بازدید 34888
بسته ویژه خبری تابناک،

تقاضای سید حسن نصرالله از حوزه‌های علمیه ایران/ نسخه سردار نقدی برای کمک به دولت/نوید هاشمی به ظریف/ ویدئوی جدید احمدی نژاد آمد/ اقدام لاریجانی برای تشكیل مجلسی جدید/ بودجه نظامی ایران چقدر است؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«وعده جدید وزیر اقتصاد در مورد تورم»،«دعوا بخاطر خبر پاک‌کردن شعار مرگ بر آمریکا»،«هشدار پلیس فتا به کمپانی تلگرام»،«آیا برجام کاغذپاره است؟»،«به احتمال ۹۹ درصد برجام درکنگره رد می‌شود»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 31 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، بررسی برجام در مجلس و چالش جدی با دولت بر سر فرستادن برجام به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی امروز یکی از داغترین موضوعات بوده است. این در حالی است که موضوع اظهارات صادق خرازی درباره اصلاح طلبان و همچنین واکنش به این اظهارات همچنان ادامه دارد. در این میان موضوع گمشدن دکل و مجموع فسادهای آن همچنان در کانون توجه رسانه ها قرار دارد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نسخه سردار نقدی برای کمک به دولت

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم با بیان اینکه کاخ سفید به صورت مداوم از دیکتاتورهای جهان حمایت می‌کند، افزود: دشمنی ما با آمریکا عمیق است و با گفت‌وگو قابل حل نیست. سردار نقدی پیرامون همکاری بسیج و دولت بیان کرد: همان گونه که موضع رهبر معظم انقلاب حمایت از دولت ها و پشتیبانی از آنها است، ما نیز اینگونه هستیم. یکی از راههای کمک به دولت، انتقاد است. انتقاد به معنی این است که بسیج با همه اقدام های دولت موافق نیست. اگر ملت و رهبری احساس کنند که اشتباهی روی داده ما بطور حتم انتقاد خواهیم کرد و در تمامی مراحل اینگونه بودیم. البته نقد ما سازنده است و با همه دولت ها اینگونه بوده ایم یعنی نقد ما ناظر به منافع حزبی و یا زدن حزب مقابل نیست.


وعده جدید وزیر اقتصاد در مورد تورم

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تک رقمی شدن نرخ تورم تا پایان دولت یازدهم اظهار داشت: طبیعی است که وقتی از تورم بالای 40 درصد شروع کردیم در مراحل اولیه کاهش نرخ تورم کار ساده‌تری بود و هرچقدر جلوتر می‌رویم و این نرخ کاهش می‌یابد کار سخت‌تر می‌شود.وی افزود: مشاهده می‌کنید که در ماه‌های اخیر کاهش نرخ تورم با سرعت کمتری در حال انجام است اما طبیعی است با این روند و برنامه‌ای که در حال حرکت هستیم اگر ادامه یابد می‌توانیم تا پایان دولت به تورم تک‌رقمی برسیم.وزیر اقتصاد تصریح کرد: البته تورم تولیدکننده که فشار هزینه‌های تولید را برای واحدهای تولیدی نشان می‌دهد تک‌رقمی شده و به زیر 6 درصد رسیده است و نرخ شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی نیز کماکان یک روند نزولی دارد. طیب‌نیا خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تا پایان دولت به تورم تک‌رقمی خواهیم رسید.


معاون رئیس جمهور تکلیف همه را روشن کرد

مجید انصاری عصر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا لایحه برجام به مجلس فرستاده می‌شود یا خیر، گفت: همانطور که رئیس جمهور گفتند دولت درباره برجام چیزی را امضا نکرده که بخواهد در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند.وی افزود: ما همیشه با مجلس در همه زمینه‌ها تعامل داشته‌ایم و پیرامون این مسئله هم با قوه مقننه تعامل خواهیم داشت.معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت همانند گذشته هرگاه مجلس لازم بداند چه در جلسه غیرسمی نمایندگان و چه در کمیسیون‌های ذی‌ربط و کمیسیون برجام اگر اطلاعاتی بخواهند یا دعوت کنند مسئولین ذی‌ربط به جلسات خواهند رفت اما چیزی تحت عنوان لایحه به مجلس ارائه نمی‌شود.


دعوا بخاطر خبر پاک‌کردن شعار مرگ بر آمریکا

انتشار خبری درباره پاک کردن شعار «مرگ بر آمریکا» از روز دیوارهای سفارت پیشین آمریکا، سوژه یک جدل رسانه‌ای شد. فردانیوز نوشته است: سازمان بسیج دانشجویی در واکنش به خبر منتشره در سایت فردا مبنی بر پاک کردن شعار «مرگ بر آمریکا» از روز دیوارهای لانه جاسوسی سابق اطلاعیه‌ای عجیب و قابل تأمل صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است: صبح امروز خبری مبنی بر پاک کردن شعار مرگ بر آمریکا از روی دیوارهای لانه جاسوسی در رسانه‌ها منتشر شده است؛ به نظر می‌رسد کسانی برای عادی‌سازی رابطه با آمریکا شروع به فرافکنی کرده و در این مسیر حتی از تخریب چهره تشکل‌های ارزشی که رسالت آنها مبارزه با مستکبرین است دریغ نمی‌کنند. بسیج دانشجویی جهت استحضار ملت شریف ایران اعلام می‌کند شعار «مرگ بر آمریکا» برای همیشه زینت‌بخش دیوارهای این مکان خواهد ماند.در بخش پایانی این اطلاعیه خطاب به رسانه‌های خبری آمده است: از رسانه‌های گرامی و ارزشی کشور که به دلیل دغدغه‌مندی نسبت به انتشار این خبر مبادرت ورزیده‌اند می‌خواهیم پیش از رسانه‌ای کردن این‌چنین اخباری صحت و سقم موضوع را از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی جویا شوند.


رئیس کل بانک مرکزی هم قسط می‌دهد!

رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی متفاوت از دغدغه‌های شخصی در کار و وام‌ها و اقساط بانکی خود گفت. سیف در گفت و گو با خبرآنلاین گفت، یک بدهی به بانک ملی دارم که قسط آن ماه به ماه از حقوقم کسر می‌شود.


تازه‌ترین یافته‌های دختر امام موسی صدر

روزنامه شرق در سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر، در گفت‌وگویی با دختر وی، نوشته است: پیچیده سخن نمی‌گوید. کلمات ساده را انتخاب می‌کند. می‌گوید: «ما زندگی می‌کنیم، چای می‌نوشیم، به کارهای خود می‌رسیم ... اما، یک نفر 37 سال است، پشت میله‌ها در بند است ... اگر فقط همین شرایط را در نظر بگیریم، کاری می‌کنیم».با سیده‌حورا صدر، که قبل از هر نشانی، چشمانش گواهی می‌دهد دختر امام‌موسی‌صدر است، به گفت‌وگو می‌نشینم. گفت‌وگو را به‌سختی اما به مهر، قبول می‌کند. گاهی که لبخندی بر صورتش نقش می‌بندد، دیگر بین تصویر او و عکس سیاه و سفیدی از امام که به تنهایی به دیوار تکیه داده و لبخندی بر لب دارد، فاصله‌ای وجود ندارد. دختر امام‌موسی‌صدر درباره آخرین نشانه‌ها از زنده بودن پدرش می‌گوید: آخرین نشانه مربوط به ایام انقلاب لیبی است. آقای عبدالجلیل به آقای دکتر صالحی و بعد به کمیته گفته بود ما تا قبل از سقوط طرابلس، اطلاع داریم که امام‌موسی‌صدر در طرابلس بود و از آنجا به جای دیگری منتقل شده است.


ارائه تابعیت ایرانی به رزمندگان خارجی دیگر مطرح نیست

حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با ایلنا در مورد طرح مجلس مبنی برتسهیل ارائه تابعیت ایرانی به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی، اظهار کرد: در رابطه با این طرح جلسه‌ای را در کمیسیون امنیت مجلس همراه با وزارت کشور، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات داشتیم، بنا شد که در این رابطه در وزارت کشور جلسه‌ای تشکیل و در این مورد تصمیم‌گیری شود.وی تصریح کرد: دادن تابعیت به افراد غیرایرانی کار بسیار مشکلی‌ست و مورد بحث نخواهد بود، اما این مساله که اقامت و یا کارت مخصوصی به آنها بدهند تا در زمانی که در ایران هستند از آن استفاده کنند، مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت؛ اما دادن تابعیت ایرانی در حال حاضر اصلا مطرح نیست.


تهیه نامه دوم نمایندگان برای دیدار با بابک زنجانی

سید حسین دهدشتی در گفت و گو با ایرنا افزود:قوه قضاییه در جواب درخواست نخست نمایندگان مبنی بر دیدار با بابک زنجانی از نمایندگان، خواست تا با آنها نشست مشترک برگزار شود.وی ادامه داد:اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی چندین بار از قوه قضاییه برای حضور در مجلس و برگزاری جلسه مشترک دعوت کرده اند که تاکنون پاسخی به این درخواست داده نشده است.دهدشتی با تاکید بر درخواست نمایندگان مردم برای دیدار با بابک زنجانی در زندان گفت:تا حصول نتیجه، درخواست های خود را به قوه قضاییه ارسال می کنیم تا پاسخ مشخصی از این قوه دریافت کنیم.وی افزود:نمایندگان در دیدار با بابک زنجانی قصد دارند تا چند سؤال اساسی فنی و نفتی را با وی مطرح کنند.


واکنش ابتکار درباره عکسی که از امضاهای برجام منتشر کرد

معاون رئیس جمهور، در توضیح عکس امضاهای توافق هسته ای که در اینستاگرام خود منتشر کرده بود گفت: آن امضاها، امضای صورت جلسه بوده است.معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد انتشار عکسی در صفحه شخصی اش که امضاهای توافق هسته ای را به نمایش گذاشته بود، گفت: بالاخره متنی بود؛ به هر حال وقتی با هم می نشینند و صحبت می کنند ممکن است یک صورت جلسه ای امضا شود.معاون رئیس جمهور، گفت: امضای رسمی مراحلی دارد و اجازه می خواهد؛ اما این یک توافق و صورت جلسه‌ای بوده، با یکدیگر نشستند صحبت هایی کردند و بالاخره هر جلسه یک صورت جلسه‌ای دارد.خبرنگار مهر پرسید: پس آن عکسی که شما در اینستاگرام منتشر کردید امضاهای یک صورت جلسه بوده است؟ ابتکار پاسخ داد: بله؛ یک صورت جلسه بوده که خیلی عادی هم است.به گزارش مهر ، در ششمین نشست خبری رئیس جمهور به مناسبت هفته دولت بود که رئیس جمهور تاکید کرد: در توافق هسته ای امضایی رد و بدل نشده و ما توافقی را امضا نکردیم.


کدام تفاهم ها در کمیسیون برجام بررسی می شود؟!

عضو کمیسیون برجام مجلس تصریح کرد: در نشست امروز با حضور تیم مذاکره کننده هسته‌ای، تاریخچه مذاکرات از سال ۸۲ و نقاط عطف تاریخی مانند مذاکرات آلماتی، بیانیه سعدآباد و قطعنامه ۱۹۲۹ مورد بررسی قرار گرفت.عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در نشست امروز کمیسیون برجام، گفتگوهای خوبی میان اعضای کمیسیون و عراقچی و تخت‌روانچی دو عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مورد نقاط عطف مذاکرات هسته‌ای انجام شد.وی اظهار داشت: هر کدام از اعضای کمیسیون، دیدگاهی را درباره تاریخچه مذاکرات بیان کردند و آقای عراقچی و تخت‌روانچی نیز در خصوص دیدگاهها و تاریخچه مذاکرات توضیحاتی را ارائه دادند.عضو کمیسیون برجام اظهار داشت: تاریخچه مذاکرات هسته ای از سال ۸۲ و نقاط عطف مذاکرات مانند مذاکرات آلماتی، بیانیه سعدآباد، قطعنامه ۱۹۲۹ در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.وی گفت: کمیسیون هنوز وارد بررسی برجام نشده است.


بودجه نظامی ایران چقدر است؟

بودجه دفاعی ایران براساس آمار گلوبال 6 میلیارد دلار بوده که اگر این رقم را به پول واحد کشورمان 3 هزار تومانی محاسبه کنیم، 18 هزار میلیارد تومان خواهد بود که در مقایسه با عربستان فاصله قابل توجهی وجود دارد. تفاوت جمهوری اسلامی ایران با عربستان در این است که ایران اکثر احتیاجات نظامی خود را می‌سازد و کمتر تجهیزاتی را می‌خرد، در صورتی که عربستان کاملا بر خرید محصولات نظامی تاکید دارد.


ولید المعلم رئیس دولت انتقالی سوریه می شود؟

یک روزنامه لبنانی در خبری تاییدنشده اعلام کرد روسیه و آمریکا بر سر تشکیل دولت انتقالی در سوریه به ریاست ولید المعلم وزیر خارجه فعلی این کشور به توافق رسیده اند.به گزارش عصرایران، هنوز هیچ منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است.روزنامه الدیار چاپ بیروت نوشت: روسیه و آمریکا برای تعیین " ولید المعلم" به عنوان رییس دولت انتقالی سوریه به توافق رسیده ان. روزنامه لبنانی : ولید المعلم رئیس دولت انتقالی سوریه می شودبنابراین گزارش، روسیه و آمریکا، ولید المعلم را با این شرط که رییس ائتلاف مخالفان دولت سوریه را به عنوان معاون خود برگزیند به سمت ریاست شورای انتقالی انتخاب خواهند کرد.


شدیدترین انتقاد یک مقام کویتی از ایران در چند سال گذشته

به روزنامه تایمز اسرائیل، حامد الهرشانی، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس کویت در اظهاراتی بی سابقه اتهاماتی را متوجه ایران کرد و مدعی شد که ایران دشمن واقعی کشورهای سنی حاشیه خلیج فارس است.این شدیدترین انتقاداتی است که طی چند سال اخیر از سوی یک مقام کویتی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود.هرشانی در این باره مدعی شد: برای همه روشن شده است که ایران دشمنی است که برای بلعیدن دولت ها و منابع ما توطئه می کند و دشمن حقیقی منطقه است.این اظهارات خلاف واقع در حالی مطرح شد که کویت به طور سنتی روابط بهتری با ایران نسبت به دیگر کشورهای عربی منطقه دارد.هرشانی انفجار بمب روز جمعه در بحرین را شاهد دیگری برای تجاوز ایران در منطقه خواند.این نماینده ارشد پارلمان کویت با بیان اینکه کشورهای منطقه باید تمهیدات امنیتی خود را افزایش دهند گفت: ایران به دنبال ایجاد هرج و مرج و زیر سوال بردن دولت های منطقه است.


دانشگاه پادگان نیست

ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، در مراسم گشایش نشست معاونان فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور در مجتمع عصر انقلاب افزود: آزادی اندیشه، آزادی آکادمیک، تامین استقلال دانشگاه و آزادی نظر مخالف با یک نگاه توام به سوءظن به دانشگاه ممکن نیست. وی اظهار کرد ما به عنوان مدیران وزارت علوم یقین داریم که دانشگاهیان و دانشجویان قشری دلسوز و متعهد به منافع و مصالح کشور هستند و اگر جامعه ای به دانشگاه اعتماد نکند پس به چه گروهی می تواند اعتماد کند؟ هاشمی گفت: جامعه دانشگاهی آنگاه که زبان به نقدی می گشاید هدفش نه ضربه زدن به کشور و نظام و همراهی با ضد انقلاب است بلکه تامین منافع و مصالح کشور را در سر دارد. وی بیان کرد: دانشگاه پادگان نیست که عده ای فرمان دهند و عده ای دیگر اطاعت کنند و دانشجو و استاد نیز فرمانبرانی نیستند که کورکورانه چیزی را بپذیرند.


تصمیمات شورای نگهبان می تواند نقد شود

نجات الله ابراهیمیان در گفتگوی مشروح با جماران گفت: فقها می توانند به پشتوانه میراث فقهی چند قرنی ما تصمیمات شورای نگهبان را مورد نقد و بررسی قرار بدهند از آن طرف حقوقدان های ما هم می توانند به عنوان یکی از منابع اصلی حقوق اساسی، تصمیمات شورای نگهبان را موضوع نقد و بررسی قرار بدهند. اما نقد و بررسی چه در جهت تایید چه در جهت مخالفت با برخی از تصمیمات شورای نگهبان، یک مقام است و مقام فصل الخطاب قرار دادن تصمیمات شورای نگهبان مقامی دیگر. ضمن اینکه باید این 2 را از هم جدا کنیم و باید مراقبت کنیم که در راستای فرمایشات امام از این نهاد برای حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران پاسداری کنیم. وی همچنین گفت: تصورم این است که هیئت هایی که کار بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند شبیه هیئت منصفه است و در این هیئت منصفه مجموعه ای از دلایل، قرائن و امارات، محتویات پرونده را تشکیل می دهد و آنها درباره آن داوری می‌کنند. چند اتفاق ممکن است بیفتد. اول؛ خطای انسانی که در هر قضاوت و داوری، هیئت منصفه ای قابل پیش‌بینی است. بنابراین درصد خطاهای انسانی همه جا و در هر قضاوت و داوری است، اینجا هم وجود دارد و قابل پیش بینی است. دوم؛ ممکن است مستنداتی در مراحل مقدماتی مبنای داوری قرار گرفته باشد بعدا آن داوطلب مستندات جدیدی که برخلاف آنها است را ارائه می دهد. در واقع در بررسی صلاحیتها یک روند چند مرحله ای داریم، در هر کدام از این مراحل برای شهروندانی که داوطلب شدند فرصت اینکه دلایل جدیدی ارائه دهند و خلاف محتویات قبلی پرونده را اثبات کنند وجود دارد.


جلیلی در باره برجام توضیح می دهد

صفحه اینستاگرام نسوب به سعید جلیلی امروز نوشت: روز سه شنبه دکتر جلیلی به دعوت نمایندگان مجلس به خانه ملت میرود تا به عنوان مسوول سابق پرونده هسته ای درباره ابعاد مختلف برجام توضیحاتی را مطرح کند. این موضوع به مذاق برخی رسانه ها خوش نیامده و مدعی شده اند جلیلی در دوران مسوولیت خود در مجلس حضور کمی داشت و به نمایندگان چندان پاسخگو نبود. این در حالی است که وی بارها در صحن علنی و کمیسیون های مختلف مجلس حاضر شده و نمایندگان را در جریان آخرین اخبار و جزییات مذاکرات قرار می داد.


دفاع هاشمی رفسنجانی از سوابق خرازی

رئیس مجع تشخیص مصلحت نظام در دیدار خود با اعضای شورای مرکزی حزب ندا با أکید بر سوابق صادق خرازی در انقلاب و به ویژه در وزارت امور خارجه اشاره کرد و با تأکید مجدد بر پرهیز از تفرقه‌افکنی، گفت: در همه شرایط مخصوصاً در این زمان که دوست و دشمن به ایران چشم دوخته‌اند تا ببینند آینده حضور جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی و همچنین تأثیرگذاریش بر کشورهای منطقه چگونه است، دلسرد کردن نیروهای انقلاب، کاری نابخشودنی و دامن زدن به اختلافات گناهی بس بزرگ است.


حمله رسایی به کواکبیان و رسانه وی

حمید رسایی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری نوشت: یکی از همکاران ما در مجلس هشتم، آقای کواکبیان، نماینده سمنان بود. مثل بسیاری دیگر از نمایندگان، خاطراتی با ایشان دارم، در مناظره های رادیویی و تلویزیونی، در مناظره های دانشگاهی و... یکی از خاطرات هم همین عکس است. وقتی به صورتش دست کشیدم گفتم شما اصلاح طلبان از مدارا حرف می زنید اما ما به آن عمل می کنیم. مردم‌سالاری روزنامه آقای کواکبیان است (ارگان حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری) روز پنجشنبه شیرین کاری جالبی کرده بود، سرمقاله اش را با عنوان «اجرا شدن یا نشدن توافق» به اسم نویسنده ای به نام «رامین والی‌زاده میدانی» منتشر کرد اما بعداز دقت رسانه‌ها معلوم شد این یادداشت قبلا به همین شکل در سایت بی‌بی‌سی فارسی و به قلم حسین باستانی (بولتن نویس مخصوص خاتمی) منتشر شده است! البته پیش از این، فقط روزنامه اعتماد با انتشار تحلیل های بی‌بی‌سی به نام خودش، آبروي نداشته جریان اصلاحات را برده بود. اما این بار مردم سالاری هم به اعتماد اضافه شد. روزنامه آقای کواکبیان قبل از این شیرین کاری دیگری که بیشتر به یک افتضاح سیاسی شبیه بود هم داشت. این روزنامه چند سال قبل وقتی اعلام شده بود که رییس جمهور وقت(احمدی نژاد) بعداز اخبار 21 گفتگوی تلویزیونی دارد، روز بعد از آن، مقاله مفصلی در نقد اظهارات شب گذشته احمدی نژاد در سیما به چاپ رساند در حالی که اساسا رییس جمهور وقت، آن شب به دلایلی مصاحبه تلویزیونی انجام نداد اما این روزنامه اصلاح طلب و مدعی صدای مردم، یک ستون در نقد اظهاراتی که احمدی نژاد اساسا بیان نکرده بود، مقاله نوشتند!؟


هشدار پلیس فتا به کمپانی تلگرام

سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا در نشست خبری صبح امروز خود در خصوص فعالیت ربات‌های غیراخلاقی در نرم‌افزار تلگرام و پیگیری پلیس ایران در این زمینه اظهار کرد: ما گزارش‌ها و مستندات خود در خصوص این ربات‌ها را جمع‌آوری کردیم و به مرکز بین‌المللی IGCI در سنگاپور منعکس کرده‌ایم و از این رو کمپانی تلگرام حتما باید پاسخگوی فعالیت غیراخلاقی در بستر فراهم شده این شرکت در فضای سایبری باشد. معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر صحت رایزنی ایران برای انتقال سرورهای نرم‌افزار موبایلی تگلرام به داخل کشور گفت: در حوزه حاکمیت و دولت، توسعه در دستور کار است و من نیز این اخبار را شنیده‌ام. با توجه به گزارشات اخیر UNODC در مورد ابعاد بین‌المللی جرایم سایبری در کشورهای مختلف،‌ اهمیت موضوع به جایی رسیده است که سازمان IGCI به این منظور در کشور سنگاپور تشکیل شده تا به چنین جرایمی رسیدگی کند.


واکنش مطهری به اخبار انتخاباتی مداحان

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر من هرکسی دوست دارد، می‌تواند برای انتخابات گروه تشکیل دهد و لیست بدهد و عیب ندارد و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در پاسخ به اینکه برخی از این موضوع یعنی ارائه لیست توسط مداحان ابراز نگرانی کرده‌اند، اظهار کرد: چه نگرانی‌ای؟ مردم باید آگاهی کافی داشته باشند و اگر مردم رشد و آگاهی کافی داشته باشند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.


تقاضای سید حسن نصرالله از حوزه‌های علمیه ایران

آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز با اشاره به درخواست سید حسن نصرالله از حوزه‌های علمیه ایران، بیان داشت: در این جلسه پس از گپ و گفتی کوتاه، سید حسن به من گفت که «جوانان شیعی لبنان، اگرچه عاشق ولایت هستند، اما نسبت به فقه سیاسی امام خمینی(ره) در فقر و جوانان سنی هم در قحطی کامل به سر می‌برند و خواسته ما از حوزه‌های علمیه ایران این است که در زمینه «ولایت‌فقیه»، کتاب‌هایی جدید و به‌روز نویسند و مردم را از ناآگاهی و جهالت نجات دهند.»؛ و پس از این سخن، جرقه و شاکله‌ای در ذهن من نقش بست و همین مهم سبب نگارش کتابی با محوریت «ولایت‌فقیه» شد.عضو خبرگان رهبری، با بیان این‌که هم‌اکنون این کتاب در کلاس‌های آموزشی حزب‌الله تدریس می‌شود، گفت: سید حسن نصرالله پس از مطالعه کتاب به من گفت که «این کتاب در جلسات حزب‌الله می‌تواند بسیاری از شبهات فکری جوانان لبنانی در زمینه ولایت‌فقیه را حل کند» و بعد از آن نیز، تدریس کتاب «ولایت‌فقیه» به‌صورت جدی در کلاس‌های حزب‌الله آغاز شد.


مستندات حمایت لندن و ریاض از فرقه شیرازی

آیت الله اراکی گفت: «فرقه شیرازی‌ جریانی سازمان یافته‌ و یک حزب سیاسی است که اهداف سیاسی خاص را دنبال می‌کند. این جریان حزبی سیاسی با شعارها و پوشش دینی است که به دنبال اهداف سیاسی می‌رود و از طرف بیگانگان حمایت کامل می‌شود. من بر آنچه می‌گویم مدرک دارم. این مدارک را حتی دستگاه‌های اطلاعاتی ما ضبط کرده‌اند و هر وقت صلاح بدانند افشا می‌کنند.»به نوشته مهر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از «کمک‌های مالی عربستان به فرقه شیرازی» خبر داد و تصریح کرد: «ما اطلاعات دقیق و مدارک مستند داریم که حتی عربستان سعودی که در زمره تسنن افراطی است و باید با جریان تشیع افراطی دشمن باشد، با واسطه و روش‌های خاص خودش از این جریان حمایت مالی می‌کند.» آیت‌الله اراکی پایگاه اجتماعی این جریان را در حوزه‌های علمیه ضعیف دانست و گفت: «ببینید این جریان با وجود هزینه‌ها و فعالیت‌هایی که کرده است، نتوانسته یک آدم دارای اطلاعات علمی که بشود به او در عرف حوزوی «فاضل» اطلاق کرد تربیت کند.»


درخواست 2 سناتور آمریکایی برای دیدار با لاریجانی

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت که دو سناتور آمریکایی درخواست دیدار با رئیس مجلس در نیویورک داشته اند.به گزارش «انتخاب»، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: «رئیس مجلس طی 4 سال نمی‌تواند با بسیاری از کشورها دیدار کند؛ بنابراین 20 کشور را اولویت‌بندی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با آن‌ها ملاقات کنیم.شیخ‌الاسلام که با رادیو گفتگو مصاحبه می کرد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر دیدار با هیئت عربستانی، گفت: عربستان دارای مجلس نبوده و فرمایشی است. ممکن است به عنوان یک عمل حسن نیتی با آن‌ها ملاقات کنیم؛ ولی اگر گفت‌وگویی حاصل شود به منظور ارائه تذکر می‌باشد.وی همچنین درباره انتشار خبری مبنی بر دیدار دو سناتور آمریکایی با لاریجانی، گفت: صحبت‌هایی بوده ولی هنوز هیچ چیز قطعی نشده؛ از طرف آمریکا درخواست شده و اینکه موضوع اجرایی شدن آن چه خواهد شد، برای سفارت ما در نیویورک نیز قطعی نبود.


آیا برجام کاغذپاره است؟

نقوی حسینی گفت: رئیس جمهور گفته اند که اگر این متن در مجلس تصویب شود برای ایران لازم الاجرا است حال این مبحث مطرح می‌شود که آیا بدون مصوبه مجلس اجرای برجام لازم الاجرا نیست؟ آیا برجام کاغذپاره است؟سخنگوی کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام با بیان اینکه مجلس در دوره هفتم، دولت را از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی منع کرد به همین خاطر اگر دولت بخواهد این پروتکل را اجرا کند به مجوز مجلس برای اجرا نیازمند است، گفت: تعهداتی که برای ایران در این توافق قید شده فراتر از NPT و پروتکل الحاقی است.نماینده مردم ورامین با بیان اینکه با توجه به این موضوع ایران متعهد به انجام وظایفی است، ادامه داد: این که برخی می گویند این توافق، توافق جدیدی نیست بنابراین نیاز به تصویب مجلس ندارد، حرف درستی نیست.وی ادامه داد: برخی از دوستان در دولت می گویند چون مجالس دیگر کشورهای مذاکره کننده، برجام را بررسی و تصویب نکرده اند ما هم ضرورتی ندارد این کار را انجام دهیم، افزود: ما ضامن اجرای قانون اساسی دیگر کشورها نیستیم، ما مسئول اجرای قانون اساسی کشور خودمان هستیم و از دیگر سو این متن در کنگره و سنای آمریکا در حال بررسی است.


محکومیت رئیس اسبق موزه ملی ایران در دادگاه انقلاب

خانم "آ . الف "رئیس اسبق موزه ملی ایران (در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد) به دلیل تحصیل مال نامشروع به حبس و جریمه نقدی محکوم شد.به گزارش مشرق، خانم "آ . الف " رئیس سابق موزه ملی ایران که چندی قبل بازداشت شده بود پس از محاکمه از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام تحصیل مال نامشروع به 6 ماه حبس و پرداخت 50 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.بر اساس این گزارش پرونده وی در خصوص اتهامات جاسوسی ، اختلاس توام با جعل و اخذ رشوه همچنان مفتوح است.وی در 14 تیرماه 90 بازداشت شده بود.


تخلف‌های معاملات دکل‌ تنها مربوط به یک دکل نبوده

نماینده ارومیه گفت: تخلفات گسترده‌ای در معاملات دکل‌های نفتی صورت‌ گرفته و این تخلفات تنها مربوط به یک مورد دکل موسوم به «فورچونا» نمی‌شود.نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در مورد بازداشت «م . ش» متهم پرونده دکل نفتی و به میان آمدن اسامی دیگر در این پرونده، اظهار داشت: به هرحال این تخلفات به‌صورت شبکه‌ای انجام می‌شود و هنگامی که یکی از متهمان بازداشت می‌شود، طبیعتاً متهمان دیگر نیز یکی‌یکی لو می‌روند.وی افزود: فراموش نکنیم تخلفات گسترده‌ای درخصوص معاملات دکل‌های نفتی صورت‌ گرفته و این تخلفات تنها مربوط به یک مورد دکل موسوم به «فورچونا» نمی‌شود و تخلفات کثیری در موارد متعدد مشابهی انجام گرفته و ان‌شاءالله این متهمان همدیگر را لو می‌دهند تا تمام تخلفات شرکت تاسیسات دریایی مشخص شود.


واکنش یک اصلاح طلب به اظهارات صادق خرازی و  ائتلاف با لاریجانی

شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران گفت: دلیلی ندارد من در مورد اظهارات خرازی، اظهارنظر کنم. وی یک پیشینه سیاسی دارد و به دولت اصلاحات هم خدمت کرده است و لازم نیست من درباره گفته‌های خرازی نظری بدهم؛ البته اگر این اظهارات گفته نمی‌شد، بهتر بود و اگر پس از صحبت‌های وی، یک فضای جدلی به وجود نمی‌آمد، اتفاقات مناسب‌تری می‌افتاد.وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی حزب اتحاد ملت باعث انسجام اصلاح‌طلبان برای انتخابات خواهد شد، گفت: ما با همه اصلاح‌طلبان ائتلاف می‌کنیم اما بعید می‌دانم در ائتلافی رسمی با اصولگرایان معتدل و طیف لاریجانی قرار بگیریم. علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی عصر امروز (دوشنبه) طی یک نشست خبری اظهار داشت: ما یک ملت 78 میلیونی در ایران هستیم و امکانات و منابع این سرزمین متعلق به همه است. شکوری‌راد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه بیش از یک سوم حزب اتحاد ملت را اعضای حزب منحله مشارکت تشکیل می‌دهند ونگاه این افراد به برخی از اعضای شورای مرکزی این حزب در مورد سلامت نظام انتخابات فتنه سال 88 و شورای نگهبان مشخص است. بنابراین دقیقاً تبیین کنید که آیا نظام انتخابات و شورای نگهبان را قبول دارید یا خیر و اگر قبول دارید چرا فتنه سال 88 را رقم زدید، گفت: باید از مسائل تلخ، شیرین و گذشته عبور کنیم.وی افزود: رویکرد حزب ما رویکرد آینده است بنابراین حزب اتحاد در سال 88 وجود نداشته که الآن بخواهیم موضعی اتخاذ کنیم.دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در مورد فتنه سال 88 از سوی خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، تصریح شد، گفت: ما از واژه‌ای که شما به کار می‌برید(فتنه) دریافت و تعریف روشنی نداریم و در متون ما فتنه تعریف نشده است.


جنگی ترین کشور جهان

براساس اعلام موسسه اقتصاد و صلح [IEP] اوگاندا و امریکا جنگ افروزترین کشورهای جهان را معرفی کرد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت درپایگاه اینترنتی خود نوشت : براساس گزارش موسسه اقتصاد و صلح در سال 2015 اوگاندا کشوری است که بیشترین درگیری داخلی را داشته است. این کشور به شدت درگیر جنگ با جمهوری دموکراتیک کنگو و همچنین ضد و خورد با ارتش مقاومت خداوند جوزف کنی در مناطق مرزی بوده است. در این رده بندی آمریکا در مکان دوم قرار دارد و بعد از آن نام کشورهای رواندا و سپس انگلیس به چشم می خورد. براساس این گزارش از میان 162 کشور جهان، 81 کشور یعنی دقیقا نیمی از آنها در هیچ جنگ خارجی مداخله نداشته اند. در این رده بندی ژاپن هشتمین کشور صلح دوست جهان معرفی شده است.


افزایش رضایت ایرانی‌ها از روحانی

تازه‌ترین تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی مؤسسه آمریکایی افکارسنجی آی‌پُز از شهروندان ایران بیانگر افزایش ۶ درصدی رضایت ایرانی‌ها از عملکرد رئیس جمهوری ایران است.به گزارش تسنیم، تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی مؤسسه آمریکایی افکارسنجی آی‌پُز از شهروندان ایران بیانگر افزایش رضایت ایرانی‌ها از عملکرد رئیس جمهوری روحانی است.نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رضایت کلی شهروندان ایران از عملکرد رئیس جمهوری طی سه ماهه اخیر با 6 درصد رشد از 48 درصد به 54 درصد رسیده است. همچنین میزان کلی نارضایتی از عملکرد رئیس جمهوری با 9 درصد کاهش از 33 درصد به 24 درصد کاهش یافت.


پرونده ۱۲متخلف دکل‌های نفتی تقدیم قوه قضاییه شد

امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با تاکید بر تعدد تخلفات و متخلفان پرونده دکل‌های مفقوده اعلام کرد: تا این لحظه پرونده و پاسپورت ۱۲ نفر از متخلفانی که در موارد متعدد در اقدامات خلاف قانون مربوط به معاملات دکل‌های نفتی نقش داشته‌اند، در اختیار بنده است که تمام آنها به قوه قضاییه معرفی کرده‌ایم٬ اما تا زمانی که سیر قانونی و قضایی درخصوص این پرونده‌ها طی نشود، اعلام اسامی این افراد امکان‌پذیر نیست.وی با اشاره به استناداتی که توسط نادر قاضی‌پور دیگر نماینده مجلس درباره یکی از متهمان به نام «م.ش» در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، تاکید کرد: باتوجه به تعدد دکل‌ها و تخلفات صورت‌گرفته در حاشیه معاملات مختلف، نمی‌توان یک نسخه کلی برای تمامی تخلفات پیچید. هرکدام دکل‌های خریداری شده، روند خاصی را طی کرده و در هر پرونده تخلفات متفاوتی از دیگر پرونده‌ها انجام گرفته که متأسفانه پرونده دکل‌های نفتی، به‌‌ همان دکل فورچونا تقلیل یافته و این درحالی است که تا اینجا معامله ۲۵ دکل نفتی با تخلفات گسترده روبرو بوده‌است.


به احتمال ۹۹ درصد برجام درکنگره رد می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: احتمال رد برجام در کنگره آمریکا تا ۹۹ درصد محتمل و طبیعی است که رئیس جمهور آمریکا هم آن را وتو کند و ممکن است از همه مهلتی که برای وتو دارد استفاده کند یا نکند.به گزارش خبرگزاری دانشجو، بهروز کمالوندی معاون امور حقوقی، بین‌الملل و مجلس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی این سازمان در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، اواخر مهر را زمان آغاز فرآیند اجرای تعهدات کشورمان، تایید آن در آژانس و لغو تحریم‌ها در چارچوب برجام اعلام کرد.بهروز کمالوندی در در این باره گفت: 90 روز پس از پایان مذاکرات و صدور قطعنامه در شورای امنیت یعنی تا اواخر مهر انتهای پروسه‌ای است که باید مراحل قانونی بررسی توافق در ایران و کشورهای 1+5 اگر لازم است، انجام شود.وی افزود: ‌البته ممکن است این کار بنا بر ملاحظاتی 10 تا 12 روز زودتر از این موعد هم انجام شود.


ویدئوی جدید احمدی نژاد آمد

هفته گذشته در یوتیوب ویدئویی به نام «سرباز بهاری» از محمود احمدی نژاد منتشر شد.به گزارش میدان ۷۲، کارگردان ویدئوی «سرباز بهاری» اسماعیل خاک نژاد نام دارد که جز این ویدئو در فضای مجازی نشان دیگری از او نیست و ممکن است شخصیتی حقیقی به این نام وجود نداشته باشد. این ویدئو با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد در سال ۸۴ که می گوید همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسئولیت هایی که بر عهده گرفته به کار می گیرد، آغاز می شود.


اقدام لاریجانی برای تشكیل مجلسی جدید

لاریجانی مسؤولیت تشكیل این مجلس را بر عهده كاظم جلالی رئیس مركز پژوهش های مجلس گذاشته و گفته می شود جلالی تا كنون جلساتی را با برخی اساتید دانشگاهی برای چگونگی تشكیل مجلس دانشجویی برگزار كرده است.به گزارش جهان، تشكیل مجلس دانشجویی از سوی لاریجانی در حالی است كه زمزمه هایی درباره فعالیت انتخاباتی و تشكیل حزب رهروان ولایت از سوی نزدیكان رئیس مجلس شنیده می شود.انتخابات مجلس دهم قرار است اسفند ماه سال جاری برگزار شود.


16 زن برای رای دادن در عربستان ثبت نام کردند

در حال حاضر تنها 16 زن از سراسر کشور عربستان سعودی برای شرکت در رای گیری انتخابات شهری در ماه دسامبر ثبت نام کردند. این جمعیت معادل 0،0000079 درصد کل جمعیت کشور است.گفتنی است که تغییراتی در قوانین اعمال شده است و زنان نیز از این پس حق حضور در رای گیری را دارند. در شرایط کنونی، زنان نه تنها حق حضور در انتخابات را دارند که حتی می توانند نامزد انتخابات شهری شوند. در حدود 70 زن برای نامزدی انتخابات حاضر می شوند و هشتاد زن نیز کمپین انتخابات به راه انداخته اند


برخی خیابان های پایتخت بیشتر شبیه سالن مد است تا محل رفت و آمد

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی با تبریک هفته دولت به رییس جمهور، اعضای هیئت دولت و همه مسئولان اجرایی کشور، تقدیر از فعالیتهای انجام شده از سوی دولت در حوزه های مختلف و با آرزوی توفیق بیشتر دولت در خدمت رسانی به مردم، به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد. آیت الله آملی لاریجانی سپس به برخی مصادیق غیرارزشی و ناهنجاریهای موجود در جامعه از جمله فسادهای اجتماعی و اقتصادی، بدحجابی، توجه بیش از حد به ابزارهای ارتباطی از جمله تلفن همراه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه گاهی احساس می شود برخی خیابانهای پایتخت به سالن مد بیشتر شبیه است تا خیابان و محلی برای رفت و آمد مردم واین موضوع باید بررسی شود که چنین وضعی چگونه و و از قِبَل چه تساهلی پیش آمده است. رئیس قوه قضاییه افزود: متاسفانه در عرصه پوشاک که شاید به ظاهر مسئله ای جزیی به نظر بیاید فضا به سمتی پیش رفته که پوشاک مناسب برای افراد متدین جامعه به دشواری یافت می شود که این مسئله نشانه و علامتی است که باید براساس آن نسبت به شرایط فرهنگی کشور حساس شد. آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: تمام برنامه ریزی ها و هجوم رسانه ای و فرهنگی غرب برای تسلط بر کشورهای دیگر مسلط ساختن نوعی فرهنگ منحط وارداتی و از جمله از بین بردن بنیان خانواده است.


20 هزار نفر در نمازجمعه تهران شرکت می کنند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر ادامه حمایت کشورمان از مقاومت در جهان تاکید کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با این شبکه ، درباره برگزاری نماز جمعه در ایران گفت: امام جمعه از جمله مناصب دولتی در فقه ماست و برگزاری آن فقط با اجازه ولی امر ممکن است. پیش از انقلاب اسلامی، حاکم در ایران ظالم بود و برگزاری نماز جمعه با اجازه چنین حاکم ظالمی جایز نبود. به همین علت نماز جمعه بسیار محدود و با مشارکت بسیار کمی از مردم برگزار می شد. اکنون هشتصد نماز جمعه در ایران با حضور گسترده مردم برگزار می شود. شخص رهبری امام جمعه اصلی تهران است و دیگر خطبا با اجازه خاص ایشان خطبه های جمعه را می خوانند. دستکم بیست هزار نفر در نماز جمعه تهران شرکت می کنند. آیت الله خاتمی درباره مقاومت افزود: در قرآن کریم با عبارت ها و عناوین مختلف به مسئله مقاومت اشاره شده است که از جمله آنها صبر و استقامت است. یکی از انواع جهاد، جهاد فرهنگی است.


حضور یک معتاد کارتن‌خواب در تلویزیون!

یک معتاد کارتن‌خواب با حضور در استودیوی شبکه خبر در برابر سردار مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی قرار گرفت و به بیان مشکلات این قشر پرداخت. در خلال برنامه پیشخوان خبر که به موضوع اعتیاد و ساماندهی معتادان بی‌سرپناه می پرداخت، یک معتاد بی‌سرپناه برای مواجهه مستقیم با مسئولان به استودیو شبکه خبر هدایت شد.

تقاضای سید حسن نصرالله از حوزه‌های علمیه ایران/ نسخه سردار نقدی برای کمک به دولت/نوید هاشمی به ظریف/ ویدئوی جدید احمدی نژاد آمد/ اقدام لاریجانی برای تشكیل مجلسی جدید/ بودجه نظامی ایران چقدر است؟

نوید هاشمی به ظریف

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای ایجاد وحدت منطقه‌ای و به دنبال آن ثبات و آرامش در کل جهان، نقش مؤثر و مفیدی ایفا کند، چرا که مقابله با خشونت، جنگ و تروریسم، به نفع همه‌ی کشورهای جهان است. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر امور خارجه، با تأکید بر اهمیت هنر دیپلماسی در مذاکرات سیاسی، از عملکرد وزارت امور خارجه، مخصوصاً تیم مذاکرات هسته‌ای و به ویژه شخص محمد جواد ظریف تشکر کرد و گفت: اثبات حقانیت ایران که سابقه‌ سیزده ساله بهانه‌گیری‌های غرب را داشت، در مذاکراتی که بزرگان دیپلماسی شش کشور قدرتمند جهان حضور داشتند، کار ساده‌ای نبود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه نباید به خاطر تندروی‌های یک اقلیت محدود دلسرد شوید، به اقبال عمومی مردم و خوشحالی آنان اشاره کرد و گفت: تنش‌زدایی، خنثی کردن و مقابله با سیاست شوم ایران هراسی، تعامل سازنده با جهان با حفظ عزت، حکمت و اقتدار، از جمله خصوصیات و هنر دیپلماسی در دولت یازدهم است.


خبر عجیب «کیهان» در مورد بستری شدن استاد شجریان!

درحالیکه صداوسیما در بخش های مختلف خبری ، خبر مربوط به بستری شدن استاد آوار ایران را پخش و با احترام از او یاد کرد ، روزنامه کیهان در خبری با ادبیات زشت و همیشگی اش و با تیتر «بی‌اعتنایی مردم، رفیق بی‌بی‌سی را سرما داد!»، به او حمله کرد. این روزنامه در این خبر، بستری شدن شجریان در بیمارستان را سیاسی و برای جلب نظر عنوان کرده است.

در این خبر آمده است:

بی‌اعتنایی مردم باعث شد که رفیق بهاییان بی‌بی‌سی به بهانه سرماخوردگی خود را در بیمارستانی بستری کند، با این گمان که شاید نظرها به سویش جلب شود! شجریان که مدتی است با بی‌محلی دوستان سابقش روبرو شده و کنسرتش در استانبول به دلیل نفروختن بلیت لغو شد، برای مطرح شدن، عوارض سرماخوردگی را بهانه کرده و برای بستری شدن به یک بیمارستان خصوصی رفته است. خبرگزاری دولتی ایسنا، خبر بستری شدن ارادتمند «فائقه آتشین» خواننده کاباره‌ای را با آب و تاب منتشر کرده تا یک بار دیگر بی‌سر و سامانی خبرگزاری‌های دولتی و سیاست‌های مغایر سیاست‌های کلان فرهنگی در تریبون‌های دولتی را یادآوری کند!


تعجب داویدز از شکم ستاره‌های ایران!

در جریان بازی خیریه ستاره‌های ایران و جهان که با نتیجه 3 بر صفر به سود ستاره‌های جهان تمام شد، اتفاق جالبی رخ داد. ستاره هلندی فوتبال جهان در دهه گذشته وقتی فهمید برخی بازنشسته‌های فوتبال ایران با این شکم‌های گنده و اضافه وزن فاحش، سرمربی و مربی حرفه‌ای در لیگ برتر ایران هستند، متعجب شد! ادگار داویدز در یک صحنه که بازی متوقف شده بود، از میشل سالگادو پرسید: بازیکنان ایران چند سال است که فوتبال بازی نمی‌کنند و از فوتبال دور هستند که تا این حد اضافه وزن دارند؟ سالگادو وقتی در جواب همبازی‌اش گفت که هیچ کدام از این بازیکنانی که شکم گنده کرده‌اند، از فوتبال دور نیستند و اغلب آنها در فوتبال حرفه‌ای ایران مربیگری می‌کنند و سرمربی یا مربی تیم‌های لیگ برتر ایران هستند، داویدز باور نکرد و گفت امکان ندارد این آدم‌ها با این شکم‌های گنده سرمربی یا مربی باشند. این حرف داویدز باعث شد سالگادو جواد نکونام و کریم باقری را شاهد بگیرد و از آنها بخواهد آمار مربیانی که در ترکیب ایران بازی می‌کنند را به داویدز بدهند. داویدز وقتی به اصل ماجرا پی برد، لبخندی زد و گفت: شما واقعا با این شکم مربیگری هم می‌کنید؟ عالی است واقعا! شما اگر در اروپا باشید، برای سرمربی شدن اول باید اضافه وزن خود را از بین ببرید. همین شد که بعد از بازی، منصوریان، استیلی، گل‌محمدی و چند نفر دیگر با هم قرار گذاشتند تمرین کنند تا مثل ستاره‌های خارجی اضافه‌وزن نداشته باشند.


آیا کیم کارداشیان بانوی اول آمریکا می‌‌شود؟

انی وست خواننده آمریکایی در مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی از احتمال نامزد شدنش برای انتخابات سال 2020 پرده برداشت. مراسم اعطای جوایز بهترین موزیک ویدئوی سال کاملا تحت‌الشعاع یک خبر قرار گرفت. این خبر که حضور ستارگان پرطرفدار دنیای موسیقی در این مراسم را کمرنگ‌ کرده بود، احتمال نامزد شدن کانی وست برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده آمریکا بود. این خواننده که 21 جایزه گرمی را پیش از این دریافت کرده، در این مراسم جایزه یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرد. او در سخنرانی خود پس از دریافت این جایزه از تصمیم خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. وست در این باره گفت : «تصمیم دارم، سال 2020 در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنم.» توئیتر بی‌بی‌سی برای اعلام خبر احتمال نامزدی این خواننده ترجیح داده به همسر این خواننده یعنی کیم کاردشیان اشاره کند، و طعنه بزند که «آیا کیم کارداشیان بانوی اول آمریکا می‌شود؟»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس