بازدید 9537

پوتین حذف دلار را کلید زد

رئیس‌جمهور روسیه پیش‌نویس لایحه حذف دلار از کشورهای مشترک‌المنافع را امضا می‌کند.
کد خبر: ۵۲۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 02 September 2015
رئیس‌جمهور روسیه پیش‌نویس لایحه حذف دلار از کشورهای مشترک‌المنافع را امضا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیش‌نویس لایحه‌ای را با هدف حذف استفاده از دلار بین کشورهای مشترک‌المنافع امضاء می‌کند.

کشورهای اوراسیا هم برای یافتن امکانی برای حذف دلار از مبادلات تجاری خودشان اقدام می‌کنند

بر اساس توافق مبادلات روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق هم تا سال 2025 تا 2030 مبادلات این کشورها باید در غیاب دلار انجام شود.

حذف دلار از مبادلات کشورهای مشترک‌المنافع به افزایش استفاده از ارزهای ملی در تجارت‌های خارجی، خدمات مالی کمک می‌کند و بدین ترتیب موجب افزایش نقدینگی بازارهای داخلی خواهد شد. همچنین این لایحه برای تسهیل تجارت درمنطقه و نیز ثبات اقتصاد کمک خواهد کرد.

براساس این گزارش اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم برای مبادلات با ارز داخلی مذاکره کرده‌اند. براساس توافق بین روسیه، بلاروس، ارمنستان و قزاقستان اجبار برای انجام مبادلات با اعضای داخلی وجود دارد. امروزه حدود 50 درصد از حجم مبادلات در اوراسیا به دلار و یورو است که میزان وابستگی این کشورها را به این ارزها افزایش می‌دهد. علاوه بر کشورهای مشترک‌المنافع و اوراسیا، روسیه و چین به دنبال حذف دلار از تجارت خود هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان