بازدید 54322
۲
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

هاشمی می‌خواهد آش‌های کشور با فوت او سرد شود!/ روایت دور زدن جلیلی توسط مشایی و ثمره/ ادعاهای خرازی درباره کراوات و دست دادن با زنان/ این قدر درباره منا شایعه نسازید/ قیمت فروش و اجاره کودکان متکدی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «حضور رئیس کمیسیون برجام در جمع طلاب مخالف برجام»، «خلبان‌های ایرانی به جنگ داعش می‌روند؟»، «صلح حدیبیه بده بستان با ا ستکبار نبود» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 09 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، شهادت سردار همدانی در سوریه و اخبار مربوط به ادامه نبرد با تروریست‌ها در سوریه، مهلت رو به پایان بررسی برجام و ادامه اختلافات نمایندگان مجلس در این باره، سخنان متفاوت چند هنرپیشه در تلویزیون از مهم‌ترین موضوعاتی است که در کانون توجه رسانه های امروز بوده است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

وزیر دفاع آمریکا هم وارد ماجرای موشک‌های روس شد

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا مدعی شده که این کشور شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد چند موشک‌ روسیه به جای سوریه در خاک ایران سقوط کرده‌ است. به گزارش آسوشیتدپرس، آقای کارتر "بروز نقص فنی" را دلیل احتمالی سقوط این موشک‌ها دانسته است.

این اولین اظهار نظر رسمی یک مقام آمریکایی درباره گزارش‌های مربوط به سقوط چهار موشک کروز روسیه در خاک ایران است که پیشتر به نقل از مقام‌های آمریکایی منتشر شده بود بدون آن که نام آنها ذکر شده باشد. مقامات روسیه و ایران این ادعا را تکذیب کرده‌اند.

حضور رئیس کمیسیون برجام در جمع طلاب مخالف برجام

علیرضا زاکانی در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان اینکه یکی از مهمترین ایراداتی که به تیم مذاکره کننده وارد شده است،استفاده نکردن از نظرات کارشناسان در بحث برجام بوده است، مدعی شده است که طبق گفته برخی از اعضا مذاکره کننده آمریکایی ها با یک تیم 143 نفره و انگلیسی ها با یک تیم 50 نفره در مذاکرات حاضر می شدند و تیم ایرانی تنها 16 نفر بودند و این نشان می دهد دشمنان این مذاکرات را جدیتر گرفته بودند و از نظرات کارشناسان بیشتر استفاده می کردند.

زاکانی با بیان اینکه اگر برجام همینگونه که هست به تصویب برسد، سیستم امنیتی و دفاعی کشور، آسیب خواهد دید، گفته: امیدواریم در مجلس طرحی را به تصویب برسانیم که قرارداد لازم را برای برجام ایجاد کنیم، متاسفانه طرحی که در حال حاضر مطرح است بیشتر شبیه یک بیانیه سیاسی است.

تعدادی از طلاب مدرسه معصومیه اصلی‌ترین جمع مخالف برجام در سطح حوزه‌های علمیه هستند که سابقه نامه‌نگاری، تحصن و سفرهای تبلیغی علیه مذاکرات هسته‌ای را دارند.

اظهارات تند رئیس دفتر رهبر انقلاب درباره ال سعود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته: باید بررسی شود که عربستان سعودی یعنی چه؟ یک کشوری که دارای ثروت است اما کلمه سعودی به عنوان مالکش چه معنایی دارد؟ چه کسی این سند مالکیت را برای او صادر کرده است؟ خدا نابود کند انگلستان را که سردمدران آنها را بر این سرزمین مسلط کرد و از آن تاریخ، متولی اماکن مقدسه شده‌اند.

روایتی از دور زدن جلیلی توسط مشایی و ثمره هاشمی

سید حسین موسویان در بخشی از روایت خود از تلاش‌های گسترده احمدی‌نژاد برای مذاکره با آمریکا با اشاره به دور زدن سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای توسط احمدی‌نژاد نوشته: در سال 1391 یک امریکایی عضو گروه تماس سطح دو درباره مذاکرات هسته‌ای به من گفت: «اسفندیار رحیم مشایی دستیار ارشد و دوست نزدیک احمدی‌نژاد با مقامات عالی‌رتبه سابق ایالات متحده درباره احتمال گشودن باب مذاکرات مستقیم صحبت کرده است.» یکی از سفرای ایران در اروپا به یک عضو گروه تماس سطح دو که عضو دولت ایالات متحده بوده گفته است: «همه چیز از سوی ایران آماده است و مشایی و ثمره‌هاشمی برای شرکت در این ملاقات که در برلین برگزار خواهد شد، می‌آیند.» این عضو سابق دولت امریکا به سفیر ایران چنین پاسخ داده است: «کاخ سفید گفت نه. آنها گفته‌اند نمی‌خواهند در روابطی خارج از چارچوب 1+5 با ایرانی‌ها وارد بحث شوند.»

خلبان‌های ایرانی به جنگ داعش می‌روند؟

روزنامه القدس العربی مدعی شده که یکی از رهبران ائتلاف ملی (شیعه) عراق، که خواست نامش فاش نشود به این روزنامه گفته:‌ یک هیئت رسمی و نظامی عراق که چند روز به روسیه سفر کرده، درخواست کرده بود با حملات مستقیم روسیه به مواضع (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در عراق، موافقت شود، اما دولت روسیه برای تحقق این خواسته شرطهایی وضع کرد از جمله اینکه عراق رسما از روسیه برای حملات درخواست کند و دیگر اینکه مصونیت برای نیروهای روسیه قرار دهد، تا در صورتی که به اشتباه، غیرنظامیان کشته شدند، نیروهای روسیه تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند. علاوه بر این، روسیه درخواست کرده است پایگاهی در عراق به هواپیماهای روسی اختصاص داده شود و دولت عراق، بخشی از هزینه های این حملات را تقبل کند ضمن آنکه قبول پرداخت بخشی از هزینه ها می‌تواند بعد از آن صورت گیرد که اوضاع مالی عراق بهبود یابد.

این منبع تاکید کرد، درخواست رسمی عراق، مشکلی ندارد زیرا نخست وزیر، نیروهای ائتلاف ملی و فراکسیون کردها ، تمایل خود را برای حملات روسیه به مواضع داعش نشان داده اند. حملات هوایی به هواپیماهای روسی محدود نخواهد شد بلکه نیروی هوایی ایران نیز در حمله به مواضع داعش مشارکت خواهد کرد. این منبع به وجود دهها خلبان ایرانی اشاره کرد که با هواپیماهای سوخوی عراق وارد این کشور شده اند. این هواپیماها را بعد از پیدایش داعش، ایران به عراق فروخته بود.

برنامه عارف برای تغییر ترکیب مجلس

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه کشور در مسیری در چند سال گذشته پیش می رفت که بسیاری از دلسوزان نظام را نگران کرده بود،گفت: جریانی از بعد از خرداد 92 با هر اقدامی که توسط دولت انجام می شود مخالفت می کند بخصوص دربخش‌هایی از مجلس دیده می شود که به جای همکاری با دولت برای پیشبرد اهداف مورد نظر دولت مانع تراشی می‌کنند به همین دلیل اصرار داریم در انتخابات مجلس بگونه‌ای عمل کنیم که ترکیب مجلس تغییر کند.

ادعاهای خرازی درباره کراوات زدن و دست دادن با زنان

بعد از علی کفاشیان و امیرتتلو این بار صادق خرازی مهمان برنامه «دید در شب» رضا رشیدئور شد. او در بخشی از این گفت و گو با حمایت از بستن کروات توسط مردان ماجرای دست دادن با زنان توسط مردان را هم مطرح کرد. بخشی از این گفت و گو را می‌خوانیم:

خب الان وارد حوزه محافظه کاری می شوید!

نه من محافظه کاری نمیکنم. بحث احکام و بحث قوانین جداست. مثلا دست دادن با خانم ها در عرف و حکم جمهوری اسلامی امر غیر قابل قبولی است. علما قبول ندارند و شخص رهبری هم نسبت به این کار موضع دارند. در حالی که در تاریخ، بسیاری از بزرگان و علما با خانم ها دست میدادند. مرحوم ایت الله بهشتی و..

مرحوم ایت الله بهشتی با خانم ها دست می دادند؟

مرحوم بهشتی و امام موسی صدر، کسانی بودند که اگر خانم اهل کتابی دست دراز میکرد انجا تسامح در ادله سنن میکردند و دست می دادند. البته من درجایی نیستم که بخواهم فتوایی دهم. من در اینجا کارمند نظام جمهوری اسلامی هستم ترجیح و رجحانم رعایت قانون است اما شخصا اعتقاد قلبی ام را میگویم که کراوات را مخالف نظام نمی دانم. و این را اشتباه میدانم که اگر کسی کراوات بزند مخالف نظام است.

دست دادن با خانم ها چطور؟

دست دادن با خانم ها وجه شرعی دارد. بعضی علما اشکال می دانند و برخی علما به حکم اهل سنت اشکال نمی دانند.

تقلید شما از کدام علماست؟

من تقلیدم به علمای حکومتی است و خودم رعایت میکنم و الان دست نمی دهم.

یعنی قبلا دست میدادید؟

من قبلا که فتوا را نمی دانستم بله.

تصادف بازیگر زن در صحنه فیلمبرداری

باران کوثری بازیگر سینمای ایران شب گذشته سر صحنه فیلم سینمایی «هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی تصادف کرد و دچار سانحه شد. کوثری که به همراه عوامل فیلم «هفت‌ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی برای فیلمبرداری به یوسف‌آباد رفته بود، سر صحنه فیلمبرداری تصادف کرد و دچار سانحه شد.» در اینستاگرام کوثری با اشاره به خبر نوشته شده: «حال باران خوب است. متاسفانه سر صحنه فیلمبرداری در یوسف‌آباد خودرویی که خانم کوثری در آن حضور داشت با تریلی که در پیچ پارک شده بود تصادف کرد و الان در بیمارستان بستری است.

سردار همدانی در سوریه چه می کرد که شهید شد؟

اسماعیل کوثری از همرزمان سردار همدانی در خصوص فعالیت‌های او در سوریه به انتخاب گفت: شهید همدانی چندین سال حضور مستشاری مستمر و تاثیرگذاری در سوریه داشت، اما بعد از پایان ماموریتش به ایران بازگشت و مسئولیت دیگیری دریافت کرد اما به دلیل تسلط بالای وی بر مناطق سوریه، چند روزی برای کمک فکری عازم منطقه شد که با عنایت پروردگار به خواسته قلبی و دلی خود یعنی شهادت نائل آمد. کوثری با بیان این که شهید همدانی در سوریه اقدامات بسیار تاثیرگذاری انجام داد، خاطرنشان کرد: خدمات ارزنده، مدیریت هوشمند و تاثیرگذاری سردار همدانی بر روند جنگ کاملا آشکار است، وی با ایجاد هماهنگی میان ارتش و قوای نظامی سوریه و کمک به تشکیل نیروهای داوطلب مردمی مانع از سقوط سوریه و پیروزی داعش و نیروهای معاند شد لذا بسیاری از تحلیل گران، طرح‌ها و برنامه شهید همدانی را علت اصلی پیروزی سوریه و نیروهای مقاومت در مقابل تروریست‌ها است. این نماینده مجلس با بیان این که حضور سردار همدانی شرط پیروزی و دفاع در برابر داعش و تروریست‌های تکفیری بود گفت: از روزی که سردار همدانی در سوریه حضور پیدا کرد و مسئولیت هماهنگی ارتش و نیروهای مردمی را بر عهده گرفت، مواضع تروریست ها ناامن شد و قوای مقاومت تواستند به پیروزی‌های بزرگی دست یابند. یکی از اصلی‌ترین کارهای سردار همدانی بحث تشکیل ارتش نیروهای مردمی و دفاع وطنی بود که با هماهنگی سردار سلیمانی انجام شد و همین مسئله باعث شد که سوریه در مقابل داعش مقاومت کند و جهبه سوریه امروز به مقتل ترویست‌ها تبدیل شود.

خاطره ده‌نمکی از سردار همدانی و اخراجی‌ها

مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلمهای سینمای دفاع مقدس در نوشته‌ای کوتاه در صفحه اینستاگرامش، در مورد اظهارنظر سردار حسین همدانی پس از دیدن فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» نوشت. واکنش‌های متفاوت نسبت به شهادت این سردار سپاه شروع شده است. نقش فرهنگی سردار همدانی در کنار نقش نظامی‌اش، واکنشهای فعالان فرهنگی را در پی داشته است. مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلمهای سینمای دفاع مقدس در صفحه اینستاگرامش نوشت: سردار همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس دیروز در سوریه به شهادت رسید. سردار همدانی وقتی «اخراجی ها» را دید گفت اگر کسی از تو شاهد خواست که مگر همچین آدمهایی در جنگ بودند؟ بگو پیش من بیاید آدرسشان را بگیرد.

ادعای شریفی‌نیا درباره بازیگران معتاد

دیشب میهمان برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر، محمدرضا شریفی‌نیا بود که اظهاراتی جنجالی در این برنامه زنده به زبان آورد. برنامه شهرفرنگ عنوان برنامه ای گفت‌وگو محور جدیدی در شبکه خبر است که به موضوعات روز سینمای ایران می‌پردازد و در هفته‌های اخیر، بازتاب‌های زیادی هم به همراه داشته است.در انتهای برنامه مدقق با اشاره به ادعای یکی از میهمانان هفته‌های گذشته گفت: میهمانی داشتیم که گفته بود بین بازیگران سینما استعمال مواد مخدر رواج پیدا کرده است و در مورد خیلی از آنها مشکل ساز شده است چقدر این موضوع صحت دارد؟ شریفی نیا با تایید این موضوع گفت: بازیگری را سر صحنه می بینی وسط کار گذاشت و رفت. می پرسی کجا رفته؟ می‌گویند رفته که خودش را بسازد! اتفاقا معضل من با کسانی که می‌گویند باند داری همین است. کسانی که من برای بازیگر می‌آورم از لحاظ اخلاقی طلا هستند. متاسفانه اعتیاد معضلی است که گریبانگیر بعضی از بازیگران ما شده است و خیلی‌ها به مشکل خوردند. (به خنده) یکی بود که می‌گفت یک جایی بگذاریم که تست اعتیاد بگذارند و بعد وارد سینما شوند.

زاکانی ظرفیت ریاست کمیسیون را ندارند

عوض حیدپور شهرضائی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی با اشاره به تصویب طرح برجام در کمیسیون امنیت ملی و بررسی آن در جلسه علنی یکشنبه مجلس، اظهار داشت: کلیات برجام مورد موافقت مجلس است و عموم نمایندگان علاقمندند به آن رای مثبت می دهند. با این حال باید‌ها و نبایدهای جدی و مهمی از سوی نمایندگان مطرح است که این ملاحظات طی ۸ بند از ۹ بند طرح برجام مورد تاکید قرار گرفته که درصورت تایید و تصویب آن در صحن علنی مجلس، دولت موظف به اجرای آن است. عضو فراکسیون رهروان ولایت در واکنش به «خنده‌دار» خواندن گزارش کمیته‌های پنج‌گانه کمیسیون ویژه توسط رئیس کمیسیون، اعلام کرد: مسئله این است که وظیفه‌ای به کمیسیون ویژه محول شده‌ بود، بررسی برجام، ‌تهیه گزارش و نهایتاً ارائه آن به صحن بود و این کمیسیون نه قرار بود پیشنهاد عملیاتی بدهد و نه اینکه در رد یا تایید برجام نظری اظهار کند و برخورد آقای زاکانی رئیس کمیسیون ویژه با اعضا و ادبیاتی که به کار برد، نشان داد این دوستان علاوه بر اینکه سعی در اعمال نظرات جناحی و سلیقه‌های شخصی‌شان در بررسی برجام دارند، ظرفیت اینکه در تراز مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون باشند را ندارند. حیدرپور همچنین در واکنش به احتمال آبستراکسیون ازسوی پایداری و شکستن نصاب جلسه علنی مجلس برای جلوگیری از تصویب طرح برجام، تصریح کرد: ‌ اینکه اقلیتی در مجلس بخواهند با آبستراکسیون و ترک مجلس، نظرشان را به کرسی بنشانند به‌ هیچ‌عنوان درست نیست و اگر این کار انجام بشود، در حکم حرمت‌شکنی مجلس خواهد بود و می‌توان از آن به‌عنوان زشت‌ترین و بد‌ترین کار در مجلس یاد کرد که امیدواریم چنین اتفاقی نیافتد.

آخرین حضور سردار همدانی در محضر رهبری

سردار شهید حسین همدانی که روز گذشته در حین انجام یک ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید، 25 شهریور امسال به همراه جمع دیگری از فرماندهان سپاه به محضر فرمانده معظم کل قوا رسید.


بدهی ۵۰ میلیون دلاری صدا و سیما

مدیر شبکه سه سیما با اشاره به هزینه بالای خریداری و پخش مسابقات فوتبال بیان کرد که اکنون سازمان صداوسیما بیشتر از ۵۰ میلیون دلار بدهی ارزی بابت حق پخش، اجاره ماهواره، خرید تجهیزات و دیگر موارد دارد.

میرحسینی با اشاره به بدهی های سازمان صداوسیما افزوده: سازمان صداوسیما بیشتر از ۵۰ میلیون دلار بدهی ارزی دارد که بابت حق پخش، اجاره ماهواره، خرید تجهیزات فنی و توسعه زیرساختار بوده است. همچنین از این میان حدود سه و نیم تا چهار میلیون دلار بدهی های شبکه سه است که به دلیل حق پخش مستقیم مسابقات صورت گرفته است. در حال حاضر شرکت ها برای فروش و حق پخش تلویزیون ابتدا مطالبه مالی خود را تقاضا می کنند و اینکه شبکه باید بدهی های خود را پرداخت کند و بعد همانطور که گفته شد رقم های بسیار بالایی پیشنهاد می شود و این مقرون به صرفه نیست که ما برای یک بازی چند صد میلیون تومان پرداخت کنیم.

هاشمی می خواهد آش های کشور با فوت او سرد شود!

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با بیان اینکه نوع نگاه آقای هاشمی از اول با نگاه فقاهتی امام(ره) متفاوت بوده است، گفته: وی در خاطرات خود بعضاً بر موارد اختلافی با حضرت امام(ره) اشاره داشته است.

ذوالنور در ادامه گفته: متاسفانه آقای هاشمی علاقه مند است تا همه آش های کشور با فوت ایشان سرد شود! ولیکن به برکت انتخابات آزاد موجود در نظام جمهوری اسلامی، قدرت همیشه در یک جا متمرکز نمی شود. وجود این روحیه در هر فردی می تواند پتانسیل تغییرات عدیده برای همراه شدن با جریانات سیاسی مختلف را در وی ایجاد کند. آقای هاشمی دوست دارد همیشه در راس هرم قدرت حضور داشته باشد و دیگران در برابر حرف ایشان تمکین کنند. ایشان مایل بوده و هست که حتی در نسبت با امام(ره) و رهبری هم؛ ایشان محوریت داشته باشد و امام (ره) و رهبری هم مطابق حرف و نظر ایشان حرکت کنند. القائات آقای هاشمی در خاطرات سیاسی و بیانات شان به صورتی است که مخاطب احساس می کند امام را ایشان اداره می کرده است! ایشان سعی دارد اینگونه القا کند که امام(ره) تمامی پیشنهادهای ایشان در مسائل مختلف را قبول می کرده است و این مطلب را در حد اداره کردن امام(ره) جلوه می دهد. حال این که این مسئله خلاف واقع است.

دخترها سر کلاس هنر اولویه درست می‌کنند!

پریوش نظریه بازیگر با حضور در برنامه «خندوانه» به انتقاد از مسئولانی مانند وزیر راه و ترابری و شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش پرداخت. او که در برنامه «خندوانه» حضور یافته بود فهرستی از مشکلات اجتماعی را کف دست خود یادداشت کرده بود و درباره این مشکلات گفت: «مشکلات بسیاری وجود دارد، از جمله این که وزیر آموزش و پرورش بیاید و توضیح دهد که واقعا چه اتفاقی دارد می‌افتد؟»

او افزود: «در مدرسه دختر من معلم هنر و قرآن با هم عوض شدند و دخترم در کلاس هنر، الویه درست می‌کنند. فکر می‌کنم تا همین حد که گفتم کافی‌ست.»

سخنران مرکز آموزشی نیروی انتظامی: برد برد یعنی قبول ذلت!

مهدی طائب در دومین روز همایش مبلغان فرهنگ جهاد و شهادت که به همت موسسه روایت سیره شهدا در مرکز آموزشی عمار نیروی انتظامی گفته: کلمه برد برد به معنای قبول ذلت است زیرا بیعت آمریکا و پذیرفتن خواسته‌های او هدف اصلی آمریکا در این مذاکرات است که با پذیرش آن جامعه به تباهی کشیده می‌شود.

طائب در ادامه افزوده: برجام مرده متولد شد و اکنون برای آن به دنبال قبر می‌گردند اما روند جدید مذاکرات مستقیم با آمریکا، حضور نیروهای آمریکایی در کشور و ایجاد سفارتخانه شیطان بزرگ جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

کودکان متکدی چند فروخته می‌شوند؟

جام جم در بخشی از گزارشی درباره خرید و فروش یا اجاره کودکان نوشته: این کودکان وقتی به سن 12 -13 سالگی میرسند به اجبار پدر و مادر معتاد خود باید بروند و کارکنند وتا پدر ومادر با خیال راحت موادبکشند اما یکی از مشکلات غیر قابل تحمل این است که سوء استفاده های دیگری هم از این کودکان می شود. این که پول فرزندانشان از چه راهی بدست می آورند مهم نیست مهم بساط شان است که باید به راه باشد.

این کودکان بر اساس جنس، تجربه و سنی که دارند تعییت قیمت می شوند و از صد هزار تومان تا پنج میلیون تومان خرید و فروش می شوند. پدر و مادر این کودکان را به فامیل یا باندهای متکدی اجاره می دهند تا برای آنها کار کنند. این کودکان باید تا آخر شب مقدار مشخصی پول به خانه ببرند و گرنه به اجبار تن به کارهای دیگری می دهند. امیر حسین ، 13 ساله، ساکن این محل می گوید: من باید روزی چهل هزار تومان کار کنم و برای پدرم ببرم و گرنه کتک می خورم و اجازه ندارم به خانه بروم.

سه امتیاز نامتعارف ایران به ژاپن

خبرگزاری فارس به نقل از منابع ژاپنی مدعی شده که ایران و ژاپن به زودی بر سر موضوع سرمایه گذاری مشترک و ورود ژاپن به میادین نفتی کشور توافق خواهند کرد. انتظار می‌رود این توافق در سفر فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن به تهران در روز دوشنبه به امضا برسد. این منابع آگاه اعلام کرده‌اند که مذاکرات ایران و ژاپن به طور نامعمولی کوتاه و تنها در طول یک ماه گذشته انجام شده است.

علی رغم اینکه تا لغو کامل تحریم های غرب علیه ایران همچنان زمان باقی است، اما مقامات ژاپنی اعلام کرده‌اند که با هدف کمک به شرکت های ژاپنی برای توسعه فعالیت‌های خود در ایران در رقابت با شرکتهای اروپایی و چینی وارد مذاکره با ایران شده اند. توافق سرمایه گذاری های مشترک و دو جانبه با هدف تسهیل در توسعه فعالیت شرکت ها و کاهش محدودیت‌های و ریسک برای این شرکت ها از طریق ایجاد دارایی و حقوق حفاظت شده، انجام شده است. این توافقنامه دو جانبه ضمانت می‌کند که پس از ورود شرکت های نفتی به ایران، دولت حق ضبط دارایی های آنها را به صورت نامتعارف نخواهد داشت. از سوی دیگر بر اساس این توافق، محدودیت اعمال سهم بالای خرید قطعات ایرانی برای شرکت های ژاپنی از سوی دولت ایران اعمال نخواهد شد. یکی دیگر از مهمترین بندهای این توافق که از سوی منابع آگاه اعلام شده است، این است که ایران اجباری بر شرکت های ژاپنی برای انتقال فن‌آوری به داخل ایران اعمال نخواهد آورد.

صلح حدیبیه بده بستان با استکبار نبود

حشمت الله قنبری در گفت و با فارس در پاسخ به این سوال که «آیا صلح حدیبیه مذاکره و بده بستان با حاکم ظالمى همچون ابوسفیان بوده یا خیر» گفته: یکى از شخصیت هاى ممتاز کشور به تصریح و در اجتماع مردم، گفتگوى حضرت سیدالشهداء با عمر بن سعد را مستند مذاکره دولت در مذاکره با آمریکا قرار داده بود و حضرت ایشان کمترین اشاره اى به صلح حدیبیه نفرموده بودند، تا لازم باشد ماجراى حدیبیه واکاوى شود، لذا بنده عدم اشاره ایشان به صلح حدیبیه را نشانه هوشمندى ایشان مى دانستم، زیرا استناد به صلح حدیبیه، میزان مناسبى را در اختیار مخاطبین ایشان قرار مى داد و ذهن خواص و عموم مردم را در مقام مطالبه و پرسشگرى قرار مى داد، اگر مستند ایشان صلح حدیبیه قرار مى گرفت خیلى خوب و مناسب بود.

قنبری با اشاره به داده‌ها و ستانده‌های پیامبر اسلام در صلح حدیبیه گفته: توجه داشته باشید اگر چه ظاهرا رسول خدا امتیاز داده است، اما این امتیاز فقط روح مستکبران سفیه را آرام کرد، چرا؟ براى اینکه فقط یکسال فرصت بهره بردارى تبلیغى ساده لوحانه در میان عوام را در اختیار آنها قرار داد، اما مسلمانان در طى همین یکسال مجاز شدند تا در دل مکه و از میان قبایل مستعد هم پیمانانى را براى خود پیدا کنند؛ کسانیکه در فاصله کوتاهى بهترین خدمات را براى فتح مکه از خود به نمایش گذاشتند. ملاحظه کنید در پیمان صلح حدیبیه، نسبت «داده به ستاده» کاملا معلوم و قابل اندازه گیرى است. مسلمانان همه چیز را به دست آوردند بدون اینکه از هیچکدام از اصول خود عبور کرده باشند. صلح حدیبیه بر پایه حکمت و از جنس عبادت بود نه از از سر بیم و ترس از کدخدا. صلح حدیبیه به چالش کشیدن حیثیت استکبار قریش و نماد اعتماد به خدا و توانائیهاى امت اسلامى بود نه ابر و باران و برکات را در دست بى خدایان دیدن.

درخواست از صهیونیست‌ها برای حمل سلاح در خیابان

شهردار قدس، صهیونیست‌ها را به حمل سلاح برای مقابله با فلسطینی ها دعوت کرد.

شهردار قدس گفته: "با توجه به بالاگرفتن تنش ها در وضع امنیتی، افرادی که دارای مجوز حمل اسلحه هستند و افرادی که با روش استفاده از اسلحه آشنا هستند، به حمل آن دعوت می شوند." رادیو صدای ارتش اسراییل گزارش داد: "این دعوت یکی از انواع خدمت سربازی ذخیره است ." در اسرائیل همه افراد ملزم هستند علاوه بر گذراندن مدت خدمت سربازی اجباری، برای مدت ها برای حضور در نیروهای سرباز ذخیره نیز آماده باش باشند.

این قدر درباره منا شایعه نسازید

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اعلام اینکه تا این لحظه 69 زائر ایرانی در فاجعه منا مفقودالجسد هستند‌، تاکید کرد: دستگیری و جا ماندن تعدادی از زائران ایرانی در بیمارستان‌های عربستان به هیچ وجه صحت ندارد و مردم نباید به این شایعات توجه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۶
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل