بازدید 53334
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

روایت جالب از فرود اضطراری هواپیما در مهرآباد/ خاطره لاریجانی از یک پیام تهدیدآمیز/ پاسخ عجیب آقای وزیر به یک معلم/ عارف میان اصولگرایان!/ کشته‌شدگان منا، شهید یا جانباخته؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند،«نگرانی فیروزابادی برای توطئه‌های امریکا علیه چین»،«روایت مایلی کهن از استعفای خاکپور»،«برخورد جدی با «آرایش ویژه ماه محرم»»،« بحران مالی موتلفه بعد از درگذشت عسگراولادی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 15 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نگرانی فیروزابادی برای توطئه‌های امریکا علیه چین

جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین در صدر هیاتی نظامی با سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.یه گزارش میزان، دریاسالار جین گوا جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین در صدر هیاتی نظامی صبح امروز با سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.سرلشکر فیروزآبادی در دیدار جانشین رییس ستاد ارتش چین گفت: امریکا دشمن مشترک ایران و چین است.وی ادامه داد: از ١٠ سال قبل نگران توطئه‌های امریکا درخصوص چین بودم و سردار باقری را برای درمیان گذاشتن موضوع با مقامات چین فرستادم.فیروزآبادی گفت: امریکا به دلیل کم‌اوردن در اعتبار و نیرو و شکست در اقدامات نظامی، به توطئه‌های شیطانی روی آورده که همان جنگ‌های نیابتی و تروریسم است.


روایت جالب از فرود اضطراری هواپیما

سعید بیابانکی، شاعر طنز پرداز که در پرواز تهران - بندرعباس هواپیمایی ماهان حضور داشته است، حادثه نقص فنی موتور این هواپیما را در صفحه اینستاگرام خود اینگونه روایت کرد:

در دو قدمی مرگ.... .

امروز صبح با پرواز ماهان عازم بندر عباس بودم...بویینگ ۷۴۷ دو طبقه...در اسمان تهران موتور هواپیما دچار نقص شد و خلبان ما را با سلام و صلوات بر زمین فرودگاه مهر اباد کوباند...به گونه ای که تمام وسایل ملت از محفظه های بالایی روی سرمان ریخت.

در حال حاضردر هواپیماییم..عده ای از حال رفته اند و من هم عین خیالم نیست... .ولی انصافا خیلی هیجان داشت...! ما هم به افتخار خلبان زبل یک کف مرتب زدیم.

بیابانکی در پست دیگری در این باره نیز نوشت:

شکست جام می و محتسب ز دیر گذشت

رسیده بود بلایی ولی به خیر گذشت

دوستان عزیز...من نازه به عمق فاجعه پی بردم که به معجزه شبیه بود...این موتور هواپیمای ماست که در اسلام شهر سقوط کرده..وظیفه خود می دانم از خلبان کار بلد که نامش را نمی دانم تشکر کنم مردی که جان ۵۰۰ نفر را در اسمان تهران نجات داد.


روایت مایلی کهن از استعفای خاکپور

مدیر فنی تیم فوتبال امید درباره دلایل استعفای محمد خاکپور از سرمربی گری تیم امید توضیحاتی را ارائه کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مایلی کهن پس از استعفای محمد خاکپور در جمع خبرنگاران گفت: من مانند محمد خاکپور قصد مصاحبه کردن نداشتم. همه زحمات به گردن خاکپور است اما یکسری صحبت‌هایی کردند که باعث ناراحتی او شد. او برای استعفای خود دلایلی دارد.

وی افزود: پیش از شروع مسابقات غرب آسیا خاکپور پاکتی به من داد و از من خواست تا پایان مسابقات این پاکت را باز نکنم و من هم همین کار را کردم و زمانی که پاکت را دیدم متوجه شدم چنین تصمیمی گرفته است.مدیر فنی تیم امید خاطرنشان کرد: خاکپور مطالبی عنوان کرده که من در جریان آنها هستم. با وجود اینکه افراد زیادی از جمله حبیب کاشانی تلاش زیادی کردند به تیم امید کمک کنند و این تیم منظم کارهایش را انجام دهد اما یکسری مشکلات وجود دارد. خاکپور بیشتر به خاطر اینکه شأن و شخصیت مربیان ایرانی زیر سوال رفته دلخور است. امیدوارم این مسائل حل شود چرا که هیچ چیزی غیرقابل حل نیست.


برخورد جدی با «آرایش ویژه ماه محرم»

آنچه به تازگی با عنوان «آرایش ملایم ویژه ماه محرم» و یا «اصلاح ویژه محرم» از سوی برخی آرایشگران تبلیغ می‌شود،‌ غیرقانونی است و می‌تواند به توبیخ منجر شود. این را هم رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران و رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران می‌گویند. به گزارش آنا، شروع این تبلیغات از چند سال گذشته در آرایشگاه‌های زنانه آغاز شد، اما بعدها دامنه آن به آرایشگاه‌های مردانه هم کشیده شد. در واقع آرایشگران برای خروج از رکود فعالیتشان در ماه محرم، این ترفند را به کار می‌برند تا صندلی‌های خالی خود در این دوره زمانی پر کنند. این اقدام اما واکنش‌های زیادی را در پی داشت.


خاطره لاریجانی از یک پیام تهدیدآمیز

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ادواری در منطقه آنقدر بحران بود که روزانه ده‌ها پیام تهدید آمیز می رسید زمانی که بنده دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم یک روز از چند کانال مختلف خبر می‌رسید که 400 نقطه ایران را می‌خواهند بمباران کنند. اگر مسئولین کشور آمادگی نداشته باشند این عملیات روانی تاثیر خود را می‌گذارد ولی عاملی که باعث ایستادگی می‌شد نقش رهبری بوده است که نقش ایشان سعادت بخش برای کشور بوده و هست.لاریجانی با اشاره به نقش آفرینی سپاه پاسداران و فعالیت این نهاد گفت:‌ سپاه پاسداران که در ابتدای انقلاب با سرعت کمی آغاز به کار کرد اما تکمیل آن در دفاع مقدس بود. در میان بحران و تهدید؛ سپاه شکل گرفت، سامان یافت و گسترش پیدا کرد و این آزمون بزرگ و تجربه جدیدی است که در یک بحران مهم برای کشور، یک نیروی مسلح شکل می گیرد.


نفوذ بعد از برجام نیست با خود برجام است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نفوذ بعد از برجام نیست و با خود برجام است.به گزارش ایلنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران درباره مقابله با نفوذ پس از برجام تاکید کرد:‌ نفوذ بعد از برجام نیست و با خود برجام است چرا که خود مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا قصد نفوذ در مسیر اجرای برجام را دارد.امام جمعه مشهد همچنین بیان کرد: برجام در این جا از مرحله مجلس هم گذشت و دیگر این مردم هستند که باید در اجرای برجام مقابل نفوذ آمریکا بایستند.


ذخایر خاویار دریای خزر به صفر رسید

استاندار مازندران گفت: در سالهای قبل ۳۰۰ تن خاویار در دریای خزر تولید می‌شد که امروزه به صفر درصد رسیده است و عامل آن کشورهایی هستند که نفت تولید می‌کنند و باید پاسخگو باشند.به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح شامګاه چهارشنبه در مراسم هجدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر گفت: دانشگاه‌ها باید به تحقیقات کاربردی روی‌آورند و ایده‌ها را به محصول و کسب‌وکار تبدیل کنند و به حل مشکلات محلی و منطقه‌ای بپردازند و کارآفرین باشند.وی تأکید کردد: دریای مازندران به‌عنوان دریای صلح و آرام بوده که مردمان پنج کشور حاشیه در کمال آرامش در کنار زندگی می‌کنند ولی متأسفانه با توجه به داشته‌هایی که از قبل داشتیم ذخایر ما رو به انقراض است و نسبت به سالهای گذشته اصلاً قابل‌مقایسه نیست و ما باید پاسخگوی نسل‌های آینده باشیم.


۹کارگر پتروشیمی تندگویان ممنوع الورود شدند

بامداد دیروز از ورود ۹ تن از کارگران پتروشیمی تندگویان به محل کار جلوگیری به عمل آمد.فعالان صنفی کارگری بندر امام با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: کارگران مورد نظر قصد داشتند تا مانند سایر همکاران خود مطابق معمول در محل کارشنان حاضرشوند اما به وسیله عوامل انتظامات و نگهبانی پتروشیمی اروند از ورود آنهابه داخل این مجموعه جلوگیری شد.بنا به اظهارات منابع کارگری ایلنا گفته می شود جلوگیری از ورود این کارگران به دستور کارفرما بوده است.در هفته‌های گذشته کارگران مجتمع‌های پتروشیمی اروند، تندگویان و فجر بر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، افزایش ۳۰ درصدی مزد پایه به عنوان مزایای جانبی و افزایش ۳۵ درصدی مزایای حق نوبت کاری (شیفت) کارگران پیمانکاری اعتراضاتی را ترتیب داده بودند.به نقل از کارگرانی که بعد از این اتفاق در جریان خبر ممنوعیت ورود همکاران خود قرار گرفته اند گفته می شود: کارگرانی که کارفرما از حضور آنها در محل کار جلوگیری کرده است مانند سایر کارگران بودند و طبق توافق انجام شده از تاریخ ۲۱ مهرماه در محل کار خود حاضر شده بودند.این وضعیت در حالی است که روز گذشته روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس به ایلنا گفته بود: همه کارگران به سرکار خود بازگشته و مذاکرات با اداره کار برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها ادامه دارد.


بحران مالی موتلفه بعد از درگذشت عسگراولادی

دبیرکل فعلی حزب موتلفه گفت: حزب موتلفه در بحران مالی قرار دارد و بعد از وفات عسگراولادی این بحران بیشتر شد.به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای یازدهمین نشست عمومی حزب موتلفه اسلامی که در تالار آدینه تهران برگزار می‌شود پس از خیرمقدم مصطفی میرسلیم به حضار ،کلیپی از سخنرانی مرحوم عسگراولادی به نمایش درآمد.سپس محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه در صحبت‌هایی به ارائه گزارش عملکرد دوره دهم حزب موتلفه اسلامی پرداخت.نبی حبیبی با اشاره به اینکه حزب موتلفه در بحران مالی قرار دارد، گفت: بعد از وفات عسگراولادی این بحران بیشتر شد اما مسئولان اجرایی با سرلوحه قرار دادن صرفه‌جویی از این بحران عبور کردند.وی افزود: فوت عسگراولادی، حاج‌حیدری، پرورش، شهاب و میرفندرسکی این تصور را به وجود آورده بود که حزب رونق گذشته را نخواهد داشت اما با اتحاد و همدلی حزب تاکنون موفق بوده و از این پس نیز موفق خواهد بود.


پاسخ عجیب آقای وزیر به یک معلم

علی‌اصغر فانی ظهر امروز در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین طرح آموزشی خراسان شمالی در پاسخ به اعتراض یکی از فرهنگیان در خصوص عدم پیگیری وزارت آموزش و پرورش در خصوص 200 فرهنگی بازداشت شده و بلا‌تکلیف بودن وضعیت آنان اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام شده و نیازی به رسانه‌ای شدن پیگیری‌های آموزش و پرورش برای فرهنگیان بازداشتی در کشور نمی‌بینم.وی با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان در حال پیگیری است و این موضوع از اولویت‌های آموزش و پرورش است، بیان داشت: سال‌ها در عرصه آموزش و پرورش کار کرده‌ام و نسبت به خواسته‌های فرهنگیان اشرافیت داشته و در این راستا تلاش کرده‌ام و حتی تلاش‌هایم فراتر از توانمندی‌ها بوده است.


می‌خواهند اتفاقات را مباح و عادی‌سازی کنند

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قبل از ظهر امروز در همایش گفتمان عزت و پیشرفت با اشاره به ابعاد و اشکال مختلف نفوذ گفت: یکی از ابعاد و اشکال نفوذ شامل نفوذ امنیتی است که همین موضوع را می‌توان در ابتدای انقلاب مشاهده کرد و کسانی که در کانون‌های حساس جاگیر شده بودند و در زمان حیاتی ضربه‌هایی را از طرف سفارش‌ دهندگان پلیدی که کینه‌شان با انقلاب بود زدند که از جمله می‌توان به شهادت شهید بهشتی و یارانش در نفوذ یک عنصر نفاق در حزب جمهوری اسلامی اشاره داشت. وی با اشاره به مسئله برجام و با طرح این سوال که چرا آقا پسابرجام را مهمتر از برجام مطرح می‌کنند گفت: متاسفانه برخی‌ها این اهمیت را متوجه نشدند و در همان دوران برجام ماندند، پسا برجام یعنی اینکه یک عده‌ای می‌خواهند آن اتفاقاتی که افتاده را در نظر دارند مقدمه‌ای قرار دهند تا همه چیز را مباح و عادی‌سازی کنند.


شورای نگهبان طرح را تایید کرد نه برجام را

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برخی فضاسازی‌ها درخصوص مبنی بر اینکه برجام در مجلس و در شورای نگهبان تصویب و تأیید شده است، گفت:‌ گروهی با انتشار بعضی اخبار در صددند تا این نکته را به افکار عمومی القاء کنند که شورای نگهبان مغایرت برجام با شرع و قانون اساسی را تأیید کرده، درحالی که آنچه که شورای نگهبان تأیید کرده، طرح 9 ماده‌ای اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام است، نه متن برجام.


مسئولان دولتی با هم دعوا می کنند

حسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازداشت معلمان ایرانی در امارات، اظهار داشت: موضوع ظاهراً‌ دعوایی بین وزارت امور خارجه و آموزش و پرورش است که چه کسی مقصر است و موضوع 10 معلم که در حبس هستند به حاشیه رفته است.وی ادامه داد:‌ آنها می‌گویند شما نامه نداده‌اید و طرف دیگر می‌گوید شما باید عمل می‌‌کردید و فکر می‌کنم باید خواهش کنیم تا این‌ها دعواهایشان را زودتر تمام کنند تا معلمان به سال تحصیلی برسند و بیرون بیایند.


ماهواره‌ها یکی از عوامل فساد در جامعه هستند

آیت‌الله ناصر‌ مکارم‌شیرازی امروز در دیدار با جمعی از فرزندان شهدا و مدیران تشکل‌های شاهد کشور، با عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم، اظهار کرد: امروز جامعه نیاز به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد. وی با اشاره به اینکه امروز فساد در جامعه بیش از هر زمان دیگری است، گفت: ماهواره‌ها یکی از عوامل فساد در جامعه هستند که دشمنان به این وسیله سعی دارند مسلمانان را از افکار اسلامی دور کنند.استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند تا اسلام را از بین ببرند، دیگر مانند گذشته تنها به فکر نابودی شیعیان نیستند و هدفشان نابودی شیعیان و اهل سنت است.


کشته‌شدگان منا، شهید یا جانباخته؟

کشته‌شدگان حادثه منا در شرایط خاص و مظلومانه به دیار حق شتافتند و از عناوینی چون جان‌باخته و گاه شهید برای آنها استفاده شد، اما آیا انتخاب عنوان «شهید» و این نام برای آنها صحیح است؟ به گزارش ایسنا، با توجه به دیدگاه‌های بنیاد شهید و عدم اعلان این سازمان مبنی بر نام نهادن کشته شدگان منا با عنوان «شهید»، به نظر می‌رسد که بهتر است از اطلاق عنوان شهید بر جان باختگان فاجعه منا استفاده نشود.


عارف میان اصولگرایان!

یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی صبح امروز(23 مهرماه) با حضور اعضای شورای مرکزی و نمایندگان استانی حزب در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.در ابتدای مراسم، "سید مصطفی میرسلیم" از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه و همچنین رئیس ستاد برگزاری مجمع عمومی به حضار خوش‌آمد گفت.در ادامه، نماهنگی به یاد "حبیب‌الله عسگراولادی" دبیرکل فقید حزب موتلفه که در سال 82 ردای ریاست را به "محمدنبی حبیبی" واگذار کرد، پخش شد.جمع اصولگرایان جمع بود؛ از "محمدرضا باهنر" دبیرکل جبهه پیروان گرفته تا "سید محمد حسینی" وزیر ارشاد دولت دهم؛ اما حضور شخصیت‌هایی همچون "محمدرضا عارف" رئیس بنیاد امید ایرانیان و "شهاب طباطبایی" رئیس ستاد انتخاباتی حزب ندای ایرانیان به عنوان مهمانان ویژه، از نکات جالب توجه این مراسم بود.

روایت جالب از فرود اضطراری هواپیما در مهرآباد/ خاطره لاریجانی از یک پیام تهدیدآمیز/ پاسخ عجیب آقای وزیر به خبرنگاران/ عارف میان اصولگرایان!/ کشته‌شدگان منا، شهید یا جانباخته؟

«دولت ابلیسی» توصیف رییس جمهوری چچن ازداعش

قادر اف در مصاحبه با رسانه های چچنی گفته است: داعش نقطه اشتراکی با هیچ یک از اصول اسلامی در تمامی مذاهب ندارد و فقط برای پنهان کاری از دین سوءاستفاده می کند.وی افزوده است: غربی ها و دشمنان مسلمانان هم عامدانه از این گروه به عنوان «دولت اسلامی» نام می برند تا چهره دین توحیدی را لکه دار کنند، در حالیکه داعش «دولت ابلیسی» است و باید با تمام قوا برای از بین بردن آن تلاش کرد.قادر اف همچنین به نیروهای امنیتی و ماموران پلیس جمهوری چچن روسیه دستور داده است با جمع آوری تمامی اطلاعات مربوط به حضور چچنی ها در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق از مراکز مختلف، اینترنت و شبکه های اجتماعی، آنان را پس از بازگشت دستگیر و روانه زندان کنند که تاکنون ده ها نفر بازداشت شده اند.


برای پیوستن به کانال رسمی «تابناک» در تلگرام میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnak_ir

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار