل مواجه شد چرا که اکثر بازیکنان در پایان بازی پیراهن های خود را با بازیکنان ایران عوض کردند؛ به عنوان مثال فیگو پیراهنش را با علی کریمی عوض کرد. احتمالا برگزارکنندگان مراسم باید به سراغ بازیکنان تیم بروند تا پیراهن ستارگان جهان را پس بگیرند!


توصیه مطهری به استفاده از تجربه روسای جمهور سابق

علی مطهری شامگاه جمعه در جشن بزرگ هفته دولت تدبیر و امید، گفت: نباید تلاش های دولت ها را کنار بگذاریم و باید از روسای جمهور سابق استفاده کنیم. باید از تجربه خاتمی در سیاست خارجی، هاشمی در زمینه کشورهای عربی و عربستان و احمدی نژاد هم در آمریکای لاتین بهره گرفت. وی با تاکید بر این که دولت در سیاست خارجی موفق بوده است، گفت: «برجام» گواه این مطلب است. غربی ها هیچگاه وارد مذاکره با کشورها نمی شوند مگر اینکه روی قدرت سیاسی و ایدئولوژیک آن کشور حساب کنند و حال قدرت ایران را احساس کردند و آمدند پای میز مذاکره. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دولت باید به موازات سیاست خارجی به داخل هم بیشتر توجه کند و رئیس جمهور باید کاستی ها را برطرف کند.


سایت هاشمی: پذیرش برجام با اذن رهبری بود

پایگاه اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: حرف آخر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه دیدار با جمعی از آزادگان 8 سال دفاع مقدس که در 26 مرداد امسال انجام شد، هم تقدیر است و هم هشدار.

تقدیر از ولایت مداری های دوران دفاع مقدس. هشدار از ولایت معاشی های برخی در این روزگار. آقای هاشمی در همین چند جمله آدرس عاقبت دلواپسی ها را می دهد. فرجام دلواپسی ها از قطعنامه 598 تا قطعنامه 2231 و برجام .تقدیر هاشمی برای رزمندگانی است که آن روزها دلواپس بودند. ولی با ولایتمداری و پذیرش حرف امام، شهد شیرین پیروزی را نوشیدند. هشدار هاشمی به ولایت معاشانی است که دلواپس توافق هسته‌ای‌اند، ولی هنوز نفهمیده اند که بی اذن رهبری انجام چنین کاری هرگز میسر نبود. همانطور که پذیرش قطعنامه 598 بی اذن امام نمی شد. هاشمی این هشدار را می دهد تا بگوید شهد شیرین توافق هسته ای هم در راه است. درست مثل فرجام پذیرش قطعنامه 598. فقط می ماند که چه کسانی دلواپس می مانند و چه کسانی دلشادمی شوند؟. آینده پاسخ این سوال را خواهد داد. روایت مصلحت همچنان باقی است.......


حکم ارشاد برای محمدرضا شجریان

هومان اسعدی؛ دبیر نهمین جشنواره موسیقی جوان درباره بخش آواز ایرانی گفت: ما در این بخش 5 استاد نامدار آواز را دعوت کردیم که خوشبختانه همه آنان همکاری در جشنواره را پذیرفتند. محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، اصغر شاهزیدی، نصرالله ناصح‌پور، و رامبد صدیف، 5 داور اصلی در بخش آواز هستند. قرار بود که این استادان مرحله اول و نهایی را در بخش آواز داوری کنند. برخی از آنان به علت مشغله کاری در داوری بخش اول جشنواره نمایندگانی را معرفی کردند. این جشنواره به همت انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار می‌شود.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها