بازدید 1639

توافق سودان و ترکيه براي جلوگيري از پيوستن اتباع سودان به داعش

برای به نتیجه رسیدن این تلاش ها، ترکیه فهرست سیاهی حاوی اسامی هجده هزار نفر را تهیه کرده است که ورود آنها به مناطق مرزی ترکیه (با سوریه و عراق) ممنوع شده است. به گفته این مقام ترک، دولت ترکیه اخیرا حدود 1900 نفر را که قصد داشتند با عبور از ترکیه به گروه داعش ملحق شوند، بازداشت کرده و به کشورهایشان بازگردانده است.
کد خبر: ۵۲۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 01 September 2015
علی کمال الدین معاون وزیر امور خارجه ترکیه در پایان نشست های کمیته رایزنی سودان- ترکیه که در خرطوم پایتخت سودان برگزار شد گفت دو کشور در خصوص اتخاد یک رشته تدابیر مشترک به منظور جلوگیری از پیوستن سودانی ها به گروه تروریستی داعش با عبور از خاک ترکیه به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری آسیا، کمال الدین گفت ترکیه تدابیر متعددی به منظور جلوگیری از عبور خارجیان از مرزهایش برای پیوستن به داعش اتخاذ کرده است.

وی افزود، برای به نتیجه رسیدن این تلاش ها، ترکیه فهرست سیاهی حاوی اسامی هجده هزار نفر را تهیه کرده است که ورود آنها به مناطق مرزی ترکیه (با سوریه و عراق) ممنوع شده است. به گفته این مقام ترک، دولت ترکیه اخیرا حدود 1900 نفر را که قصد داشتند با عبور از ترکیه به گروه داعش ملحق شوند، بازداشت کرده و به کشورهایشان بازگردانده است.

کمال الدین خاطرنشان کرد ترکیه برای مقابله با این گونه تهدیدها به همکاری بیشتر در سطح بین المللی نیاز دارد.

وی از همه خواست برای جلوگیری از پیوستن افراد به داعش به ترکیه کمک کنند. کمال الدین بر ضرورت هماهنگی در زمینه امنیتی با جامعه بین المللی تاکید کرد و گفت داعش سازمانی تروریستی است که نه فقط ترکیه بلکه کل منطقه را تهدید می کند و عناصر تروریستی از کشورهای مختلف جهان عضو آن هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل