بازدید 11501

ماجرای اسید پاشی به صورت یک مؤذن

تراژدی پاشیدن بی‌دلیل اسید روی افراد به همان فاجعه‌ای که مهر گذشته درمورد دخترهای اصفهانی رخ داد ختم نشد و این‌بار در سنندج ادامه پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 31 August 2015
تراژدی پاشیدن بی‌دلیل اسید روی افراد به همان فاجعه‌ای که مهر گذشته درمورد دخترهای اصفهانی رخ داد ختم نشد و این‌بار در سنندج ادامه پیدا کرده است. این اسیدپاشی در حالی برای یک مرد 64 ساله اتفاق افتاده که هیچ‌یک از مسئولان ارگان‌های مختلف، اطلاعات مسئولان دیگر را تایید نمی‌کنند.

ابراهیم زارعی، فرماندار سنندج درباره این حادثه به روزنامه «فرهیختگان» گفت: «یک اختلاف قدیمی بین دو همسایه بوده که منجر به این حادثه شده است.» این در حالی است که همسایه‌ای که از نظر فرماندار و بخشدار سنندج متهم به اسیدپاشی است اکنون در بازداشت نیست. ابراهیم زارعی گفت: «فکر می‌کنم متهم به نام «عزیز. م» با قید سند آزاد است چون آن‌طور که من از فرمانده انتظامی سنندج استعلام گرفته‌ام مظنون اصلی همین شخص است.» عزیز که از نظر طارق صلواتی بخشدار سنندج متهم این پرونده است در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «من از این اسیدپاشی خبر ندارم.»

پنجشنبه هفته گذشته محمد 64 ساله که در حال رفتن به مسجد در خیابانی در سنندج بود ناگهان مورد حمله شخصی قرار گرفت و پس از آن به گفته خودش احساس کرد تمام صورتش در حال آتش گرفتن است و هیچ‌چیزی هم نمی‌بیند.
 فواد نجفی، پسر محمد درباره این حادثه گفت: «پدرم موذن است و برای گفتن اذان در حال رفتن به مسجد بود که این حادثه رخ داد.» پسر قربانی اسیدپاشی ادامه داد: «همسایه‌ها می‌گویند آن شب چراغ‌های کوچه از ساعت 12 شب خاموش بود در حالی که هر شب چراغ‌ها تا صبح روشن است و پدرم وقتی به مسجد می‌رفت راه خود را می‌دید.» فواد نجفی افزود: «پدرم می‌گوید کوچه در تاریکی مطلق بود و هیچ‌چیز دیده نمی‌شد و اصلا نتوانستم کسی که این کار را کرد، ببینم.»

امیدی به بینایی چشم چپ نیست


به گفته پسر قربانی، سوختگی صورت پدر به اندازه‌ای وخیم است که باید به سرعت جراحی پلاستیک انجام شود. از سوی دیگر پزشکان از به دست آوردن بینایی چشم چپ قربانی قطع امید کرده‌اند. طارق صلواتی، بخشدار سنندج درباره این ماجرا گفت: «اتفاق خاصی نیفتاده و اختلاف ساده‌ای بین دو همسایه قدیمی بوده است.» بخشدار سنندج در حالی از دست دادن چشم یک انسان را موضوعی ساده دانست که فرماندار این شهر نیز با تایید این موضوع، گفت: «فکر می‌کنم اختلاف بین عزیز و محمد نجفی منجر به این حادثه شده و برای اینکه بتوانم اطلاعات بیشتری بدهم باید با پلیس صحبت کنم که برای این کار 24 ساعت زمان نیاز است.»

محمد نجفی که این روزها در بیمارستان لبافی‌نژاد در خیابان پاسداران تهران بستری است، صبح دیروز برای عوض کردن پانسمان‌های صورت و شست‌وشوی زخم‌های ناشی از اسید به بیمارستان مطهری منتقل شد. فواد نجفی درباره پیگیری مسئولان گفت: «مسئولان پیگیر این پرونده نیستند و طوری برخورد می‌کنند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر