بازدید 11567

گروگانگیری خشن برای اخراج مستأجر!

پسر صاحبخانه برای اینکه مستأجرشان زودتر خانه را تخلیه کند، ۲ آدم‌ربای خشن را اجیر کرد. گروگان‌ها یک مادر و دختر ۳ ساله بودند که ۴ ساعت در یک خانه قدیمی زندانی شدند.
کد خبر: ۵۳۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 05 October 2015
پسر صاحبخانه برای اینکه مستأجرشان زودتر خانه را تخلیه کند، ۲ آدم‌ربای خشن را اجیر کرد. گروگان‌ها یک مادر و دختر ۳ ساله بودند که ۴ ساعت در یک خانه قدیمی زندانی شدند.

به گزارش «همشهری»، ماجرا از این قرار بود که ظهر 23 شهریور‌ماه زنی جوان به همراه دختر 3 ساله‌اش برای خرید به خیابانی در شرق پایتخت رفت. لحظاتی بعد وقتی این مادر و دختر وارد کوچه خلوتی شدند 2 مرد قوی‌هیکل به سمتشان رفتند. یکی از آنها چاقویی زیر گلوی زن جوان گذاشت و دیگری با تهدید دختر 3 ساله او را ربود.

کمی آن طرف‌تر یک خودروی پژو پارک شده بود که کودک‌ربا به سمت خودرو رفت و دختربچه را به زور سوار ماشین کرد. مادر او در مقابل چشمان وحشت‌زده دخترش شروع کرد به داد و فریاد و کمک خواستن از مردم که در همین حین مرد مسلح تهدید کرد که اگر سکوت نکند او را خواهد کشت. او به زور و تهدید، زن جوان را هم سوار خودروی پژو کرد و به همراه راننده که منتظرشان ایستاده بود گریختند. اما انگیزه آنها از گروگان‌گرفتن این مادر و دختر چه بود؟

4 ساعت بعد زن جوان در حالی‌که آثار ضرب و شتم روی صورتش وجود داشت به اداره پلیس رفت تا پرده از راز شوم آدم‌ربایان خشن بردارد. او حتی از ناحیه پا نیز هدف ضربه چاقو قرار گرفته و مجروح شده بود که در توضیح ماجرا گفت: 3 مرد گروگانگیر وقتی من و دخترم را با زور و تهدید چاقو سوار ماشین کردند، التماسشان کردم که دخترم را رها کنند اما آنها مرتب فحاشی می‌کردند و کتکم می‌زدند. دخترم به‌شدت وحشت کرده بود و مرتب گریه می‌کرد. آنها در یکی از خیابان‌های همان حوالی ایستادند و وقتی راننده برگشت و به آدم‌ربایان گفت که من و دخترم را به داخل خانه ببرند، او را شناختم. راننده کسی جز پسر صاحبخانه‌ام نبود که همان لحظه متوجه شدم که او طراح نقشه آدم‌ربایی است.

این زن در ادامه گفت: 2 آدم‌ربای خشن با تهدید، من و دخترم را به داخل خانه بردند و لحظاتی بعد هم پسر صاحبخانه به آنجا آمد. او تهدید کرد که هرچه زودتر خانه‌اش را تخلیه کنم. تا پیش از این او و پدرش از من خواسته بودند تا آپارتمانشان را تخلیه کنم و من هم به‌دنبال خانه‌ای مناسب بودم.

این مادر و دختر 4 ساعت در آنجا زندانی بودند و پس از آن پسر صاحبخانه با تهدید آنها را رها کرده بود. او شاید تصورش را هم نمی‌کرد که پس از رهایی مستأجرش، او به اداره پلیس برود و شکایت کند. زن جوان در ادامه می‌گوید: در آن 4 ساعت پسر صاحبخانه و همدستانش به زور مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها حتی تهدیدم کردند که اگر به‌زودی خانه را تخلیه نکنم هم خودم و هم دخترم را به قتل می‌رسانند. آدم‌ربایان پیش از رهایی ما برای اینکه مرا بترسانند با چاقو ضربه‌ای به پاهایم زدند که مجروح شدم. در حالی‌که گریه می‌کردم به من گفتند که اگر پای پلیس را به میان بکشم جان خودم و دخترم در خطر است. با این حال تصمیم به شکایت گرفتم چون امنیت جانی ندارم.

دستگیری متهم در خواب

تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی با دستور قاضی سعید احمدبیگی بازپرس دادسرای جنایی پایتخت تحقیقات خود را در این پرونده آغاز کردند. در نخستین گام، پاتوق‌های احتمالی طراح نقشه گروگانگیری را که کسی جز پسر صاحبخانه شاکی نبود، زیر نظر گرفتند تا اینکه وی سحرگاه دیروز در بستر خواب دستگیر شد.

او روز گذشته برای انجام تحقیقات به دادسرا منتقل شد و اتهام آدم‌ربایی را انکار کرد. وی مدعی شد که مادر و کودک را سوار ماشین خود کرده و از مادر خواسته تا هرچه زودتر خانه‌شان را تخلیه کند.

او درحالی این ادعا را مطرح کرده که چند شاهد در محل دیده‌اند که 3 نفر با زور و تهدید چاقو مادر و دختر را ربوده و سوار خودرو کرده بودند.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون پسر جوان با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته است و تحقیقات برای شناسایی 2 آدم‌ربای خشن اجیرشده ادامه دارد تا ابعاد پنهان ماجرا آشکار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۹
جناب ايت الله لاريجاني الوعده وفا شما فرموديد بااين افراد بااشدمجازات برخورد مي كنيد مطمئناادم ربا ها كارشان اين است وتاحال خدامي داند چه جنايت هاي مرتكب شده اند
حق توحش برای جامعه ای با این نشانه ها امری واجب است!
وقتی قانونی برای تخلیه مستاجر پیدا نشه اخرش صاحب خونه مجبور میشه دست به چنین کارهایی بزنه البته من نمیخوامکاری رو که کردن رو تائید کنم ولی یه موقع میشه که ادمانقدر بهش فشار میاد که کنترلشو از دست میده مخصوصا زمانی که میگن برو هر کاری دلت خواست بکن ویا شکایت کن
پاسخ ها
افشین
| United States |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
جواب این دوستمان عمیق تر از فاجعه آدم ربایی است. شواری حل اختلافها وظیفه دارند به همین امور دخالت کنند. دیگر سطل پر از مدفوع بر سر مستاجر خالی کردن و زورگویی های این چنینی گذشته است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
دارم میگردم ببینم فرق تو با حیوون چیه ولی به نتیجه ای نمیرسم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
واست نگرانیم خودتو به یه روان ........معرفی کن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
این کسانی که با نادانی هرچه تمام حکم به اعدام صاحبخونه میدن اگه خودشون روزی صاحبخونه شدن و مستاجرشون تخلیه نکرد و ناچار به شکایت شدن اونموقع تازه خواهند فهمید که چقدر قوانین مسخره ای داریم و چه بسا خودشان بدتر از این دوستمون میکردن.
اگر اعدامشان نکنند باید فاتحه عدالت را خواند.
هرچند کار پسر صاحبخانه یه هیچ وجه قابل دفاع نیست و بنظر من باید شدیدا مجازات بشه چون کسی که استعداد همچین کاری داشته در موارد دیگه هم انجام خواهد داد ولی واقعا اکه ما یک قانون درست و حسابی داشتیم که آدم براحتی بتونه حقش بگیره باز هم هرکسی مجبور میشد خودش شخصا و به این شکل ناصحیح عمل کنه؟
بدون محاکمه باید اعدام شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
باسلام با نظر شما کاملا موافقم
چندی پیش آپارتمانی را که در مرحله صدور سند بود نقدی خریداری کردم که مالک خانه کل پول را نقدی گرفت که بعدها مشخص شد مبلغی نزدیک به هشت میلیون تومان وام بانکی دارد که فروشنده یکسالی هم قسط های آنها را نداده و به آن نیز جریمه تعلق گرفته ، خلاصه اینکه بعد از یک ماه دوندگی از کلانتری به دادسرا و این طرف و آنطرف در نهایت دوبار رای به ضرر من و پیروزی فروشنده کلاهبردار صادر شد و به ریش من مال باخته هم خندید
در اجاره دادن یا اجاره کردن یا خرید خانه یا فروش آن و یا هر نوع معامله دقت نموده و سعی کنیم با افراد ناباب معامله نکنیم. حتی یک قوطی پنیر نیز از افراد جامعه ستیز خرید نکنیم و پول توی جیبشان نکنیم
آقا ما یک مستاجر داریم خالی نمیکنه
خودمون آلاخون والاخونیم
این فکر خوبی بودا...
هل بزنین این کثافتارو بندازین اب خنک بخورن عوضیا
با سلام و احترام
به نظر میرسد این مادر و دختر تنها زندگی میکنند. اتفاقا من هم تنها زندگی می کنم، دو سال گذشته صاحب خانه اجاره را زیاد نکرد، از قضا صاحب خانه پسر هم دارد، ولی پسرانش برای من امنیت هستند، جواب کردن زن و بچه تنها به هر دلیلی که باشد صبر بیشتری میخواهد.....باور کنید زن بودن و مستقل بودن سخت است ...کمی مراعات کنید جای دوری نمیرود!!!
مستاجر سمج!!
وفتی می خوای خانه خودت را بگیری باید هزار تا خان شکایت رو بگزرونی همینه دیگه ودت باید مجری قانون بشی
هم اکنون از طریق شورارای حل اختلاف در صورتیکه قرارداد منقضی شده باشد ظرف 3 روز تخلیه انجام می گردد
تو رو بخدا آزادشون نکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر