بازدید 7278

شلیک گلوله به یک همیار محیط زیست در یزد

اداره کل حفاظت محیط زیست یزد از شلیک گلوله به یکی از همیاران محیط زیست این استان خبر داد و اعلام کرد: علت دقیق تیراندازی به سمت عباس شایقی بدرستی مشخص نشده است.
کد خبر: ۵۳۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 07 October 2015
اداره کل حفاظت محیط زیست یزد از شلیک گلوله به یکی از همیاران محیط زیست این استان خبر داد و اعلام کرد: علت دقیق تیراندازی به سمت عباس شایقی بدرستی مشخص نشده است.

به گزارش تابناک یزد،یکی از قرق های درخواستی در استان یزد، منطقه منصورآباد واقع در شهر یزد می باشد که پرونده تکمیل شده آن در دستور کار شورایعالی حفاظت محیط زیست قرار دارد.

این منطقه که از مدتی قبل برخی فعالیت های حفاظتی، به صورت افتخاری توسط متقاضی درخواست قرق، عباس شریفی و تعدادی از افراد بومی منطقه در آن انجام می شود شاهد احیاء جمعیت های کل و بز و قوچ و میش بوده است. 

رشد و شکوفایی حیات وحش با ایجاد دردسرهایی برای متقاضی فوق و نیروهای افتخاریش همراه بوده است که از جمله شلیک گلوله به بدن یکی از افراد بومی که نقش مهمی را در حفاظت منطقه پیشنهادی قرق داشته است می باشد. 

این فرد که عباس شایقی نام دارد و در یکی از مزارع کوچک در داخل محدوده پیشنهادی قرق سکونت داشت مورد ضرب و شتم و سپس شلیک گلوله قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده است.

اگرچه علت دقیق تیراندازی به سمت مشارالیه بدرستی مشخص نشده است اما با توجه به سوابق امر،احتمالا چند نفر شکارچی حرفه ای که منافع آنها کوتاه شده بوده دست به این اقدام زده اند.

به هرحال از زمان وقوع حادثه اداره کل حفاظت محیط زیست استان با مراجع قضایی و انتظامی ذیربط ، رایزنی هایی را انجام و تلاش نمود با تمرکز بیشتر بر روی موضوع شناسایی عاملان این عمل ناجوانمردانه، زمینه برخورد قانونی جدی با آنها را دنبال کند.

با همین نیت و به منظور نتیجه گیری بهتر پلیس امنیت از تحقیقات اولیه از رسانه ای نمودن موضوع پرهیز نمود اگرچه متاسفانه، عاملان این اقدام ناجوانمردانه با برنامه ریزی قبلی، به گونه ای عمل نموده اند که از ردپایی از خود به جا نگذاشته اند.

مضروب در یکی از بیمارستان های خصوصی استان بستری و تیم مجرب پزشکی درمان وی را دنبال می کنند.

بیش از 800 گونه گیاهی، 170 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشی و بیش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان شناسایی شده است . 

60 نیروی محیط بان، یک میلیون و 270 هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی