بازدید 18131

پاسخ همراه اول در رابطه با ردیف «درآمد عمومی دولت»در قبوض

کد خبر: ۵۳۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 15 September 2015
با تشکر، سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:

با سلام و احترام خدمت دست اندرکاران محترم سایت  تابناک
در قبض اخیر ، ردیف جدیدی ملاحظه می شود به نام درامد عمومی دولت.پیرو تماس با مخابرات شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ داخلی ۱ و سپس۲ کارشناس مربوطه اعلام نمودند وزارت به مخابرات اعلام نموده بابت هر پیامک مبلغ ده ریال بایستی مخابرات به وزارت پرداخت نماید که مخابرات هم این هزینه را عینا از مشترک دریافت میکند تا به وزارت پرداخت نماید.لازم به ذکر است این ردیف غیر از ردیف هزینه پیام کوتاه است که از خردادماه سال جاری درقبض درج شده و .ضمنادر محاسبات مالیات و عوارض ( ارزش افزوده) هم لحاظ نشده به عبارت دیگر از مالیات ارزش افزوده معاف فرض شده. با توجه به اینکه طبق قانون مالیات ارزش افزوده در فاکتورها دریافت هرگونه عوارض و حقوق دولتی غیر ازمالیات ارزش افزوده مجاز نیست واز  سوی دیگر اگر جزو هزینه هاست بایستی ارزش افزوده ان ( نه درصد) نیز محاسبه و اخذ شود مخابرات بر اساس کدام مجوز یا بخشنامه یا ایین نامه ای خود را مجاز به دریافت این هزینه دانسته است؟
با تشکر .

پاسخ:

باسلام واحترام
بازگشت به نامه شماره113/414 در خصوص شکواییه یکی از مخاطبان آن رسانه وزین با موضوع اضافه شدن موردی با عنوان « درآمد عمومی دولت » درقبوض تلفن همراه ، این رقم از ابتدای سال جاری به قبوض اضافه شده است.
دراسفند ماه سال 93 نمایندگان مجلس در جلسه ای علنی یک بند الحاقی درآمدی به تبصره 19 لایحه بودجه 94 تصویب کردند که اپراتورهای موبایلی موظف هستند علاوه بر قیمت هر پیامک ، مبلغ 10 ریال از استفاده کنندگان این خدمت دریافت کرده وآن را به حساب درآمد عمومی دولت نزد خزانه داری کشور واریز کنند.
بدین ترتیب از ابتدای فروردین ماه سال جاری ، هزینه ارسال هرپیامک 10 ریال افزایش داشته است و این موضوع نیز توسط رسانه ها اطلاع رسانی شده است. همانطور که گفته شد این مبلغ به حساب درآمد عمومی دولت واریز شده وارتباطی به اپراتورها ندارد.

سعید عسکری
مدیر کل ارتباطات


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸۲
انتشار یافته: ۱۰
1
1
1
1
20
1
20
1
با توجه به عدم تحویل فیش موبایل به مشترکان که فقط هزینه بااس ام اس اعلام میگردد وجلوی هرگونه اطلاع از نحوه محاسبه را میگیرد چه باید کرد
برای من که هر پیامک که 22تومان هست فارسی و لاتین هم فرقی نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار