بازدید 34807

سرنوشت 80 میلیون ایرانی به شستی های مجلس مرتبط بود که کار نکرد!

اگر این ادعا درست باشد که علت رأی نیاوردن دو فوریت طرحی که شاید سرنوشت 80 میلیون ایرانی به آن بستگی داشته است، فقط کار نکردن شستی های رأی دهی بوده است، باید از این مجلس چه انتظاری داشت.
کد خبر: ۵۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 05 October 2015
بیش از یک دهه از موضوع پرونده هسته ای و مذاکرات هسته ای می گذرد؛ اما به قول معروف حکایت همچنان باقی است! بعد از 22 دو ماه مذاکره در دولت یازدهم و سرانجام توافق وین، این پرونده هر روز دچار حواشی و همچنین کشمکش هایی میان برخی گروه های سیاسی می شود.

به گزارش«تابناک»، دیروز بعد از 40 روز از آغاز فعالیت کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، نهایتاً گزارش این کمیسیون به عنوان سند کارشناسی قوه مقننه با امضای علیرضا زاکانی رئیس این کمیسیون به صحن علنی مجلس ارسال شد تا نمایندگان ملت بر اساس این گزارش، نظر خود را درباره برجام اعلام کنند.

در همین زمینه، مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت این گزارش بررسی دوفوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در اجرای برجام» در دستور کار خود قرار داد؛ اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وجود حمایت رئیس مجلس، با بررسی ۲فوریتی برجام در صحن علنی مخالفت کردند.

در واقع پس از دفاعیات لاریجانی از لزوم بررسی 2 فوریتی این طرح و همچنین بندهای طرح، رأی گیری شد که در نتیجه آن نمایندگان با دوفوریت طرح مخالفت کردند؛ نکته ای که در این میان بسیار مهم است، چرایی رأی نیاوردن طرح دو فوریتی برجام در مجلس است.

هرچند عده ای دلیل رأی نیاوردن طرح دو فوریتی برجام را عدم پایبندی برخی نمایندگان به قول و قرارهای قبل از رأی گیری منتسب می کنند، برخی از نمایندگان دلیل رأی نیاوردن این طرح را کار نکردن برخی شستی های رأی گیری در مجلس عنوان کرده اند.

بر اساس این گزارش، تصویب دو فوریت این طرح به رأی موافق دوسوم نمایندگان حاضر در جلسه نیاز داشت. یعنی دست کم باید 164 رأی موافق کسب می شد. اما دوفوریت طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام 159 رأی موافق کسب کرد.

پس از پایان رأی گیری و تصویب یک فوریت طرح یادشده، برخی از نمایندگان به جایگاه هیأت رئیسه رفتند و خطاب به لاریجانی گفتند که سیستم یا همان شستی های رأی دهی برخی از نمایندگان قطع بوده و نتوانستند در رأی گیری شرکت کنند. این در حالی است که براساس آمار نزدیک به 16 نماینده در رأی گیری دو فوریت شرکت نکرده بودند.

علی لاریجانی، رئیس جلسه این اشکال را وارد ندانست و تأکید کرد، اگر دوباره هم رأی گیری شود باز هم با همین سیستم ها رأی گیری می شود و مطابق آیین نامه نمی توان رأی گیری را تکرار کرد.

در همین زمینه کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت می گوید: ما برای تصویب دو فوریت این طرح 5 رأی کم داشتیم و از مجموع افراد حاضر در مجلس 16 نفر موفق به رأی دادن نشدند که از آن میان 10 نفر مربوط به فراکسیون رهروان ولایت بودند.حتی افرادی همچون غلامرضا دستغیب و جواد جهانگیری زاده به دلیل خراب بودن دستگاه رأی گیری موفق به رأی دادن نشدند و طبعا اگر رأی ها محاسبه می شد دو فوریت رأی می آورد.

اگر این ادعا درست باشد که علت رأی نیاوردن دو فوریت طرحی که شاید سرنوشت 80 میلیون ایرانی به آن بستگی داشته است، فقط کار نکردن شستی های رأی دهی بوده است، باید از این مجلس چه انتظاری داشت. مگر می شود تصمیم گیری در رابطه با پرونده ای که بیش از یک دهه از آن می گذرد و باعث ایجاد بحث های متعدد داخلی و بین المللی شده است، فقط با کار نکردن چند شستی، نظر دادن در رابطه با آن چند روز تاخیر ایجاد شود.

اگر نمایندگان بر اساس تشخیص خود به این نتیجه رسیده اند که دو فوریت این طرح لزومی ندارد، کاملا قابل دفاع و تحسین است. اما اینکه فقط خرابی چند شستی عامل تغییر نظر مجلس شورای اسلامی درباره یک موضوع آن هم به مهمی برجام باشد؛ چگونه توجیه پذیر می باشد.

آیا مردم نباید این پرسش را از مجلس شورای اسلامی داشته باشند که چگونه وظیفه خطیر قانون گذاری را به مجلسی تفویض کرده اند که ممکن است، رأی آن به دلیل خرابی چند شستی تغییر پیدا کند؟!

بدون شک هر رأی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی بر زندگی 80 میلیون ایرانی تأثیر خواهد داشت. مگر می شود به همین نکته اکتفا کرد که دلیل رأی نیاوردن یا آوردن یک طرح یا لایحه کار کردن یا نکردن شستی های رأی گیری در مجلس باشد.

امروز مردم ایران منتظرند که نمایندگان مجلس پاسخ قانع کننده ای نسبت به عملکرد خودشان در موضوع بررسی برجام ارائه کنند. مردم نمی پذیرند که عصاره های ملت که وظیفه حفظ منافع مردم را به عهده دارند، بدون توجه به نقش بزرگ و همچنین تعیین کننده خودشان اقدام و یا فعلی انجام دهند. این مردم چگونه می توانند به نمایندگانی که حتی نتوانسته اند در مورد مهمترین مسأله فعلی کشور اظهار نظر کنند، دوباره اعتماد نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۷۸
انتشار یافته: ۶۴
تابناك خجالت بكش با اين تحليل هات شما سايتها هستيد كه داريد بين مردم اختلاف مي اندازيد واختلافها باعث اين شده يكسري همطون به هم سر اين برجام مسخره بي احترامي كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
برادر من شما چه دل خوشی داری.ما خیلی وقته از مجلس انتظاری نداریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
کسی که این همه منفی میاره بره خجالت بکشه!
برجام هم بسیار قرارداد خوبیه، اصلا هم مسخره نیست بلکه بسیار جدیه!
یا قیر هست قیف نیست ... یا قسف هست قیر نیست
حسين اين چه كاري بود كردي ؟
خجالت بكش.
برگرد برو تو كيهان
عوارض خرابی این شاسی ها کمتر از بسته بودن دربهای منا نبود. فرقی نمیکند هدف نابودی ملت است
تابناک منتشر کن

معلوم است که نباید رای می آورد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
آره تابناک، منتشر کن:

از کجا معلوم است که نباید رای می آورد؟!!
مگر از این مجلس توقع دیگری هم بود؟؟؟
اعتمادی در کار نیست . تمام شد . فاتحه مع الصلوات ! همه فرصت ها را از دست دادید .
پاسخ ها
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
کدام فرصت ها
تابناک جان الکی جو نده پدر جان این هم از اون حرفاست ها شان مجلس را پایین نیاورید لطفا چون بر خواست شما حرکت نکرده است.
این آشفتگی به خاطر ارئه طرح ناقص و صلب اختیار و خلع ید مجلس بود که دقیقا 180 درجه با آنچه کمیسیون تخصصی بررسی کرده بودند مغایر بود به همین دلیل آشفتگی به وجود آمد و اگر بیشتر بررسی کنند و شماها رسانه ای نفرمایید و جنگ روانی راه نیاندازید این توافق هسته ای سراسر ضرر تصویب نخواهد شد....جرات داری منتشر کن!
پاسخ ها
کدخدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
شان مجلس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
احسنت بر مجلس
خجالت بکش تابناک شایعه ساز
واقعا آدم با خوندن این خبرها نمیدونه چیکار کنه.بخنده , گریه کنه یا افسوس بخوره. خدا خودش آخر عاقبت مارو ختم به خیر کنه. دیگه ما خودمون نمیدونیم چیکار باید بکنیم.
شاید گاه گاهی استصواب حکم می کند شاسی ها کار نکنند!!!
خداوکیلی بعد انتظار پیشرفت هم داشته باشیم؟؟
درجایی که نمایندگان مردم(!) رفتارهایی این چنینی دارند و شاید بگم تنها چیزی که برایشان در درجه اهمیت قرار ندارد، زندگی ملت و آینده مملکت است؛ خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.


جالبه بعد همین آقایان به نمایندگان آمریکا گیر میدن، بازم اونا وقتی حرفی بزنن میشه روی حرفشون حساب کرد و موافق و مخالفشون از قبل کامل مشخصه؛ یعنی دروغگو نیستند اما نماینده های منفعت طلب ما .....
عده اي تصور مي كنند با به تاخير انداختن برجام نشانه اي از قدرت ايران را به جهانيان نشان داده اند اما سخت در اشتباهند
امان از این دلواپسان
پاسخ ها
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
امان از بی خیالان
فوتبال نیست که "خطای شاسی! بخشی از بازی بشه..."
عمل نکردن شاسی واسه همه بوده، هم موافق و هم مخالف، پس الکی جو ندید، در ضمن، برای سرنوشت 80 میلیون نفر، به همون جامعه، مردم و خیابون نگاه کنید، ببینید مردم چقدر برجام رو قبول دارند و منتظرش بودند نه چند تا نماینده که از شهر 10 میلیونی با 50 هزار رای رفتن مجلس (تابناک، مثل همیشه سانسور کن)
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
جناب استاد فقط 5 رای از 16 رایی که داده نشده می خواسته تا تصویب بشه
لطفا مقام استاد رو خراب نکن
اين مجلس در راس امور نيست ولي يادشان باسد كه انتخابات اسفندنزديك
است .
مشخصه که کارنکردن شاسی دلیل وکیل الدوله هاست ....تا بگن طرحشون ایراد نداشته.
تحلیل بر خبر نادرست صحیح نیست!
حالا این طرح 2 فوریتی چی بوده ؟
پاسخ ها
پیرمرد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
هرچی بوده به نفع نمایندگان نبوده.
فقط میگم متاسفم برای مجلسی ها
خداوکیلی آدم می مونه چی بگه، کجا بگه ،چیکار کنه واقعا ما شاهکاریم شاهکار.
متاسفم برای مجلسمون، اگه واقعا شاسی های رای گیری در مرکز قانون گذاری خراب بوده !!!
خوب دبه درآوردن را بلد هستید!
کار نکردن شاسی های رای گیری قابل اغماض و چشم پوشیه در مقابل نمایندگانی که ثابت کرده اند عمریست کار نمیکنند... (بیچاره شاسی ها که کاسه کوزه ها سراونا میشکنه)
ببینم
اگه ارث باباش رو هم داشتن تقسیم میکردن و نظرش رو میخواستن و نمیتونست نظرش رو ابراز کنه انقدر دموکراتیک اقدام میکرد؟!!!!!!!!!!!

یا همونجا داد و قال راه مینداخت؟!
این کسانیکه که رای ممتنع میدن در واقع بی خاصیت ترین افراد در مجلس هستن و همیشه رای ممتنع در مجلس برای من سوال بوده ، چرا یک نماینده با این زبان باید بگه برای من فرقی نمیکنه چی میشه.
در تمام رای گیریها عده ای از نمایندگان شرکت نمیکنند .این عده در حالیکه در صحن مجلس حضور دارند یا مشغول کارهای شخصی خودند یا مشغول صحبت با نمایندگان دیگر یا مشغول صرف چای در اتاق انتهایی پارلمان هستند. همیشه همینگونه است .قوانینی که حساسیت زیادی دارد و به هر دلیلی رای نمی آورد یک عده ای از نمایندگان بعد از اتمام رای گیری بانگ و فغان میکنند که دستگاه ما خراب بود و نتوانستیم رای بدهیم.دیروز هم قصه همین بود.در مورد اصلاح ماده 241 قانون تجارت که یک رای کم داشت آقایون خواب بودند و رای ندادند بعد تشکیک کردند و دوباره رای گیری کردند و تصویب شد. تو این جور مواقع هم که دیواری کوتاهتر از دیوار دستگاه رای گیری نیست.چون بیچاره زبون نداره از خودش دفاع کنه و بگه شما خواب بودید .
والا آدم نميدونه چي فكر كنه ! نتانياهو با برجام مخالفه ! و ! برخي نمايندگان ملت شريف ايران با برجام مخالفند ! آنگاه :
برخي نمايندگان با نتانياهو هم سويند؟!
نه نه اين غير ممكنه ! همون خرابي دكمه هاي راي گيري بهترين گزينه پشت ميزه ! نماينده محترم حواستو جمع كن ببين چيكار ميكني !!!
یعنی تقلب شده باید بریزیم تو خیابونا؟؟؟؟
حالا که نمایندگانی که دیدن مردم متوجه شدن که آونها رای منفی دادن شروع کردن به کی بود کی بود تقصیر شاسی دکمه ام بود راه انداختن

ایشا الله تو انتخابات آتی مجلس یه سری بی سواد نخاله رو از مجلس باید بندازیم بیرون همون هایی که به قول رئیس جمهور نمیدون دین چیه وادعای دین داری میکنن و کلا تو توهمن و به فکر جیب خودشون
از این مجلس انتظاری بالاتر از این نیست مجلس به بازار تبدیل شده قانون نمایندگی باید درست شود
مردم کیلو چند
حالا اگر همین شاسی ها تو امریکا عمل نمی کرد همین نمایندگان چه می گفتند و چه ها که نمی کردند
تابناک اگر تو مشخص نمیکردی که چه کسی رای منفی داده ما هم متوجه نمیشدیم
میدوارم در انتخابات آتی مجلس کارنامه کسانی که کاندیدا شدن رو برای ما رو نمایی کنی تا بفهمیم به چه کسی داریم رای می دهیم
مثلا بگویی آقای فلانی به برجام رای منفی داده بودند و یا اینکه طرح 1000 برابر کردن تعرفه واردات خودرو را در مجلس کلید زدندو...
بجای اینکه 9 میلیارد خرج دیوارکنی 200هزار تومن بده خرج دستگاه کن درست بشه
هرچه به سر اين مردم بيچاره مياد ازدست نماينده هاي شما تهرانيهاست .يه نگاه بكنيد به نماينده هاتون جز نق زدن و هميشه ساز مخالف زدن چي دارن .بريد توانتخاباتون تجديدنظر كنيد
وقتی حواشی تمام بشه حاشیه پردازان چکار کنند / پیراهن عثمان هم دیگر جواب نمیده
فکرت دنیا غلط ، اندیشه عقبی غلط .
کار ما بیچارگان اینجا غلط ، آنجا غلط .
ما کتاب جنگ هفتاد و دو ملت خوانده ایم .
خط غلط ، معنا غلط ، املا غلط ، انشا غلط
عزيزان اصلا نگران و ناراحت نباشيد دكمه ها خراب نبوده آقايان بخاطر كار زيادي در بازار معاملات ارز و ملك خواب تشريف داشتند
برای توافق برجام از مردم بپرسید ببیند چند نفر مخالف و چند نفر موافق هستند ؟!
ای نماینده بی خودی ساز مخالف نزن
تحریم های بانکی باعث شده که من ماه هاست نمی تونم درآمدم رو که از خارج کشور بدست میارم نقد کنم. شب و روز لحظه شماری می کنم واسه لغو تحریم ها.
مدت هاست دارم از پس اندازم خرج می کنم دیگه به تهش رسیدم.
تازه وضع من قطره ای از این اقیانوسه!
تابناک لطفا منتشر کن
یعنی تا حالا چند طرح و لایحه به دلیل کار نکردن این شاسی ها به غلت تصویب یا رد شده اند.
پس اوضا و احوال مملکت ما درست است چون هیچ وقت شاسی ها درست کار نکرده اند
از اقای احمدی نژاد در یک مورد خیلی ممنونم و ان نحوه برخورد با این نمایندگان خودخواه بود
پاسخ رئیس مجلس در خصوص رای گیری مجدد جالب است که بجای اینکه بگوید ابتدا شستی را تعمیر و مجددا رای گیری کنند میگوید اگر مجددا رای گیری کنیم باز هم شستی ها کار نمیکنند! بنازم به این هوش و ذکاوت.
بخشی از نمایندگان مجلس عصاره ملت نیستند. عصاره ای غیر از جنس ملت هستند.
نمایندگان ملت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
دلم برای جوانان بیکار پسران ودختران ازدواج نکرده خانواده های نیازمند بیماران منتظر کارخانه های تعطیل و.................میسوزد امان ازاین نمایندگان بی مسولیت
*********************************************************
****** قبل از مذاکرات 5+1 میبایستی مذاکرات 290 + 1 (ظریف و مجلس) *******
****** به نتیجه میرسید. ******************************************
*
*
*
دشمن دانا به از دوست ......... بود.

حالا پر کردن جای خالی به عهده خودتون.
*
*
*
مجلس هم اگر میخواد در اینده یعنی نسل های بعد لعن ونفرین نشه مثل قاجار باید این برجام بد فرجام روتصویب نکنه
کاش میشد از سیستم ویدیو چک استفاده کرد
اینطوری میشد دید مشکل از شاسیه یا
از ندان رای نمایندگان
ینطور از طرح صحبت می کنند که فکر می کنی در این مدت این تعداد ادم چی طراحی کردند وقتی طرح را ارایه دادند معلوم شد همان جمله های برجام را نوشتند و موافقت ملت را به ان اضافه کرده اند
مگر می شود

آبلیوی تقلبی

روغن تقلبی

مدرک تقلبی

پایان نامه تقلبی

روغن تقلبی

آب تقلبی

بنزین تقلبی

ماشین تقلبی

....

...
داشته باشیم

اما نماینده ...

نداشته باشیم
1
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر