بازدید 20635

پنج مزیت تسهیلات جدید خودرو

بانک مرکزی در شرایطی برای خروج بازار خودرو از رکود، تسهیلاتی 25 میلیون تومانی در نظر گرفته که این تسهیلات به‌نوعی جایگزین وام 15 میلیونی (مصوب اردیبهشت‌ماه امسال) شده و به اعتقاد کارشناسان، از پنج جهت بر «وام» پیشین، مزیت و برتری دارد.
کد خبر: ۵۴۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷ 21 October 2015
بانک مرکزی در شرایطی برای خروج بازار خودرو از رکود، تسهیلاتی 25 میلیون تومانی در نظر گرفته که این تسهیلات به‌نوعی جایگزین وام 15 میلیونی (مصوب اردیبهشت‌ماه امسال) شده و به اعتقاد کارشناسان، از پنج جهت بر «وام» پیشین، مزیت و برتری دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، آن طور که کارشناسان می‌گویند، تسهیلات جدید به دلایل مختلف از جذابیت بالاتری نسبت به وام قبلی برخوردار است و از همین رو می‌تواند در جذب مشتریان به بازار خودرو، اثرگذاری بیشتری داشته باشد. به‌عبارت بهتر، با توجه به تفاوت‌های عمده‌ای که میان تسهیلات 25میلیونی و وام 15 میلیونی وجود دارد، مشتریان (به خصوص آنها که خرید خودرو جزو اولویت هایشان است) از تسهیلات موردنظر استقبال خواهند کرد. کارشناسان تاکید می‌کنند که هرچند اثرگذاری تسهیلات 25 میلیون تومانی در بازار خودرو، منوط به حجم وام‌های پرداختی است، اما در کل نمی‌توان آن را دارویی برای درمان قطعی بیماری بازار خودرو کشور دانست. به گفته آنها، اگرچه بالا رفتن جذابیت‌های این تسهیلات در مقایسه با وام میلیونی، بخشی از مشتریان را جذب خواهد کرد، اما نمی‌تواند ضامن خالی شدن انبار خودروسازان شود و بازار رکودزده خودرو را تکانی آن چنانی بدهد.

افزایش قدرت خرید مشتریان


اما ببینیم تسهیلات 25 میلیونی چه مزیت‌هایی در مقایسه با وام 15میلیون تومانی دارد. اولین تفاوتی که میان این دو به چشم می‌آید این است که 10 میلیون تومان به مبلغ اعتبار برای خرید خودرو اضافه شده و این موضوع برای مشتریانی که قدرت خرید پایینی ندارند، اتفاق خوبی به‌شمار می‌رود.


به باور کارشناسان، در میان تمام دلایل رکود بازار خودرو، «کمبود نقدینگی» یا به‌عبارتی «کاهش قدرت خرید»، اصلی ترین دلیل افت خرید و فروش خودرو در کشور به حساب می‌آید، بنابراین جایگزینی تسهیلات 25 میلیونی با وام 15 میلیونی می‌تواند توان مالی خیلی‌ها را برای خرید حداقل خودروهای ارزان داخلی بالا ببرد. در واقع 10میلیون تومانی که به قدرت خرید مشتریان اضافه شده، آنقدر قابل توجه هست که بتواند انگیزه خرید خودرو را در بخشی از مشتریان بالا برده و آنها را به بازار برگرداند. با یک حساب سرانگشتی، مشخص می‌شود که تسهیلات 25 میلیون تومانی می‌تواند توان مالی حتی کسانی را که تنها چهار یا پنج میلیون تومان پس‌انداز دارند، برای خرید خودرو (البته اگر خودرو در اولویت خریدشان باشد)، افزایش داده و آنها را مالک خودرو شخصی کند. به عنوان مثال، با اجرایی شدن تسهیلات 25 میلیون تومانی، مشتریان می‌توانند با پیش پرداختی چهار میلیونی صاحب پراید شده یا 6 میلیون بدهند پژو 405 سوار شوند. اما دیگر مزیت تسهیلات 25 میلیونی این است که مشتریان چندان درگیر بوروکراسی سخت دریافت وام نمی‌شوند و تسهیلات موردنظر را راحت‌تر دریافت خواهند کرد. به گفته یک کارشناس، روش کار به این شکل است که مشتریان برای خرید خودرو موردنظر خود به نمایندگی‌های خودروساز مراجعه می‌کنند و پس از انجام کارهای اولیه (انتخاب خودرو و ثبت نام و...) به بانک عامل (بانکی طرف قرارداد با خودروساز است) معرفی می‌شوند. وی می‌گوید:بانک عامل با دریافت معرفی نامه مشتریان، ما به التفاوت قیمت خودرو و تسهیلات دریافتی را، اخذ و دفترچه قسط مربوطه را تحویل آنها می‌دهد و سپس مابه التفاوت موردنظر را به همراه تسهیلات 25 میلیون تومانی، به حساب خودروساز واریز خواهد کرد. این کارشناس در ادامه می‌گوید:با این روش، خودروسازان مبالغ خودروهای فروخته شده را تمام و کمال دریافت می‌کنند و بانک‌ها نیز سود خود را می‌برند و مشتریانی هم که نقدینگی لازم را ندارند، صاحب خودرو خواهند شد. با این حساب می‌توان گفت تسهیلات 25 میلیون تومانی از این جهت (رضایتمندی هر سه ضلع مثلث مشتری-خودروساز-بانک) نیز نسبت به وام 15 میلیونی مزیت دارد. وی تاکید می‌کند:نفع بانک‌ها در این است که از منابع داخلی خود خرج نکرده و بانک مرکزی، اعتبار لازم برا ی پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی را تامین می‌کند. به گفته وی، نفع دیگر بانک‌ها این است که از منابع موردنظر (که نزد بانک مرکزی راکد بوده)، حداقل 16 درصد سود خواهند برد. این کارشناس همچنین به نفع خودروسازان نیز اشاره کرده و می‌گوید: اینکه خودروسازان مبالغ محصولات فروخته شده را یکجا دریافت و با اقساط مشتری روبه‌رو نمی‌شوند، مزیت خوبی برای آنها به شمار می‌رود. از دید وی، مشتریان نیز ازآنجاکه اولا نقدینگی لازم برای خرید خودرو را کسب کرده و دوما آن را با سودی کمتر از وام 15 میلیونی و همچنین در بازه زمانی هفت ساله، بازپرداخت می‌کنند، نفع می‌برند.

اما آن طور که معاون وزیر صنعت نیز می‌گوید، قرار شده خودروسازان پیش‌فاکتورهایی را با محاسبه نرخ خودرو و نرخ سود عقود مبادله‌ای، صادر و آنها را در قبال سفته به مشتریان ارائه کنند. به گفته محسن صالحی نیا، خودروسازان سفته‌ها را نزد بانک برده و خرید دین می‌کنند و با این شرایط، نرخ تسهیلات خودرو برای مصرف‌کنندگان کمتر از نرخ عقود مبادله‌ای تمام می‌شود. نکته‌ای که معاون وزیر صنعت به آن اشاره می‌کند، دقیقا مزیت سوم تسهیلات 25 میلیونی نسبت به وام 15 میلیونی است. طبق شرایطی که برای وام 15 میلیونی در نظر گرفته شده بود، مشتریان باید 21 درصد سود برای این وام می‌پرداختند، حال آنکه تسهیلات 25 میلیونی، با نرخ 16 درصد در اختیار آنها قرار می‌گیرد. با این حساب، مشتریان علاوه‌بر اینکه تسهیلات بیشتری دریافت می‌کنند، سود کمتری نیز می‌پردازند و این خود مزیتی قابل توجه برای استفاده‌کنندگان از تسهیلات 25 میلیون تومانی به شمار می‌رود.

تسویه دیرتر تسهیلات نسبت به وام


اما دو مزیت دیگر تسهیلات جدید خودرو نسبت به وام 15 میلیونی، مدت زمان بازپرداخت و همچنین سقف آن است. طبق شیوه نامه وام 15 میلیونی، مشتریان تنها می‌توانستند معادل 60 درصد قیمت خودرو از وام مربوطه استفاده کنند؛ اما در تسهیلات 25 میلیونی، سقف به 80 درصد افزایش یافته است. نکته دیگر دیگر اینکه مشتریان باید وام 15 میلیونی را در عرض سه تا پنج سال تسویه می‌کردند، اما مدت زمان بازپرداخت تسهیلات جدید، هفت سال است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۴
انتشار یافته: ۶۶
وام 25 میلیونی با بهره صفر جواب میدهد
با این وام هم خودروساز سود می کنه و هم بانک وام دهنده اما مردم سود نمی کنند مگر اینکه واقعا به خودرو احتیاج داشته باشند که گمان نمی کنم افراد زیادی با الویت اول برای خرید خودرو وجود داشته باشند. ماشالا خودروسازان هرچی ساختند رو به مردم خودمان قالب کردند و دریغ از صادرات.
پاسخ ها
مهدی م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
هم احتیاج داشته باشند و هم 500 هزار تومان اضافی برای اقساطش. ضمنا دعا هم بکنند که قبل از پایان اقساط (یعنی 7 سال) خودرو از رده خارج نشود!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
موافقم . همچنان ادامه میدیم این دیگه آخرین تلاشهاشونه. خوردن به بن بست. همچنان نمی خریم
پراید میشه 42 میلیون تومان که
معایب این وام رو هم بگین. اینکه ماشین تا 7 سال در رهن بانکه . مجبورین سوارش بشین. مبلغ باز پرداخت چقدر هستش و قیمت ماشین بعد از 7 سال چقدر میشه.
کافی نیست کافی نیست کافی نیست
کیفیت ، ایمنی و احترام به مشتری خواسته های خریداران خودروست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
البته در کنار قیمت مناسب
سلام؛
این طرح ایراد اجرائی داره؛
اگر خریدار به هر دلیلی نتونه قسط بپردازه چه کسی ضامن است؟
خود رو ساز که نمیتونه یه دستگاه عریض و طویل را بیاندازه و بره دنبال سفته و دادگاه و دادگاه بازی!!!!
اصلا براش صرف نمیکنه...
دفترجه اقساط نرد بانکه تا این بیاد به اون خبر بده که برو دنبال پولش اوووووو وه...
.یا حق.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
وقتي سند ماشين به اسم خودت نيست مجبور ميشي اقساط رو بدي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
لین ایرادات خنده دار ربطی به مشتری ندارد
یعنی تو 7 سال 41 تومن پس داد سند هم گرو میمومه یعنی 7 سال زوری یه ماشین گرونو گرونتر بخری و نتونی بفروشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
عمر مفید یه ماشین چقدره؟؟؟ از دید اینا اونم ماشینای اینا
یک مقدار در فروش ماشینها موثر هست اما ریشه ای باید عمل بشه اینها همه مسکنه
یک 405 که 30 تومان قیمتش هست . ولی بیشتر از 12 میلیون نمی ارزد.
25 وام را 40 پس می دهیم +5 تومان پیش ..به عبارتی یک 405 را به قیمت 45 تومان می خریم .
در حالیکه بیشتر از 12 نمی ارزد.
فایده نداره و باید تعرفه واردات را کم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
کم نکنند. صفر بشه.
به جای افزایش بیخودی وام ، قیمت خودروها را واقعی کنید که مردم بتونند و بخرند وگرنه با این کارها هیچ دردی از دردهای مردم دوا نمیشه مثلا پراید با این وام حدود سی و چند میلیون میشه واقعا ارزش داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
پرایدسال85 حدود7 تومن بودانتظارداریدحالاچقدرباشه
چرا به این نکته اشاره نمیشود که یک ماشین 25 تومانی برای مصرف کننده بعد از 7 سال قسط دادن 41 میلیون تومان تمام خواهد شد؟!
آیا اساسا از یک پراید مونتاژی با کیفیت بد ساخت این روزها، بعد از 7 سال چیزی باقی خواهد ماند؟
این وسط فقط موناژخانه های ما سود خواهند برد که 100 هزار ماشین تولیدی انبار شده رو به قیمت بالاتر به مردم خواهند فروخت!
اگه الان باوام 25 میلیونی خودرو بخریم و کمپین رانقض کنیم بعدش باید پراید 30 میلیونی بخریم عزیزم.
غیر منصفانه است که معایب چنین وامی گفته نشه در همین مقاله،اینکه خودرویی که 19 میلیونه با پیش پرداخت به قول شما 4میلیون،بیش از 30 میلیون تمام میشه
با کدام در آمد قسط را باید پرداخت کرد
ما اين مزيت رو نميخوايم
کدام مزیت ...........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
مردم نمیخرند جونم ...............نننننننننننننممممممممممممممممممییییییییییییییییخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخرررررررررررررررررررنننننننننننننننددددددددددددددددد
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا تعداد ضامن وام را هم مشخص فرمایید.
اولا حداکثر 80 درصد قیمت رو میپردازه؛ خب چطور 4 ما میدیم 25 اونا؟!
دوما نفرمودی برای وام 25 میلیونی، خودروساز پولش را تمام و کمال روز اول دریافت میکنه و بانک هم وام میده با سود 16 درصد و مشتری هم 25 میلیون وام رو با 170000000 ریال سود اضافه که بعد هفت سال 68 درصد سود!!
بهره این تسهیلات به ظاهر 16 درصد است اگر مبلغ اقساط رو بپرسید و نحوه محاسبه سود بانکی برای تسهیلات رو هم بدونید متوجه میشوید که بهره این تسهیلات بیشتر از 16 درصد میباشد
نویسنده محترم با یه حساب سر انگشتی میتونید به بی کفایت بودن این وام پی ببرید 25میلون تومان تسهیلات رو اگر توی فرمول تسهیلات بندازید با کارمزد16میلون 700 هزار تومانی مواجه میشید واگر 25 میلون رو با کارمزد جمع ببندید بارقم 41میلیون و700هزار تومان روبرو میشید حالا این رقم رو تقسیم بر 7سال بکنید هر قسط496 هزار تومن میشه
حالا :
1)توی این اوضاع شیرین اقتصادی خداوکیلی کلاه ت رو قاضی کن ببین کجای این تسهیلات باصرفه است
2) با پایه حقوق 720هزارتومنی توازن پرداخت این اقساط رو پیدا کن خواهشا
3)قیمت تمام شده تسهیلات خودرو رو با سایر خودروهای خارجی مشابه مقایسه کن
سلام.تسهیلاتی که خودروسازان به صورت فروش اقساطی در اختیار خریداران قرار می دهند به مراتب دارای امتیازات بیشتری است.متاسفانه مسئولین جهت کمرنگ کردن مساله اصلی یعنی قیمت به دنبال فضاسازی و در فرهنگ عامه همان شلوغ کردن می باشند.
با سلام

با این همه حجم و تعداد بسیار زیاد خودرو در سطح خیابانها و کوچه پس کوچه ها ترافیک فوق العاده سنگین افزایش انواع آلودگی ها مرگ و میرهای ناشی از کیفیت پایین خودروها و رانندگی های ناجور اغتشاشات فکری مردم چه دلیلی دارد قدرت خرید خودرو بالا برود فقط می توان به سود محوری اشاره کردما هم اگر چاره ای داشتیم خودروی خود را رد می کردیم رانندگی در شرایط فعلی فوق العاده ناشایست است و هزینه های متعددی دارد. اگر مردم کمی دقت کنند دیگر ماشین دار شدن را لازم نخواهند دید
در این طرح میزان سود واقعی دریافت شده بعد از هفت سال 66/84درصد است
که بسسسسیار غیر واقعی تر از اظهارات گفته شده می باشد
حال خودتان قضاوت کنین
تا خودرو های نو به قیمت واقعی نرسند این خرید به ضرر مصرف کننده است.
خیلی مسخره هست... بگین ماهی باید چند پرداخت بشه؟؟ حدود 500 هزار تومان... بگین چند ماه؟؟؟ 84 ماه !!! بدون احتساب دیر کرد...بگین واسه چه ماشینی اونم؟؟؟ پراید !!! به چه مبلغی باید باز پرداخت بشه؟؟ حدود 42 میلیون تومان یعنی سود حدود 18 میلیون تومان !!! یعنی پراید 42 میلیون تومان!!! کدوم پراید؟؟؟ همین هایی که تو انبار پارکینگ حدود 7-8 ماهه دارن آفتاب و بارون میخورند!!! عجب مزایایی حالا جالب اینه که سندش بهت نمیدن تا تسویه حساب ...
مردم قدرت خرید اقلام اولیه زندگی خودشونو ندارن
شما واسه ۷ سال دیگه نقشه میکشید و از مزیتش برای مردم نگون بخت میگید
پراید نزدیک به چهل میلیونی چه مزیتی برای مردم داره؟
عجب مزایایی!!!!! فقط ببخشید کیفیت پایین و قیمت بالا کجا دیده شده؟!!!
با در آمد ماهي يك ميليون تومان نميشود خودرو خريد حتي اگر تسهيلات صددرصدي براي خريد خودرو بدهند با پرداخت اقساط ده يا پانزده ساله آن هم خودرو هاي بنجل چيني به اسم خودرو ملي و داخلي
با این حساب پژو 405 خدود 46 میلیون آب می خوره که وقتی بعد از 7 سال اقساطش تموم شد بعیده که بشه بیشتر از 16 یا 17 میلیون فروختش . با یک حساب سر انگشتی علاوه بر مخارج خود ماشین ماهانه 400 هزار تومن هم حد اقل از ارزش ماشین کم میشه .
مطمئن باشید این وام پرداخت می شود فقط و فقط برای برگشتن وام هنگفتی که به خودرو سازها داده اند و فقط با فروش خودروهای تلنبار شده در انبارها حاصل می شود و نه به خاطر خودرو دار شدن ملت فلذا می بینید که برای بخشهای دیگر صنعت چندان تسهیلاتی درنظر گرفته نشده است
هرسه ضلع مثلث راضی هستند!!! لطفا دقت کنید . بانک و خودرو ساز هر دو برای دولت هستند ، بانک وام میده خودرو ساز میفروشه و دولت هم سودشو میبره ّپس باید هم هر سه ضلع مثلث (دولت و بانک و خودرو ساز )راضی باشن . این وسط فقط مصرف کننده میمونه
روحانی ازت خیلی بعید است که کلیدی برای حل مشکل خودرو نداری یا نمی گذارند داشته باشی. مطمئن باش در رای خودم در انتخابات بعدی تجدید نظر می کنم.
سلام: بابا 25 میلیون بگیری سوار پراید بشی خدا این مردم را نجات بده
به جای اینکه خودمون را بندازیم توی چاهی که با وام برامون کنده اند. قدری صبر میکنیم تا نتیجه برجام معلوم بشه و ماشینهای خوب اروپایی - ایرانی مشترک ساخت را با کیفیت و قیمتهای بهتر و شرایط بهتر خرید میکنیم. و کسانی هم که عجله دارند بگذار بروند و بخرند...گر صبر کنی ز ........
من یه کشاورزم درامد من سالانه است چطور میتونم ماهانه پانصد هزار قسط بدم کل درامدم پانصد هزار هم نیست کشت هندوانه ام راهم دادم به گوسفندها بیست میلیون ضرر کردم کسی به داد سی میلیون کشاورز نمیرسه
وام چه 10تومان چه 25 تومان بهرحال بایستی با سودش پس داده شود و از طرفی بجای ارزان کردن قیمت خودرو مردم بایستی با وام بیشتر مدت زمان بیشتری گرفتار ماشینهای نسل اول خودروهای دنیا باشند. یا خدا!!!!!!!!!!!!1
باز دارین ملتو ... فرض می کنید عزیزان
درود بر مردم هوشمند ایران.
با کمک هم نه تنها قیمت خودرو بلکه تمامی قیمتها را واقعی خواهیم نمود.
دست در دست هم میهن خویش را کنیم آباد.
دست یکایک شما و بویژه مدیر تابناک که دیدگاه مردم را انعکاس می دهد را می فشارم.
تابناک شما هم به ما بپیوندید.
سپاسگزارم.
انگار دوستان موضوع اصلی را متوجه نشدند مردم مشکل نقدینگی ندارند مشکل صنعت خودروست که نه کیفیت داره و نه خدمات و همچنین گرانی خودروست
فقظ مشکل ما خرید نبود که عزیزم , کیفیت
الان پراید 40 میلیون با کیفیت فرغون میخریم
متاسفم واقعا این هربه خیلی کثیفی هست پس جان ما ایرانی ها از سره راه اومده که با این ماشین های بی کیفیت از بین بره ... یادتون رفته که جون مردم عزیز تر از قدرت خریده
با این همه گمان نمی کنم کسی ماشین از تولید کنندگان محترم داخلی بخره. حالا حالاها باید تنبیه شوند.
عزيزان چرا اشتباه ميكنيين.قرار نيست كه به پرابد 25 ميليون وام بدن . ميگن تا 25 مليون حداكثر 80 درصد قيمت خودرو .يعني برا پرايد 20 مليوني حداكثر 16 مليون ميدن كه با نرخ 16 درصد 8960000 هزار تومان سودش ميشه و قسطش ماهيانه حدود سيصد هزار تومان
دلیل اصلی خرید نکردن مردم اینه که خودروسازها با بی رحمی هرچه تمام تر طی سالیان گذشته مردم را دوشیده اند و خودروهای بی کیفیت را با قیمت بالا عرضه کرده اند
چرا قیمت 405 در یک مدت کوتاه از 14 میلیون به 28 میلیون رسید
خودروسازها باید در قیمت هایشان تجدید نظر کنند تا بازار رونق بگیرد
با این کارا فقط به مردم ظلم میشه و بس .ماشین تو رهن میمونه تا هفت سال دیگه با این کیفیت دیگه نمیشه سوارشون شد تازه 42 میلیون هم از مردم پول میگیرن
محصولات خودروسازان کشور بدلیل انحصاری بودن تولید وعدم وجود رقیب بسیار ضعیف هستند وبه قول معروف مفتشون گران است اگر مردم نخرند باور کنید نه تنها قیمت ها واقعی می شوند یعنی یک سوم قیمت فعلی بلکه کیفیت هم بالا می رود .
غیر منصفانه است که معایب چنین وامی گفته نشه در همین مقاله،اینکه خودرویی که 19 میلیونه با پیش پرداخت به قول شما 4میلیون،بیش از 30 میلیون تمام میشه،در حقیقت این راهکار حل مشکل رکود و بی کفایتی خودرو سازان از جیب مردم هستش،ممنون میشم منتشر کنید
خرید خودرو صفر ممنوع
هرکس خودرو میخواد بره دست دوم بخره
خودرو صفر نخرید
ای تابناک چند گرفتی تبلیغ کنی
با سلام این نوع وام ها از نظر شرعی اشکال دارد. چون وام گیرنده برای پرداخت چندین برابر باید عوض بدهد. .پس این نوع وام ها مسلما ربا میباشند. ....و مضر برای خریدار.
هزینه تعمیرات قراضه ای را هم که به عنوان ماشین به مشتری می اندازند محاسبه کنید بنده در طی سه سال چهار ملیون تومان هزینه تعمیر ماشینم کرده ام دو میلیون تومان هزینه تعمیر موتور ماشین
پانصد تومان هزینه تعویض گیر بکس
بعد از مدتی هفتصد تومان هزینه تعمیر مجدد موتور خودرو
بعد از دوسال چهارصد تومان هزینه جلوبندی وجعبه فرمان خودرو خلاصه این هزینه ها را هم حساب کنید که باید از شکم زن وبچه بزنی وخرج اشغال های مونتازی وطنی کنیم
برای گرفتن این وام باید. عمر نوح .صبر ایوب و گنج قارون داشته باشی
خودرو ساز بنظر من ماشین وارد بکنه و بفروشه باز برنده است
7 سااااال ماهی 500 هزار تومن!!! با این ماشینای بی کیفیت ماهی چقدر باید پول تعمیر و لنت و روغن و لوازم یدکی یک بار مصرف و بنزین بدیم. بعد هم برای یه ماشین 7 - 8 میلیونی 40-30 میلیون پول بدیم می صرفه واقعا؟؟؟؟ فکر کنم مردم یه کم می فهمنا!!! احتمالا ماشین بی کیفیت رو با قیمت بالا نمیخرن
طرح برای نجات خودرو سازان از کمپین عدم خرید خودرو است مردم می گفتند خودرو کیفیت پایین و قیمت بالاست و مقاومت می کردند این رفتار هاست که عامل افت کیفیت خودرو و بالا بودن قیمت در این کشور شده است
همه میدانیم که در این طرح نفع خریداراصلا رعایت نمیگردد و فقط بانگ مرگزی به لحاظ اینکه با افزایش تورم درونی وزیادی ذخایر مواجعه میباشد ودوم کارخانه های خودروسازی که درشرف تعطیلی قرار دارندنفع میبرند.با این طرح فقط خیابان هاراشلوغترومردم را بدهکارترمینمائیم.
به عنوان یک کارشناس با تجربه مالی در صنعت پیشنهاد می دهم خودرو سازان به شرکتهای کوچکتر تجزیه تا قیمت خودرو واقعی شود در غیر اینصورت تا قیام آقا هم مشکل حل نمی شود . مشکل صنعت ایران ساختار تاریخی غلط آن است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان