بازدید 2091

حماس ممکن است از سفر اعضاي شوراي ملي فلسطين به رام الله جلوگيري کند

حماس عدم مشارکت خود در نشست شورای ملی را اعلام کرده است و حال در پی بررسی این مسئله است که با سفر اعضای شورای ملی (اعضای مقیم نوار غزه) به رام الله موافقت کند یا به آنان اجازه خروج ندهد.
کد خبر: ۵۲۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷ 03 September 2015
منابع خبری نوشتند جنبش فلسطینی حماس ممانعت از سفر اعضای شورای ملی فلسطین را به رام الله (کرانه باختری رود اردن) بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری سمای فلسطین، با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست شورای ملی فلسطین، این روزها حماس در حال بررسی این نکته است که آیا برای آن دسته از اعضای شورای ملی که در نوار غزه زندگی می کنند اجازه سفر به رام الله و مشارکت در نشست شورای ملی را صادر کند یا خیر؟

حماس عدم مشارکت خود در نشست شورای ملی را اعلام کرده است و حال در پی بررسی این مسئله است که با سفر اعضای شورای ملی (اعضای مقیم نوار غزه) به رام الله موافقت کند یا به آنان اجازه خروج ندهد.

مخالفت حماس با خروج دهها عضو شورای ملی فلسطین از نوار غزه می تواند میزان مشارکت در نشست نیمه سپتامبر شورای ملی را در رام الله، تضعیف کند و حتی آن را از حد نصاب لازم بیندازد.

در همین زمینه برخی از کارشناسان گفتند اگر حماس با مشارکت اعضای شورای ملی مخالفت کند این بهانه را به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان می دهد تا مدعی شود حماس با تسلط بر نوار غزه آزادی سفر و تردد را از هموطنان فلسطینی گرفته است اما برخی از کارشناسان گفته اند حتی اگر حماس چنین چالش هایی را در مسیر نشست شورای ملی فلسطین ایجاد کند باز هم محمود عباس این توانایی را دارد که اعضای نشست شورای ملی را به حد نصاب لازم برساند.

جنبش حماس بر این باور است که موافقت با سفر چهره های مستقل عضو شورای ملی یا موافقت با سفر آن دسته از اعضای جنبش فتح که در شورای ملی حضور دارند به این معنی است که حماس در واقع با نشست شورای ملی در رام الله موافق است.

جنبش حماس قبل از هر اقدامی موظف است به اعضای شورای مرکزی که در نوار غزه اقامت دارند مواضع شفاف خود (موافقت یا مخالفت) را اعلام کند.

یکی از اعضای حماس از مخالفت احتمالی حماس با خروج اعضای شورای ملی ازنوار غزه خبر داد و هدف حماس را حفظ وحدت ملی دانست زیرا این جنبش نشست شورای ملی را سبب افزایش شکاف داخلی دانسته است.

به نظر می رسد بیش از 100 عضو شورای ملی فلسطین در نوار غزه مقیم باشند.

گفته می شود سلیم زعنوان رئیس شورای ملی فلسطین در گفتگو با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، مسئله مشارکت اعضای شورای ملی مقیم نوار غزه را در نشست رام الله بررسی کرده اما در این زمینه هنوز پاسخ نهایی حماس را دریافت نکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار