بازدید 3719

اعلام جنگ اخوان المسلمین به مسکو در سوریه

بیانیه اخوان المسلمین باعث تشدید اختلافات مخالفان سوری خواهد شد زیرا بسیاری از مخالفان سوری از 2 سال پیش تاکنون با دولت روسیه برای حل سیاسی بحران سوریه در تماس هستند، و بیانیه اخوان المسلمین باعث طولانی تر شدن جنگ در سوریه و به تأخیر افتادن راه حل سیاسی خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵ 07 October 2015
اخوان المسلمین سوریه با اعلام جنگ به روسیه مدعی شد: "جهاد با روس ها وظیفه شرعی است".

به گزارش العالم، روزنامه رأی الیوم روز سه شنبه به نقل از عمر مشوح رئیس دفتر اطلاع رسانی اخوان المسلمین سوریه گزارش داد: جنبش اخوان المسلمین ادعا می کند که سوریه به اشغال روسیه درآمده است و مبارزه با اشغالگر وظیفه شرعی است.

کارشناسان نیز تأکید کرده اند که اخوان المسلمین از اعلام جنگ با رژیم صهیونیستی یا آمریکا در زمان اشغال عراق یا غربی ها به علت بمباران سوریه امتناع می کند زیرا با طرف های غربی همدست است.

اخوان المسلمین در بیانیه خود اعلام کرد: "جهاد برای دفع خطر دشمن وظیفه شرعی هر کسی است که می تواند اسلحه به دست بگیرد و اخوان المسلمین همه امکانات خود را برای جهاد با روسیه به کار خواهد گرفت."

پنجاه و پنج مبلّغ وهابی عربستان و چند کشور دیگر نیز دیروز دوشنبه در بیانیه ای مشترک، طرفداران خود را به جنگیدن با روسیه در سوریه ترغیب کردند.

یکی از مخالفان سوری مقیم قاهره پایتخت مصر نیز با بیانیه اخوان المسلمین مخالفت کرد و افزود: بیانیه اخوان المسلمین باعث تشدید اختلافات مخالفان سوری خواهد شد زیرا بسیاری از مخالفان سوری از 2 سال پیش تاکنون با دولت روسیه برای حل سیاسی بحران سوریه در تماس هستند، و بیانیه اخوان المسلمین باعث طولانی تر شدن جنگ در سوریه و به تأخیر افتادن راه حل سیاسی خواهد شد.

این در حالیست که عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در سازمان ملل متحد، سوریه را تهدید به اقدام نظامی کرده بود؛ وی با این حال نگفته بود که آیا این جنگ از سوی ارتش سعودی آغاز خوهد شد که در باطلاق یمن گرفتار شده و یا عربستان برای این جنگ از مزدوران خود در داعش و یا جبهه النصره و یا ارتش آزاد کمک خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل