بازدید 119089

سلاخی یک پلنگ ایرانی به دست «پژمان پلنگ‌کش» +فیلم

فردی که با لقب "پلنگ کش" معرفی می‌شود، در کمال آسودگی یک قلاده پلنگ ایرانی را مقابل چشمان تماشاچیانش سلاخی می‌کند و این روزها فیلم آن بی‌هیچ واکنشی از طرف مسئولان میان کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 23 November 2015
فردی که با لقب "پلنگ کش" معرفی می‌شود، در کمال آسودگی یک قلاده پلنگ ایرانی را مقابل چشمان تماشاچیانش سلاخی می‌کند و این روزها فیلم آن بی‌هیچ واکنشی از طرف مسئولان میان کاربران فضای مجازی دست به دست می‌شود.

به گزارش «تابناک»، طی روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن کشتار یکی دیگر از پلنگ های کم نظیر ایرانی به تصویر کشیده شده و در کمال تعجب هیچ کدام از افرادی که در تصویر دیده می‌شوند، از بابت نشان دادن چهره یا مطرح شدن نامشان نگرانی ندارند و حتی این موضوع هم موجب نشده مسئولان به این اتفاق واکنش نشان دهند!

در این فیلم که با دوربین نه چندان با کیفیت تلفن همراهی به ثبت رسیده، سلاخی و پوست کندن یک قلاده پلنگ ایرانی برای تماشاچیان به مراسمی جذاب و شاد بدل شده است. سلاخی که با خاطری آسوده به کندن پوست این گونه در خطر انقراض مشغول است نه از چشمان شاهدان باکی دارد و نه از لنز دوربین فیلمبردار، گویی هرگز تخلفی رخ نداده. شاید هم، پیگیری و مجازاتی در انتظار متخلف نیست.

سلاخی یک پلنگ ایرانی به دست «پژمان پلنگ‌کش»

البته این موضوع احتمالا نشات گرفته از ناشی بودن این افراد است چراکه در فیلم به وضوح دیده می‌شود که فرد سلاخ، مهارت پوست کندن حیوان را ندارد و به گونه ای مشغول است که نمی‌توان انتظار داشت پوست سالم حیوان به دباغی برسد! بماند که معلوم نیست چه کسی این حیوان ارزشمند را کشته، چگونه این اتفاق رخ داده و انگیزه شکارچیان از کشتن این پلنگ درشت جثه چه بوده است.

بر این اساس می‌توان حدس زد که پیگیری این افراد کار چندان دشواری نباشد؛ به ویژه که می‌توان از گویش افراد حاضر در فیلم به سرنخ های اساسی و موثر رسید و از تطبیق آن با زیستگاه های پلنگ در کشورمان، دز زمانی کوتاه «پژمان پلنگ کش» را شناسایی و بازداشت کرد.

این در حالی است که علی تیموری، مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست که تنها متولی مستقیم حفاظت از حیات وحش کشور به شمار می‌رود، ضمن اظهار بی اطلاعی از این فیلم به فارس می‌گوید: سرهنگ حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، مسئول رسیدگی به تخلفات زیست محیطی است. دفتر شکار و صید مسئول سیاست گذاری است و یگان حفاظت محیط زیست مسئول رسیدگی به جرائم.

از دیگر سو، تلاش های خبرنگار «تابناک» برای کسب اطلاع در این خصوص از سرهنگ خیلدار هم راه به جایی نمی‌برد تا این فیلم به همراه سؤالاتی بی پاسخ که ذهن هر بیننده‌ای را درگیر می‌کند کماکان دست به دست شود و ابهام آفرینی کند؛ ابهاماتی به شدت نگران کننده که گویی موجب شده برخی در دست درازی به محیط زیست جری تر از قبل شده و دست به هرکاری بزنند؛ کارهایی آنقدر افتخار آفرین که باید در قاب تصویر و فیلم ثبتش کرد تا به یادگار بماند!

تعداد بازدید : 420
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴۸
انتشار یافته: ۱۷
اینقدر از این تیتر ناراحت شدم. نتونستم متن رو بخونم
تو خبر های چند روز پیش خودتون هست ادم ربایی و قصد تجاوز . برید ببینید ایا حکم اون ها بازدارنده و منطقی هست که اون وقت انتظار داشته باشید حکم بازدارنده ای در این مورد صادر شده باشه یا صادر بشه
این موارد ربطی به انتخابات و قدرت ندارد.....ولش کن..
تبعید در اردو گاه کار اجباری تا ابد.
الهی سلاخیش کنم با دستای خودم
باید او را مانند همان پلنگ سلاخی کرد تاعبرت دیگران شود البته اگر عمدی این کارراکرده باشد شاید دراثرتصادف پلنگ قبلا کشته شده باشد.؟
در آینده نه چندان دور باید با حسرت به عکس این موجود زیبا نگاه کنیم :(
جهان سوم.
کار خوبی کرده
تا کیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی :((((((((
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه .... چقدر یه آدم میتونه با عقده بزرگ شده باشه ...
قدیما اصلا این طوری نبود.
چه جامعه خشنی.
محیط زیست فقط پیگیر قطع یارانه افراد تو فیلم باشه و الا کار دیگری ازش برنمیاد.
پلیس فتا پلیسیه که حواسش به همه چی هست !
پلیس فتا حواسش به همه چیز هست
باید بگیرنش ،هینجوری سلاخیش کنن.مخلوق جاندار خدارو بی دلیل کشته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل