بازدید 2349

تورم تک رقمی در پایان دولت یازدهم

وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: تا انتهای دولت یازدهم به تورم تک رقمی خواهیم رسید .
کد خبر: ۵۲۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 31 August 2015
وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: تا انتهای دولت یازدهم به تورم تک رقمی خواهیم رسید .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طیب نیا در جمع خبرنگاران گفت: با سیاست‌هایی که اتخاذ شده و با انضباطی که در فضای اقتصادی ایجاد شده است و همچنین با صرفه‌جویی‌هایی که در هزینه‌های جاری صورت گرفته معتقدیم می‌توانیم برنامه‌های اقتصادی دولت را محقق و هزینه‌های عمرانی را تا میزان 30 میلیارد تومان پرداخت کنیم. 
وی افزود: براساس تصمیماتی که گرفته شده است از طریق اوراق مشارکت و تهاتر بتوانیم بدهی های دولت رابه بخش خصوصی و با پیمانکاران تسویه کنیم و مجموعه این سیاست ها به ما کمک می کند که بتوانیم با شرایط جدیدی که پیش آمده و همچنین با کاهش قیمت نفت مقابله کنیم کما اینکه سال گذشته هم بودجه با یک وضعیت خیلی مناسبی به پایان رسانده شد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود چه زمانی از یارانه ها خلاص می شوید گفت:زمایی شما در مقام تصمیم گیری هستید یک فعالیتی را می خواهید شروع کنید یک جور با آن برخورد می کنید ،‌قاعدتا در زمانی که قیمت حامل های انرژی اصلاح شد نباید بیش از درآمد حاصله صرف پرداخت های نقدی می شد.
وزیر اقتصاد ادامه داد : آن چیزی که قانون حکم کرده بود حداکثر 50 درصد منابع را می شد صرف پرداخت های نقدی کرد اما متاسفانه بر اساس تصمیمی که آن زمان گرفته شد 130 درصد مبالغ، صرف پرداخت نقدی شد و در عین حال به همه افراد هم این پرداخت ها صورت گرفت.
طیب نیا افزود: طبیعی است که وقتی شما به همه مردم یارانه پرداخت می کنید فارغ از میزان درآمد و دارایی آنها نه عادلانه و نه کارآمد است و هیچ کدام از این شرط را تامین نمی کند.
وی تصریح کرد: اکنون در شرایط روز نخست نیستیم، جریانی شروع شده ، پرداخت هایی صورت گرفته و حقوقی برای مردم ایجاد شده است و طبیعتا تغییر این ریل 
به سادگی امکان پذیر نیست بخصوص که معتقدم بر اساس خواست و نظر مردم 
عمل کنیم.
طیب نیا گفت: در قانون بودجه امسال تصمیماتی در این زمینه گرفته شده و همکاران ما در وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی بر اساس حکم قانونی عمل می کنند اما بهر حال فشار تامین منابع مالی اش همه ماهه برای دولت و بخصوص برای وزارت امور اقتصادی و دارایی است و منابع جوابگو نیست و هر ماه باید به گونه ای این منابع را تامین کنیم و در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهیم که معمولا این یکی دو روزی که زمان پرداخت است کمی به ما سخت می گذرد .
وی در پاسخ این سوال که رئیس جمهوری از تک رقمی شدن تورم صحبت کردند با توجه به اینکه جنابعالی بطور مستقیم با این موضوع هم ارتباط دارید ارزیابی شما چه هست و فکر می کنید چه زمانی بتوانیم به نرخ تورم تک رقمی برسیم گفت : طبیعی است که وقتی ما از تورم بالای 40 درصدی شروع کردیم و کاهش تورم در مراحل اولیه کار ساده تر بود و هر چقدر جلوتر می رویم و هر چقدر نرخ تورم کمتر می شود کار سخت تر می شود کما اینکه می بینید در ماههای اخیر نرخ تورم با سرعت کمتری کاهش می یابد که البته طبیعی است .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار