بازدید 4560

ايران و روسيه مستقيم وارد جنگ سوريه مي‌شوند؟

کد خبر: ۵۲۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 01 September 2015
روزنامه الاخبار لبنان نوشت ایران و روسیه تصمیم گرفته اند به صورت مستقیم وارد جنگ سوریه شوند و در کنار نظام سوریه با داعش و سایر گروه های افراطی مبارزه کنند.

این روزنامه در گزارشی به قلم یحیی دبوق نوشت:

تل آویو دیروز از تحولی جدید خبر داد که انتظار می‌رود به زودی در صحنه سوریه رخ دهد. این تحول می‌تواند موازنه قدرت و روند درگیری ها را در سوریه تغییر دهد. سران ایران و روسیه در تصمیمی راهبردی قصد دارند وارد مبارزه مستقیم در سوریه در کنار نیروهای بشار اسد شوند. به موجب این تصمیم، روسیه با هزاران نظامی و خلبان روسی در کنار نیروهای اسد مبارزه خواهد کرد.

دیپلمات های غربی دیروز با اشاره به ورود خلبان های روسی به سوریه، به روزنامه یدیعوت آحارونوت، چاپ فلسطین اشغالی گفتند تهران و مسکو تصمیم گرفته اند، عملا بیشتر و به صورت مستقیم وارد جنگ سوریه شوند. آحارونوت با اشاره به اینکه نوع هواپیماها و بالگردهای جنگنده روسیه هنوز مشخص نیست، نوشت پرواز هواپیماهای روسیه در آسمان سوریه، ممکن است تاثیری منفی بر پایگاه های درگیری خاورمیانه داشته باشد. درست است که روسیه اهداف خصمانه ای در برابر اسراییل یا هر کشور دیگری ندارد و هدف آن فقط مبارزه با داعش و حفظ نظام اسد است، اما صرف وجود نیروی هوایی روسیه در آسمان منطقه، به ناچار بر محاسبات نیروی هوایی اسراییل تاثیر می‌گذارد.

به گفته منابع غربی،‌ ایران و روسیه این تصمیم راهبردی را اتخاذ کردند تا سوریه بتواند به مانعی برای جلوگیری از انتقال داعش و سایر گروه های اسلامی، به سمت جمهوری های اسلامی تبدیل شود، که در گذشته بخشی از اتحادیه شوروی بودند.

منابع تاکید کردند، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از تصمیم روسیه و دخالت های نظامی مستقیم با خبر است اما تاکنون موضعی اعتراضی در این خصوص اتخاذ نکرده ، بلکه بر عکس، طی روزهای اخیر، از صحبت کردن درباره لزوم سرنگونی نظام اسد، خودداری کرده است.

علاوه بر این، برخی منابع گفته اند ایرانی ها و روس ها با اطلاع آمریکا بازسازی ارتش سوریه را آغاز کرده اند و مسئله فقط به آموزش و راهنمایی محدود نمی‌شود، بلکه شامل عملیات تسلیحاتی گسترده ای می‌شود و در همین راستا، روس ها واردات سلاح را به سوریه افزایش خواهند داد. روسیه هفته ای یک یا دو کشتی حامل موشک، مهمات و لوازم یدکی، وارد سوریه می‌کند اما گزارش های اخیر اشاره می‌کند روس ها و سوریها، راه اندازی بندر دیگری به جز بندر طرطوس را بررسی می‌کنند؛ بندری که اجازه وارد کردن مهمات بیشتر برای ارتش سوریه را فراهم می‌کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی