بازدید 5666
۱

تخریب ساخت‌و‌سازهای غیر‌‌مجاز در حریم‌های شهر

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران بر لزوم رسانه‌ای کردن اقدامات انجام شده برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رود- دره‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 05 October 2015
رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران بر لزوم رسانه‌ای کردن اقدامات انجام شده برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رود- دره‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مسجد جامعی به اقدامات انجام شده در پی حادثه سیلاب در بخش کن پرداخت و اعلام کرد: پس از این حادثه جلسه فوق العاده در بخشداری کن تشکیل شد و پس از بازدید میدانی از تمام روستاهای آسیب دیده هماهنگی های لازم با شهرداری و دیگر سازمان های مسئول انجام شد.

مسجد جامعی ادامه داد: پس از این اقدامات بازدید مجددی به همراه گروه رسانه ای با هدف انعکاس مشکلات موجود آسیب دیدگان از حادثه سیلاب توسط رئیس شورای شهرستان انجام شد.

وی در ادامه از اختصاص اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای کمک به بازسازی خرابی های سیلاب کن در فضاهای مشجر و باغات کن خبر داد و افزود: در همین خصوص پیگیریهای لازم در خصوص مسائل فنی و عمرانی در بخش های کن، مرکزی و آفتاب از شهرداری، فرمانداری، شرکت گاز رسانی، شرکت برق، آب شرب انجام شد.

رئیس شورای شهرستان تهران اظهار داشت: با اهتمام ویژه به حل مشکلات روستائیان بخش کن و مصوبه شورای شهرستان تهران به شهرداری مناطق ۵ و ۲۲ در خصوص همکاری برای صدور مجوز های لازم ابلاغ شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر همین اساس پیگیری جدی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ساخت و سازغیرمجاز در حریم و بستر رودخانه کن با هماهنگی مسئولین مرتبط انجام شد که اقدامات مؤثری انجام و بخش زیادی از بناهای غیرمجاز تخریب شد؛ که در این راستا قوه قضائیه و نیروی انتظامی همکاری خوبی داشته اند.

رئیس شورای شهرستان تهران همچنین از تدوین پیش نویس متن تفاهم نامه همکاری با مسئولین مربوطه در محدوده حریم شهری خبر داد و اعلام کرد: این تفاهم نامه به زودی نهایی شده و به امضاء می رسد.

مسجدجامعی همچنین از پیگیری و اقدام برای اصلاح روند تخصیص بودجه شهرستان تهران از محل درآمدهای حاصل شهرداری در شهرستان تهران به منظور اختصاص در این حوزه خبر داد و خواستار توضیحات مدیر کل حریم شهر تهران در این خصوص شد.

خانلری: تخریب ۹۶ ساخت و ساز غیر مجاز در حریم تهران

در ادامه این جلسه حسین خانلری، مدیر کل حریم شهرداری تهران به ارائه توضیح و گزارش در خصوص درآمد و هزینه و اقدامات شهرداری در حریم شهر تهران در سال ۹۴ پرداخت و گفت: شهرداری تهران در حریم درآمد نداشته و به طور کلی رویکرد شهرداری تهران به هیچ عنوان درآمد زایی در این بخش نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه بین شهرداری و فرمانداری این بودجه تنظیم شده و به مناطق شهرداری اختصاص داده می شود و مناطق بر اساس برنامه ریزی انجام شده این بودجه را تخصیص می دهند.

مدیر کل حریم شهرداری تهران در خصوص میزان بودجه حریم در شهر تهران اعلام کرد: میزان اعتبار حریم در سال ۹۰ در حدود ۶ میلیارد و پانصد میلیون تومان، در سال ۹۱ و در سال ۹۲ هرکدام ۸ میلیارد تومان، در سال ۹۳ در حدود ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۴ در حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

وی پس از ارائه گزارشی از عملکرد های عمرانی در حریم شهر تهران به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره و با تشریح جزئیات عملکرد در این خصوص اعلام کرد: به طور کلی تاکنون ۹۶ ساخت و ساز غیر مجاز در حریم شهر تهران تخریب شده است که ۷ مورد مربوط به منطقه ۲۲ و ۱۹ مورد مربوط به منطقه ۲ و ۲۴ مورد مربوط به منطقه ۱ و ۴۶ مورد مربوط به منطقه کن است که از این ۴۶ مورد ۳۶ مورد اختصاص به روددره کن دارد.

وی همچنین از هماهنگی بسیار خوب میان ۲۳ دستگاه مرتبط با این موضوع خبر داد و اظهار داشت: این اقدام به در حقیقت تحقق مدیریت واحد در یک موضوع است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین از آغاز عملیات احصا حدود ۳۰۰ نفری آسیب دیدگان حادثه سیلاب کن از روز جاری خبر داد و خواستار توضیح در خصوص چگونگی تخصیص اعتبار ۴ میلیارد تومانی شد.

مسجد جامعی، رئیس شورای شهرستان تهران در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه اولویت ما حفظ فضای مشجر است، تاکید کرد: اولویت در تخصیص این اعتبار به موضوعاتی همچون آب و برق که به توسعه فضای مشجر کمک می کند، تعلق دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخورد با جرم باید به گونه ای باشد که مانع از وقوع مجدد جرم شود، گفت: می بایست به لحاظ رسانه ای در این خصوص کار شود تا مجریمن بدانند که اگر ساخت و ساز غیر مجازی را انجام می دهند، عاقبت آن تخریب است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ سرمایه های ملی اظهار داشت: آنچه در ساخت ساز استفاده می شود در واقع سرمایه ای ملی است و باید با کار بیشتر رسانه ای این تنبه ایجاد شود تا دیگر کسی ساخت و ساز غیر مجاز انجام ندهد.

مهدی چمران، عضو شورای شهرستان تهران نیز در این خصوص تاکید کرد: باید شرایطی را ایجاد کرد که مسئولینی که به اعطای مجوز غیر قانونی در گذشته پرداخته اند، رها نشوند و در خصوص اقدام خود به مراجع مورد صلاحیت پاسخگو باشند.

پرویز سروری، دیگر عضو شورای شهرستان تهران در ادامه این جلسه به حریم منطقه ۱۳ اشاره کرد و گفت: در این محدود از یک طرف محدودیت در ساخت و ساز وجود دارد که حساسیت در خصوص آن به جا و درست است و از طرفی دیگر برخی کارهای عمرانی دارای مجوز است که اعمال محدودیت ها بر آنها اثر گذاشته است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد ناهماهنگی با منطقه وجود دارد، اظهار داشت: باید روالی برای اینگونه موارد تعیین شود تا نیازی به پیگیری های زیاد احساس نشود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران نیز در این خصوص اعلام کرد: سندی با هدف تسریع اینگونه موارد تهیه شد تا هر سه ماه یکبار به بررسی موارد مرتبط بپردازد و هم اکنون این سند به مناطق ۲۲ و ۵ شهرداری تهران ابلاغ شده است.

ذاکری شهردار منطقه ۱۳ نیز در این جلسه به ارائه گزارش در خصوص اقدامات منطقه ۱۳ درحریم اشاره کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی در خصوص شهرک زیتون برگزار شده است و در خواست این است تا مکاتبات جدی تری با هدف رسیدن به نتیجه در این خصوص با مسئولین انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها