بازدید 11668

هشدار کرملین به ناتو

سخنگوی ولادیمیر پوتین با بیان اینکه بهانه‌های ناتو برای انتقال تجهیزات‌اش به سمت مرزهای روسیه چیزی جز "مخفی‌کاری و پنهان کردن وسایل جنگی" نیست، هشدار داد که هیچ کدام از این اقدمات بدون پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۵۳۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 09 October 2015
سخنگوی ولادیمیر پوتین با بیان اینکه بهانه‌های ناتو برای انتقال تجهیزات‌اش به سمت مرزهای روسیه چیزی جز "مخفی‌کاری و پنهان کردن وسایل جنگی" نیست، هشدار داد که هیچ کدام از این اقدمات بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: بهانه‌های ابداعی درباره تهدید احتمالی از جانب روسیه تنها پوششی است که برای مخفی‌کردن طرح‌های توسعه ناتو به سمت مرزهای ما استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها جدید نیست و تنها موجب پشیمانی ناتو می‌شود، تاکید کرد: ما درباره تقویت نظامی صحبت ‌می‌کنیم؛ بیانیه‌هایی درباره تهدیدات قریب‌الوقوع وجود دارد؛ ما از افزایش حضور نظامی سخن می گوییم. در واقع حضور نظامی خصوصا در نزدیکی مرزهای روسیه شدت یافته است. البته هر طرحی که موجب نزدیک شدن زیرساخت‌های نظامی ناتو به سمت فدراسیون روسیه شود، با گام‌های متقابل مواجه می‌شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اوایل پنج‌شنبه از طرح ائتلاف برای تقویت نیروهای واکنش سریع و ایجاد دو مقر در مجارستان و اسلواکی خبر داد. استولتنبرگ اذعان کرد که این بزرگترین تقویت نیرو از زمان جنگ سرد است و شش مقر دیگر هم‌اکنون در شرق اروپا افتتاح شده است.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد: عملیات نظامی روسیه در سوریه صلح و ثبات بیشتری را به منطقه می‌آورد که مرزهای ترکیه را نیز شامل می‌شود. عملیات نظامی روسیه با هدف حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت سیاسی سوریه صورت می‌گیرد و ثبات و امنیت بیشتری را به این منطقه می‌آورد که مرزهای ترکیه را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: عملیات‌ طولانی‌ مدت ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در سوریه منجر به تضعیف داعش نشد اما در مقابل اجازه داد داعش اشغالگری‌های خود را افزایش داده و منطقه را بی‌ثبات‌تر کند.

پسکوف ادامه داد: باید به یاد داشته باشیم که قبل از عملیات نیروهای مسلح روسیه برای حمایت از ارتش سوریه ائتلاف ضدداعش بیش از یک سال حملات هوایی را علیه مواضع داعش انجام داده است. اما به جای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل داعش اجازه داده تا این تروریست‌ها مناطق بیشتری را اشغال کرده و منطقه را بیش از پیش بی‌ثبات کرده و ترکیه را نیز بی‌ثبات کنند.

با این حال دبیرکل ناتو در ابتدای جلسه وزیران دفاع عضو این پیمان تصریح کرد: وزرا در خصوص حمله روسیه به سوریه اتفاق نظر دارند و معتقدند این امر موجب نگرانی بسیاری است.

وی نقض حریم هوایی ترکیه توسط روسیه را غیرقابل قبول خواند و گفت: ما با ترکیه در این مساله ابراز همبستگی می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان