بازدید 4310
سخنگوی دولت مطرح کرد

مردم رشد ۳درصدی اقتصاد را سر سفره‌ نمی‌بینند

سخنگوی دولت با بیان اینکه سه‌درصد رشد اقتصادی مشکل ایران را حل نمی‌کند، گفت: برای اینکه مردم این رشد اقتصادی را در سفره‌های خود احساس کنند نیازمند حداقل هشت‌درصد رشد مثبت هستیم که با این رقم فاصله داریم.
کد خبر: ۵۲۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 30 August 2015
سخنگوی دولت با بیان اینکه سه‌درصد رشد اقتصادی مشکل ایران را حل نمی‌کند، گفت: برای اینکه مردم این رشد اقتصادی را در سفره‌های خود احساس کنند نیازمند حداقل هشت‌درصد رشد مثبت هستیم که با این رقم فاصله داریم.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با برنامه «چوب‌خط» شبکه افق با اشاره به مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه اقتصادی اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس اعلام مجامع بین المللی توانسته‌ایم در زمینه مهار تورم عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی افزود: تبدیل رشد منفی اقتصادی هفت‌درصدی به رشد مثبت سه‌درصدی نیز در دولت یازدهم قابل توجه است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سه درصد رشد اقتصادی مشکل ایران را حل نمی‌کند، گفت: برای اینکه مردم این رشد اقتصادی را در سفره‌های خود احساس کنند نیازمند حداقل هشت درصد رشد مثبت هستیم که با این رقم فاصله داریم.

وی ادامه داد: احساس می‌کنیم شرایط اقتصادی نامناسب گذشته، محصول دو عامل است؛ نخست سیاست‌هایی که باید سنجیده‌تر باشند و دیگری، فشاری که در قالب تحریم‌ها علیه ملت ایران اعمال شده‌اند.

نوبخت با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال اعمال فشار بیشتر اقتصادی برای تسلیم ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: تلاش در راستای تبدیل رشد اقتصادی منفی به رشد مثبت کنونی پاسخی به دشمنان بود مبنی بر اینکه تحریم‌هایشان اثری ندارد و البته خودشان هم به این مسئله معترف هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اینکه رفع تحریم‌ها نیز می‌تواند عاملی برای کاهش مشکلات اقتصادی باشد گفت: از لغو تحریم‌ها پس از برجام به این امید بسته‌ایم که فضایی ایجاد شود که سرمایه گذاران داخلی و خارجی بتوانند شرایط بهتری برای فعالیت داشته باشند و بر این اساس، دولت به‌دنبال این نیست که بازارهای داخلی را به‌روی خارجی‌ها باز کند.

وی تصریح کرد: به‌دنبال این هدف هستیم که سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در ایران شاهد باشیم و علاوه بر این، فناوری‌های روز جهانی را به ایران بیاوریم و بازار را نیز در اختیار داشته باشیم؛ در بحث اقتصاد مقاومتی، استفاده از توانمندی‌های داخلی کنار برون گرایی مسئله‌ای مهم است.

نوبخت با بیان اینکه مردم طی دو سال فعالیت دولت یازدهم تا حدی احساس رضایت داشته‌اند، گفت: در عین حال می‌دانیم که شرایط موجود به‌یقین در شأن ملت ایران نیست و لازم است دولت تلاش بیشتری داشته باشد.

سخنگوی دولت یازدهم در ادامه به مسئله یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: وضع پرداخت یارانه‌ها در شرایط کنونی مقبول و مطلوب دولت و مردم نیست زیرا همه پولی که ناشی از افزایش قیمت‌ها بود نه تنها نصف نشد بلکه 11300 میلیارد تومان در هر سال و در مجموع بیش از 50هزار میلیارد تومان از پول طرحهای عمرانی، میان مردم توزیع شد.

وی با ابراز اینکه 2 میلیون و 400 هزار نفر از پرداخت یارانه انصراف داده‌اند خاطرنشان کرد: قانون‌گذار هم بر این نظر است که دولت در این زمینه باید به‌سمت اصلاح پیش برود، به همین دلیل دولت تلاش می‌کند غیر از پرداخت نقدی مستقیم در قانون هدفمندی یارانه‌ها، به بقیه تکالیف هم رسیدگی شود که یکی از آنها که در بند ب ماده 24 قانون هدفمندی است که می‌گوید در راستای ارزان سازی قیمت خدمات بهداشتی و درمانی تلاش شود و دولت از محل هدفمندی این کار را انجام داده است.

نوبخت با یادآوری شناسایی اقشار پردرآمد توسط دولت گفت: قبول داریم که ممکن است در این مسیر دچار اشتباهاتی شویم و به همین دلیل اعلام کرده‌ایم اگر کسی معتقد است یارانه‌اش به‌ناحق قطع شده می‌تواند اعتراض کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: نسبت به گذشته در زمینه پرداخت یارانه‌ها، گامهایی رو به جلو برداشته شده است.

وی در مورد مسکن مهر و اقدامات دولت یازدهم برای تکمیل پروژه‌های به جا مانده خاطرنشان کرد: مقرر شده دولت هزینه زیرساخت‌های مورد نیاز برای مسکن مهر را متقبل شود و به همین دلیل دولت قبول کرده حدود هزار میلیارد تومان از محل مواد 10 و 12 کمکهایی داشته باشد.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت یازدهم پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام می‌رساند، افزود: امیدواریم با کمک مردم این طرحها را به سرانجام برسد.

سخنگوی دولت یازدهم در مورد مفاسد اقتصادی و مبارزه با آنها عنوان کرد: دولت به‌شدت مقید به مبارزه با مفاسد اقتصادی است، زیرا در شرایط فساد اقتصادی و اداری، هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی اعتماد لازم را برای سرمایه گذاری نخواهد داشت.

وی افزود: برخی مؤسسات مالی غیرمجاز، بسترهای فساد اقتصادی هستند و برخی افراد هم از منابع عمومی به‌نفع خود استفاده می‌کنند؛ در این راستا قوه قضائیه با دقت مراقبت می‌کند و اگر جایی فساد صورت گرفته، فوریت در برخورد در دستور کار قرار می‌گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر