بازدید 2508

پیشنهاد ترکیه به روسیه برای هماهنگی عملیات هوایی در سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ترکیه پیشنهاد تشکیل مجموعه اقدام مشترک برای هماهنگی عملیات هوایی مسکو در سوریه را داده است.
کد خبر: ۵۳۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 07 October 2015
وزارت دفاع روسیه خبر داد که ترکیه پیشنهاد داده که مجموعه‌ای برای هماهنگی عملیات هوایی مسکو در سوریه راه‌اندازی شود.

به گزارش تسنیم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ترکیه پیشنهاد تشکیل مجموعه اقدام مشترک برای هماهنگی عملیات هوایی مسکو در سوریه را داده است.

پس از اینکه ترکیه ادعا کرده است جنگنده‌های روسی در روزهای اخیر در دو مورد حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند، واشنگتن و آنکارا تهدید کرده‌اند که در صورت تکرار این مسئله، جنگنده‌های روسی را که حریم هوایی ترکیه را نقض کنند، سرنگون خواهند کرد.

روزنامه آن‌لاین ای‌یو آبزرور به‌نقل از احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نوشت: قوانین ترکیه در خصوص همه هواپیماها اعمال خواهد شد، چه این هواپیماها سوری یا روسی باشند. اقدامات لازم علیه هرکسی که مرزهای ترکیه را نقض کند، اتخاذ خواهد شد حتی اگر آن یک پرنده باشد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن اشاره به نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده‌های روسی، گفت: این احتمال وجود داشت که نتیجه نقض حریم هوایی ترکیه، سرنگون شدن جنگنده‌های روسی باشد.

رویترز نیز به‌نقل از جان کری که به شیلی سفر کرده است، اعلام کرد: ما به‌شدت نگران این مسئله هستیم چرا که این دقیقاً همان چیزی است که ترکیه به آن پاسخ داده است. این اتفاق ممکن بود منجر به سرنگون شدن هواپیماهای جنگنده روسی شود و این دقیقاً همان چیزی است که نسبت به آن هشدار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: از زمان وقوع این مسئله، مذاکرات دیپلماتیک خود را افزایش داده‌ام تا مطمئن شوم هیچ درگیری اتفاقی و تصادفی بین جنگنده‌های روسی و ائتلاف بر فراز سوریه روی نخواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر