بازدید 2615

"بابک زنجانی" به این راحتی خلاص نمی‌شود

کد خبر: ۵۳۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 10 October 2015
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است؛ خیز قوه قضائیه برای بازگشت بدهی "بابک زنجانی" جدی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل، با اشاره به جلسات دادگاه زنجانی و کیفرخواست صادر شده مبنی بر پرونده وی، گفت: پرونده زنجانی یکی از بزرگترین اتفاقات در عرصه اقتصادی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

وی با بیان اینکه بازگشت بخشی از اندوخته ارزی کشور به پرونده زنجانی مرتبط است، افزود: عدد بدهی زنجانی میلیاردی است و رقمی بالغ بر 2 میلیارد و 350 میلیون دلار تخمین زده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه پرونده بابک زنجانی پرونده‌ای استثنایی در جهان قضاوت است، متذکر شد: نظیر این پرونده در کشور بسیار کم بوده است.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع کلید حل مشکلات دادگاه به دست خود متهم است، تاکید کرد: اگر بابک زنجانی مسیر وجوه بدهی‌های خود را به دادگاه نشان دهد یقینا از جرم وی کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین همکاری زنجانی با مسئولین دادگاه می‌تواند ضمن کاهش مجازاتش، حتی احتمال آزادی وی را بالا ببرد.

نماینده مردم‌ آمل در ادامه بیان داشت: زنجانی نمی‌تواند طبق اسناد و مدارک لازمه منکر تخلفات اقتصادی خود شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صداقت بابک زنجانی در بازگشت بدهی‌های خود می‌تواند گره‌های کور پرونده‌اش را باز کند، اظهار داشت: یقینا همکاری زنجانی با مسئولین دادگاه می‌تواند حتی اتهام "اخلال در امور اقتصادی کشور" وی را منتفی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت: در حال حاضر دادگاه زنجانی تنها دادگاهی است که تمام ابتکار عمل در دست خود متهم است و اگر اتفاقات فوق‌الذکر از سوی وی صورت پذیرد، قطعا این امر به نفع زنجانی و همچنین به نفع کشور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به چند جلسه اخیر دادگاه زنجانی اظهار داشت: زنجانی در چند جلسه اخیر دادگاه به خوبی متوجه شد که دادگاه یک امری جدی است و با وی شوخی ندارد.

یوسفیان ‌ملا با بیان اینکه تمام هدف دادگاه زنجانی بازگشت بیت‌المال به کشور است، تاکید کرد: فرد زنجانی چه در دادگاه متهم شناخته شود و یا نشود، در قوانین و مقررات ما تفاوتی ایجاد نخواهد کرد و تنها این فرد است که می‌تواند با راهنمایی خود به دادگاه سمت و سو دهد.

یوسفیان‌ملا در پایان با اشاره به اینکه اگر زنجانی با دادگاه همکاری نکند، بعید است به راحتی خلاص شود، خاطرنشان کرد: خیزی که نظام و قوه قضائیه برای بازگشت بدهی‌های زنجانی برداشته، خیز جدی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر