بازدید 31074
باز هم بچه پولدارها به دغدغه های عمومی حمله‌ور شدند؛

اگر «از کجا آورده‌اید» را جدی نمی‌گیرید، یوز و پلنگ را جدی بگیرید!

سخت است بپذیریم انتشار تصویری که در آن یک پلنگ ایرانی در جمع چند بچه پولدار دیده می‌شود، هیچ گونه‌ای شیرینی، جز برای منتشر کنندگان تصویر و دیگر بچه پولدارها داشته باشد، زیرا مدتی است آنقدر درباره پلنگ کشی و ضرورت مراقبت از این گربه سان بزرگ و زیبای ایرانی در رسانه ها منتشر شده که اغلب ایرانیان متوجه خطر بزرگی که در کمین این گونه نشسته، آگاه شده‌اند.
کد خبر: ۵۳۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 17 September 2015
گویی کل کل کردن برای این جماعت هیچ حد و  مرزی ندارد؛ اینقدر که نشان داده‌اند هیچ ابایی از دستاویز قرار دادن مسائلی که برای عموم اهمیت دارد، ندارند و می‌توانند همه چیز را ریشخند کنند؛ بی آنکه دغدغه دستگیری، تنبیه و حتی مجازات داشته باشند!

به گزارش «تابناک»، در دنیای خوش آب و رنگ و جذاب مجازی و در حالی که برخی تلاش دارند زیبایی های جهان را به چشم دیگران بنشانند یا تصاویر و فیلم های مفرح و سرگرم کننده را به کمک شبکه های اجتماعی، همرسانی کرده و لحظات خوبی را با دوستانشان و دیگران، شریک شوند، متأسفانه هستند کسانی که دست به هر کاری می‌زنند، بلکه دیده شده و کسب شهرت کنند.

شاید نمونه بارز این افراد، تروریست های تکفیری داعش و هم مسلکانشان در دیگر نقاط جهان باشند که تصاویر اقدامات بی شرمانه خود را منتشر می‌کنند تا رعب آفرینی کرده و صف مقاومتی که پیش رویشان هست را متزلزل کنند؛ یا سلبریتی هایی که دست به هر کاری می‌زنند بلکه شهرتشان فزونی بیابد و از قبل این شهرت، کسب درآمدشان فزونی بگیرد.

اما اگر از این نمونه های مشهور بگذریم، با جماعتی مواجه خواهیم شد که یا دنباله رو نمونه های مشهور هستند و یا به خوبی به این مسأله که پایگاه اجتماعی ندارند واقفند و بنابراین، سعی می‌کنند همه ابزارهای ممکن برای خودنمایی کردن را به کار بگیرند و در این مسیر، به گونه‌ای رفتار می‌کنند که حدس زدن درباره نیتشان چندان ساده نیست.

مثل گروه بچه پولدارهای تهران که چندی پیش انتشار تصاویر فخرفروشی شان در شبکه های اجتماعی، نامشان را بر سر زبان ها انداخت و به همه ثابت کرد، چگونه در دورانی که خیلی ها زیر بار مشکلات اقتصادی، صدای خرد شدنشان شنیده می‌شود، برخی اینقدر خوب کاسبی می‌کنند که تمام دغدغه و فکر و ذکر فرزندانشان، نشان دادن موقعیتی است که خانواده در اختیارشان گذاشته و جز بچه افراد «پولدار» بودن، هنری برای عرضه ندارند.

همین گزاره کافی بود تا خیلی ها را خشمگین کند، انتقادات به توزیع نامتناسب ثروت در کشور را شدت ببخشد و چه بسا دل برخی را نسبت به بعضی موضوعات همچون عدالت، چرکین نماید و این توقع را پدید آورد که باید هرچه زودتر امثال قوانین «از کجا آورده‌اید» به اجرا درآمده و با رعایت انضباط دقیق مالی، مشخص شود چه کسی در زمره افراد موفق و سالم و چه کسی خارج از محدوده سلامت ولی به ظاهر موفق است.

شاید جالب به نظر نرسد ولی تصاویر فخر فروشی بچه پولدارها با ثروت والدینشان این نکته را هم به ذهن برخی متبادر می‌کرد که آیا می‌توان بی ارتکاب فساد اقتصادی، به آن حد از ثروت رسید که در کشوری که بعد از انقلاب با انواع مشکلات دست به گریبانش کرده و از جنگ تا تحریم، همه جوره در مضیقه قرارش داده‌اند، خودروی میلیاردی خرید و فروش کنند، محصولات بسیار گران قیمت فلان برند مشهور را خریداری کنند و با مجهز شدن به تمامی ابزار گران قیمت جلوه گری در جهان، قوانین را هم به سخره گرفته و شب نشینی های آنچنانی در خانه های آنچنانی تر رقم بزنند و دست آخر از همه این روند، عکس بگیرند و به وجناتشان بنازند؟!

بر این اساس خیلی ها توقع داشتند که دست کم کنکاشی در این ماجرای نوظهور صورت گرفته و لااقل مشتی نمونه خروار، برخوردی با این نوجوانان و جوانان قانون گریز و هنجار شکن صورت گیرد؛ اما ظاهرا تاکتیک مسئولان برای مقابله با این آفت نوظهور، چیزی متفاوت بود؛ آنقدر متفاوت که می‌توان «بی خیالی» لقبش داد.

اما این پایان راه نبود، زیرا بچه پولدارها همان گونه که به ناگهان قارچ گونه آشکار شدند و نگاه ها را به سوی خود جذب کردند، حالا که تب و تاب نقدشان فروکش کرده، جلوه های جدیدی از بی قیدی خود منتشر می‌کنند بلکه بار دیگر به کانون بحث های اجتماعی گره بخورند و از این رو، بازی با حیات وحش کشورمان را دستمایه قرار داده‌اند؛ بازی که ریشه در اهمیت یافتن مسائل زیست محیطی و به ویژه وضعیت حاد برخی گونه های حیات وحش نشأت گرفته و پشت گرمی بچه پولدارها از ورود به آن هم چیزی نیست جز همان بی خیالی یاد شده.

بدین ترتیب عجیب نیست روزی می‌شنویم که فیلمی (البته پر ابهام) از اسارت یک یوز در یک منزل منتشر می‌کنند تا نشان دهند گونه‌ای که برای حفظ بقای آن در حیات وحش و ممانعت از انقراضش، همه به پا خاسته و حتی مجوز ویژه ای از فیفا برای درج لوگوی آن روی پیراهن ملی پوشان فوتبال دریافت کرده‌اند، برای این بچه پولدارها بازیچه‌ای بیش نیست و بعد که خیالشان از تحت تعقیب قرار نگرفتن و تداوم سیاست بی خیالی از جانب مسئولان راحت می‌شود، شیرین کاری های جدید رو کنند؛ شیرین کاری که نه، چراکه سخت است بپذیریم انتشار تصویری که در آن یک پلنگ ایرانی در جمع چند بچه پولدار دیده می‌شود، هیچ گونه‌ای شیرینی، جز برای منتشر کنندگان تصویر و دیگر بچه پولدارها داشته باشد، چراکه مدتی است آنقدر درباره پلنگ کشی و ضرورت مراقبت از این گربه سان بزرگ و زیبای ایرانی در رسانه ها منتشر شده که اغلب ایرانیان متوجه خطر بزرگی که در کمین این گونه نشسته، آگاه شده‌اند و خیلی ها از این بابت احساس نگرانی می‌کنند.

بماند که برخی از فعالان حیات وحش و البته کارشناسان فن معتقدند، آنچه در این تصویر به نمایش درآمده، نه یک پلنگ زنده، که نسخه تاکسیدرمی شده پلنگی است که احتمالا در شمال کشورمان تبدیل به پوستی کشیده شده روی ماکت شده و پیش از آنکه دستمایه فخر فروشی چند بچه پولدار شود، صید شکارچی کم دانش و قانون گریزی شده که برایش فرقی نداشته آخرین پلنگ اقلیم ایران را بی جان می‌کرده یا موجود دیگری را!

البته احتمال بی جان بودن این پلنگ فرقی در اصل ماجرا ایجاد نخواهد کرد، زیرا در صورت تعقیب قانونی منتشر کنندگان این تصویر، هم می‌توان ایشان را به جرم خرید این نماد قانون شکنی متهم کرد و به مجازات سپرد و هم احتمالا می‌توان با کمک اطلاعاتی که از ایشان به دست می‌آید، فردی را تحت تعقیب قانونی قرار داد که این قلاده پلنگ ایرانی را از چرخه طبیعت کشورمان کاسته است؛ چه با حیوان تاکسیدرمی شده مواجه باشیم و چه پیگیری ها به کشف پلنگی منتج شود که هنوز نفس می‌کشد (و البته رام کردن آن بسیار بعید است!).

همه اینها به شرطی است که عزم پیگیری این ماجرا وجود داشته باشد، وگرنه کم نیستند افرادی که وقتی سرنوشت نامعلوم طرحی که قرار بود به قانون تبدیل شده و به کمک آن پیشینه اقتصادی افراد را شفاف کرد تا از شمار تخلفات فراوان اقتصادی در کشورمان کاسته شود، به یاد می‌آورند، نومیدی مجابشان می‌کند که سری به تأسف تکان داده و بگویند، «هر وقت تکلیف «از کجا آورده‌اید؟» مشخص شد، بعد انتظار داشته باشید که نگرانی ها درباره یوز، پلنگ، دیگر گونه های حیات وحش و حتی مسائل دیگر زیست محیطی هم مورد پیگیری قرار گرفته و برای رفعشان، تلاشی صورت گیرد.

گویی مسئولان منتظرند تا این بچه پولدارهایِ قانون شکن، اقدامی شبیه رفتارهای بی شرمانه امثال داعشی ها از خود بروز دهند تا وارد عمل شوند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۷۴
واقعا متاسفم که یک مشت تازه به دوران رسیده که هممون میدونیم این پولارو از کجا آوردن دارن رو مخ مردم ویراژ میدن و کسی نیست که با اینا برخورد قاطع کنه.
پاسخ ها
طبیعت شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
دوست عزیز با شما موافقم....پلنگ و سایر گونه های جانوری کمیاب جزو سرمایه های ملی ایرانیان بشمار میروند کسی حق ندارد این سرمایه ملی ایرانیان را جزو اموال شخصی خود کند.
اقا زاده
شاید از نظر مالی ثروتمند باشند (البته بماند از چه راه هایی)، اما از نظر فرهنگی بسیار فقیر هستند ...
من یه کارمند ساده هستم ولی با این وجود اصلا برای این پولدارها و خودم که بی پولم ناراحت نیستم جرا که بعضیها واقعا برای پولدار شدن مثل برادر زن من زحمت کشیده و خون دل خورده اند خواهشا همه پولدارها رل تو صف مفتخوران نبرید
انقدر به بچه پولدار ها گیر ندین، تو همین بچه پولدار ها من کسایی میشناسم که بی هیچ ادعایی میرن کارگریم می کنن یا کسه دیگه ای که با یه پژو ۴۰۵ صبح ساعت ۷ سره کاره تا ۱۰ شب بعدشم میاد خونه به هیچ جفنگ بازی نمی رسه. اینا بچه پولدارای هستن که باباشون معلوم نیست از چه قشر خلافکاری اومده و چطوری تربیتشون کرده که فقط دنباله پک و پز و الواتین.
خوب شاید اینها بچه های خود «مسئولان» باشند که صدایشان در نمی آید.
شماره ماشینو هم لاک بگیر . مگر چند تا لکسوس با این ارقام داریم ؟
این بچه ها ثمره هشت سال عدالت عدالت کردن فردی معلوم الحال هستند. پدیده ای که ایشان با عدالتشان آورد را هیچ کس در تاریخ نتوانسته بود ایجاد کند.
تابناک جان شما چرا میسوزی
اقا ما که می گیم چه شیر تو شیری شده چاپ نمی کنی خوب منظورم همینه!!
اولا این عکس جوونا مشکوک می زنه ایرانی باشند شاید توی تهران باشه ولی ایرانی بودن ؟؟!!! شاید بچه های اون دورو بر باشند!!!.به شماره خودرو توجه نکنید.
فکر می کنید ارازل اوباش باید چه شکلی باشه؟
هی نگید تهاجم تهاجم ... والله اینا عین تهاجم.. اند
گستاخی و بی احترامی به مردم هست
تو اگه می خوای این حیوون رو . بهتره تو بری با اون زندگی کنی!
اصن توهین به طبیعت و حیات وحش
هست...این افراد باید توضیح بدهند به مسئولین و جریمه بشن
والا خارج اینجوریا که بعضیا می گن نیست
25 ساله اینورا ندیدم!!
برادربزرگوار موضوع ازکجا آوردی مال سابق بود دیگه دنبالش نگرد لطفا.
بچه پولدار بودن با دائش مقایسه می کنین؟جالبه...
اگر قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی به شدت برخورد میکرد الان یک قشر تازه به دوران رسیده که معلوم نیست از چه راهی پولدار شده اند اینگونه در اینستاگرام و شبکه های دیگر اجتماعی جولان نمیدادند. شما بروید در پیج اینها ببینید به چه راحتی از مشروبات الکلی و پارتیها مختلط و درون استخر عکس میگذارند. اینهاحتما رانتی دارند که باهاشون برخورد نمیشه ...
اینطوری که بهتر ازش مراقبت میشه
چرا زوم کردیم رو معلول? علت مهم است ، و خودتان هم بدرستی به آنها می‌پردازید در اخبار اختلاس و همین واگذاری آلومینیوم چند هزار میلیاردی به یکسوم قیمت ۰۰۰ خوب اینها و آقازاده هاشون اینجا هم پلنگ بازی نکنند میروند ینگه جهان آن کار دیگر میکنند۰
یا رب مباد که گدا معتبر شود ........
يه ويلا با يه ماشين 300 ميلوني نشان بچه پولداري نيست.اينها دوست دارند كه پول دار دانسته شوند و شما به آساني آنان را در جهت برآورده شدن خواسته شان همراهي ميكنين!
جای خالی قانون حس میشه وقتی معلوم نیست اینا چطوری یک شبه کسب ثروت کردنند .....قانون از کجا اورده ای چی شد ؟؟؟؟؟

افرادی که نه اصالت دارند نه سابقه مشخصی !!!
پلنگ را دیدید و ظرف 24 ساعت واکنش نشان دادید ولی تاراج سرمایه 1000000سرمایه گذار پدیده و موسسه ...را هنوز بعد هشت ماه ندیده اید وای بر شما
با توجه به اينكه نيمه پلاك ماشين و نوع ماشين آشكار است به نظر نمي آيد كه پيدا كردن اين افراد و و نجات دادن حيوان كار پيچيده اي باشد
بابا تو طبیعت باشن دست یه مشت وحشی میافتن کشته میشن.
تو این مملکت نسل جوان ها،ازدواج،کار،آب،هوای خوب و...در حال انقراض است شما فکر میکنید یک پلنگ ...
شما كه ابزار و امكانات داريد آنها را به نام معرفي
كنيد تا معلوم شود...
ببينيد به كجا ها ها ها ها وصلند ، البته زياد كنجكاوي نكينيد چون معلوم نيست شما را به كجا ها ها ها ها مي برند
اولا يوز نيست پلنگه....
ثانيا ايراني نيست افريقاييه....
ثالثا چرا اينقدر جوساري ميكنيد...كاره اينا بهتر از كار محيط زيست و پارك ارمه كه!!!! لااقل شرايط حيوون درست و حسابيه...
فقط اعدام
:((((((((((
این جماعت بعد ها بلای جان مملکت خواهند شد. جوانکهایی که با پولهای بادآورده و رانت به اینجا رسیده اند و انگار هیچ چیز جلودارشان نیست. از نحوه رانندگی شان بگیرید تا این فخرفروشی ها و خود نمایی ها. متاسفانه دولت نهم و دهم با عملکرد اقتصادی فاجعه بارش این افراد را به خورد جامعه داد که دهن کجی به قانون رو نوعی افتخار میدانند.
کاملا واضحه تاکسیدرمیه . ولی تاکسیدرمی هم از کجا اومده جای سوال داره و باید صاحب عکس رو تاکسیدرمی کرده و در طبیعت برای حیوانات به نمایش گذاشت
این بچه پولدارها ، بچه های خودشون هستن دیگه
البته قانون از کجا اورده ای را اگر در ایران اجرا کنند حکایت...
گرحکم شود که مست گیرند
در شهر هر انکه هست گیرند
چو ناکس به ده کدخدایی کند / کشاورز باید گدایی کند
جنبه مهم این کار تمسخر قانون به واسطه پول داشتن است
در کشورهای موفق هیچکس با هر اندازه از تمکن مالی به خود اجازه مسخره کردن قوانین را نمی دهد
چون با برخورد کوبنده قانون مواجه می شود
ولی متاسفانه در کشور ما پول برای دارندگانش حاشیه امن مطمئنی را ایجاد کرده که به خود اجازه این کار و کارهای مشابه را می دهند و به قول معروف به ریش قانون می خندند
تابی جون ! چو دانی و پرسی سؤالت خطاست . تو میدونی ما هم میدونیم که این بچه پولدار ها کسانی نیستند به جز رانت خواران و آقازاده ها و وابستگان که سالهاست حقوق مردم ایران را نادیده گرفته وبه بیت المال خیانت کرده اند . مطمئناً اینها فک و فامیل پرتقال فروش سر کوچه ما نیستند .
تابی دلت خوشه ها, 3 میلیارد دلار ناقابل رو نمیتونن از بابک زنجانی بگیرن, حالا توقع داری جریمه شکار یوز پلنگ رو بگیرند از این گردن کلفتااااااا
...خواجه در بند نقش ایوان است
این مسائل وجدان و عدالت و ...برای فریفتن مردمعادی است والا هرکسی خودش را به بالا می چسباند یک شبه پولدار می شوند و رانت و انحصار درست نوشتید ولی فکر کنم با این ترفند عقده دل مردم را خالی می کنید و الا هرگز کسی رسیدگی نخواهد کرد"چاقو دسته خودش را نمی برد."
مقایسه فیلمهای سر بریدن داعش با تصویر بچه پولدارهای تهرانی؟؟؟!!!!!!!!!!!
شدیدا دلم برای نویسنده سوخت
برادرم اگر ثروت از راه نادرست باشه بیا ثابت کن اونوقت حرفت درسته...اما اینکه کسانی به صرف اینکه بچه یه خانواده پولدارن پس مجرمم که نشد حرف .....این حرفا واس دهه شصته ....اینم بگم که متهم نشم من با ماهی 500 تومان زن و دو تابچه دارم منطقه شدیدا محرومم زندگی میکنم اما از ماست که برماست بی عرضه گی خودمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
اگر ايني كه ميگي راسته پس شما خودت قهرمان زندگي هستي مرحبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
شما باید روزگارت بدتر از این هم باشه
اینها فقط بچه پولدار نیستند آقازاده هم تشریف دارند....
سلام فقط ممد نبودی ببینی شهر ازاد گشته .......اه و واویلا
چرا عکس کامل نمی گذارید؟ چرا اطلاعات کامل آنها را نمی گویید؟
مافقط بسنده کردیم به چند لگوکدام قانون سفت وسخت وبیشگیرانه روبرای حفاطت از حیاط وحش ومیحط زیست وز کردیم
این یوز نیست تابی جان پلنگه اونهم آفریقایی ۲ سال سنش بین این جماعت مفرح هم جاش خوبه
نمیدونم چرا همیشه خون یکسری از افراد قرمز تر از بقیه هست در نظر مسئولین
تابی جون توام که از ترست عکس اینا رو پوشوندی.
چه کار کنیم؟ خودمون دست به کار بشیم...
بالاخره این بچه پولدارها باید رای بدهند و به این رای ها نیاز است........
شما هم چقد ساده این اینا خواستن سوسه بیان
واقعی نیست از این ماکتیاست چی میگن اینایی که خشک شدن
جالبه که صاحبان عکس با وقاحت و پررویی تمام و بدون هیچ ترسی عکسشون را به اشتزاک می گذارند ولی شما روی صورتشان ماسگ میزنید تتا آبروی شان را حفظ کنید . پس ، یه ماسک هم به پلاک خودرو مس زدید
بابا اینا یه شغل معمولی که نداره حتما یکی از مقامات یا صاحب شرکت های بزرگ و نفوذ داره پس انتظار اینکه بخوان کاری بر این پدیده بچه پولداری (فرزند خودشون) انجام بدن
والا آنجا جاش امن تره تا توی باغ وحش های ما
کاش ما هم بچه پولدار رانت خوار بودیم
درود این بچه ژیگولها اگر شیر هم خواستند موجود است !البته به قیمت جان بی ارزششان تمام خواهد شد !
اون یوز اگر در طبیعت پر شکارچی ایران رها شه یا در باغوحش بی طراوت اسیر شه سرنوشتی بهتر از فوق الذکر نخواهد داشت.
تا قانون از كجا آورده ايد(رانتي-قدرتي -رياستي....) نباشد همين آش و همين كاسه خواهد بود البته اسلام با مال مشروع مخالف نيست
لااقل ادم میدونه جای یوزه خوبه و روزی یکی دو کیلو گوشت میخوره بهتر از اینکه تو باغ وحش تو نیم متر جا نون خشک بش بدن
همه چیزمون درست شد فقط تنها مشکلمون گرفتن این هاست بابا جان، مردم و ملتمون فکر کنم واجب تر باشن که دارن نابود میشن همه جوره ،ای کاش یه کم برای این خروج ارز و پولهای بی حد و حساب وقت میزاشتیم و پیگیر میشدیم هر چند با اصل موضوع موافقم که حیاط وحش باشد ولی شما نویسنده محترم کمی پیاز داغشو یاد کردین
حداقل تو خونه اینا کسی شکارش نمیکنه
اقا بی خیال بچه مایه دارن مثل ما یللا قبا نیستن که تو کرایه خونشون بمونن
از کجا آورده اند؟!!! یا دزد بوده یا وارث دزد!!
این تحریم ها واقعا تعمت بود
مشكل چيه؟
راهی برای درست شدن ایران نیست مگر بعضی بروند
این یوز نیست . پلنگ است
نيازي به مخدوش كردن چهره نيست تابي جون در شبكه هاي اجتماعي ارسال و رويت شده است . از لحاظ سياسي هم ترسي ندارند...
اين افراد را نمي شود بچه پولدار ناميد بايد بين بچه هاي خانواده هاي متمول و نو كيسه هاي تاز به دوران رسيده تفاوت قاعل شد اينها پديدهاي چند دهه اخير هستند كه با سوء استفاده از رانتهاي دولتي و آشوفته بازار اقتصادي و بي كفايتي بعضي از مسعولين بوجود آمده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
چقدر غلط املایی ! قائل ! آشفته !مسئولین !
بهرحال این هم یه جور زرنگیه دیگه که عده ای از این پولهای سرگردان استفاده میکنن ! اگه میتونین شما هم ....
بابا اصل مصیبت روولکردی هی میگین یوزنیست پلنگه اصلا خره این...پشتشون گرمه
1
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر