بازدید 2397
۱
صلیب سرخ اعلام کرد:

نیاز بیمارستان­های قندوز به کمک­های درمانی

کمیته­ بین المللی صلیب سرخ با ادامه­ درگیری­ها در شهر قندوز، به شدت نگران آرامش شهروندان این شهر و کمبود تجهیزات و پرسنل درمانی است.
کد خبر: ۵۳۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰ 06 October 2015
کمیته­ بین المللی صلیب سرخ با ادامه­ درگیری­ها در شهر قندوز، به شدت نگران آرامش شهروندان این شهر و کمبود تجهیزات و پرسنل درمانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ در کابل، با ادامه­ درگیری­ها در شهر قندوز، کمیته­ بین المللی صلیب سرخ به شدت نگران آرامش شهروندان این شهر و کمبود تجهیزات و پرسنل درمانی است.

«ژان-نیکولاس مارتی» رئیس نمایندگی کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ در افغانستان می­ گوید: اولویت کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ در این زمان، تضمین امنیت غیرنظامیان و ارسال ملزومات درمانی به بیمارستان­ها است.

مارتی تاکید کرد: ما از تمامی طرف­های درگیری می ­خواهیم امنیت غیرنظامیان را تضمین کرده و کار افرادی را که درصدد ارائه­ کمک­های بشردوستانه به آنان هستند تسهیل کنند. از سوی دیگر «پیتر اسمیت اوو» پزشک کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ که در این شهر کار می­ کند می­ گوید: ما در بیمارستان­ها کمبود شدید نیرو داریم. کارکنان درمانی شهر قادر نیستند به دلیل درگیری­ها به بیمارستان­ها بروند.

بر این اساس کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ کمک­های اضطراری درمانی را برای ارسال هوایی به کابل آماده کرده است تا به محض بهبود اوضاع امنیتی در فرودگاه قندوز آنها را ارسال کند.
این در حالی است که وضعیت بشردوستانه در افغانستان به دلیل افزایش حوادث خشونت ­آمیز، افزایش شمار قربانیان و نقض مکرر حقوق بین ­المللی بشردوستانه در این کشور وخیم ­تر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار