بازدید 2403

ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور برای بیست‌وهشتمین‌بار

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان،بیست‌وهشتمین‌نشست پارلمان را به سبب به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به 30 سپتامبر(هشتم مهرماه) موکول کرد.برگزاری نشست پارلمان مستلزم حضور حداقل 86 نماینده بود که امروز تنها 37 نماینده به پارلمان آمده بودند و نبیه بری چاره‌ای جز به تعویق انداختن نشست انتخاب رئیس جمهور به 30 سپتامبر نداشت.
کد خبر: ۵۲۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹ 03 September 2015
پارلمان لبنان برای بیست‌وهشتمین‌بار متوالی در انتخاب رئیس جمهور شکست خورد و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور تاریخ برگزاری نشست بعدی را ۳۰ سپتامبر(هشتم مهر)اعلام کرد.

نمایندگان پارلمان لبنان روز چهارشنبه برای باز کردن گره کور انتخاب رئیس جمهوری در پارلمان حضور یافتند، اما به دلیل آنکه تعداد آنها به حد نصاب قانونی نرسید،یک ناکامی دیگر را در تاریخ پارلمان در حل پرونده ریاست جمهوری ثبت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان،بیست‌وهشتمین‌نشست پارلمان را به سبب به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به 30 سپتامبر(هشتم مهرماه) موکول کرد.برگزاری نشست پارلمان مستلزم حضور حداقل 86 نماینده بود که امروز تنها 37 نماینده به پارلمان آمده بودند و نبیه بری چاره‌ای جز به تعویق انداختن نشست انتخاب رئیس جمهور به 30 سپتامبر نداشت.

بر اساس  این گزارش، پس از ورود برخی نمایندگان به سالن و منتظر ماندن تا ساعت 12:30 ظهر و پس از آنکه مشخص شد تعداد نمایندگان به حد نصاب قانونی نرسیده  است، "عدنان ضاهر"دبیر پارلمان لبنان بیانیه‌ای را قرائت کرد که متن آن به این شرح است:"به سبب آنکه تعداد نمایندگان شرکت کننده در نشست انتخاب رئیس جمهوری به حد نصاب قانونی نرسید،آقای نبیه بری رئیس پارلمان این نشست را که قرار بود ظهر امروز برگزار شود به ظهر چهارشنبه 30 سپتامبر جاری میلادی(هشتم مهرماه) موکول کرد.

لبنان از شامگاه 24 می 2014 میلادی در پی پایان یافتن دوران ریاست جمهوری میشل سلیمان با خلاء ریاست جمهوری روبرو است و نشست‌های پیاپی پارلمان هم به دلایل مختلف برای انتخاب جانشین سلیمان با شکست روبرو شده است تا پس از گذشت 465 روز کاخ ریاست جمهوری لبنان در بعبدا همچنان بدون رئیس جمهور باشد.

در اولین نشست پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری جدید که 23 مارس سال گذشته میلادی برگزار شد و طی آن سمیر جعجع رئیس حزب موسوم به القوات اللبنانیه(فالانژیست‌های سابق که در ربودن دیپلمات‌های ایرانی و تحویل آنها به رژیم صهیونیستی نقش داشتند)نامزدی خود را برای تصدی کرسی ریاست جمهوری اعلام کرد،نامزدی که وابسته به جریان غربگرای 14 مارس بود، با این حال وی آرای لازم برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود را کسب نکرد.

سمیر جعجع علاوه بر نقش داشتن در ربودن دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و تحویل آنها به رژیم صهیونیستی،به ارتکاب جنایاتی از جمله ترور برخی شخصیت‌های سیاسی و حزبی لبنان که مهمترین آنها رشید کرامی نخست وزیر فقید لبنان بود و طونی فرنجیه رئیس حزب المرده، دانی شمعون رئیس حزب الوطنیین الاحرار و همچنین انفجار تروریستی یکی از کلیساها و ترور برخی افسران ارتش لبنان متهم است و کارشناسان پرونده سنگین جنایات وی را مانع اصلی انتخابش به عنوان رئیس جمهور لبنان قلمداد‌ کرده بودند.

"میشل عون" رهبر جریان ملی آزاد و یکی از همپیمانان مسیحی مهم حزب الله لبنان،از جمله نامزدهای شاخص برای تصدی ریاست جمهوری لبنان به شمار می‌رود که البته کارشکنی و مانع تراشی طیف‌های سیاسی مورد حمایت عربستان و کشورهای غربی، مانع انتخاب وی شده است، نامزدی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به صراحت از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور حمایت کرده است.

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل