بازدید 1616

بيکاري از جمله علل روي آوردن افغان ها به طالبان

کسانی که به این گروه ملحق شده اند، به خبرنگار سی ان ان گفتند در صورتی که دولت بخواهد روند کنونی را متوقف کند، می بایست فرصت های شغلی ایجاد کند تا افرادی که به سبب نیاز مالی به طالبان ملحق شده اند، به زندگی عادی بازگردند.
کد خبر: ۵۳۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۰ 10 October 2015
سی ان ان گفت: بسیاری از شهروندان افغان که به طالبان ملحق می شوند به سبب مسائل اقتصادی و نبود فرصت های شغلی این روند را برمی گزینند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ موفقیت اخیر طالبان در قندوز نشان می دهد این گروه بار دیگر در افغانستان قدرت گرفته است که البته علت این موفقیت در جذب نیرو ریشه در وضع اقتصادی و بازار کار طالبان دارد.

نیک رابرتسون، خبرنگار سی ان ان در گزارشی اختصاصی اعلام کرد بسیاری از کسانی که در حال حاضر به گروه طالبان می پیوندند، با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی و نبود فرصت های شغلی دست به این کار می زنند زیرا با درآمدی که این گروه در اختیارشان قرار می دهد، می توانند زندگی خود را اداره کنند.

برخی از کسانی که در حال حاضر با طالبان همکاری می کنند، به علت نبود کار و درآمد اقتصادی، به این گروه روی می آورند زیرا اقتصاد این کشور در سالهای اخیر روندی نزولی طی کرده است، کمک های خارجی با توجه به خروج نیروهای خارجی از این کشور نیز کاهش یافته است و فساد اداری در این کشور غوغا می کند و با این اوضاع، نیازی به ذکر این موضوع نیست که بیکاری در این کشور، روندی صعودی دارد.

برخی از کسانی که به طالبان ملحق می شوند، حتی مدارک دانشگاهی نیز دارند ولی ناامید از یافتن کار، برای اداره زندگی خود راهی جز پیوستن به طالبان ندارند. حتی در میان آنان، کسانی هستند که دل خوشی از طالبان ندارند و فقط مشکلات اقتصادی علت اصلی این گرایش است.

برخی از کسانی که از سر ناچاری به طالبان ملحق شده اند می گویند احتمال اینکه این گروه به مراتب قوی تر شود و مناطق بیشتری را نیز به دست گیرد بسیار زیاد است زیرا با ادامه وضع کنونی، حتی ممکن است پایتخت نیز به دست این گروه بیفتد.

کسانی که به این گروه ملحق شده اند، به خبرنگار سی ان ان گفتند در صورتی که دولت بخواهد روند کنونی را متوقف کند، می بایست فرصت های شغلی ایجاد کند تا افرادی که به سبب نیاز مالی به طالبان ملحق شده اند، به زندگی عادی بازگردند.

نبرد اخیر در قندوز نشان می دهد جنگ دولت افغانستان فقط با گلوله نخواهد بود بلکه اقتصاد، جبهه دیگری است که باید با طالبان در آن مقابله کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار