بازدید 1498

مصطفي برغوثي: نامي بهتر از انتفاضه براي قيام کنوني مردم فلسطين نمي يابم

ملت فلسطین امروز به این باور رسیده است که مذاکرات و توافقنامه ها هیچ فایده ای ندارد و عقیم است و باید از طریق مقاومت و مبارزه و تکیه به خود موازنه قوا را تغییر دهد.
کد خبر: ۵۳۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸ 10 October 2015
نماینده پارلمان فلسطین بار دیگر تاکید کرد قیام کنونی مردمی فلسطین یک انتفاضه به معنای واقعی کلمه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث ، مصطفی برغوثی در پاسخ به این سوال مجری که آیا می توان تحولات کنونی در اراضی فلسطین را « انتفاضه » نامید؟ گفت: من اصطلاحی برتر از انتفاضه برای این تحرکات نمی یابم. زیرا به معنای واقعی یک انتفاضه مردمی گسترده است. قیام و حرکت مردم فلسطین علیه اشغالگران امروز و به طور بی سابقه به اوج خود رسیده است.

 نسل جوان فلسطینی این انتفاضه را رهبری و مدیریت می کند و چنان به جوش و خروش درآمده است که یاد آور روزهای به یاد ماندنی انتفاضه اول و دوم است. البته انتفاضه جدید به انتفاضه نخست شبیه تر است تا انتفاضه دوم. امروز قیام مردمی به طور بی سابقه در همه مناطق از جمله در کرانه باختری و قدس ، نوار غزه و حتی در داخل اراضی اشغالی فلسطین در حیفا ، یافا و الناصره در حال فراگیر تر شدن و گسترده تر شدن است.

 آوارگان فلسطینی در سرتاسر جهان نیز از طریق تحریم محصولات اسراییلی و ایجاد کمپین های مختلف علیه اسراییلی ها به انتفاضه جدید کمک می کنند. ما بیست و دو سال است یعنی از زمان انتفاضه نخست تاکنون که چنین صحنه ها و تحولات و اوضاعی را ندیده ایم.

 ملت فلسطین امروز به این باور رسیده است که مذاکرات و توافقنامه ها هیچ فایده ای ندارد و عقیم است و باید از طریق مقاومت و مبارزه و تکیه به خود موازنه قوا را تغییر دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار