بازدید 1960
دميرتاش:

خشونت ها در مناطق کردنشين ترکيه برگزاري انتخابات را غيرممکن می‌سازد

دمیرتاش که از موفقیت خود در ماه ژوئن قدرت گرفته است، ادعاهای انتخاباتی خود را با تعیین هدف به دست آوردن 20 درصد آرا،‌ تایید کرد.
کد خبر: ۵۲۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰ 03 September 2015
صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب طرفدار کرد ترکیه چهارشنبه اعلام کرد خشونت هایی که بین نیروهای امنیتی با پ ک ک در شمال شرقی این کشور ادامه دارد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام اول نوامبر را غیرممکن می سازد.

دمیرتاش در سخنانی در نسخه اینترنتی روزنامه حریت اعلام کرد: «شرایط در شرق برای برگزاری انتخابات مهیا نیست. اگر خشونت ها ادامه یابد ، نمی توان انتخابات را برگزار کرد.»

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها با اشاره به ماموریت های اخیر نظارت که این جنبش در شمال شرقی کردنشین ترکیه انجام داده است افزود: «رفقای ما که از منطقه بازگشته اند هیچ چیز خوبی نمی گویند.»

حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن با جمع آوری 13 درصد آرا و 80 کرسی از مجموع 550 کرسی پارلمان توانست موفقیت چشمگیری به دست آورد.

این موفقیت حزب دموکراتیک خلق ها به محروم شدن حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از اکثریت مطلقی که او از سال 2002 در اختیار داشت، کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، باتوجه به اینکه حزب عدالت و توسعه تحت رهبری احمد داوداوغلو نتوانست دولت ائتلافی تشکیل شود، اردوغان خواستار برگزاری انتخابات جدیدی برای اول نوامبر شد.

رئیس جمهوری ترکیه امیدوار است حزب او اکثریت مطلق خود را در پارلمان بازیابد تا بتواند به تنهایی حکومت کند و حکومت ریاستی قدرتمندی را برقرار کند.

دمیرتاش که از موفقیت خود در ماه ژوئن قدرت گرفته است، ادعاهای انتخاباتی خود را با تعیین هدف به دست آوردن 20 درصد آرا،‌ تایید کرد.

ترکیه اواخر ژوئیه «جنگ با تروریسم» را آغاز کرد که هدف از آن گروه داعش اما به ویژه اعضای حزب کارگران کردستان است.

از دو ماه پیش،‌ عملیات نظامی ارتش ترکیه و حملات پ ک ک به نیروهای پلیس شکل روزانه ای در کشور به خود گرفته است.

براساس آمار موقت مطبوعات دولتی، این خشونت ها به کشته شدن حدود 70 نظامی ،‌نیروی پلیس یا ژاندارم و حدود 1000 نفر از اعضای پ ک ک منجر شده است .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر