بازدید 36286
بسته ویژه خبری تابناک؛

شوخی شجونی با آیت‌الله جنتی/امکان ائتلاف اصلاح‌طلبان با دولتی ها/نسخه احمدی نژادیسم برای یک معضل/خودسوزی عجیب در مغولستان

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«بخشش تروریست‌ها با خدا، کشتن آنها با پوتین» و «برخی مبالغه می کنند و می‌گویند افتخار ملی آفریده‌اند» و «واکنش معاون ظریف به سخنان آقاتهرانی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 20 November 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.


در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شوخی شجونی با سن آیت‌الله جنتی

جعفر شجونی در گفت‌وگو با خبرآنلاین می گويد:  یک بار آقای جنتی مرا دید و گفت شجونی تو کجایی من مواضع تو را که می خوانم خوشم می آید. گفتم آقای جنتی من فرزند  انقلابم و از انقلاب دفاع می کنم. گفتم من از شما هم دفاع می کنم. گفت «از من؟ مگر درباره من چه می گویند که تو از من دفاع می کنی؟» گفتم می گویند «اولین خواستگار حضرت حوا تو بودی! منتها چون سنت بالا بود او را به تو ندادند و آدم رفت و با حوا ازدواج کرد». آیت الله جنتی هم شروع کرد به خندیدن. گفت «دیگر چه می گویند؟» گفتم می گویند «حضرت آدم به خدا گفت خدایا این پیرمرد کیست که اینجا می پلکد؟ خدا گفت این جنتی است قبل از من هم اینجا بود». باز هم خندید و گفت «دیگر چه می گویند». گفتم می گویند «خدا رفت بهشت را بسازد دید تو در آنجا نشسته ای. گفت تو کی هستی. و تو پاسخ دادی من جنتی هستم. لذا خدا بهشت را ساخت و اسم آن را جنت گذاشت»

رضایت کرباسچی از عملکرد لاریجانی در مجلس

کرباسچی در جلسه انجمن اسلامی پزشکان قم گفت: دکتر لاریجانی از شخصیت هایی است که در مساله برجام اثبات کرده که منافع ملی را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح می دهند و امروز بسیاری از افراد می گویند ایشان صلاحیت چنین سمتی(ریاست مجلس) را دارد.  البته برخی هم دنبال منافع ملی نیستند و ساز و کار خود را دارند ولی ما نسبت به شخصیت هایی که سال ها در مسند امور بودند و خوب هم عمل کردند نمی توانیم شرعا و قانونا مخالفتی داشته باشیم.

برخی مبالغه می کنند و می‌گویند افتخار ملی آفریده‌اند

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه کمیته قضایی شورای توسعه و امنیت پایدار ویژه غرب کشور که با حضور روسای کل دادگستری‌های آذربایجان غربی، کرمانشان، ایلام و کردستان برگزار شد گفت: نباید مبالغه  گویی کنند و مردم را به اشتباه بیندازد. همین مسئله هسته‌ای که برای رفع تحریم‌ها و رفع مشکلات مردم ایران حاضر شد قدری تنزل کند ولی برخی در این خصوص خیلی مبالغه می‌کنند و می‌گویند افتخار ملی است و به گونه‌ای حرف می‌زنند که دشمن و دوست را به اشتباه می‌اندازند. همه بدانیم اگر نظام سلطه و شیطان بزرگ آمریکا حاضر شده‌اند بخشی از حق مردم را به رسمت بشناسند بر اثر قدرت و اقتدار و مقاومت ایران در طول 36ساله بعد از انقلاب بوده است وگرنه هیچ وقت حاضر نبودند به طرف مذاکره امتیازی بدهند.

«فیتیله‌ای‌»‌ها در آذربایجان برنامه اجرا می‌کنند

محمد مسلمی، علی فروتن، کریم خودسانی (سرپرست نویسندگان) و علیرضا آقایی (تهیه‌کننده) در برنامه‌ی تلویزیونی «شما و سیما» که شامگاه گذشته 28 آبان ماه از تلویزیون پخش شد از مردم بابت اشتباهشان که ناخواسته باعث توهین به مردم آذری زبان کشورمان شده بود بود، عذرخواهی کردند. فروتن خطاب به پدر و مادران کودکان اظهار کرد: من خواهش می‌کنم به کودکان‌مان تفکر و نگاه عمیق به مسائل را یاد بدهیم. ایران برای ماست. آذری، لر، بلوچ، گیلک و... هر جای ایران که قدم بگذاریم باید احساس کنیم که در خانه‌مان قدم گذاشته‌ایم و مطمئن باشید که به زودی به آذربایجان می‌آیم و در آنجا برنامه اجرا می‌کنم.

بخشش تروریست‌ها با خدا، کشتن آنها با پوتین

ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که با اقدامات و حرکات جالب، در میان جوانان و رسانه‌های روس برای خود جا باز کرده، حالا از نقل قول‌های فیلم‌های معروف تاریخ سینما برای نشان دادن عزم ارتش سرخ در راه مبارزه با داعش استفاده کرده است. بر اساس گزارش «آی‌بی‌تایمز»، رئیس‌جمهور روسیه دیروز در خصوص میزان جدیت ارتش کشورش در نابودی تروریست‌های سوریه گفت: «بخشش تروریست‌ها به خدا مربوط است، فرستادن آنها به سمت وی (کشتن آنها) اما به من مربوط است.» وی در ادامه سخنان مهیج خود گفت: «تروریست‌ها هر جا که بروند، تعقیبشان می‌کنیم؛ اگر در فرودگاه باشند ما هم در فرودگاه خواهیم بود. اگر در توالت باشند، آنها را می‌گیریم و در حیاط خلوت به زباله تبدیلشان می‌کنیم. اینطور مسئله یکبار برای همیشه حل می‌شود.»

واکنش معاون ظریف به سخنان آقاتهرانی

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با بیان اینکه خانواده آقای رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان به عربستان می‌روند تا به طور مستقیم و میدانی، سرنوشت این دیپلمات ایرانی را بررسی کنند، افزود: آنها روادید خود را دریافت کرده‌اند. وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات آقای آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس مبنی بر دریافت اطلاعاتی درباره اقدام دولت عربستان در تحویل آقای رکن آبادی به رژیم صهیونیستی گفت: من درباره اظهارات وی گفته‌ام که مدارک و مستنداتش چیست؟قشقاوی افزود: مقرر شد جلسه‌ای در این باره با آقای آقاتهرانی برگزار کنیم که این نشست مصادف با جلسه علنی مجلس شد، بنده مرتب درباره موضوع منا جلساتی برگزار می‌کنم و از او دعوت کردم که مستنداتش را ارائه کند.

کلاهبرداری به سبک جدید در استقلال و پرسپولیس

برخی از آنها با نزدیک شدن به بازیکنان استقلال و پرسپولیس پیراهن های شان را به عنوان یادگاری و یا اهدا به دوستان دریافت می کنند اما از این طریق درآمدزایی می کنند. آنها این پیراهن ها را با مبالغی به مراتب گران تر از مبلغ فروخته شده در فروشگاه های متعبر به هواداران می فروشند چرا که به دروغ عنوان می کنند که این پیراهن در فلان بازی مهم بر تن بازیکن بوده است. هواداران نیز به دلیل شدت علاقه به بازیکنان سرخابی حاضر می شوند این پیراهن های دست دوم را با مبالغی گران تر از مشوقین بخرند در حالی که با نصف این مبلغ می توانند پیراهن های اورجینال را از فروشگاه های معتبر تهیه کنند.

تندروهای مذهبی عکس جنیفر لارنس را سانسور کردند

تندروهای رژیم صهیونیستی علاقه‌ای به دیدن تصویر ارزشمندترین بازیگر سال ندارند که بر پوستر تبلیغاتی قسمت دوم فیلم «عطش مبارزه» نقش بسته است. ، قسمت دوم فیلم پرهزینه «عطش مبارزه» یکی از فیلم‌هایی است که بسیاری در سراسر جهان انتظار اکران آن را می‌کشیدند، اما اکران این فیلم در سرزمین‌های اشغالی با مشکلاتی از سوی تندروهای مذهبی مواجه شده است، به گونه‌ای که در چند شهر تصویر جنیفر لارنس از پوستر تبلیغاتی فیلم حذف شده است. در پوستر تبلیغاتی اصلی فیلم تصویر کتنیس اوردین (جنیفر لارنس) با تیر و کمان معروفش نقش بسته است. اما این مسئله برای تندروهای یهودی اسرائیل قابل هضم نبوده و در چند شهر از جمله بیت‌المقدس یک پوستر سانسور شده بدون حضور شخصیت اصلی فیلم به نمایش درآمده است.

کاندیدا شدم تا خطر ترور آیت الله خامنه ای کم شود

من در دو دوره در سالهای 60 و 80 کاندیدای ریاست جمهوری شدم و در سال 1400 نیز کاندیدا خواهم شد! البته حضورم در هر دو دوره به پیشنهاد بزرگان و مسئولین نظام بود و شخصاً تمایلی به این مسئله نداشتم. در دوره اول پس از شهادت مرحوم شهید رجایی، فقط مقام معظم رهبری کاندیدای ریاست جمهوری بودند، در آن زمان مرحوم املشی ربانی به من گفتند که "شما باید وارد عرصه انتخابات شوید" و دلایلشان هم را مطرح کردند، دلیلی که بنده را متقاعد کرد این بود که مرحوم آیت الله املشی ربانی تاکید کردند که "اگر شما به عنوان کاندیدا وارد عرصه انتخابات شوید، خطر ترور آیت الله خامنه‌ای کمتر خواهد شد"، از آنجا که آن موقع افرادی که کاندیدای انتخابات می‌شدند خطر ترورشان بالای 50 درصد بود، بنده بعنوان کاندیدا وارد عرصه شدم.

اصولگرایان با هم هیچ اختلافی ندارند

حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اصولگرایان جلسات متعددی برگزار می‌کنند و برای انتخابات دهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی در حال جنب و جوش هستند.وی با اشاره به این‌که «تا انتخابات حدود 100 روز دیگر باقی است که مدت زیادی است» اظهار کرد: جنب و جوش اصولگرایان نشان دهنده فعالیت انتخاباتی آنهاست.

امکان ائتلاف اصلاح‌طلبان با احزاب حامی دولت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام گفت: اگر قرار است رد صلاحیتی صورت گیرد باید بر مبنای قانون اساسی باشد نه این که اگر کاندیدایی به جریان اصلاحات منتسب است زمینه رد صلاحیتش فراهم شود.وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ امکان ائتلاف اصلاح‌طلبان با احزاب حامی دولت نیز اظهار کرد:‌ ملاک‌ها و معیارهایی که جریان اصلاح‌طلبی در کشور دارد اگر در هر فردی وجود داشته باشد به شکلی که آن شخص انسانی متعهد متخصص و دلسوز باشد و برای منافع شخصی خود به میدان نیامده باشد می‌تواند مورد پذیرش جریان اصلاحات قرار گیرد.

نسخه وزیر سابق بهداشت برای کاهش طلاق

طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت گفت: هفته گذشته وزیر بهداشت از تشکیل دانشگاه علم و دین سخن گفت اما باید بدانیم این وعده های زیبا تا اجرایی شود عمر دولت ها خاتمه می یابد و به طور کامل عملی نیست.وی افزود: در دولت قبل دانشگاه طب سنتی تشکیل و متخصصان متعددی در این زمینه تربیت شدند که باید این موضوع گسترش یابد.سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران تاکید کرد: نفوس انسان ها از مزاجشان نشات می گیرد و اگر زوج ها قبل از ازدواج براساس مزاجشان انتخاب شوند دیگر شاهد طلاق های متعدد در جامعه نخواهیم بود.

راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی در افغانستان

رییس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به سفر هفته آینده وزیر علوم دولت افغانستان به ایران گفت: افغانستان به دنبال آن است که در شهرهای مزارشریف، هرات و کابل مرکز علمی کاربردی راه‌اندازی کنند و می توانیم استان کرمان را به عنوان مرکز برند و نمونه کشور به دولت افغانستان معرفی کنیم.

دستگیری یک بازیکن به دلیل شباهت با داعشی‌ها

هافبک بلژیکی باشگاه رم به دلیل شباهت با نیروهای تروریستی داعش در شهر زادگاهش دستگیر شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته چند انفجار در کشور بلژیک و تهدید به بمب‌گذاری باعث شد تا دیدار دوستانه بلژیک و اسپانیا لغو شود. از آن به بعد در این کشور تدابیر امنیتی شدیدی لحاظ شده است. پلیس با حضور در اکثر خیابان‌های اصلی در این کشور تمام ترددها را زیر نظر دارد.در همین ارتباط پلیس بلژیک، راجا ناینگولان، هافبک رم ایتالیا را که در تیم ملی کشورش به صورت ثابت بازی می‌کند، به دلیل شباهت با نیروهای داعشی دستگیر کرد و متوجه نشد که این فرد دستگیر شده، بازیکن تیم ملی بلژیک است. او در حالی که با برادرش در حال قدم زدن بود، از سوی نیروهای پلیس محاصره و دستگیر شد.پلیس پس از بازجویی و سوال از این بازیکن و همراهان دیگر در نهایت به هویت این فرد دستگیر شده پی برد و ضمن عذرخواهی از او با ناینگولان عکس سلفی به یادگار گرفت.

یک اعتراض عجیب در مغولستان

رییس یک اتحادیه معدنی در مغولستان در کنفرانس خبری خودسوزی کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رییس معترض یک اتحادیه معدنی مغولستان در کنفرانس خبری اقدام عجیبی انجام داد و اعتراض وی به قیمت جانش تمام شد.وی که به فروش صنعت معدن این کشور به چین، نارضایتی خود را اعلام می کرد در این نشست خبری خودسوزی کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل