بازدید 5553
آیت‌الله‌مکارم:

نیروی انتظامی استقلال خود را حفظ کند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، گفت: نیروی انتظامی نباید در برابر برخی منفی بافی‌ها از اراده و تلاش خود بکاهد، ناجا علاوه بر تامین امنیت ظاهری در جامعه، هم خود باید معتقد و پایبند به مسائل دینی و اخلاقی باشد و هم این مسائل را در جامعه و در میان مردم گسترش دهد
کد خبر: ۵۳۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 06 October 2015
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، گفت: نیروی انتظامی نباید در برابر برخی منفی بافی‌ها از اراده و تلاش خود بکاهد، ناجا علاوه بر تامین امنیت ظاهری در جامعه، هم خود باید معتقد و پایبند به مسائل دینی و اخلاقی باشد و هم این مسائل را در جامعه و در میان مردم گسترش دهد.

به گزارش ایسنا منطقه قم، این مرجع تقلید روز سه شنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: کار نیروی انتظامی، بسیار سنگین و در عین حال مفید است و تا در محیط جامعه، امنیت نباشد هیچ کاری نمی‎توان انجام داد.

وی افزود: نیروی انتظامی در همه شوون جامعه شریک است و فضای همه این امور را نیروی انتظامی باید آماده کند؛ اضافه بر این نیروی انتظامی بیش از سایر نیروها با مردم در تماس است؛ تماس دائمی مردم با نیروی انتظامی همیشگی است و به همین خاطر موقعیت آن بسیار حساس است.

این مرجع تقلید بیان کرد: مسئله مهم این است که وقتی بیان می‎کنیم جمهوری اسلامی، معنی آن این است که این جمهوری جسم و جانی دارد که باید رعایت هر دو حال را انجام داد؛ طرح‎های امنیت داخلی به تنهایی کافی نیست و باید در مسایل فرهنگی و اخلاقی، فعالیت بیشتری از نیروی انتظامی انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید هم کارکنان خود و هم مردم را آموزش و پرورش دهد؛ مطمنا نیروی انتظامی توان کار بسیاری دارد؛ درمقابل منفی بافی‎های دیگران، قطعا می‎توانیم کارهای بسیاری در این زمینه انجام دهیم.

وی افزود: نیروی انتظامی باید دائما روی آمارها متمرکز شود زیرا این آمارها نشان دهنده وضع جامعه است و نشان دهنده صحیح و یا نادرست بودن روش‎هاست؛ باید سعی کرد که این آمارها واقعی باشد؛ نباید آمارهای غیرواقعی را برای راضی کردن بالادستی‎ها ارایه کرد؛ باید واقعیت‎ها را گفت تا اگر ضعفی هم باشد بتوان به درستی آن را رفع کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: پیشرفت نیروی انتظامی نیازمند همکاری سایر نیروها است و اگر نهادهایی مثل شهرداری و وزارت‎خانه‎ها و نیروهای دیگر در این زمینه با نیروی انتظامی همکاری نکنند مشکلی حل نمی‎شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: همکاری بین بدن انسان بهترین نمونه برای لزوم ضرورت همکاری است و تمام نیروهای بدن برای رفع مشکلات بدنی بسیج می‎شوند؛ تمام جامعه نیز مثل یک بدن است .

وی افزود: فاجعه منا به دلیل همین بی هماهنگی هاست؛ بسیاری از حجاج بر اثر تشنگی از بین رفتند؛ اگر برای این حاجیان ماشین آب می‎آوردند و یا دستگاه‎های درمانی آنها بهتر عمل می‎کردند عده بسیاری زنده می‎ماندند؛ برخی از مجروحین ساعت‎ها زنده بودند و به دلیل این بی کفایتی از بین رفتند.

این مرجع تقلید بیان کرد: غیر از تلفاتی که در منا حاصل شده است یک آسیبی نیز به قداست حج وارد شده است و تا سالیان دراز مردم در این خصوص خواهند گفت و اینکه برخی تصمیم‎ گرفته‎اند تا در سفر سال آینده تجدید نظر کنند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در کنترل سوانح جاده‎ای نیز همه نیروها و نهادها باید همکاری داشته باشند؛ 23 هراز مجروح و کشته در یک زمان کوتاه برای ما اصلا خوب نیست.

وی افزود: نیروی انتظامی باید استفاده بیشتری از رسانه‎ها بیشتر باشد؛ حضور نیروی انتظامی باید از طریق صدا و سیما توسعه یابد؛ تذکر و تکرار رفتار اجتماعی را تغییر می‎دهد؛ باید به صورت ‏های مختلف در صداوسیما حضور داشته باشید؛ زیرا انسان در ابتدا یک موجود فرهنگی است.

این مرجع تقلید بیان کرد: خوشبختانه مردم از نیروی انتظامی راضی هستند ولی می‎خواهند که بهتر و مثمرثمرتر کار کنید و امیدواریم به بهترین شکل کارهای خود را پیش ببرید؛ نیروی انتظامی باید استقلال خود را حفظ کند؛ باید استقلال واقعی نیروی انتظامی کاملا حفظ شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر