بازدید 56073

«تعبیر وارونه یک رویا» و تحقیر سیستم اطلاعاتی ایران

برای چنین کارهایی باید هنرمندانی آستین بالا بزنند که شاید به رنگ ارغوان ها را ساخته اند! کسانی که این گفتمان را خوب فهم کرده اند؛ به اجزای آن مسلط هستند و دغدغه های آن را درک می کنند! با همه احترام به کارگردانانی که نبردهای اطلاعاتی را در حد بازی دزد و پلیس می دانند، بهتر است آنان همان دزد و پلیس ها را بسازند!
کد خبر: ۵۲۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 30 August 2015
به تازگی سریال تلویزیونی تعبیر وارونه یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی از شبکه اول سیما در حال پخش است؛ سریالی که درون مایه اصلی آن تلاش سرویس های جاسوسی بیگانه برای ترور دانمشندان و کارشناسان هسته ای کشور و مقابله دستگاه های اطلاعاتی کشور با این تلاش ها و خرابکاری هاست.

به گزارش «تابناک»، آنچه در این سریال بیش از هر چیز دیگری به چشم می آید، نمایش ساده انگاری از فعالیت های سرویس های جاسوسی در ایران و در مقابل ناشیانه برخورد کردن دستگاه اطلاعاتی با این توطئه های حتی ساده لوحانه است؛ کارگردان این اثر همچنان که ساده لوحانه به روند فعالیت های جاسوسی دشمنان نگاه کرده است، به همان اندازه مهارت نیروهای اطلاعاتی ایران را در برخورد با این توطئه ها نیز زیر سؤال برده است.

بنا بر این گزارش، گاهی نهادهای مرتبط لازم می دانند که شرح اشراف اطلاعاتی و فداکاری ها و ایثارگری های سربازان گمنامی که شبانه روز در حال مراقبت و پاسداری از این مرز و بوم هستند، در قالبی نمایشی و جذاب به مردم نشان داده شود تا هر لحظه و هر دم، این نکته در بطن جامعه ساری و جاری باشد که برای این آب و خاک انسان های نازنینی با تیزهوشی و صلابت در حال انجام وظیفه هستند و در مواقع لزوم، خود و خانواده شان را فدا می کنند؛ اما این نباید بدان معنا باشد که صرفا با هدف به نمایش گذاشتن این صلابت ها و فداکاری ها در قالب یک سریال، یک کارگردان یا یک تهیه کننده، اصل ماجرا را در روایتی ضعیف زیر سؤال ببرد.

«تعبیر وارونه یک رویا» و تحقیر سیستم اطلاعاتی ایران
آنچه این شب ها مردم در قاب تلویزیون می بینند، مأمورانی کلافه و احساساتی هستند که به یک کارگر ساده اعتماد می کنند و همه چیز را کف دست او می گذارند و او هم به همان سادگی همه آنان را با عناصری که قصد دارند خرابکاری کنند، در میان می گذارد و در نهایت هم خودش کشته می شود و هم دو نفر از نیروهای اطلاعاتی ایرانی را به کشتن می دهد و در نهایت هم باعث ربایش مهندس هسته ای و خارج کردن آن توسط عناصر خارجی از کشور می شود.

تازه پس از این ناکامی ها، مأمور اطلاعاتی ایران که می بیند از عناصر بیگانه رکب خورده است، در تعقیب تروریست ها از مأموران خودی جدا می شود و با پای پیاده به سمت مرز حرکت می کند تا آنان را دستگیر کند و احتمالا هم این کار را می کند و موفق هم می شود!

در واقع سریالی با چنین سناریویی نه تنها هدف سفارش دهندگان احتمالی را محقق نمی سازد، بلکه در بین مردم ـ خدانکرده ـ باعث تمسخر و تحقیر نیروهای خدوم این بخش هم می شود. چه بسا که چنین عملیات هایی هم در عالم واقع اتفاق افتاده باشد، اما کارگردان و تهیه کننده چنان این سریال را از پیچیدگی ها و سختی های یک اتفاق اطلاعاتی خالی و آن را دم دستی کرده اند که گویا فقط بنا بوده کاری برای رفع تکلیف انجام دهند یا پولی بگیرند و به هر حال کاری را تحویل دهند؛ کارهای رفع تکلیفی هم همه می دانند که از آن نتیجه ای به دست نخواهد آمد! برای چنین کارهایی باید هنرمندانی آستین بالا بزنند که شاید به رنگ ارغوان ها را ساخته اند! کسانی که این گفتمان را خوب فهم کرده اند، به اجزای آن مسلط هستند و دغدغه آن را درک می کنند! با همه احترام به کارگردانانی که نبردهای اطلاعاتی را در حد بازی دزد و پلیس می دانند، اما بهتر است، آنان همان دزد و پلیس ها را بسازند!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴۸
انتشار یافته: ۱۰۲
اصلا هم اینطور نیست اقای جیرانی و بازیگران معروف مثل داریوش ارجمند و امیرجعفری و پانته ا بهرام و فرهادقایمیان بسیار خوب نقش افرینی کردند
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
نکنه تو هم تو این فیلم نقشی داری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
با بازیگر و نق کاری نداره که به شما بر خورده به متن اشکال گرفته که برنامه کودک ساخته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
پسرجان! چند سال کار امنیتی کردی که نظر میدی نویسنده با توجه به مطلب یکی از این افرادی است که دستس در کار دارد
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
برخلاف نظر سایت تابناک به نظرم فیلم خیلی خوبی است و باعث افزایش اعتماد مردم به نیروهای اطلاعاتی خودی می شود
تحلیل سایت واقعا اشتباه هستش
بهتر بود یه نظرسنجی میگذاشتین بعد....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
با این سریالی که من دیدم بعید میدونم دستگیری ریگی هم کار اطلاعات بوده!!!!!
چند تا سوالم دارم
1.اینکه به زن روانبخش و هاشم جاوید همه چیزو گفتن جه سودی داشت؟؟
2.اون ساعت 6 میلیونی چه سودی داشت که یکبارم باش نتونستن دختره را پیدا کنن ؟؟
3.با پای پیاده تو بیابون بدون پاس کجا داشت میرفت دقیقا؟؟
دقیقا همین طور است
واقعا گند زدن با این فیلم نامه مسخره
من نمیدونم چه کسی این نقد رو نوشتن. از انجایی هم که به اتفاق خانواده این سریال رو میبینم فک میکنم نویسنده این متن بیشتر شبیه ملا نقطه گیر رفتار کرده.اقا جان شما بزار فیلم تمام بشه اخرش قدرت دستگاه اطلاعاتی ایران رو خواهی دید
با سلام
جالب اینجاست که در اکثر اوقات این فیلم بارش شدید باران و آن هم در تهران به نمایش در آمده است
تو را خدا صدا و سیما با این فیلم به شعور مردم توهین نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
آفرین،برای من هم خیلی عجیب بود ،کارگردان این اثر تهران را با لندن اشتباه گرفته است.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
اصلن این فیلم رو تابستون بازی کردن
همه جا هوا صاف و بدون ابره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
تازه نميدونم چرا تو اين هوا همه كاپشن و اوركت تنشونه ؟!!
خداییش من هم خیلی از این سریال مسخره حرصم گرفت به خدا دختر نه ساله من هم همون وسط سریال گفت الان جمشید جاوید مامورهارو لو میده.فقط افسوس وصد افسوس از پولهای بی حساب صدا وسیما که به پای این خزعبلات میریزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
ببينيد با يه بچه و پدرش هم نتوانسته ارتباط برقرار كنه حتي اسم هاشم جاويد كه بيش از هرچيزي تو سريال تكرار شد را جمشيد جاويد نوشته؟!!!!!!!!!!
babaki
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
منظورت همون هاشم جاویدهست؟؟
واقعا چرت و جذابه
این با پای پیاده رفتن رو خوب اومدی تابناک.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
اين ديگه اوج فيلم بود!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
تازه اونم بدون اسلحه وکارت شناسایی واینکه چشم بسته راه رو بلده حداقل با اون بالگرد تا نزدیکی مرز میبردنش که کمی منطقی باشه فقط کمی
از همه زیباتر موبایلهای اندروئیدی قابل ردیابی دست همه اطلاعاتی هاست که هر فردی می تواند دریابد که به راحتی قابل پیگیری است. این فیلم پر از اشکالات تکنیکی است و چقدر از کمبود نفرات مراقب من حرص خوردم.
اشکال شما این است که وقتی صدا و سیما رو میبینید سعی در یافتن نکته و ارتباط منطقی، اخلاقی یا اجتماعی در برنامه های آن هستید. آقا راحت باشید این برنامه ها صرفا جهت پر کردن وقت است و کسی آن را جدی نمی گیرد. در ضمن سعی کنید همه چیز را از انقدر بزرگ نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
شما به نظر میاد خوشت میاد کسی این قدر ساده لوح فرضت کنه
بدیهی است کسی که بدون هیچ تخصصی در باره سیستم های اطلاعاتی و با کمترین دانش در مورد جنگ سایبری فیلم درست کند نتیجه همین است.
به نظر بنده تا دو قسمت قبل روند فیلم قابل قبول بود ولی از دوقسمت قبل واقع جای سئوال داردکه آیا آقایان فیلم نامه را نخوانده یا ندیده اند
سلام
جسارتا 100 رحمت به دزد و پلیس !!
1- کلا همیشه داره بارون میاد خوب کارگردان محترم اگر این همه بارون میومد که بی ابی نبود !!!
2- اقا وسط بیابون پیاده داره میره لب مرز !! نه اخه کدوم احمقی این کار میکنه !!!
3- در یک قسمت کلا همه مردند !!!! میشد کارای دیگه اییم کرداااا یکم زحمت میدادید

در کل خسته نباشی رودیگو
در توانایی نیروهای اطلاعاتی که هیچ شک و شبه ای وجود ندارد ولی متاسفانه این سریال به شیوه خیلی ساده انگارانه تمام تلاشهای اطلاعات کشور را زیر سوال برده است
همه نیروهای اطلاعاتی کشور سربازان بی منت امام زمان هستند . حقیقتا کشور ما مثل جزیره ای وسط دریای اوباش و جنایتکارها به مددد تیزهوشی این بزرگوارها با صلابت و بدون تعرض مونده . حقیقتا این سریال لج آدم رو در میاره. یعنی دشمنان ما اینقدر نادان و ساده هستند یا سرویسهای اطلاعاتی ما تا این اندازه ناشی. واقعا کم لطفی بزرگیه
جا تاسفه که شبکه یک همچنین سریال ضعیفی رو پخش می کنه!!!
واقعا بجا بود.
این کاریکه آقای جیرانی داره نمایش میده حتی اقتدار بسیج محلات هم نیس!!
چه برسه به یکی از قویترین سرویسهای ضدجاسوسی!
ایشون بیشتر قصد تخریب داشتن ظاهرن.
اين سريال اولين اصول كار گروهی امنیتی را زیر سوال می برد و نشان می دهد فرماندهان اطلاعاتی ما حتی نمی دانند وضعیت اضطراری چیست و نقشه دومی ندارند ..
- موقع آفتاب بارون میاد
- نصف فیلم طول میکشه از آسانسور پیاده بشن
-آخه این چیه که مامور اطلاعاتی بر اعصاب خودش مسلط نیست مرتب اخساساتو دخیل میکنه تو کارش
- دو نفری پامیشن میرن به زن طرف میگن شوهرت جاسوسه !!!
این هم شد سریال حیف از پولی که خرج این جور سریالهای مسخره میشه
اين سريال اولين اصول كار گروهی امنیتی را زیر سوال می برد و نشان می دهد فرماندهان اطلاعاتی ما حتی نمی دانند وضعیت اضطراری چیست و نقشه دومی ندارند ..
توصیه میشود در صحنه های خلع سلاح یا حمل مجرم لااقلا از یک متخصص انتظامی یا نظامی استفاده شود یا در فرم گرفتن سلاح از مربی سلاح استفاده شود جهت اموزش تمام این سریال پر بود از اشتباهات تاکتیکی و اموزشی البته جای تشکر داره از کارگردان و بازیگران مجموعه ولی میتونست حرفه ای تر کار بشه
اسم سریال قبلی آقای جیرانی یادتونه؟؟؟
"مرگ تدریجی یک رویا"!!!
چه تشابهی اون فیلم هم یک آب بندی تمام عیار بود، دقیقا مشابه این سریال
سریال آنقدر اشکالات تکنیکی دارد که افراد ناآشنا با نکات امنیتی هم آن اشکالات را می‌بینند:
- بستگان فرد امنیتی به صورت عامدانه درگیر یک پروژه ضد تروریستی می‌شوند.
- تعداد مراقبین مضنونین یک نفر است. در حالیکه به دلایل حفاظتی دو نفر یا بیشتر باهم در یک پست مشغول می‌شوند.
- جلسات امنیتی در خانه افراد برگزار می‌شود. مأمور حراست برای گفتن یک خبر به خانه فرد مورد نظر می‌رود.
اینها رو من نوشتم که هیچ از کار امنیتی نمی‌دانم. تو خود قصه مفصل بخوان از این مجمل
جالب ترین قسمتش گذاشتن دوربین و شنود توی اتاق روان بخش بود
یه LED بجای دوربین و یک خازن بجای میکروفون به هیچ جایی هم وصل نبود
خیلی ساده لوحانه ساخته شده . باید جلوی ادامه پخشش گرفته شود!
بخشهایی از این سریال خوب تهیه شده بود اما ضعفهای شدیدی در ارتباط با کار وجود داشته بدیهی است که در یک سازمان اطلاعاتی فقط یک کارشناس و مسئول مافوقش همه تصمیم ها رونمیتونند بگیرنند بلکه در یک چنین عملیاتی که طراحی میشود بایستی نقش فرماندهی و سیستم را در سازمان اطلاعاتی بیشتر بایستی بنمایش گذاشته شود چون تصمیم گیری بروروی سوزه های کلان قطعا در سیستم امنیتی صورت میگیرد
کارگردان علاقه زیادی به لوکیشن راهرو و راه پله داره
هر قسمت حدود یک ربع تو راه پله هستن
آقا خدایش ما که می دانیم نیروهای اطلاعاتی ایران خیلی قوی هستند هیچ حرفی درش نیست . ولی جون مادرتون بزارید این فیلم با همین شرایطش بره جلو اقلا یک کمی بخنیدم ما که دیشب ترجیح دادیم به حای خندوانه اون را نگاه کنیم مخصوصا امیر جعفری یک دفعه قاطی کرد و پای پیاده زده به کوه کمر که بره تروریستها را بگیره
اگیده بسیار خوبی بوده است اما واقعا بهسیستمی که عبد الملک ریگی را دستگیر میکند خسارت وارد شده است در پایان به هر صورتی که میخواهد تمام شود مهم این است کهتا کنون در ذهن بینندگان این است سه تن از عناصر کشته شدهاند ودو تن دیگر را دزدیدهاند چرا نباید از کسانیکه همراهی کردهاند سوال شود که خوب بود حداقل یکبار سناریو را می خواندید و اگر تحفضی وجود دارد که به نظ ر این میرسد چه نیازی به کار وجود داسته است'دیگران هم از این سریالها میسازند تماشاکنید میبینید که در تمام طول کار دست برتر را از خودشان در ذهن بینندگان القا میکنند بنده که تقریبا تمام این قسمتهاییکه تا کنون پخش شده است را دیدهام طلقا خوب نیست واین انتقاد نافی زحمات ست اندر کاران نیست و اینطور خوب بود کهنباشد۰خدانگهدار
نکته با مزه تری در این سریال هست که شما بهش توجه نکرده اید. کلا این مامور اطلاعاتی عزیز نخود در دهانش نمی خیسد!! همین که آقای جاسوس خواست با خانم رئیس ازدواج کند رفت و به خانم اول طرف اطلاع و اطمینان خاطر داد که ببخشید شوهر شما ازدواج مجدد کرد! ایشان جاسوس است و این ازدواج مصلحتی است و ربطی به عشق و عاشقی ندارد. آن خانم هم روانی شد رفت توی بیمارستان خوابید! یا گرفتن هاشم جاوید و ارشاد ایشان من را یاد گشت ارشاد انداخت!
با سلام تابناک جان خوب بود قبل از انتشار این مطلب میرفتی سراغ عوامل تولید این اثر واز اونهم در مورد اینکه چقدر دستشان در ساخت این کار باز بوده هم سوال میکردی تااونوقت بشه کامل نظر داد ولی با متن شما تا حدودی موافقم که کوچک ترین نشانی از یک کار اطلاعاتی نداره که هیچ از همون دزد و پلیس هم ضعیف ترو به نظرم نشان دادن سیستمی که ریگی رو از آ آسمون کشید پایین در این حد جفای بزرگی به بچه های وزارت اطلاعات و تمام سیستم اطلاعاتی کشور
1 - آقای جیرانی رو چه به کارگردانی؟
2- فیلمنامه بسیار ضعیف بود مثل اکثر فیلم های ایرانی اخیر
باعث سرشکستگی و خجلت ماست که در کنار خانواده بشینیم و به ضعف بر و بچ اطلاعات نگاه کنیم.
حتی اسم فیلم رو هم از فیلم های هالیوودی کپی کردن چه برسه به فیلم نامه رو
جای فیلمی بنام شکار روباه که با همین موضوع تهیه شده واقعا خالیه دقیقا نقطه مقابل این فیلم و در آن فیلم دستگاه امنیتی بسیار هوشیارانه عمل می کنه
سلام تا دوقسمت قبل بسیار عالی بود ولی این دو قسمت ایراد زیاد داشت ظاهرا فیلمنامه‌نویس ذهنش دیگه کشش ادامه جنگ وگریزاطلاعاتی نداشته وسریع سروته فیلمنامه روجمع کرده.والبته این یک سریال است فقط یک سریال اون رو فقط در همین حد ببینید.
بنظر من هم این فیلم نتوانسته انتظارات مردم را از هوشیاری دستگاه اطلاعاتی کشور تامین کند. چرا موضوع جاسوس بودن کارمند انرژی اتمی به زنش گفته شد؟ و چه هدفی محقق شد. مامورین را کم تعداد و بسیار آسیب پذیر نشان می دهد. آیا دختر و داماد مامور اطلاعاتی می دانند که شغل پدر چیست؟ به ظاهر در فیلم گویا می دانند. که اینطور نبایستی باشد. و خیلی ایرادهای دیگر
این سریال بازیگرانی نسبتا خوب تا ضعیف دارد ولی مسئله اصلی داستان آبکی ونپخته آن می باشد که شاید یکی از دلایل آن معذوریت نویسنده فیلم نامه بدلیل رو نشدن شگردهای اطلاعاتی نیروهای اطلاعاتی ایرانی باشد.ولی درهرحال داستان آن بسیار ساده وبچه بازی شده است.
اگر تهیه کنندگان این سریال کار 15 سال قبل سریال معرف فخیم زاده در خواب و بیدار یا خاک سرخ را مرور میکردند متوجه ضعف شدید خود در این سریال میشدند و با همه تجارب قبلی فیلم سازی گذشته در این سالها موفق تر عمل میکردند
پس فردام میبینی یه نظر سنجی گذاشتن که این سریال با 99.9999 درصد ببیننده عاشق و شیفته مواجه بوده!!!!
کلا تلویزیون که روشن میشه آدم با سر میخواد بره تو دیوار!
آقایی که این خبر رو نوشتن یه بار دقیق این فیلمو ببینن بعد نظر بدن،کسی که دزدیده شده خود مهندس نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
اگه خود مهندس بود که هیچی دیگه
مطلب بجایی بود
فکر کنم سریال و فیلم نمی بینید!!!
یعنی شما هرچی سریال خارجی و فیلم خارجی می بینید مو به مو عین حقیقته؟!!!
واقعا همین طور هست چند نفر دور هم جمع شده اند و برای رفع تکلیف کاری را انجام می دهند هیچ گونه هیجانی در آن وجود ندارد اگه اینکاره نیستید حداقل چند تا فیلم خارجی ببینید الگو بگیرید
واقعا فیلم زیباییه
فقط آخر قسمت اخیر خیلی بد و بدون اتمام !!! تمام شد !!!!

خیلی بد تمام شد !!!
یه خبر هنوز منتشر نشده کلی کامنت براش میزنی چرا تابی به هر حال خرده نمیگیرم کاریش نمیشه کرد و باید تحمل کنیم. همه چی رو خوب اومدی یه چیزش کمه اون هم اینکه کلی قسمتها رو کش میدن و یه جاهائی 5 الی 6 دقیقه طول میکشه یه تلفن رو بردارن و جواب بدن ( آب میبندن به سریال)در آخر کل داستان تو 5 دقیقه جمع میشه. چرا ما همه چیزمون کلیشه ای و تکراریه
سریال کاملا ابکی و اعصاب خورد کن، اخه این چه نوع کار اطلاعاتیه ،برید سریال 24 ببنید یکم یاد بگیرید با این سریال مردم بجای اعتماد به دستگاه اطلاعاتی بیشتر میترسند
آقا این فیلم خیلی مزخرف تشریف داره. بدم میاد ازش. حتی یک ذره هم به واقعیت نزدیک نیست. نمی تونم باورش کنم.
این سریال به فهم و شعور مردم هم توهین کرده. تمام مشکلات و ضربه هایی که مثلا در این سریال به نیروهای خودی از جانب تروریستها می خوره زیر سر شخصیتیه که نقشش رو امیر جعفری بازی میکنه. آخه مامور اطلاعات هم اینقدر ساده لوح میشه? !!
واقعا آبروی سیستم های این مملکت را این فیلم به بازی گرفته است . صد رحمت به فیلمهای هندی
منم با نظر نویسنده کامل موافقم. اتفاقا من و همسرم هم کاملا پیگیر سریال هستیم از اون جایی که همه چیز رو گذاشتن کف دست هاشم جاوید بعد از اون خواستن موضوع رو بگه به دختره بعد دیدن رجب خوردن هاشم جاوید و یکی از نیروها کشته شدن شبش باز هیچ تدبیر امنیتی جدیدی نکردن در حالیکه باید میدونستن کار لو رفته آخر شاهکار هم که پای پیاده لب مرز رفتن بود که یه تصمیم کاملا احساسی در حالیکه با زانتیای جاسوسی که گرفتن میدونست بره کاملا تحت نظر. به نظرم از یه جایی آب بستن شدید تو کار که واقعا آدم به قدرت اطلاعاتی که چه عرض کنم به این ساده لوحی خندش میگیره
منم با نظر نویسنده کامل موافقم. اتفاقا من و همسرم هم کاملا پیگیر سریال هستیم از اون جایی که همه چیز رو گذاشتن کف دست هاشم جاوید بعد از اون خواستن موضوع رو بگه به دختره بعد دیدن رجب خوردن هاشم جاوید و یکی از نیروها کشته شدن شبش باز هیچ تدبیر امنیتی جدیدی نکردن در حالیکه باید میدونستن کار لو رفته آخر شاهکار هم که پای پیاده لب مرز رفتن بود که یه تصمیم کاملا احساسی در حالیکه با زانتیای جاسوسی که گرفتن میدونست بره کاملا تحت نظر. به نظرم از یه جایی آب بستن شدید تو کار که واقعا آدم به قدرت اطلاعاتی که چه عرض کنم به این ساده لوحی خندش میگیره
آقای جیرانی اگه نمیتونید سریال در ژانر پلیسی بسازید چرا همچین کاری رو قبول میکنید . شما با تعبیر وارونه یک رویا هم به شهرت خودتون آسیب زدین و هم سیستم اطلاعاتی مملکت رو و زحمات کارکنان پر تلاشش رو زیر سوال بردین. واقعا یک مامور ارشد اطلاعاتی میاد مستقیم به همسر یک جاسوس میگه که « خانوم ! شوهر شما جاسوسه؟» یا یک کارشناس کارکشته اطلاعاتی این قدر آدم نشناس هست که میاد به یه آدمی مثل هاشم جاوید اطمینان کنه؟
در وضعیتی که هاشم جاوید ویه مامور اطلاعاتی کشته شدن و طبیعتا اقدامات اطلاعاتی اطراف خانه دانشمند سازمان انرژی اتمی باید تشدید بشه ، فقط یه مامور اطلاعاتی باید اطراف اون خونه باشه؟
جالب اینجاست که وقتی مامور امنیتی اطراف خونه زخمی میشه بجای اینکه اول قضایا رو بسرعت به مرکز اطلاع بده یه ساعت خودشو میکشونه تا یه رد یاب رو زیر ماشین تروریست ها جاسازی کنه! خب پدر آمرزیده اول اطلاع بده بعدا برو ردیاب رو نصب کن.
جالب اینجاست که همه تروریستها هم با هم میرن توی خونه و هیچ کس هم داخل ماشین نمیمونه!« کاری که حتی یه عده سارق و دزد معمولی هم انجام میدن چه برسه به یه گروه تروریستی!»
جالب تر از همه ردیابیه که مامور محافظ خونه روی ماشین کار میذاره. ردیابی که یه شب تا صبح طول میکشه تا موقعیت هدف رو نشون بده!!!
از طریقه بازداشت یکی از تروریستها در جاده های فرعی ارمنستان اونم با هلیکوپتر نگو که جزء خنده دارترین سکانسهای سریاله!!!
حالا داشته باش صحنه ای که امیر جعفری پیاده ،به تنهایی و غیر قانونی از مرز ارمنستان رد میشه! خداییش یعنی هیچ پشتیبانی و هیچ لجستیکی نباید همراهش باشه؟
از این دست اشکالات خیلی در این سریال وجود داره . ای کاش میشد آقای جیرانی اگر به مسائل اطلاعاتی اشراف مدارن ، لااقل یه چند تا از فیلمهای بین المللی و مشهور در این زمینه رو نگاه میکردن تا بفهمند دنیا کجاست و طبیعتا سلیقه مخاطبان در چه حدی است.
در پایان آقای جیرانی من نمیدونم شما چقدر دستمزد گرفتین که این کار رو بسازین ولی میخوام بپرسم که از این به بعد چقدر دستمزد میگیرین که از این کارهای ضعیف نسازین؟
چه جالب دقیقا من دیشب به خانمم می گفتم از فردا شب داستان فیلم Taken رو می خوان پیاده کنند ، دختر رو ربودن حالا بابایی داره میاد آزادش کنه! یعنی واقعا فیلمنامه در حد کیهان بچه هاست . بعد اونوقت آدم این سریال های آمریکایی رو مثل 24 می بینه می خواد خودش رو بکشه!؟
حتی اسم سریال هم کپی شده از اسم یک فیلم خارجیه به نام "مرثیه ای برای یک رویا "
سوال ایا از وزارت اطلاعات مشاوره نگرفته اند؟ به هر حال فیلم بسیار سطحی و کشکی از اب درامده است.
به نظرم نویسنده فیلمنامه و کار گردان سریال موندند فیلم خانوادگی و درام و عاشقانه بسازند یا اطلاعاتی و جاسوسی .دختر مامور امنیتی عاشق میشه،تروریست ها عاشق هم میشن ،مدیران ارشد انرژی اتمی عاشق میشن کلی از سریال صرف نشان دادن حا ل و هوای عاشقانه دانشمند هسته ای ما میشه و .. کلا سریال در مقایسه با فیلم های نظیر عملیات پایتخت فیلمنامه و کارگردانی ضعیفی داره
خداوکیلی من هم به این نتیجه رسیده بودم از قسمت های اول
واقعا فیلم نامه ضعیفی داره واقعا بیخود ترین فیلمی بود که در مورد تروریست دانشمندان میشد ساخت
امیدوارم فریدون جیرانی خودش دیگه از سینما کناره گیری کنه با این فیلم مسخره
تروریست ها خیلی راحت میاند ماشین رو جلو ساختمان پارک میکنند میرند تو ساختمان
و اطلاعات ایران فقط یک مامور گذاشته مراقب دانشمند.واقعا متاسفم برای این کارگردان و این نویسنده
فیلمه رو که میبینم خیلی عصبی میشم...داداشه 13 سالم هر 2 دقیقه یه سوتی ازشون میگیره...
کاش اونجا که مهندس با بدلش دست میداد قداشون فرق داشت یکم...طبیعی تر می شد...
کاش...ولش بابا مردم خودشون میفهمن دیگه...
آخرشم که پیاده میره لب مرز...(و اونم بهش میگه خونه امن در اختیارته...ای خدااااااا)
جالب اینجاست که آقای مامور سر گذاشته بیابون و داره سمت مرز که احتمالاً کیلومترها دورتر قرار دارد.خوب همون ماشینو ور میراشت میرفت.
فانتزی اینکه اگه همون اول بیابون یه مار طرفو میزد و میمرد چی میشد چه سناتریوی جالبی میشد......
واقعا نیروی اطلاعاتی این کشور در سه قسمت قبل زیرسئوال میرن خدایی اینطورن،واقعا یه بازنگری درداستن بشه.
من خودم با علاقه به این سریال نگاه می کردم. ولی این دو قسمت اخیر فاجعه بود مخصوصا با پیاده رفتن!!!! واقعا شرم آوره این جورز سریال ساختن.
اتفاقاً در بعضی از جاها سیستم اطلاعاتی ایران را تحقیر کرده مثلا یک نمونه اینکه اون شخصی که در ماشین کشیک می داد و زنه تروریسته امد با عجله گفت شیشه رو بده پایین و بعد به راحتی ترور شد و یا اینکه در اون قسمتی که به خانم پانتاآ بهرام گفتند که شوهرت جاسوس هست در جواب به ماموران اطلاعاتی گفت این قضیه که با شما همکاری میکنم شخصیه و اونجا باید اطلاعات دوزاریش می افتاد که این زنه داره گند می زنه و خیلی چیزهای دیگه و یا قسمت دیگه که که اون پسره اومد تو کافه و زن منافقش رو دعوت به همکاری با اطلاعات کرد از سوی اطلاعات . (((((( عزیز من اطلاعات ایران چزء 5 کشور رده اول اطلاعات دنیا میباشد و اون وقت این سریال چیه اینطوری بازی کردند هنرپیشه هاش بدون ابهت و کارهاش بچه گانه انگار دارند آتاری بازی میکنند ))))))))))
قطعا" در ساخت سریال به این مهمی مشاورین زیادی از جمله مشاور اطلاعاتی حضوردارند ،احتمالا"سریال بر اساس واقعیت ها ساخته شده است که نخواستند در فیلمنامه دست ببرند ، شاید بارندگی هم در آن زمان رخ داده باشد .من هم از حماقت عناصر اطلاعاتی در سریال حرص میخوردم ، ولی به هر حال آنها هم انسان هستند ، ممکنه اشتباه بکنند... ولی هیچکدام از این ضعف ها ارزش کار سیستم اطلاعاتی را کم نمیکند چون تا حالا این تاسیسات و تشکیلات را در حد قابل قبول حفظ کرده اند...دستشان درد نکند ...
فارغ از مسائل اطلاعاتی ، سریال با تمام اشکالاتی که ممکن است داشته باشد ، سریال خوبی است .. صد ها بار ازاکثر سریال های ترکیه که از کوچک وبرزگ ، پیر و جوان ، دختر و پسر ، زن و شوهر ، مجرد و متاهل به دنبال غرایض ... خودشان هستند ، بهتر است. ممنون از زحماتشان
واقعا دوست تهیه کننده دوست کارگردان خیلی از این ایرادها که گفته شده بر کار شما وارده
من چند روز پیش آقای زارع را دیدم میخوتستم این گلایه ما رو از بجنورد منتقل کنه
آخه چرا این همه بارون ف اون هم معلومه یه طرف کادر بیشتر یک طرف کمتر بارون میاد
خانم مویدی را به قولی یه حرفه ای می کنید میره خارج و...یک آن روانبخش رو میکشه و همه چی میپره هر چه قدر هم احساساتی شده باشه از این خانم بعیده
روانبخش حرفه ای در اولین قرار شامشون در یک رستوران عمومی شروع می کنه به اسکن کلید خانم موید!!!!!
با اینکه هاشم جاوید مرده و پشت سرش مامور اطلاعاتی اما دم خونه مهندس یک نفر حضور داره واقعا اون تماس نبود شما تا صبح متوجه قضیه می شدید
تازه دوستان به مجتمع می رسن اکشن بازی درمیارن واقعا یه ادم کش حرفه ای تا اینقدر صبر می کنه که شما معلوم نیست از کجای تهران راه افتادید
واقعا در این تهران که هر مغازه یه دوربین داره در قسمت های قبلی اون سه نفری که با خانم جاسوس دیدار کردند پیدا نمیشد کرد
واقعا شما که نشان می دید به همه چی تسلط دارین میشه دو نفر را از مجتمع دزدید و هیچی به هیچی
و... البته من با این وجود بازم نگاه میکنم تا ببینم چطور جمعش می کنید هر چند ناگفته پیداست مثل همون معجزه که به قلب اسد تیر میخوره اما نمی میره میره رد یاب نصب می کنه
یعنی چرت ترین سریال کل تاریخ. داستان مسخره، گاف های بسیار درشت، پایین آوردن دستگاه های اطلاعاتی در حد قارچ خور، بازی های بسیار بد،‌ کارگردانی بسیار بدتر یعنی مقوا...
باش میشه آبگوشت درست کرد.اینقدر که آبکیه.
آسوده منم که به این سریال نگاه نمی کنم

ورزش
پویا
نسیم

والسلام
اوایل و حتی تا اواسط داستان قابل قبولی داشت ولی چند قسمت اخیر کمدی شده.
یارو وسط بیابون از هلیکوپتر پیاده میشه میره دخترشو تو یه کشور دیگه پیدا کنه لااقل با ماشینه می رفتی...
آقا خسته میشی سریال نساز خوب،
فیلم کوتاه فقط برای دنشجو ها نیست که ....
با تمام احترامی که برای آقای جیرانی در نظر دارم، ولی بهتر بود این مجموعه را نمی ساختند چون هم به شعور مخاطب توهین شده هم توانایی های خود آقای جیرانی زیر سوال رفته هم اینکه مجاهدت های خاموش سربازان فداکار و گمنام امام زمان (ع) کم ارزش و سطحی جلوه داده شده است.
دیشب نشون داد با هلیکوپتر از تهران رفتن مرز ارومیه فقط توکمتر از نیم ساعت؟؟؟ این فقط از توانایی هایاطلاعاتی ماست!!!! کبری 11 هم نمیتونست این کار رابکنه؟
به هر حال هر فیلمی نقات قوت و ضعفی داره. کلا هر کسی هرکاری میکنه یک عده مخالفن فقط نمیدونم چرا همیشه صدای مخالف ها بلندتره.
قدرت دستگاه اطلاعاتي ايران خيلي بيشتر از اين حرفها است ولي تو اين سريال بسيار بد نمايش داده شده است . امنيتي كه امروز داريم . قدرتي كه در جهان داريم بخاطر فداكاري اين عزيزان است .
دختره و برازنده جعلي رو اومدن دزديدن بعدا دختره در حين دزديده شدن چادر هم سرشه!!! تو خونه يعني چادر سرش بوده يا به جناب آدم ربا گفته ي لحظه اجازه بديد جاني ها من چادر سرم كنم اونها هم گفتن باشه!!!
این فیلم مسخره ترین فیلم تاریخ ایرانه و من واقعا متاسقم که اجازه پخشش رو دادن اگه به قول خودشون یه همچین فیلمیو دشمن ببینه که میگه اطلاعات اینا ول معطله در صورتی که اصلا اینطور نیست و ایران اطلاعات قویی داره و آقای جیرانی با این فیلمش گند زده بهتره دیگه فیلم نسازه
به نظرم این فیلمو باید میدادن عموپورنگ برای آشنا کردن بچه ها با مفاهیمی مثل جاسوسی و امنیت و از این دست چیزا پخش می کرد و براشون قصه می گفت! البته صحنه های خشنش باید شطرنجی یا حذف می شد ها! بعد!
واقعا فیلم ضعیفی بود. من تعجب میکنم با این بازیگران درجه یک این چه نویسنده ساده لوحی بوده که این رو نوشته.
کاش بجای استفاده از ماموران زنده، در جلو برج و داخل لابی، راهرو، جلو در آپارتمان و حتی داخل آپارتمان، از فید دوربین مدار بسته استفاده می کردند.
تازه فهمیدیم پژو و زانتیا رو میشه ضد گلوله ساخت تازه شیشه هاش هم بالا و پایین بره!!!
خیلی سریال مسخره ای هست یه دختر کلی اطلاعاتی ها رو کشت . اگه خود جاسوسا نمی کشتنش شاید وزیر رو هم میکشت
تابناک عزیز بنظرم به نکته درستی اشاره کردی ولی خب بهرحال به این مساله هم باید توجه کرد که ساخت فیلم و سریال در این ژانر کار راحتی نیست ، بخصوص که توی ایران هم چندان پیشینه محکم و درخشانی نداره .
با سلام
من هم در کنار خانواده این فیلم رو با دقت تماشا می کنیم.اوائل خوب بود ولی این دو قسمت اخیر خیلی ساده انگارانه تهیه شده بخصوص رفتن اقای جعفری با پای پیاده برای نجات دختر و دامادش.ولی از موضوع خوشم امد و برای اشنایی جامعه بخصوص نسل جوان جالب توجه است.نقد تابناک هم کمی شبیه مسخره کردن است تا نقد بخصوص تیکه اخرش
نکته قابل توجه تو این فیلم استفاده بیشتر بازیگران این فیلم از موبایلهای آیفون هست، به نظر میرسه عمدی در کار بوده که از این نوع موبایل استفاده شده ، شاید می خواسته بگه ما زیر نفوذ آمریکایی ها هستیم ، شایدم کلا این سریال یه طرح آمریکایه که سیستم اطلاعاتی ما را زیر سوال ببره
واقعا همینطوره.اولشو خوب شروع کرد. هرچی گذشت گند زد به اعتبار ایران. رد یابی که توسط نیرو های اطلاعات استفاده شد یه شب تا صبح طول کشید که فرکانس و سیگنال رو ارسال کنه!!!!!!!! طرف میگفت نیم ساعته تلفنه مامور خاموشه و سیگنالشو از دست دادیم بعد از 40 دقیقه رئیس رو که در خوابی ناز به سر می برد بیدار کرد.واقعا اینا چه معنی ای داره؟؟؟؟!!!!
خداپدرت تابناک جون بیامرزه حرف توی دل ماراگفتی واقعا کودکانس این فیلم باران چنان میباره فکرمیکنی توی لندنی ۴تاآدم چه تصمیم هایی میگیرن عشق وعاشقی وجاسوسی وزرات اطلاعات واقعا دراین حده جمعش کنید واقعا فیلم چرتیه
واقعا احساس می کنم تعمدی در درست کردن اینگونه فیلمهاست در قلادهای طلا برای اثباط امری حقی بذروغ معاون وزیر اطلاعات را جاسوس می کنند و در این سریال عناصر اطلاعاتی را مشتی افراد نادان و احساساتی نشان می دهند که در حد شعبه آگاهی یک کلانتری با عرض پوزش از این عزیزان هم اقداماتشان نیست.و مهمتر از آن نیز این است که نه تنها ریشه در واقعیت ندارد بلکه شاخ و برگش هم به ساختمان واقعیت گیر نکرده است.
یارو از توی چرخبال و در جاده خالی و فرعی و دور افتاده به راننده ماشین میگه سمت راست جاده توقف کن ....
واقعا اعتبار اطلاعات رو بردند زیر سوال . چطور وزارت اطلاعات اجازه تولیثد این فیلم نامه مخرب رو داده ؟؟؟ من به سهم خودم از برادران زحمتکش اطلاعات عذرخواهی میکنم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار