بازدید 41828
۹
پایان گمانه زنی ها درباره سفیر سابق ایران؛

پیکر غضنفر رکن آبادی در میان کشته شدگان منا شناسایی شد

سرنوشت سفیر سابق ایران در لبنان تا به امروز، یکی از علامت سؤال های بزرگ حادثه هولناک و دلخراش منا در حج امسال بود. با این حال، امروز یک منبع آگاه اعلام کرد که پیکر غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان شناسایی شد.
کد خبر: ۵۴۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 25 November 2015
سرنوشت سفیر سابق ایران در لبنان تا به امروز یکی از علامت سئوال های بزرگ حادثه هولناک و دلخراش منا در حج امسال بود. در حادثه امسال حج تعدادی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران جزو جان باختگان، مفقودان و مجروحان حادثه منا بودند که از جمله این دیپلمات ها، غضنفر رکن آبادی است که تا به امروز از سرنوشت وی، خبر قطعی در دست نبود.

به گزارش«تابناک»، از ابتدا اخبار متفاوتی در مورد سرنوشت آقای رکن‌آبادی منتشر می شد و تا امروز از وی به عنوان یکی از مفقودین حادثه منا یاد می‌شد؛ هرچند چندی بعد، از وی به عنوان یکی از کشته شدگان این حادثه یاد شد و حتی سازمان حج و زیارت طی «بیانیه ای» اعلام کرد، شمار جانباختگان فاجعه منا به 464 تن رسیده و در بین کسانی که نامشان منتشر شد، نام سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در بین این اسامی بود.


اما این اخبار بلافاصله از طریق خانواده آقای رکن آبادی و همچنین برخی مسئولان حج تکذیب شد و از وی با عنوان مفقود این حادثه یاد می شد.

در این مدت، ادعاها و اخبار ضد و نقیضی پیرامون رکن آبادی در محافل خبری شکل گرفت؛ ادعایی مبنی بر اینکه نام غضنفر رکن آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است و نام وی در میان اسامی حجاج ایرانی نیز دیده نمی شود.

این خبر نیز به سرعت از طریق انتشار صفحات گذرنامه وی تکذیب شد. البته شایعات پیرامون سرنوشت رکن آبادی فقط به این موضوعات ختم نشد و در روزهای گذشته شایعه دستگیری وی و فرستاده شدنش به سرزمین های اشغالی نیز قوت گرفت.

با این حال در روزهای اخیر خبرهایی پیرامون مرگ وی در حادثه منا قوت گرفت و برخی خبرها حاکی از نبش قبر و آزمایش دی ان ای نیز به گوش رسید. در همین راستا حسن قشقاوی، معاون وزیر امورخارجه درباره آخرین پیگیری‌های وضعیت رکن‌آبادی، دیپلمات مفقود شده در حادثه منا گفت: خانواده ایشان در عربستان حضور دارند.


در پی کارشکنی های مختلف رژیم سعودی در شناسایی مفقودان منا ـ که درخصوص رکن آبادی پررنگ تر نیز بود ـ اواخر هفته گذشته دو تن از برادران و نیز دختر وی با سفر به عربستان، از نزدیک موضوع را دنبال کردند. با این حال امروز یک منبع آگاه اعلام کرد که پیکر غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان شناسایی شد.

بنا بر گزارش های رسیده، هم‌اکنون 2 تن از اعضای خانواده رکن‌آبادی در عربستان حضور دارند و پس از انجام آزمایش‌های دی.ان.ای و تطبیق شواهد و تصاویر مشخص شد که غنضفر رکن‌آبادی در فاجعه منا از دنیا رفته است.

یک منبع آگاه  اعلام کرده است، پیکر سفیر سابق ایران در لبنان بامداد فردا به کشور بازگردانده می شود و هم‌اکنون کارهای قانونی این انتقال در حال انجام است. همچنین قرار است آزمایش‌های نهایی دی.ان.ای بار دیگر در ایران انجام شود.

گفته می شود، مرحوم رکن آبادی جزو اولین دسته از مدفونین فاجعه منا در مکه است. بنا بر اخبار تایید نشده پیکر مرحوم رکن آبادی روز پنجشنبه از طریق کشور عمان وارد ایران می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۷
انتشار یافته: ۹
باید دقیق چک کنند همون تاریخ فوت کرده یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
چشم انجام می شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
چشم الان به تیمم میگم.
فرمایش دیگه؟
چرا در لبنان؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
سفیر سابق ایران در لبنان.ایکیو
زمان و مکان و چگونگی فوت ایشان باید توسط متخصصین ایرانی محاسبه و بررسی شود از آل سعود هیچ دناعتی بعید نیست
خدا شکر که پیدا شد . داشتیم خسته می شدیم دیگه . خدا رحمتش کند .
خداوند رحمتش کنه وصبر برای خانواده محترم
باید علت مرگ بررسی بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر