بازدید 64955
۱
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

فاجعه منا پیش‌زمینه ظهور بود که نیاز به قربانی داشت/ تشکر عابدزاده از رهبر انقلاب/ درخواست عسگر اولادی برای اعلام حالت فوق‌العاده اقتصادی/ عبور 26 موشک روس از فضای ایران/ ادامه ماجرای اصلاحات و عکس هاشمی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «13 جاسوس در مطبوعات حضور دارند!»، «ناراحتی مراجع از تجمع چند طلبه»، «ادعای کمک ایران به طالبان برای مقابله با داعش» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 07 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، سرنوشت برجام در مجلس شورای اسلامی در سایه اظهارات مخالفان و موافقان، زوایای جدید از ورود روسیه به صحنه درگیری با تروریست‌ها در سوریه، نامه‌نگاری چهار وزیر دولت یازدهم و انتخابات مجلس دهم مهم‌ترین اخبار امروز رسانه‌ها هستند.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


هشدار آخوندی در جلسه استیضاح

آخوندی روز سه‌شنبه در جریان جلسه استیضاح خود رسما اعلام کرد برای تکمیل پروژه‌های فعلی به شکل ثابت به حدود 123 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این در شرایطی است که کل سهم این وزارتخانه با چند 10 هزار کارمند از بودجه امسال تنها در حدود 6000 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که از این رقم نیز براساس اظهارات وزیر هزار میلیارد تومان تاکنون اختصاص یافته است.هرچند منتقدان وزیر راه و شهرسازی رسیدن به این شرایط را یکی از اصلی‌ترین اهرم‌های خود برای هجوم به سیاست‌های آخوندی در نظر گرفته بودند، اما صحبت‌های آخوندی به خوبی نشان داد که حل نشدن مشکلات بعضی از پروژه‌ها فقط نحوه مدیریت آنها نبوده و برای آنها باید به فکر تامین مالی بود.البته در صحبت‌های آخوندی راه‌حل این موضوع نیز نمایان شد؛ مانند روزهای ابتدایی هفته جاری که در آن همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عرصه حمل‌ونقل ایران با حضور چندین شرکت خارجی و داخلی برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد چاره اصلی برای عبور از این دوران استفاده از توان بخش خصوصی و انتقال پروژه‌ها از دولت به آنهاست. براین اساس دولت توانسته در طول ماه‌های گذشته حدود 1500 کیلومتر آزاد‌راه جدید را در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار ‌دهد که با تخمین 10 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز برای هر کیلومتر به رقمی حدود 15 هزار میلیارد تومان می‌رسد.


حق پخش فوتبال ایران، کمتر از یک‌سوم گوام!

گوام حق پخش بازی تیم ملی فوتبال این کشور با ایران را 150 هزار دلار فروخت اما فدراسیون فوتبال ایران با قیمت نازل 40 هزار دلار بازی‌هایش را می‌فروشد!خبرآنلاین نوشته است: روز پنجشنبه، ساعت 18 زیاد شبکه‌های تلویزیون را بالا و پائین نکنید چون احتمالا شبکه‌ای نیست که بازی عمان و ایران را پخش کند. صداوسیما مدعی است به دلیل بدهی‌های ارزی، با مشکلات شدید مالی روبروست و توانایی پرداخت پول برای پخش بازی‌های تیم ملی را ندارد.در این بین، فدراسیون فوتبال هم ترجیح می‌دهد به جای سود رسیدن به رسانه ملی، به جیب خود نگاه کند. تا امروز معمولا بر سر پخش بازی‌های داخلی و خارجی تیم ملی، معامله صورت می‌گرفت ولی فدراسیون ترجیح داده زیر میز معامله بزند. کاری که آنها در بازی‌های مقدماتی جام جهانی کردند، کاری بی‌سابقه بود و صداوسیما هیچگاه تصورش را نمی‌کرد.


واکنش یک استاد امام صادقی به اعتراض یک دانشجو به ظریف

دکتر محمدجواد ظریف عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت محمد رحیم آقایی‌پور در جمع خبرنگاران ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از همان ابتدای فاجعه منا تمام تلاش‌مان این بوده که اولا سلامت حجاج را درحد توان تضمین کنیم و ثانیا شناسایی قربانیان و بازگشت بدن‌های مطهرشان را تضمین کنیم. هم‌چنین مفقودان را شناسایی کنیم که با تمام تلاش‌های انجام شده در سطوح مختلف پیشرفت‌هایی حاصل شده است.او ادامه داد: البته متاسفانه در ابتدای کار همکاری دولتمردان عربستان بسیار نامناسب و ناقص بود اما روزهای آخر بسیار بهتر شد. امیدوارم از این مرحله بتوانیم به خوبی عبور کنیم البته برای مراحل بعد نیز برنامه‌ریزی‌هایی داریم. به گزارش خبرنگار ایسنا، هنگام خروج ظریف از مراسم گرامی‌داشت حاج محمدرحیم آقایی‌پور که در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاری است چهار یا پنج دانشجو با صدای بلند شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند. هنگام سوار شدن وزیر امور خارجه به خودرو یکی از دانشجویان دانشگاه بدون در نظر گرفتن شرایط حاکم بر فضای گرامی‌داشت این جانباخته با فریاد از محمد جواد ظریف پرسید «مخاطب صحبت‌های امروز آقا، کیست؟» که این جمله را چند بار و هر بار با صدای بلندتری تکرار کرد. به دنبال بی‌پاسخ ماندن سوالش با فریاد بلندی شعار مرگ بر آمریکا را سر داد و دو سه دانشجوی هم‌فکرش او را همراهی کردند.پس از خروج ظریف از محوطه مراسم یکی از اساتید دانشگاه با ناراحتی خطاب به این دانشجویان گفت: آیا شما دانشجوی امام صادق (ع) هستید؟ ای بی‌ادب‌ها آیا انسان جلوی میهمان خود شعار مرگ سر می‌دهد؟ جمع زیادی از حاضران با این استاد دانشگاه امام صادق (ع) همراهی کردند.


توصیه فرمانده سپاه پیرامون برجام

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در کنگره سرداران و 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری با گرامی‌‌داشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: برخی امروز می‌گویند انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی تبدیل شده که این یکی از حرف‌های پوشش‌دار است. جعفری تصریح کرد: مسیر تصویب برجام باید توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی پیش برود. وی با بیان این‌که اگر توافق تصویب شود ما وارد فضای جدیدی می‌شویم گفت: دشمنان در داخل و خارج به دنبال ایجاد فضایی برای به بیراهه کشاندن انقلاب هستند.


پرواز همای بعد از هشت سال روی صحنه رفت

کنسرت «پرواز همای» پس از حرف و حدیث‌های فراوان و لغو یک‌باره این برنامه در سالن وزارت کشور، سرانجام با صلاحدید برنامه‌گذارانش در تالار وحدت روی صحنه رفت. این خواننده شب سه‌شنبه در حالی در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت که «علی مرادخانی» دقایقی پیش از آغاز برنامه و در حالی که این خواننده و ارکستر بزرگش روی صحنه در حال تست صدا بودند، در تالار وحدت حضور پیدا کرد و پس از گپ‌و‌گفتی کوتاه با برگزار کنندگان این کنسرت، نظاره‌گر این برنامه بود.


مشهد رکورددار حاشیه‌نشینی

یک سوم جمعیت مشهد، حاشیه‌نشین هستند. ‌به گفته محمدکمال سروی‌ها نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد میانگین حاشیه‌نشینی کلان‌شهر‌ها در کشور ۱۳ درصد است، اما در کلان‌شهر مشهد بالغ بر ۳۳ درصد از جمعیت در حاشیه شهر زندگی می‌کنند که بر این اساس این کلان‌شهر ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری حاشیه‌نشین دارد. با توجه به اینکه در هر شهری بخش قابل توجهی از جمعیت آن را اقشار کم‌برخوردار و محروم تشکیل می‌دهند تمام تلاش ما نیز این است که سیل خدمات را به این اقشار عرضه کنیم.


13 جاسوس در مطبوعات حضور دارند!

بیژن نوباوه وطن در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به نامه تذکر 12 نماینده به وزرای ارشاد و اطلاعات درباره انچه که اعلام نفوذ صدها نفری سرویس‌های جاسوسی غربی در روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی عنوان شده و خواستار مقابله جدی با این توطئه شدند گفت: ما نظرمان را در همان تذکر اعلام کرده و به آقایان برای برخورد با این قضیه آدرس داده ایم.وی در پاسخ به این سئوال که وزیر ارشاد این موضوع را رد کرده و مستند نداسته اند، اظهار کرد: ایشان ابتدا اینکه آقای جیسون رضائیان هم جاسوس است را نمی پذیرفت ولی الان دیگر علنی شده است که وی جاسوس اصلی آمریکایی هاست و به نظر ما ، نظیر رضائیان افراد دیگری در فضای رسانه ای کشور فعالیت دارند. لیست 13-12 نفره ای از این افراد اعلام شده است که این مسئله تحت پیگیری است و وزرای مربوطه نیز از این موضوع اطلاع دارند.


عبور 26 موشک روس از فضای ایران

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که کشورش مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را در سوریه هدف حمله موشکی خود قرار داده است.رسانه‌های روسیه به نقل از آقای شویگو گزارش کرده‌اند که ۲۶ موشک کروز که از چهار ناو جنگی مستقر در دریای خزر پرتاب شده، یازده مواضع داعش را منهدم کرده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از اقدام ارتش کشورش تقدیر کرده و گفته است که فاصله محل شلیک تا مواضع داعش در روسیه حدود ۱۵۰۰ کیلومتر بوده است.با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه و محل شلیک و هدف موشک‌های روس، موشک‌های روسیه از روی خاک ایران و عراق عبور کرده‌اند.


حوزه علمیه مجوز اکران فیلم صادر می‌کند

آیت الله مرتضی مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه گفته: مشاهده می کردیم که برخی از فیلم های ساخته شده در صدا و سیما یک روحانی در فیلم باز می کرد که این فرد که در نقش روحانی بازی می کرد ممکن بود سابقه خوبی نداشته باشد و الآن با لباس روحانی دیده می شود و این مسأله ممکن بود یک وهنی برای روحانی ایجاد شود و به همین دلیل به صدا و سیما پیشنهاد کردیم که اگر فیلمی ساخته ش که روحانی در آن بازی می کنند اول به حوزه علمیه ارجاع دهید تا را آنها ببینند و اگر تأیید کردند بعد اکران شوند و ما می گفیتم اما بعد عمل نمی شد. حتی این مسأله را به وزیر ارشاد نیز تذکر دادیم، اما عملی نشد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مسأله را قانونی کنیم و در نامه ای از سوی جامعه مدرسین با امضاء آیت الله یزدی و همچنین نامه از سوی شورای عالی حوزه با امضاء بنده خطاب به رییس جمهور خواستیم تا این مسأله در شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک قانون تبدیل شود تا هر فیلمی که یک روحانی در آن بازی می کند باید از حوزه مجوز بگیرد و آقای روحانی نیز قبول کردند و در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار دهند تا تصویب و اجرایی شود.


بیش از 50 درصد مجلس آینده به اصلاح طلبان می‌رسد

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با خبرآنلاین در تبریز با بیان اینکه انتظار داریم بیش از 50 درصد مجلس آینده از آن اصلاح طلبان باشد گفت: پیش بینی می شود اصلاح طلبان و نیروهای حامی دولت بیش از 200 کرسی را به خود اختصاص دهند. وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و تعامل بین دولت و مجلس به عنوان دو بال اساسی توسعه ی کشور تاکید کرد: امیدواریم فضای حاکم بر مجلس آینده بر محوریت عقلانیت و کارامدی استوار باشد. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه ی گفتگو خود با اشاره به اولویت های مجلس آینده در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: مجلس آینده باید اولویت خود را بر محور توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم قرار داده و عملکرد آن، رشد پایدار اقتصادی را به ارمغان آورد. مهرعلیزاده با تاکید بر لزوم جبران کسری سرمایه گذاری های اقتصادی طی سالیان گذشته، اظهار داشت: رشد پایدار اقتصادی باید بصورت واقعی بوده و منجر به ارتقای جایگاه ایران در منطقه و عرصه بی المللی گردد. معاون دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت های مجلس آینده در حوزه های سیاسی و اجتماعی یادآور شد: اصلاحات پروسه ای تک بعدی نیست و باید حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را مد نظر قرار داد.


نامه چهار وزیر خطاب به صاحبان قدرت بود

محسن صفایی فراهانی درباره نامه وزرا به اعتماد گفته است: اين نامه را از دو بعد مي‌توان تحليل كرد. مخالفان دولت يازدهم علاقه‌مند هستند با استناد به اين نامه اين‌گونه تبليغ كنند كه دولت با شكست مواجه شده و ميان دولت و اعضاي كابينه اختلافاتي اساسي وجود دارد. اين بزرگنمايي با يك هدف خاص صورت مي‌گيرد. آنها مي‌خواهند وانمود كنند بحران اقتصادي ناشي از اين دولت است در حالي كه اعداد و ارقام اين نامه براي فعالان اقتصادي اصلا جديد نبود و اغلب روزنامه‌هاي بورسي اين گزارش‌ها را پيش از اين منتشر كرده بودند. نگاه ديگري نيز در اين ميان وجود دارد. برخي نيز اين‌طور تحليل مي‌كنند كه هدف از نگارش اين نامه معطوف كردن نگاه دولت از كاهش تورم به ركود بوده است. اين بدان معني است كه دولت تورم را در همين طرح نگه دارد و منابع را در اختيار مصرف‌كننده قرار بدهد. البته برخي جهت‌گيري‌ها نيز متوجه نرخ سود بانكي و تاثير آن بر اقتصاد نيز هست... با نگارش اين نامه قصد داشتند به مردم اطلاعات را بدهند و به دلواپسان و مشكل‌آفريناني كه ابزارهاي قانوني را در دست دارند نيز هشدار بدهند كه اگر اين روند را ادامه دهيد به كشور صدمه مي‌زنيد. به هر حال معتقدم برخي اگر دنبال منافع ملي بودند تا اين حد تنش ايجاد نمي‌كردند. من خطاب نامه را به كساني مي‌دانم كه داراي قدرت هستند اما به نفع منافع عمومي از آن استفاده نمي‌كنند.


جریمه ۹۰۰میلیونی شرکت آبلیموی معروف

مجید سجادی پناه معاون طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد با موضوع اعتماد و دستگاه‌های نظارتی گفت: در حوزه تخلفات بهداشتی اخیراً با متخلفانی برخورد کردیم که ۱۰ تن آب را با ۴ لیتر اسید سولفوریک و گوگرد مخلوط می‌کردند و به عنوان آبلیمو به فروش می‌رساندند و یکی از شرکت‌های تولیدکننده معروف را ۹۰۰ میلیون تومان جریمه کردیم. معاون فناوری، طرح و برنامه افزود: یک کندوی عسل به طور طبیعی ۳ تا ۱۴ کیلو عسل دارد اما افرادی سودجو با تزریق شکر به کندوی عسل حدود ۸۰ کیلوگرم از کندو عسل برداشت کرده بودند که با این فروشندگان عسل تقلبی نیز برخورد کردیم.


نفرین به آل سعود ضمیمه مرگ بر آمریکا شود

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن محکوم کردن آل‌سعود در فاجعه منا گفت: بعید است که این فاجعه غیر عمدی باشد و با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و صفر، مردم نفرین به آل سعود را فراموش نکنند و آن را ضمیمه مرگ بر آمریکا قرار دهند. آیت‌الله مجتهد شبستری در آئین افتتاح مصلی و مسجد جامع حضرت ولی عصر (عج) شهر ورزقان که پیش از ظهر امروز با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از مسئولان شهرستان ورزقان برگزار شد، اظهارداشت: رژیم آل سعود خواسته است یک ضربه به جان اسلام بزند که اقدام به چنین کارهایی کرده است و بعید است فاجعه منا غیر عمدی باشد و امیدواریم کمیته حقیقت‌یاب هرچه زودتر مقصران این حادثه را مشخص کند.


ادعای کمک ایران به طالبان برای مقابله با داعش

جان کمبل، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان در جلسه ای به اصطلاح محرمانه در سنای آمریکا گفت: ایران به طالبان برای مبارزه با داعش در غرب افغانستان پول و سلاح می دهد. این خبر را تراویس تریتن، خبرنگار کنگره نشریه استار اند استرایپز (Stars and Stripes) گزارش کرد. او همچنین گزارش کرد که «جان کمبل» در مورد عملکرد اخیر نیروهای امنیتی افغانستان گفته است آنها نشان دادند که کمبودهایی دارند و قادر نیستند که کل افغانستان را از حملات طالبان حفظ کنند.


حضور نمایندگان هاشمی در شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان

علی تاجرنیا عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا آیت الله هاشمی و سید حسن خمینی نمایندگان رسمی در شورای سیاست گذاری دارند یا خیر؟ توضیح داد: نظر آقای هاشمی با حضور برخی شخصیت هایی که در کمیته راهبردی هستند منتقل و تامین خواهد شد و فکر نمی کنم در این مجموعه عملا از جبهه بزرگ تحول خواهان اعم از اعتدالیون و اصلاح طلبان کسی جا مانده باشد. تاجرنیا ادامه داد: از حضور نماینده رسمی حزب اعتدال توسعه و آیت الله هاشمی اطلاعی ندارم ولی می دانم چهره هایی حضور دارند که نمایندگی هاشمی و دولت را انجام می دهند و نظرات آنها را منتقل می کنند.


موضوع حصر ربطی به دستگاه قضا ندارد

مصطفی کواکبیان نماینده سابق مجلس و دبیر کل حزب مردم سالاری شب گذشته در مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی دانگشاه دانمغان در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع حصر گفت: بارها گفته ام که رفع حصر اصلا ربطی به دستگاه قضا ندارد و اصل کار مربوط به شواری امنیت ملی است و دستگاه قضایی حق دخالت در این مورد را ندارد.


درخواست عسگر اولادی برای اعلام حالت فوق العاده اقتصادی

القدس العربی نوشت: اسد الله عسگر اولادی فرد نزدیک به مراکز تصمیم ساز در ایران از دولت حسن روحانی خواست که به علت بحران مستمر اقتصادی در این کشور، «حالت فوق العاده» اقتصادی اعلام کند. پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در گزارشی به قلم محمد المذحجی نوشت: اسد الله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و فرد نزدیک به مراکز تصمیم ساز در ایران از دولت حسن روحانی خواست که به علت تشدید بحران مستمر اقتصادی، «حالت فوق العاده» اقتصادی اعلام کند. بر پایه این گزارش، اسد الله عسگر اولادی از اعضای بلند پایه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن ایران از سال هزار و نهصد و هفتاد و نه در واکنش به نامه چهار تن از وزرای دولت که در آن درباره ورشکستگی کامل اقتصاد ایران تا چند ماه آینده هشدار داده بودند، گفت: دولت ایران باید برای نجات کشور حالت فوق العاده اقتصادی اعلام کند.


توصیه معاون احمدی‌نژاد به بروجردی برای اصلاح حرف‌هایش

لطف‌الله فروزنده، معاون رئیس‌جمهور سابق کشورمان در واکنش به بررسی برجام در مجلس گفت: بعد از گزارش نهایی برجام متاسفانه شاهد بودیم برخی ها که البته از آقای بروجردی اصلا انتظار نمی رفت علیه این گزارش بیانیه ای صادر کردند . در آیین نامه و قانون مجلس کاملا مشخص است وقتی گزارش و یا طرحی مورد بررسی قرار می گیر در نهایت با رای اکثریت اعضا به تصویب می رسد و اقلیت هم باید قبول کنند. این قاعده یک نظام پارلمانی و کار جمعی است . فروزنده با بیان اینکه گزارش نهایی کمیسیون برجام به تصویب اکثریت اعضا رسیده است گفت: جای تعجب دارد که آقای بروجردی به میدان می آید و علیه رای اکثریت مصاحبه می کند تا جریان دگر اندیش از این اشتباه ایشان سو استفاده کند. وی اظهار کرد: من برادرانه از آقای بروجردی می خواهم که این رفتار غلط و غیر دموکراتیک و غیر پارلمانی شان را اصلاح کنند چرا که به جریان اصولکرا و موضوعی که قرار است منافع ملی را تامین کند آسیب می زند. فروزنده با بیان اینکه آقای بروجردی باید از سو استفاده جریان دوم خرداد از مصاحبه هایش و اینکه تیتر یک رسانه های اصلاح طلب می شود پی به اشتباهش ببرد گفت:‌امید واریم که آقای بروجردی اشتباهش را اصلاح کند که در غیر این صورت کل جریان اصولگرا ایشان را بدهکار می داند و مطالبه خواهند کرد.


پاسخ قشقاوی به زاکانی: بعد از ۲۰ جلسه پاسخ مکتوب می‌خواهند

حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه در حاشیه ششمین نشست نیروی پلیس جمهوری اسلامی با سفرا و کارداران مستقر در تهران با تاکید براینکه ما بررسی برجام را جدی گرفته‌ایم٬ گفت: انتظار مجلس این است که بعد از ۲۰ ساعت جلسه حضوری به سوالات نمایندگان مکتوب پاسخ دهیم یا مشروح جلسه را مکتوب به آن‌ها بدهیم. این موضوع در هیچ یک از مجالس مرسوم نبوده است. قشقاوی با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی زاکانی رئیس کمیسیون بررسی برجام گفت: وی عنوان کرده است که وزارت خارجه نسبت به نامه کمیسیون برجام بی‌توجه بوده است٬ اما نه تنها ما بی‌توجه نبودیم بلکه بسیار جدی در دعوت‌ها شرکت کردیم و جواب نمایندگان را در کمیسیون برجام دادیم.


پزشکیان: چرا تهمت می زنید یا دروغ می گویید؟

مسعود پزشکیان ازمنتقدین گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس باردیگر گزارش نهایی این کمیسیون را غیرواقعی و نادرست عنوان کرد و گفت: آقایان تنظیم کننده این گزارش از مواردی که خوششان می آمد، استفاده کرده و مواردی که برخلاف نظرشان بود را حذف کردند. وی همچنین درباره تهدید برخی از نمایندگان مخالف برجام علیه نمایندگان موافق برجام گفت: یکی از رسانه های نزدیک به این آقایان نوشته که این 5 نفر کافر و فلان هستند، اگر مسلمان و دین دارند، تهمت نمی زدند. 100 بار گفته ام که جزو هیچ گروهی نیستم و اگر سند دارید نشان دهید، چرا تهمت می زنید و دروغ می گوید. افرادی که دروغ می گویند هرگز نمی توانند، حق بگویند.


 باید مسأله قم سریع‌تر جمع می‌شد

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، عصر دیروز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، به حضور چند تن از مخالفان دولت به بهانه توافق هسته‌ای در مسجد اعظم قم که باعث تعطیلی درس آیت‌الله جوادی آملی شد، واکنش نشان داد. وی گفت: «باید مسأله قم سریع‌تر جمع می‌شد.» . وی افزود: «نباید به خاطر حفظ یک شأن و جایگاه، شأن بالاتری چون شأن مرجع تقلید خدشه‌دار شود.»


فرمانده نیروی زمینی به آل سعود هشدار داد

امیر احمدرضا پوردستان ظهر امروز در مراسم فارغ‌التحصیل خلبانی و پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان با اشاره به جنایات آل سعود در سال‌های گذشته و حادثه منا اظهار داشت: آل سعود امروز به عنوان آل منفور مطرح هستند و تنها باید با زبان قدرت و زور با آنها سخن گفت زیرا آنها به جز این زبان، از فهم زبان دیگری ناتوان هستند.

وی با بیان اینکه برخی دشمنان به بهانه دوستی دست دراز کرده و با صحبت‌هایی درباره صلح وارد می‌شوند، بیان کرد: ما باید از آنها بیشتر بترسیم زیرا این دشمنان در گذشته تلاش می‌کردند که تأسیسات هسته‌ای ایران را نابود کرده و ایران را به هم بریزند اما امروز دست دوستی دراز کرده و با دیپلمات‌های ایران قهوه می‌خورند.


عذرخواهی بازیکن پرسپولیس بابت شرکت در یک برنامه آشپزی

بازیکن پرسپولیس به علت حضور در برنامه دست پخت های خودمانی و پخش آن یک هفته بعد از درگذشت هادی نوروزی عذر خواهی کرد.امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس به علت حضور در برنامه دست پخت های خودمانی و پخش آن یک هفته بعد از درگذشت هادی نوروزی عذر خواهی کرد. او در اینستاگرام خود نوشت:«سلام اجازه بديد قبل از اينكه امشب اين برنامه پخش بشه عذرخواهي كنم تا جايي كه ميتونستم گفتم تاخير بندازن براي پخشش چون ٢ هفته قبل از اينكه كاپيتان فوت بشه ضبط شد و بهم اطلاع دادان امشب پخش ميشه ، در هر صورت عذر خواهي بنده را پذيرا باشيد ، هادي جان روحت شاد و يادت گرامي»مسابقه آشپزی «دست پخت‌های خودمانی» با اجرای نسرین مقانلو و آرش ظلی‌پور از شبکه دو پخش می‌شود.


کیومرث هاشمی گفت احمدی نژاد می خواهد رئیس فدراسیون شود

محسن صفایی فراهانی، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال مصاحبه ای با شماره جدید هفته نامه تماشاگران امروز انجام داده است. او در این مصاحبه حرف های جالبی به زبان آورده که تا حالا آن را در رسانه ها عنوان نکرده بود. در بخشی از این مصاحبه، خبرنگار تماشاگران امروز از او می پرسد: «آقای احمدی‌نژاد با شخص شما خیلی بد بود، در مناظره‌ها از شما اسم برد، در جریان کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال هم گفته می‌شد اصرار داشته که شما رئیس آن کمیته نباشید. دلیل خاصی داشت؟» که صفایی فراهانی پاسخ می دهد: «من با ایشان دو بار درگیر شدم. یک بار قبل از ریاست جمهوری بود که ایشان رئیس نظارت استان تهران بود و من عضو هیأت اجرایی استان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 80 بودم. من با ایشان درگیر شدم، علتش هم دخالت‌های خلافی بود که ایشان می‌کردند. در آخر هم گفتند از من شکایت می‌کنند. گفتم برو اگر مدرکی داری. بعد از آن ما با هم هیچ موردی نداشتیم تا اینکه فیفا من را برای کمیته انتقالی انتخاب کرد. دو اتفاق افتاد؛ یکی اینکه نماینده‌های سازمان تربیت‌بدنی که در کمیته بودند آمدند گفتند آقای رئیس‌جمهور خودش می‌خواهد کاندیدای ریاست فدراسیون شود...»

اما سوال بعدی، قسمت مهیج این مصاحبه است، جایی که پرسیده می شود: «قبلاً هم این بحث مطرح شد ولی آقای احمدی‌نژاد تکذیب کردند. دقیقاً چه کسی به شما گفت؟» و صفایی فراهانی جواب می دهد: «آقای کیومرث هاشمی (معاون وقت سازمان تربیت‌بدنی و رئیس فعلی کمیته ملی المپیک) در جلسه گفت. بنده هم جواب دادم نمی‌توانند کاندیدا شوند. گفتم اگر بشوند و اسمشان اعلام شود، فیفا رد می‌کند و شما بهتر است اصلاً این مسأله را مطرح نکنید.»


متن عجیب در تلفن همراه هادی نوروزی

همبازی و هم‌استانی کاپیتان فقید پرسپولیس، متنی عجیب را در تلفن همراه هادی نوروزی پیدا کرده است.به گزارش خبرگزاری میزان، پیدا شدن یک متن معنادار در تلفن همراه کاپیتان فقید پرسپولیس، مهرداد کفشگری را شوکه کرد.بازیکن 28 ساله سرخپوشان پایتخت در غیاب هادی نوروزی، علیرضا نورمحمدی و محسن بنگر، کاپیتان پرسپولیس در بازی مقابل سپاهان بود. دیداری که با یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های کفشگری همراه بود.پس از آن دیدار، بسیاری کفشگری را شایسته بر بازو بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس نمی‌دانستند اما نوروزی جزو کسانی بود که از وی حمایت کرد.کفشگری در خصوص متنی که در تلفن همراه نوروزی پیدا کرده، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های مجازی نوشت: حقت اینه که الان کنار "هانی" و "هانا" باشی نه پیش خدا باشی. با این متنی که تو گوشیت دیدم آتیش گرفتم هادی. هادی تو مال خودت نبودی، تو متعلق به ٤٠ میلیون هوادار بودی، تو متعلق به زن و بچه‌ات بودی. حق این همه آدم رو فدای حق خودت کردی داداش. آتیشمون زدی رفتی.


واکنش عباس عبدی به اظهارات عطریانفر درباره عکس هاشمی

پس از اظهارنظر محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره اعتراض یکی از اصلاح‌طلبان به وی به خاطر چاپ عکس مشترک خاتمی با هاشمی، نظر عباس عبدی را در این باره جویا شدیم.در همین زمینه عباس عبدی فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره اظهارات عطریانفر مبنی بر اینکه «سال 76 در روزنامه همشهری در مجله همشهری ماه بعد از پیروزی آقای خاتمی، تصویر مشترکی از آقایان خاتمی و هاشمی چاپ کردیم. ایشان به من زنگ زدند که چرا این کار را می‌کنید؟ آیا می‌خواهید حیثیت آقای خاتمی را ببرید و من گفتم ما می‌خواهیم به آقای خاتمی حیثیت بدهیم» اظهار داشت: من این موضوع را یادم نیست اما اگر آقای عطریانفر گفته است، حتماً یادش بوده و مشکلی هم نیست.عبدی در عین حال تصریح کرد: فکر می‌کنم آن زمان و درحال حاضر آقای خاتمی حیثیت کم نداشت که کسی بخواهد به او حیثیت دهد.این فعال اصلاح‌طلب همچنین تاکید کرد: نسبت به عملکرد گذشته آقای هاشمی رفسنجانی، نظر بنده هنوز سرجای خود است و دلیلی ندارد که آن را عوض کنم.


علم‌الهدی: فاجعه منا مقدمه ظهور است

سید احمد علم‌الهدی در مراسم بزرگداشت مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر که شب گذشته در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فاجعه منا مقدمه و پیش زمینه ظهور فرج امام زمان (عج) است و این زمینه نیاز به قربانی داشته، همچنان که رکاب بقیه الله فدایی لازم دارد.امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه «مسلمانان دنیا باید بدانند که مسجد الحرام را پلیدی فرا گرفته است»، عنوان کرد: تطهیر این خانه باید توسط آخرین ذخیره الهی یعنی امام زمان (عج) صورت گیرد، دو قرن است که حرم امن الهی به دست پلیدترین تبارهای شیطانی زمین یعنی آل سعود آلوده شده است.وی با تاکید بر اینکه «تنها اعتقاد و شناخت پیروان اهل بیت (ع) برای شناختن پلیدی آل سعود کفایت نمی‌کند»، یادآور شد: امت اسلامی باید بداند رجس شناسی و پلیدشناسی مقدمه تطهیر است که باید به طور شفاف به همگان شناخته شود.علم الهدی با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره بقره و تاکید بر شناخت ماهیت مسجد الحرام عنوان کرد: موقعیت معنوی مسجد الحرام، کانون بندگی و عبودیت خدا یک بعد و پناهگاه و کانون امن بودن آن بعد دیگر مسجد الحرام است.امام جمعه مشهد اظهار کرد: بیت‌الله در صورتی مصلی و جای امن است که تطهیر شود و این تطهیر کار ابراهیم و اسماعیل است نه به عنوان شخص بلکه به عنوان تبار.


تشکر « احمد عابدزاده» از رهبرانقلاب

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: پیشنهاد من به دولت آل سعود این است که یک بار اجازه بدهند ایرانیان در امر اداره مناسک حج ورود کنند.به گزارش روزنو احمد رضا عابدزاده ،درباره اتفاق رخ داده در اتفاق رخ داده در منا عنوان کرد:متاسفانه در این ایام،ضعف رژیم آل سعود در اداره مناسک حج به همه جهان ثابت شد.گستاخی و اعمال آل سعود در هنگام حادثه منا و موضع گیری پس از این اتفاق بسیار رنج آور بود به صورتیکه فرمانده کل قوا با فرمایش قاطعانه تلنگر جدی به مسولان سنگدل و بزدل عربستان وارد کرد و شخصا از رهبری به خاطر موضع گیری قاطع تشکر می کنم. وی افزود: پیشنهاد من به دولت آل سعود این است که یک بار اجازه بدهند ایرانیان در امر اداره مناسک حج ورود کنند و ببینند چقدر دولت ما خوب می تواند این مراسم را برگزار کند. من هم در غم همه هموطنان عزیز شریک هستم و امیدوارم خدا به خانواده این عزیزان صبر بدهد.


پوشش نامناسب٬ امنیت روانی بیمار را برهم می‌زند

مهدی رضوان٬ یک عضو بسیج جامعه پزشکی گفته «راحتی، امنیت و آرامش یک بیمار ممکن است تحت تاثیر ظاهر و رفتار دانشجوی پرستاری و یا پزشکی قرار گیرد.» آقای رضوان افزوده «درست نیست یک دستیار و یا انترن با پوششی وارد فضای علمی شود که با آن در خیابان رفت‌آمد می‌کند و یا به میهمانی می‌رود.»به گفته وی «امنیت حرفه‌ای و علمی محیط با پوشش‌های نامناسب برهم زده می‌شود به‌طوریکه حتی گاهی اوقات، خود بیماران از پوشش پرستاران و دستیاران پزشک متعجب هستند.»رضوان اضافه کرده «باید لباس یونیفرم برای کادر آموزشی و درمانی تعریف شود و دانشجویان از‌‌‌‌ همان ابتدا عادت کنند که با لباس معینی وارد محیط شوند و لباس نامناسبی که جلب توجه کند، نپوشند.


پدیده بدحجابی از مرز خود عبور کرده است

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: متاسفانه امروزه پدیده بدحجابی از مرز خودش عبور کرده است و به جاهایی کشیده شده است که انسان مسلمان از دیدن برخی افراد، شرم می‌کند.الله‌مرادی خاطرنشان کرد: برخی مسئولان تصور می‌کنند هنوز در کشور هیچ اتفاقی نیفتاده است در صورتی که اوایل دهه هفتاد، مقام معظم رهبری، بحث شبیخون و تهاجم فرهنگی را به مسئولان و ملت هشدار دادند.وی گفت: ما به دنبال کارهای سلبیک آنچنانی نیستیم که جامعه به تنش کشیده شود، اما اگر وظیفه خود را هم به درستی انجام ندهیم، جامعه به سمت وضعیت اسفناک‌تری پیش خواهد رفت.جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآوری کرد: بیش از 300 مغازه شناسایی شده است که آقایان متولی فروش لباس‌های زیر زنانه هستند و این مغایر با دستورات جامعه اسلامی است.الله‌مرادی همچنین نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی و آموزشگاه‌های آزاد زبان‌های خارجی را خواستار شد و افزود: براساس گزارشاتی موثق، در برخی از آموزشگاه‌ها، کلاس‌های رقص برگزار می‌شود و این نیاز به نظارت بیشتر دارد تا فرزندان ما را از مسیر اصلی اسلام و انقلاب منحرف نسازند.


اقدام انسان دوستانه زائر ایرانی منا

حاج عباس اسیری و همسرش در اقدامی انسان دوستانه کودک سه ساله آفریقایی که پدر و مادر خود را در حج امسال از دست داده بود را به فرزندخواندگی پذیرفتند.به گزارش شفا آنلاین، حاج عباس اسیری و همسرش در اقدامی انسان دوستانه کودک سه ساله آفریقایی که پدر و مادر خود را در حج امسال از دست داده بود را به فرزندخواندگی پذیرفتند.



کارزار مخالفت علیه دکترای افتخاری اردوغان

روزنامه "زمان" ترکیه با انتشار گزارشی به اعتراض گروهی از دانشگاهیان، روزنامه نگاران، وکلا و پژوهشگران کارزاری را علیه دکترای افتخاری اعطا شده به "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه اشاره کرده است. این روزنامه اشاره کرده که اعتراض در واکنش به تصمیم دانشگاه"واسدا" در ژاپن نسبت به اعطای جایزه به اردوغان در در رشته حقوق بوده است. این روزنامه می نویسد:"این گروه از دانشگاهیان تلاش کرده بودند تا مقام های دانشگاه "واسدا" به انصراف از تصمیم شان برای اعطای دکترای افتخاری به اردوغان متقاعد کنند. این گروه از معترضان در نامه خود به مقام های آن دانشگاه اشاره کرده اند اردوغان باعث لطمه دیدن دموکراسی در ترکیه شده است و از این رو سزاوار دریافت چنین درجه ای از مدرک تحصیلی به صورت افتخاری نیست. این گروه از معترضان در بخشی از نامه خود خطاب به همکاران شان در دانشگاه ژاپنی "واسدا" نوشته است: "تداخل در اصل بی طفی و استقلال قوه قضاییه، تحمیل قوانین ظالمانه علیه ازادی های اساسی از سوی اردوغان باعث آسیب رسیدن به ارکان دموکراسی در ترکیه شده است. ازادی هایی که در میثاق بین المللی حقوق مدتی و سیاسی و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر به آن ها اشاره شده است."


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۶
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل