بازدید 6490
رئیس اداره سهام چادرملو :

بهترین زمان بورس برای سهامداران واقعی

رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گو با رسانه ها گفت : من برخلاف بسیاری از کارشناسان نسبت به آینده بورس خوشبین هستم و حتی تاکید می‌کنم،الان برای کسانی که بخواهند به معنای واقعی سهامداری کنند، بهترین زمان فعالیت در بورس است.
کد خبر: ۵۴۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 25 October 2015
رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گو با رسانه ها گفت : من برخلاف بسیاری از کارشناسان نسبت به آینده بورس خوشبین هستم و حتی تاکید می‌کنم،الان برای کسانی که بخواهند به معنای واقعی سهامداری کنند، بهترین زمان فعالیت در بورس است.

به گزارش روابط عمومی چادرملو ، امیر غلامی با اشاره به اینکه نباید انتظار معجزه را در گزارش شش ماهه شرکت‌های بورسی داشته باشیم، گفت: به نظر من بهترین راهکار برای بهبود وضعیت فعلی بورس این است که دولت دست از برخی اقدامات خلق الساعه  خود بردارد. او در عین حال تاکید کرد که کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش باعث شده تا اجرای طرح‌های توسعه در بسیاری از شرکت‌های بورسی مختل شود.

وی افزود :در مورد معادن و پتروشیمی متاسفانه شاهد چنین اقداماتی از سوی دولت بوده ایم. البته این حق دولت است که برای کشور ایجاد درآمد کند اما در نظر داشت باشیم که ایجاد درآمد بدوت بررسی پیامد های آن می توانند آسیب های جدی به آینده اقتصاد کشور وارد کند. مثالاً گران شدن نرخ خوراک پتروشیمی باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌ها از این حوزه خارج شود.

غلامی تصریح کرد: وقتی هزینه‌ای به بخشی تحمیل می‌شود، اشتغال آن بخش در خطر می‌افتد. سرمایه‌گذاری باید سود داشته باشد تا بتواند کار خود را توسعه داده و ایجاد اشتغال کند. وقتی هزینه‌های یک صنعت یک شبه افزایش می‌یابد، دیگر نباید انتظار رشد سرمایه‌گذاری را در آن صنعت داشته باشیم. برای یک سهامدار و یک سرمایه‌گذار مهمترین موضوع وجود امنیت است. سوال من این است. چرا الان تعداد افراد کمی وارد بورس می‌شوند در حالی که قیمت‌ها در بورس در کف خود قرار دارند؟ پاسخ آن یک چیز بیشتر نیست. چون امنیت وجود ندارد.

رییس امور سهام چادرملو همچنین در خصوص وضعیت فعلی سهام چادرملو گفت : دستورکاهش قیمت گندله از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز یکی از همین تصمیمات لحظه ای و مخرب بود که تاثیر منفی بر سهام شرکت گذاشت ، اگرچه آن را هنوز اجرا نکرده ایم اما به‌هرحال چنین بخشنامه‌هایی به صورت غیرمستقیم و جانبی نیز تاثیرات منفی خود را دارند. هر حرکتی که خارج از قاعده اقتصاد باشد، مشکل‌زا می‌شود. به تازگی وزیر امور خارجه آلمان در سفر به کشورمان گفت که ما دوست داریم ایران یک شریک مطمئن برای ما باشد. شریک مطمئن تعریف مشخصی دارد. شریک مطمئن یعنی ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری‌ها که همان نیاز اصلی بورس است.

امیر غلامی با نگاه مثبت به آینده  بورس گفت : صد در صد به آینده خوشبین هستم. چون درطی دو تا سه سال اخیر، بازار ما سختی‌های خود را کشید و بعد از هر سرپایینی، یک سربالایی وجود دارد و برعکس. بنابر این مطمئن باشید این وضعیت درست می‌شود.

وی تصریح کرد: بالا بودن شاخص های بورس، دلیلی بر بهتر بودن اوضاع بازار نیست . من معتقدم الان بهترین زمان فعالیت در بورس است. سهامدار کسی است که سهام را نگه می‌دارد. برخی فکر می‌کنند که اگر سهام را خریده و سریع بفروشند و سود کنند، سهامدار هستند و اگر این اتفاق نیفتد یعنی اوضاع بورس خوب نیست. ولی واقعا اینگونه نیست. اگرچه شرکت‌های بورسی ما هم‌اکنون مشکل دارند و سرمایه در گردش و نقدینگی موردنیاز را برای اجرای طرح‌های توسعه خود ندارند اما به نظر من الان بهترین زمان بورس است، برای کسانی که بخواهند واقعا سهامداری کنند.

وی همچنین با اشاره به خروج نسبی بازار فولاد از بحران فعلی طی سال آینده در خصوص مطالبات چادرملو از شرکت های فولادی کشور گفت :  مبلغ مطالبات شرکت چادرملو هنوز بیش از 1000 میلیارد تومان است  که البته پرداخت‌هایی نیز از سوی فولادسازان صورت گرفته است. بیشترین میزان بدهی به چادرملو نیز مربوط به فولاد مبارکه و فولاد خوزستان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان