بازدید 10993

این پدیده «پارتی بازی» نام دارد!

من حدود سه سال است که برای استخدام در شهرداری بوشهر تلاش می‌کنم، مدرک تحصیلی‌ام لیسانس عمران است و سابقه کار در شرکت های عمرانی را هم دارم. در دوره شهردار قبل گفتند اجازه استخدام نداریم ولی برای استخدام شما باید مجوز استخدام صادر شود. حالا که مجوز استخدام صادر شده است شنیده‌ام برخی اعضا شورای شهر می‌خواهند اقوام خود را به سر کار ببند.
کد خبر: ۵۳۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 16 September 2015
یکی از معضلات اساسی کشور مشکل بیکاری جوانان است، کسانی که به هر دری می‌زنند تا در شرکت و اداره‌ای مشغول به کار شوند و متاسفانه در این راه موفق نمی‌شوند. جوانان زیادی در کشور ما با مدرک‌های تحصیلی بالا به ناچار رو به شغل‌های کاذب آورده‌اند. داشتن یک شغل خوب و آبرومند و داشتن حقوقی که بتوان با آن یک زندگی ساده را اداره کرد این روز‌ها آرزوی هر جوانی شده است.

به گزارش تابناک بوشهر، استان بوشهر به دلیل وجود منابع نفتی و گازی و به طبع آن استقرار صنایع مختلف از مراکز اصلی جذب نیروی کار در کشور است. در دولت سابق طرحی به تصویب هیات دولت رسید که همه شرکت‌های مستقر در استان بوشهر موظف شدند که 50 درصد سهمیه استخدام نیروی مورد نیاز خود را به بومی‌های استان اختصاص دهند. متاسفانه این قانون جذب نیرو نتوانست برای مردم بوشهر کارایی مناسبی داشته باشد و معمولا توسط شرکت‌های مستقر در استان دور زده شد.

طی روز‌های گذشته خبر جذب نیرو در شهرداری بوشهر باعث شد تا بارقه‌ی امیدی در دل جوانان جویای کار شهر بوشهر بدرخشد. طولی نکشید که یکی از افراد نزدیک به شهرداری بوشهر به  "تابناک بوشهر" گفت: برخی اعضا شورای شهر بوشهر از شهردار خواسته‌اند که شرایط برای استخدام فرزندان و اقوام نزدیک آنها را آماده کند. گویا شهردار بوشهر نیز از این درخواست اعضا استقبال کرده بود اما رسانه‌ای شدن این قول‌ و قرار موجب شد تا زمان استخدام به تعویق بیا فتد.

یکی از جوانانی که جویای کار است و سوابقش را برای استخدام در شهرداری بوشهر به چند نفر از اعضا شورای شهر نشان داده است می‌گوید: من حدود سه سال است که برای استخدام در شهرداری بوشهر تلاش می‌کنم، مدرک تحصیلی‌ام لیسانس عمران است و سابقه کار در شرکت های عمرانی را هم دارم. در دوره شهردار قبل گفتند اجازه استخدام نداریم ولی برای استخدام شما باید مجوز استخدام صادر شود. حالا که مجوز استخدام صادر شده است شنیده‌ام برخی اعضا شورای شهر می‌خواهند اقوام خود را به سر کار ببند.

یکی از اعضا شورای شهر نیز در گفتگو با تابناک بوشهر با تایید خبر اقدام برای استخدام فامیلی در شهرداری بوشهر گفت: مشکل بیکاری برای همه مردم یکسان است و همه خانواده دوست دارند فرزندانشان مشغول به کار شوند. اگر برخی اعضا شورا تلاش کنند که فرزندشان برخلاف قانون استخدام شوند قابل قبول نیست. بالاخره بچه‌های آنها استخدام شوند و بقیه پشت در بمانند درست نیست.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود افزود: مجوز استخدام در شهرداری باید در شورا شهر به تصویب برسد. شهرداری بوشهر لایحه‌ای به شورا شهر داده است و در آن لایحه طبق ضرورت و نیاز مشخص شده است که چند نفر را باید استخدام کند اما با این وضعیت پیش آمده از این استخدام جلوگیری خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار