بازدید 5523
۱
سوژه

آیا واقعا عادل از پیامک‌های میلیونی همدردی با خانواده نوروزی پولی به جیب نمی‌زند؟

کد خبر: ۵۳۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳ 06 October 2015

برخی از واقعه ناگوار و تلخ فوت هادی نوروزی می‌خواستند مال‌اندوزی کنند. خیلی زشت است. به چه قیمتی؟ چرا ورزشگاه آزادی روز جمعه از مردم پول پارکینگ گرفته؟ یا چرا پیامک‌هایی از سوی برخی به گوشی‌ها ارسال شده و در قبال دریافت پول٬ قول دادن اطلاعات بیشتر از مرگ نوروزی داده است؟ عادل فردوسی‌پور برنامه نود این هفته‌اش را پر و پیمان شروع کرد. با همین سوژه ها که البته اکثر طی چند روز گذشته توسط سایت ها و روزنامه ها دستمالی شده بود و فقط بخش تصویری ماجرا برای مردم مانده بود. او برای هادی نوروزی سنگ تمام گذاشت. تصاویر خوبی از مراسمش روی آنتن برد و حسابی یاد و خاطره‌اش را زنده نگه داشت.

مجری باهوش نود در قسمتی از برنامه‌اش به درستی می‌گوید «برخی از واقعه ناگوار و تلخ فوت هادی نوروزی می‌خواستند مال‌اندوزی کنند. خیلی زشت است. به چه قیمتی؟ چرا ورزشگاه آزادی روز جمعه از مردم پول پارکینگ گرفته؟ یا چرا پیامک‌هایی از سوی برخی به گوشی‌ها ارسال شده و در قبال دریافت پول٬ قول دادن اطلاعات بیشتر از مرگ نوروزی داده است؟» با این همه خودش در اقدامی جالب توجه٬ سوال برنامه‌اش را به گونه‌ای طراحی کرده که بیشترین پیامک ارسالی ممکن را دریافت کند؛ «برای همدردی با خانواده هادی نوروزی٬ عدد ۲۴ را به شماره ۲۰۰۰۹۰ پیامک کنید». حالا سوال اینجاست: عادل از بالارفتن تعداد پیامک‌های دریافتی چه سودی می‌کند؟

فردوسی‌پور که خودش حدس می‌زده سوال امشب برنامه‌اش برای برخی معانی خاصی تداعی کند٬ چندباری روی آنتن توضیح می‌دهد: «از پیامک‌های ارسالی شما ریالی به صداوسیما یا برنامه نود نمی‌رسد». اما این همه ماجرا نیست.

کافی است شما یکباربه عنوان اسپانسر با برنامه نود تماس بگیرید و درخواست اسپانسرینگ در برنامه نود و به عهده‌گرفتن بخش جوایز مسابقات پیامکی را ارائه دهید تا بهتر با رابطه پول‌درآوردن برنامه نود و بالا رفتن تعداد پیامک‌های این برنامه آشنا شوید. پنل پیشنهادی مسوولین مالی برنامه نود در سال گذشته به شرکت‌های متقاضی اینگونه بود: ۴۰ میلیون برای حداقل ۲میلیون پیامک ارسالی(یعنی پیامکی ۲۰ تومان) و چنانچه تعداد پیامک‌های برنامه بالاتر برود – که نسبتا همیشه بالاتر می‌رود – ۱۰ تومن برای هر پیامک. یعنی اگر برنامه نود بتواند مثلا ۴ میلیون پیامک دریافت کند٬ از اسپانسرش ۶۰ میلیون تومان می‌گیرد. این جدای هزینه پیامک‌های برگشتی است که طبیعتا اسپانسر هزینه آنرا برعهده می‌گیرد.

سایت متافوتبال از این داده ها یک نتیجه اخلاقی گرفته است که بسیار جالب به نظر می رسد. نتیجه اینکه عادل فردوسی‌پور با انتخاب سوالی که مطمئنا مردم زیادی به آن واکنش نشان می‌دهند٬ توانسته پیامک‌های زیادی را روانه برنامه‌اش کند. او احتمالا همانطور که خودش می‌گوید از شرکت‌های مخابراتی پولی به جیب نمی‌زند اما همانطور که خواندید٬ همه ماجرا هزینه پیامک‌های ارسالی «مخاطبان عزیز» نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
حالا گیریم هم که بگیره. از اسپانسر میگیره، از من و شما که نمیگیره. هزینه منی که شرکت کردم، همون پول پیام کوتاه معمولی بوده. گیر الکی ندین دیگه. هر برنامه ای دنبال درآمد هستش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار