بازدید 115613
۱
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

انتقاد رهبر انقلاب به یک برنامه تلویزیونی/کمبود روحانی در کشور/شعاری که باید ضمیمه مرگ بر آمریکا شود/پاسخ علی پروین به کنایه احمدی نژاد/چگونه موبایل بابک زنجانی می‌توانست ارز را بالا و پائین کند

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:کودک داعشی ، اوباما را به مرگ تهدید کرد؛لابی عربستان برای حذف ایران؛ایرانی ها ایمیل هیلاری کیلینتون را هک می کنند! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 08 October 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


آخوندی پس از استیضاح برای مجلسی ها چه نوشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین متن کامل نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس٬ هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی٬هئیت رئیسه و نمایندگان محترم:همواره تاریخ همدلی، محرکی ارزشمند در پیشبرد اهداف اجتماعی به شماره آمده است و میزان ماندگاری خاطره انسان‌ها در کوشش‌های جمعی، به میزان هماهنگی آنان در نیل به اهداف مشترک بستگی داشته است.ضمن سپاس بی‌کران از نمایندگان عزیزی که با احساس مسئولیت اجتماعی و در جهت ایفای وظایف خطیر نمایندگی ملت و دفاع از حقوق شهروندان امکان ارزشمند ارائه گزارش فعالیت مجموعه عظیمی از مدیران، کارشناسان و کارکنان وزارت راه و شهرسازی را برای اینجانب فراهم نمودند، وظیفه می‌دانم از حسن نظر مجلس و اعطای رای اعتماد مجدد به این خدمتگزار دیرین ملت و جمهوری اسلامی ایران صمیمانه قدردانی نمایم.موضوع استیضاح وزیران همچنان که قانون اساسی بیان کرده چنانچه بر پایه سوال‌های مشخص و با ریشه استوار و مراحل شکل‌گیری خود را به درستی طی کرده باشد موجب اصلاح کج‌روی‌ها و ایجاد شفافیت می‌گردد. مهمتر آنکه نمایش مردم‌سالاری است و اعتماد اجتماعی را افزون می‌کند. اجازه دهید هم از نمایندگان استیضاح کننده که رنج طرح سوال‌های استیضاح را متحمل شدند و هم از نمایندگان محترمی که در این مدت با مصاحبه‌های خود در رسانه‌ها از عملکرد اینجانب دفاع کردند و همچنین از اعضای محترم کمیسیون عمران و نیز نمایندگانی که جهت دفاع از اینجانب در صحن مجلس اعلام آمادگی نمودند و آقایان مهندس باهنر و منصور آرامی که این مهم را به انجام رساندند تشکر کنم.اینک اینجانب و همکارانم با اتکا به خداوند متعادل و دلگرمی از حمایت مجلس شورای اسلامی با توان و جدیت بیشتری به خدمت ادامه خواهیم داد. امید آنکه با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌ العالی) بتوانیم در توسعه و آبادانی ایران اسلامی در این شرایط سخت تنگنای مالی توفیق یابیم.»

شايعه سرپرستي يک زوج حاجي ايراني از يک کودک آفريقايي


چند روزي است که خبري در شبکه‌هاي اجتماعي مبني بر سرپرستي يک زوج حاجي ايراني از يک کودک آفريقايي که پدر و مادر خود را در فاجعه منا از دست داده، منتشر شده است.اين در حالي است که عکس فوق، يک عکس يادگاري بوده و «عبدالرسول ميگلي نژاد» مدير کاروان شماره 16133 از استان بوشهر که اين زوج از حجاج آن کاروان بودند با تکذيب اين خبر گفت: "اين عکس جلوي در يکي از هتل‌هاي عربستان سعودي گرفته شده و اين زوج اين کودک را به فرزندخواندگي قبول نکرده‌اند".اصل عکس، نشاندهنده اين زوج ايراني در برابر هتلي در کشور عربستان است.

بسته پنج شنبه


انتقاد "رهبر انقلاب" به یک برنامه تلویزیونی

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما‌‌ در 11 آذر سال 83 بیان کردند: 

« از جمله‌ی سرگرمیها، مسابقات است. مسابقات، خوب است؛ منتها باید مراقب بدآموزیهای قولی و عملی در آنها بود. گاهی در زبان، گاهی اصلاً در کیفیت رفتار، گاهی هم در خنده‌های بیخودی، سبکی دیده میشود؛ و البته گاهی اوقات هم این چیزها نیست.یکی از مسابقه‌ها، مسابقه‌ی تلفنی است. شخصی تماس میگیرد و به‌خاطر هیچی، به او جایزه میدهند! یک روز من دیدم در یک برنامه‌ی تلویزیونی پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند؛ برای این‌که به چند سؤال جواب داد! این سرگرمىِ خیلی جالبی نیست. پنج میلیون تومان، تقریباً حقوق دو سه سال یک کارمند متوسط است. ممکن است بگویند این‌کار ترویج علم است. ترویج علم را از یک راهِ بهتر بکنید؛ این راه ضرر دارد. عده‌یی که این‌گونه مسابقات را نگاه میکنند، بیمنطقی به ذهن‌شان می‌آید و از این بیمنطقی سوءاستفاده میکنند. این کار منطقی ندارد که مثلاً بنده بدانم انجیل عربی است یا یونانی است یا لاتینی است؛ بعد بگویند حالا که شما دانستید، این پانصدهزار تومان یا فلان مبلغ مال شما! این کار معنی ندارد. بنابراین، مقوله‌ی سرگرمی و تفریح، لزومش یک مسأله است؛ با برنامه‌ریزی بودن آن یک مسأله است؛ بامحتوا بودنش یک مسأله است؛ پرهیز از جهات منفی هم در آن یک مسأله است. »

شب زنده داری مسافران آتا در ارومیه! 

دو شب پیش اتفاقی در فرودگاه ارومیه رخ داد که مسافران و مدیر فرودگاه در مورد آن واکنش های متفاوتی نشان دادند.به گفته مسافر پرواز ارومیه به تهران هواپیمایی آتا؛ پرواز ساعت 21:15 این شرکت دچار تاخیر شده و مسافران از سالن انتظار برای سوار شدن به هواپیما به سالن ورودی هدایت می شوند و پس از آن بدون پاسخگویی در مورد علت تاخیر، از مسافران خواسته می شود که به بیرون ترمینال بروند و تا آماده شدن هواپیما در فضای سبز اطراف فرودگاه منتظر بمانند و حق ندارند شب را در ترمینال سپری کنند.در نهایت پس از 6 ساعت و 15 دقیقه تاخیر، مسافران دوباه وارد فرودگاه شدند و پرواز در ساعت 4:30 بامداد انجام شد.اما پرهیزگار مدیرکل فرودگاه ارومیه ضمن رد بیرون کردن مسافران به خبرنگار اتاق خبر 24 گفت: هواپیما به علت نقص فنی دچار تاخیر شد و به همین علت از مسافران خواسته شد به سالن ورودی بروند و تا آماده شدن هواپیما منتظر بمانند و ما کسی را از فرودگاه بیرون نکرده ایم.گفتنی است، مسافر مذکور تاکید داشته که مسولان بدون پاسخگویی، مسافران را از ترمینال بیرون انداختند و این در حالیست که مدیر فرودگاه این مطلب را تایید نکرده است.


کمبود روحانی در کشور

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در حال حاضر خلاء و کمبود روحانیت در کشور وجود دارد و حوزه علمیه در ماه‌ مبارک رمضان و ماه محرم و نیز ایام عزا با کمبود روحانیت مواجه است که با تدابیر رهبری باید تا سال 1404 برای جمعیت پیش‌بینی شده 20 میلیون ایرانی به اندازه کافی روحانی تحویل جامعه دهد.آیت الله مقتدایی افزود: جامعه مدرسین یک انتظاراتی برای حوزه علمیه قرار دادند و در چند استان شورای حوزوی تشکیل شد که در راس هر شورا نماینده ولی فقیه است و مدیران هر حوزه موظف هستند با بازدید از حوزه‌های علمیه استان خود گزارش آن را برای تصمیم‌گیری و حل مشکلات آنها به جامعه مدرسین ارایه تا با طرح آن مشکلات نسبت به رفع آن اقدام شود.دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: تعدادی از روحانیون هر استان در قم تحصیل می‌کنند و به شهر خود برنمی‌گردند و ما در جامعه مدرسین برنامه داریم تا حتی‌الامکان در ایام تعطیل یا ایام رمضان و محرم هر روحانی را به مناطق خود بفرستیم تا از آن ایام بهره کامل را ببرند. 


کودک داعشی ، اوباما را به مرگ تهدید کرد

گروه تکفیری - صهیونیستی داعش ویدئوی جدیدی را منتشر کرد که در آن کودکی ، رئیس جمهور آمریکا را تهدید به مرگ می کند و از وی می خواهد پیش از مرگش توبه کند.به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، این کودک ده ساله که لباس نظامی داعش را بر تن و یک آر پی جی روی دوش خود دارد در حالی که انگشت خود را به سمت آسمان گرفته خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می گوید: « ما سر کثیف تو را از بدن جدا خواهیم کرد. »این کودک همچنین اوباما را " سگ رم " خواند که منافع واتیکان را تامین می کند و به ارتش آمریکا هشدار داد در جنگ علیه داعش پیروز نخواهد شد. 


ورزش و هنر در دست دولت و نظام نیست

امام جمعه مشهد در سخنرانی اخیر خود گفت که ورزش باید در دست نظام باشد.به گزارش خبرآنلاین سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد دیروز در دیدار با مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی و رئیس و نمایندگان بسیج ورزشکاران کشور در مشهد گفت: «متاسفانه ما ضربه اول را در دوره بازرگان خوردیم؛ وقتی او شاه‌حسینی را که یک ملی‌گرای تند بود و از اول انگیزه ضد روحانیت داشت، مسؤول تربیت بدنی کرد و شاه‌حسینی هم از ابتدا بساط تربیت‌بدنی انقلاب را طوری چید که روحانیت در آن نفوذ نکند.اساسا ورزش و هنر در دست دولت و نظام نیست؛ نه سینما در دست نظام است و نه موسیقی؛ یعنی از اول برخورد انفعالی شده که دولت تدارکاتچی آنها باشد و هر وزیری که آمده، معاونانش رئیس اتحادیه ورزشکاران یا رئیس اتحادیه هنرمندان شده‌اند، حال این امکانات دادن به کدام جهت فکری است؟»


نفرین به آل سعود ضمیمه مرگ بر آمریکا شود

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن محکوم کردن آل‌سعود در فاجعه منا گفت: بعید است که این فاجعه غیر عمدی باشد و با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و صفر، مردم نفرین به آل سعود را فراموش نکنند و آن را ضمیمه مرگ بر آمریکا قرار دهند. به گزارش فارس،ایت الله مجتهد شبستری در آئین افتتاح مصلی و مسجد جامع حضرت ولی عصر  شهر ورزقان که با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از مسئولان شهرستان ورزقان برگزار شد، اظهارداشت: رژیم آل سعود خواسته است یک ضربه به جان اسلام بزند که اقدام به چنین کارهایی کرده است و بعید است فاجعه منا غیر عمدی باشد 


بسیج بی‌سوادی را طی 2 سال ریشه‌کن می‌کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سیستم دولتی فرسوده است، گفت: بسیج قادر است بی‌سوادی را در مدت دو و نیم سال در کشور ریشه‌کن کند، اما سیستم اداری تمایلی به این کار ندارد.وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن اقتصاد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردم الگویی است که در دفاع مقدس جواب داد و ما پیروزی‌های خود را در جنگ مدیون نیروهای مردمی و برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از آن بودیم.نقدی با بیان این که متاسفانه نتوانسته‌ایم این الگو را در اقتصاد پیاده کنیم، افزود: در صورت برنامه‌ریزی درست برای استفاده از توان مردم، جا دارد که همه 70 میلیون جمعیت کشور وارد عرصه کار و تلاش شوند.رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کار بدون چشمداشت یکی از ویژگی‌های مردم ایران است و این ویژگی، ظرفیت منحصربه‌فرد کشور ماست، اما در جاهای کمی برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی شده است.وی با بیان این که سیستم دولتی ما فرسوده است، افزود: بسیج قادر است بی‌سوادی را در عرض دو و نیم سال در کشور ریشه‌کن کند، اما سیستم اداری تمایلی به این کار ندارد، چون در این صورت نهضت سوادآموزی هم باید منحل شود.


دیدار سه ساعته پوتین و سردار سلیمانی در مسکو

پس از رویترز، آسوشیتد پرس نیز از دیدار مهم سردار سلیمانی با ولادیمیر پوتین سخن گفت.پس از ادعای رویترز در خصوص نقش سردار سلیمانی در آغاز حملات روسیه در سوریه، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس نیز مدعی شد دیدار مهم سردار سلیمانی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نقشی مؤثر در آغاز حملات هوایی این کشور در سوریه ایفا کرده است.این خبرگزاری در گزارشی به نقل از مقامات دولت عراق نوشت: ایران در آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه نقشی مهم ایفا کرده ؛ به طوری که یکی از قدرتمند ترین مقامات نظامی ایران نشستی سه ساعته را با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته است تا او را متقاعد به حمله به سوریه کند.مقامات بلندپایه عراق اعلام کردند سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران ماه اوت ( مرداد ماه)  با این پیام به مسکو، پایتخت روسیه رفت که حملات هوایی روسیه علیه داعش در سوریه ضروری است. سلیمانی و پوتین نقشه ها و عکس های نظارتی را بررسی کردند و به تبادل اطلاعات پرداختند. بررسی ها نشان داد این گروه تروریستی در صورتی که مسکو وارد عمل نشود، فعالیت هایش را به نزدیکی روسیه در منطقه قفقاز گسترش خواهد داد.آسوشیتد پرس در ادامه نوشت: در این نشست همچنین درباره برنامه تشکیل یک مرکز مشترک تبادل اطلاعات میان عراق ، سوریه ، ایران و روسیه در بغداد گفتگو شد. این مرکز مشترک اواخر همان ماه کار خود را آغاز کرد. سلیمانی همچنین با مقامات نظامی ارشد روسیه دیدار کرد. 


ایرانی ها ایمیل هیلاری کیلینتون را هک می کنند!

یک ژنرال آمریکایی مدعی شده است که چین ،روسیه ،کره شمالی و ایران در سرقت اینترنتی رایانامه‌های هیلاری کلینتون مشارکت داشتند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ هکرهای مرتبط با دولت روسیه دست کم ۵ بار تلاش کردند به رایانامه‌های بدون امنیت هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا در سال‌های قبل دست یابند. مسئله هک شدن رایانامه‌های هیلاری کلینتون زمانی برملا شد که ژنرال "مایکل فلین" چندی قبل عنوان کرد امکان هک کردن حساب شخصی رایانامه هیلاری کلینتون بسیار بالا بوده است.این ژنرال آمریکایی مدعی شده بود که چین، ایران، روسیه و به طور بالقوه کره شمالی در سرقت اینترنتی رایانامه‌های هیلاری کلینتون مشارکت داشتند.
علی پروین


خطاب به احمدی نژاد: تو برای پرسپولیس چه کردی

متن و تصویری در فضای مجازی دست به دست می شود که حکایت از گفتگویی بین پیشکسوت پرسپولیسی ها و ریس جمهور سابق حکایت دارد، با اینکه در مجلس ختم هادی نوروزی علی پروین سعی کرد خیلی دور از محلی باشد که احمدی نژاد نشسته بود، اما انگار دیالوگی کوتاه بینشان رد و بدل شده است.او قبلا هم وقتی احمدی نژاد به اردوی تیم ملی رفته بود ، این عدم علاقه اش را به دوربین ها ابراز کرده بود.محمد دادکان دیگر کسی بود که مسیرش را عوض کرد تا با احمدی نژاد روبرو نشود. علی پروین اما یکی از فوتبالی هایی بود که با احمدی نژاد هم کلام شد. سلطان قرمزها در ۸ سالی که احمدی نژاد مسئول دولت بود ، بارها با او دیدار داشت. در مراسم ختم هم وقتی احمدی نژاد دوست پرسپولیسی اش را دید ، گفت: «علی آقا چرا اوضاع پرسپولیس این طوری است .»علی پروین هم که هنوز سر اجرایی نشدن مفاد آن نامه دلخور است بلافاصله پاسخ داد:«چرا دوران خودت کاری نکردی که مشکل تیم حل شه؟»


مک کین منافقین را «جاسوسان هسته ای مفید» نامید

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در نامه ای به مقامات دولت، محافظت از گروهک منافقین به عنوان «جاسوسان هسته ای مفید» را خواستار شد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن تایمز، «جان مک کین» سناتور جمهوری خواه آمریکا با اشاره به تعهد کشورش برای حمایت از گروهک منافقین خواستار تلاش بیشتر دولت اوباما در این زمینه شد. رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت حمایت از این گروه در جهت منافع این کشور است.وی در نامه ای خطاب به مقامات دولت آمریکا با موضوع سرکوب تروریست های داعش در راق، خواستار محافظت و جابجایی اعضای گروهک منافقین از کمپ لیبرتی شد. مک کین در این نامه نوشت بعد از خروج نیروهای آمریکایی از عراق گروهک منافقین ناچار به ترک عراق به مقصد آلبانی شدند و آمریکا باید مسئولیت خود را نسبت به این گروهک تروریستی بیشتر نشان دهد.وی در این نامه ادعا کرد که منافقین در ارائه و جاسوسی اطلاعاتی درباره تاسیسات هسته ای در ایران بسیار مفید بودند و باید از این گروه حمایت شود. مک کین با اشاره به بحث های اخیر درباره توافق هسته ای با ایران افزود: ما برای اجرای این توافق از سوی ایران به گروه مجاهدین خلق (منافقین) نیاز داریم.


پیشنهادات وزارت کشور برای تغییر شکل تعرفه‌های رأی‌گیری

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بررسی صندوق‌های الکترونیک اخذ رأی در جلسه این شورا که روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: آنچه از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان ارائه شده صندوق کامل اخذ الکترونیکی رأی که مهیای استفاده در حوزه‌های رأی‌گیری باشد، نیست. ابراهیمیان در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته شورای نگهبان، وزارت کشور پیشنهاداتی را هم برای تغییر شکل تعرفه رأی‌گیری در حوزه‌های رأی‌گیری که قرار است به منوال سابق یعنی کاغذی برگزار شود، ارائه کرده بود که شورای نگهبان با ارائه پیشنهاداتی به درباره این موضوع به وزارت کشور اعلام کرد.


اندیشه احمدی‌نژادی بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت ایران

صادق خرازی صبح امروز در گردهمایی سراسری اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و رؤسای شعب سراسر کشور در مشهد با اشاره به موضوع انتخابات به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای سیاسی کشور اظهار کرد: بی‌تردید یکی از مهمترین نقاط حضور ما در صحنه سیاسی ایران حضور در عرصه انتخابات است. وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی در جامعه ایران زنده است، بیان کرد: به همین دلیل نتوانستند اصلاحات را دفن کرده و مرگ آن را در جامعه رقم بزنند.خرازی ادامه داد: اندیشه احمدی‌نژادی بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران است و در این موضوع نباید تردید کرد؛ کسانی که شعارهای آسمان‌کوب می‌دادند و معتقد بودند که دست‌های پاک دارند، اما امروز شاهد ناپاک‌ترین دست‌هایی هستیم که دولت و بیت‌المال را تصرف کرده‌ بودند.


لابی عربستان برای حذف ایران

در حالی که بر اساس قوانین کمیته مسابقات غرب آسیا در صورت یکسان بودن امتیازات دو تیم در مرحله گروهی ابتدا نتیجه بازی رو در رو و سپس تفاضل گل و تعداد گل بیشتر تکلیف تیم صعود کننده را مشخص می‌کرد مسئولان عربستانی با لابی‌های پشت‌پرده در پی حذف ایران و صعود به مرحله نهایی غرب آسیا هستند.بازی ایران و عربستان در مرحله گروهی با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید و ایران به دلیل پیروزی 2 بر صفر مقابل بحرین و تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان صدرنشین شد.عربستان امشب مقابل بحرین با پیروزی 3 بر 2 رسید.محمد رسایی مدیر اجرایی و حسین اخوت سرپرست تیم ملی امید در تلاش هستند تا مانع از لابی پشت پرده عربستانی‌ها و ضایع شدن حقوق فوتبال ایران شوند.


آینده کارت‌های سوخت از زبان زنگنه

طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش، یکی از هماهنگ ترین طرح های مهم است که با هماهنگی سه وزارتخانه (کشور، راه و شهرسازی و نفت) اجرا می شود.به گزارش ایسنا، وزیر نفت، غروب چهارشنبه به منظور نظارت مستقیم بر روند اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش، در بازدید از سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: فعالیتهای زیادی برای اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش انجام و برای نتیجه مطلوب چند سامانه بهم متصل شده است.بیژن زنگنه اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح این است که نفت گاز که سوختی ارزشمند است برمبنای پیمایش به خودروها تحویل شود. وی درباره سرنوشت کارت سوخت هوشمند نیز، گفت: سامانه کارت سوخت (بنزین) باقی خواهد ماند ولی باید تدبیری اندیشید تا کارکردهای دیگری به آن داده و انگیزه بیشتری برای استفاده از آن ایجاد شود.وزیر نفت اظهار کرد: برای مثال شاید از این کارتها بتوان به عنوان کیف پول الکترونیکی با قابلیت پرداخت اعتباری استفاده کرد که این موضوع می تواند به صورت یک مشوق در نظر گرفته شود.


توصیه آیت الله سبحانی درباره منابر

آیت‌الله سبحانی گفت: مبلغان در منابر خود به قرآن و حدیث تکیه بیشتری کنند و شایسته نیست که مبلغین فقط به مسائل سیاسی بپردازند.این مرجع تقلید در همایش مبلغان اعزامی در ایام محرم 1437 که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیع اظهار کرد: مبلغان سربازان رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) و امام صادق(ع) هستند و بقای اسلام در گرو تبلیغ درست است.وی افزود: مبلغان در منابر خود به قرآن و حدیث تکیه بیشتری کنند و بدانند که اگر فقط به مسائل سیاسی بپردازند شایسته منبر نیست و اگرچه اثری فوری داشته باشد اما اثر دائمی ندارد در حالی که باید استخوان بندی منبرشان قرآن و حدیث باشد. بعد به عنوان ضرورت، مسئله سیاسی را مطرح کنند.به گزارش حوزه‌نیوز، این مرجع تقلید با بیان این‌که «باید بکوشیم منبر و سخنرانی باعث تحول و هدایت مردم شود» گفت: منبر جایگاه بسیار مهم و الهی است، مبلغان باید در پاسخ به شبهات به اصل زمان شناسی توجه ویژه کنند و با شناخت اهداف دشمن به توطئه‌های آن پاسخ بگویند.


بیانیه علمای وهابی سعودی علیه ایران و روسیه

دهها تن از علمای وهابی تندرو سعودی با صدور بیانیه ای از کشورهای عربی و اسلامی خواستند تا در برابر حکومت بشار اسد در سوریه و حامیان ایرانی و روسی آن، متحد شده و و از شورشیان مسلح مخالف حکومت سوریه به طور جدی حمایت و پشتیبانی کنند.در این بیانیه خواسته شده تا همه گونه حمایت اخلاقی، مادی، نظامی و مالی از شورشیان مسلح در سوریه به عمل آید تا آنها بتوانند در جنگ با بشاراسد و حامیان روس و ایرانی او پیروز شوند.در این بیانیه ادعا شده :" جهادگران مقدس در سوریه از همه ملت های اسلامی دفاع می کنند. به آنها اعتماد کنید و از آنها پشتیبانی کنید... چرا که اگر خدای ناکرده آنها شکست بخورند ، این اتفاق در دیگر کشورهای سنی مذهب منطقه نیز تکرار خواهد شد."رویترز نوشت علمای امضا کننده این بیانیه وابسته به دولت سعودی نیستند اما دیدگاه های به شدت فرقه گرایانه و ضد مسیحی آنها بیانگر شدت خشم آنها از اقدام اخیر روسیه در حمله نظامی به سوریه و هدف قرار دادن مواضع برخی گروه های مسلح مخالف اسد در سوریه و حمایت ایران از اقدام نظامی روسیه است.


تکذیب ریاست عارف بر شورای اصلاح طلبان

|
علی رغم انتشار خبر ریاست عارف بر شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، رییس شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات گفت که هنوز انتخاباتی برای انتخاب رییس شورای جدید برگزار نشده است.غریبانی به ایرنا گفته است که قرار است یکشنبه ی آینده درباره ی هیات رییسه تصمیم گیری شود و آقای عارف می تواند اعلام کاندیداتوری کند.


چگونه موبایل بابک زنجانی می‌توانست ارز را بالا و پائین کند

امروز مطلب جدید فیسبوک بابک زنجانی را تحت عنوان مقاله ای مفصل و با قلم فردی که نام 'حداد' را برای خود انتخاب کرده با عنوان 'به کجا می رویم' درج کرده است. نویسنده که به نظر می رسد خود بابک زنجانی باشد، در مطلبی جسارت آمیز خطاب به مردم مدعی شده است: مردمی که با شنیدن اخبار زنجانی هیجان زده می شوند به دنبال عدالت نبوده و بلکه تشنه انتقام هستند. بابک زنجانی: می دانید اگر در اوج تحریمها در پرواز نبودم و نمی توانستم موبایلم را جواب دهم، قیمت ارز در بازار بالا میرفت؟!/ آیا این عدالت است که برای قربانی کردن افراد و ارضاء حس انتقام مردم٬ یکی از سرمایه داران کشور بدین روز بیفتد؟ همچنین نویسنده در دفاع از این متهم به فساد اقتصادی دراین نوشته توهین آمیز ادعا کرده است: ' ما چونان مردم قرون وسطا گوجه ها را در پای چوبه دار در میدان شهر در دست فشار می دهیم و منتظر تفریح مورد علاقه خود هستیم٬ 'اعدام'. نویسنده مستعار فیسبوک بابک زنجانی همچنین ضمن تلاش برای جلب ترحم به سوژه مورد اشاره خود در اظهاراتی عجیب عنوان می کند که اگر بابک زنجانی در دوران تحریم موبایل خود را جواب نمی داد قیمت ارز در کشور بالا می رفت و دراین باره نوشته است: 'آیا این عدالت است که صرفا برای قربانی کردن افراد و ارضاء حس انتقام شما مردم٬ یکی از سرمایه داران کشور بدین روز بیفتد؟ آیا شما می دانید که اگر بابک زنجانی در اوج تحریمها در پرواز بود و نمی توانست موبایلش را جواب دهد قیمت ارز در بازار بالا میرفت؟!'


این پسر 17 ساله ایرانی کیست که می گویند ستاره فوتبال دنیا می شود؟ 

وبسایت گاردین در بین 50 نوجوان زیر 17 سال که به عنوان ستارگان آینده دنیای فوتبال معرفی کرده است، به هافبک ایرانی باشگاه ذوب آهن هم پرداخته است. این پایگاه خبری انگلیسی در مورد رضا شکاری نوشته است: «او اخیرا اولین بازی‌اش را برای تیم اصلی ذوب‌آهن انجام داد. از او به عنوان جانشین جواد نکونام یاد می‌شود. بازیکنی که 6 فصل در لالیگا بازی کرده، 150 بازی ملی دارد و در ایران یک اسطوره است. بعضی‌ها معتقدند او می‌تواند از نکونام هم بهتر شود. رضا اخیرا به تیم ملی امید ایران هم دعوت شده است، در حالی که تنها 17 سال سن دارد. ایران همواره بازیکنان خوب زیادی پرورش می‌دهد، اما شرایط خوب پیش نمی‌رود. شکاری می‌تواند متفاوت باشد.» رضا شکاری، متولد 1998 است. بازیکنی که تازه 17 ساله شده و برای تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید به میدان رفته است. در لیگ امسال 10 دقیقه برای تیم گلمحمدی به میدان رفته است. او 8 گل در رده‌های سنی تیم ملی به ثمر رسانده است. بازیکنی به طور جد شبیه به جواد نکونام، با توانایی هجومی بسیار بالاتر است. ذوبی‌ها این بازیکن را از مقاومت تهران خریداری کرده‌اند و در حال پرورش این استعداد ناب هستند. مسئولان ذوب‌آهن گفته‌اند که در صورت پیشنهاد از باشگاه ها سطح بالای اروپا، تمام همکاری‌های لازم را برای رضا شکاری انجام می‌دهند. کارشناسان پیش بینی می‌کنند رضا شکاری در کنار گلمحمدی می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

معمای تویوتاهای داعش

شبکه "ای.بی.سی" آمریکا به نقل از منابع دولتی گزارش داد، واشنگتن با نگرانی شاهد افزایش تعداد خودروهای تویوتا است که در اختیار گروه داعش قرار می گیرد و این مساله در فیلم های ویدئویی تبلیغاتی که داعش پخش می کند، مشخص است. تویوتا که دومین تولید کننده بزرگ خودرو در سطح جهان است، اعلام کرده است که درباره علت این پدیده اطلاعی ندارد؛ اما از تحقیقی که بخش مبارزه با حمایت مالی از تروریسم دروزارت خزانه داری آمریکا انجام می دهد، حمایت می کند شرکت تویوتا خاطرنشان کرده است که اطلاعاتی را درباره سلسله مراحل وارد کردن خودرو به خاورمیانه و تدابیر امنیتی برای جلوگیری از افتادن خودروها به دست عناصر خطرناک برای استفاده ازآن در فعالیت های نظامی یا تروریستی، دراختیار وزارت خزانه داری آمریکا قرار داده است. اما این شرکت اصرار دارد که از بررسی وضعیت خودروهایی که سرقت شده اند یا دوباره توسط واسطه هایی که با این شرکت ارتباطی ندارند، به فروش رفته اند، ناتوان است.شرکت تویوتا همچنین اعلام کرده است بسیاری از خودروهایی که در فیلم های داعش وجود دارد ، مدل جدید نیستند. "مارك ولاس" سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و کارشناس مبارزه با تروریسم به شبکه ای .بی.سی گفته است که متاسفانه ، استفاده داعش از خودروهای مدل "تويوتا لندكروز" و"تويوتا هايلوكس" در فعالیت های تروریستی و فعالیت های دیگر باعث شده است که اینگونه به نظر بیاید این خودروها، مارک داعش را دارند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۸۴
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان